ایجاد مجموعه بزرگ اداری در دارالامان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134645 منبع: پرینت

مراسم عقد تفاهنامه طرح و دیزاین مجموعه اداری ساحه قصر دارالامان شهر کابل میان وزارت شهرسازی و مسکن و شرکت خصوصی خطیب العلمی با حضور رییس جمهور امروز شنبه 27 جوزا 96 برگزار شد. این قرارداد زمینه انتقال وزارتخانه ها و ادارات دولتی را به ساحه دارالامان فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، منصور نادری، وزیر شهرسازی کشور در مراسم عقد این تفاهنامه گفت: امروز شاهد تحقق یکی از آرزوهای بزرگ بنیانگذار افغانستان مدرن به همت متخصصین جوان وزارت شهرسازی و مسکن در بازسازی قصر دارالامان هستیم.

نادری گفت: وزارت شهرسازی علاوه بر بازسازی ساحه دارالامان و سایر ساحات در حال تدوین برنامه های عملی برای بهسازی ساحات غیر پلانی در این منطقه نیز می باشد.

وزیر شهرسازی، درخصوص اهمیت این تفاهمنامه بیان کرد: یکی از عمده ترین برنامه های دولت، ایجاد سهولت و جلوگیری از سرگردانی شهروندان هنگام مراجعه به وزارتخانه ها و ارگان های دولتی بوده است. ازدیاد جمعیت، ترافیک، مشکلات امنیتی و پراکندگی ادارات در ساحات مختلف شهر کابل از چالش های عمده برای تمام شهروندان کشور است؛ برنامه انتقال وزارتخانه ها و اداره های دولتی به ساحه دارالامان از نخستین روزهای کاری دولت شامل اصلی ترین اولویت های کاری بوده است که با همکاری همه جانبه اداره ها بخش خصوصی زمینه این مورد فراهم شده است.

وی افزود: انتقال وزارت ها و اداره ها به ساحه دارالامان ایجاد می کند که بر اساس یک برنامه زمانبدی شده مجموعه بزرگ اداری در این ساحه اعمار گردد. ایجاد این مجموعه بزرگ که صدها جریب زمین را دربر می گیرد، مستلزم تدوین ماستر پلان جامع و ارایه طرح و دیزاین پاسخگو و مدرن برای امروز و فردای مردم است.

نادری بیان کرد: شرکت خطیب العلمی که با وزارت شهرسازی همکاری می کند بر اساس این قرارداد طی دو سال در زمینه های ارایه طرح و دیزاین جدید، بررسی دیزاین های قبلی و تهیه ماستر پلان با درنظرداشت زیربنای موجود با وزارت شهرسازی همکاری می کند. این همکاری ضمن ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی، روزنه بهتری برای بهبود اقتصاد کشور خواهد گشود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دارالامان کابل
وزارت شهرسازی
نظرات بینندگان:

>>>   اين مجامع فساد كاري كرده نميتواند، مانند طالب بدون ديوان و دفتر أمور را پيش ببريد،

>>>   Parsina
فساد رييس جمهور
قرار دار كمپلكس اداري ساحه دارالامان را رييس جمهور احمدزي به شركت خطيب العالمي يعني "خسربره خود" برادر لورا غني مشهور به بي بي گل داده و اين در حالي است كه لورا غني متهم به فرستان ميليون ها دالر به حساب پسر خود است.

>>>   Kawsari Abbas
دروغ هر اندازه که بزرگ باشد، مردم زودتر باور می کنند!

>>>   اشرف غنی میکوشد به ساحه حویلی خود در دارالامان ارزش زیاد بیافریند
که با مرکزی ساختن آن میسر است سبحان الله به فکر این متفکر فاسد
بی مطلب کاری را نمی آفریند .
آفتاب الدین شهر نو کابل

>>>   فکر میکنم که مثل شهر کابل جدید که نقشه و دیزاین شده بود و هنوز هیچ معلوم نیست که چه وقت جور خواهد شد،باز یک طرح و دیزاین دیگر برای وزارت خانه ها و ادارات دولتی در ساحه دارالامان خواهند ساخت و زمین ها را غصب خواهند کرد و پول زیاد نیز از بودجه دولت خواهند گرفت و هیچگاهی در ساحه عمل تطبیق نخواهد شد.

>>>   لالا خوب گوفتی.....این دفتر و اداره چی معنا داره برای ای حکومت فاسد؟؟؟!!!!

>>>   اگر عملی شود با این باند های مافیائی
ههههههههههههههههه

>>>   ما چنین کارها را به فال نیک میگیریم و خداوند روزی بیاورد که صاحب همه چیز باشیم و دست مان به کسی دراز نباشد.
به امید یک افغانستان متحد ویکپارچه
احمد یاسر صاحبزاده کابل

>>>   یکی از دلایلی که غنی تدارکات ملی را ایجاد کرد این است که منابع مالی حکومت را در دست خود بگیرد و فقط با شرکتهایی که حق او را پرداخت کنند یا وابستگی به او داشته باشند پروژه بدهد. در غیر این صورت پروژه به هر نحو ممکن لغو می شود. نمونه های بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد.

>>>   گناه مردم افغانستان نیست زیرا مردم به دولت بی باور شده اند اگر کار خوبی هم صورت گیرد تعبیر نادرست میشود.

>>>   چگونه و به چه نام ها فساد صورت میگیرد این خطیب العالمی کیست که از لیبنان راه باز کرده بنام همصنفی و رفیق و دوست قدیم به این شیوه از مردم بیچاره افغانستان به همکاری دزدان شناخته شده که در راس تصمیم گیری ها قرار دارند پول حاصل میکنند. مردم گوش دارند و مردم چشم دارند نه مرکز اداری ساخته میشود و نه پروژه یی همه پروژه های دزدی و فساد است.

>>>   خوب است که دفتر وزرا نزدیک پارلمان باشد تا هر زمانی کنم خرچ شدند فورا یک ودو وزیر پولدار را بخواهند

>>>   Haroon Amirzada
برادر بی بی گل هم شامل شبکه فساد ارگ شد
از زمان بقدرت رسیدن غنی شبکه فساد از دست خانواده و اقارب کرزی به خانواده و اقارب غنی انتقال کرد.
خسربوره یهودی تبار غنی که لابی بی بی گل و غنی در اسرائیل بود نیز ازین کاروان عقب نماند.
شاید فردا نوبت نتانیاهو هم برسد.

>>>   مردم شریف افغانستان!
همه این گفته ها دروغ محض و فریب مردم است!!!
میگویند " آدم بیکار یا .. شود یا بیمار"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است