رویدادهای یمن در شنبه 27 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134660 منبع: پرینت

** احمد الحکلانی عضو پارلمان یمن اعلام کرد که تعداد جانباختگان بر اثر بیماری وبا در این کشور به یکهزار و 54 تن افزایش یافته است و بیش از 151 هزار یمنی هم به این بیماری مبتلا هستند.
وی از جامعه بین المللی برای نجات یمنی ها از نتایج خطرناک بیماری وبا درخواست کمک کرد.

** درحالیکه بمب افکن های آمریکایی - عربستانی به بمباران شهرها و مراکز درمانی و آموزشی یمن ادامه می دهند، شمار زیادی از کاربران کمپین اطلاع رسانی 'مقابله با شیوع وبا در یمن' را در شبکه های اجتماعی فعال کرده اند.
این حرکت رسانه ای با هدف محکومیت تجاوز رژیم سعودی به یمن و تاکید بر رسیدگی درمانی به شهروندان مظلوم این کشور صورت پذیرفته است.

** دفاع مقتدرانه نیروهای مردمی و ارتش یمن در مقابل تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرگردگی سعودی که بیش از دو سال از آن می گذرد، موجب عجز و ناتوانی متجاوزان شده است و در حال حاضر، هر روز که از جنگ یمن می گذرد اخباری از ناتوانی نیروهای متجاوز منتشر می شود.
در تداوم عملیات ارتش و نیروهای مقاومت علیه متجاوزان سعودی، نیروهای یمنی موفق شدند به سه پایگاه الدفینیه، قائم زبید و الکراس در جیزان یورش برده و 15 نظامی سعودی را به هلاکت برسانند.

** رولا جبرایل استاد دانشگاه آمریکایی رم و کارشناس برجسته در حوزه تحولات خاورمیانه، با ابراز تاسف از وضعیت بسیار نامساعد انسانی در یمن، از جنگ عربستان علیه یمن به عنوان وخیم ترین فاجعه انسانی در جهان یاد کرد.

** یمن که روزگاری به 'الیمن السعید' (یمن شاد) شهرت داشت، طبق گزارش های جدید وزارت بهداشت این کشور، در آستانه یک تراژدی کم سابقه انسانی قرار گرفته است.
گزارش های تازه منتشره وزارت بهداشت و اسکان یمن نشان می دهد که تنها عامل نسل کشی مردم یمن، بمباران های رژیم آل سعود نیست، بلکه مرگ و میر ناشی از شیوع وبا از تبعات مستقیم این جنگ ناعادلانه است و روز به روز تعداد بیشتری از مردم یمن را به کام مرگ فرو می کشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است