ریشخندترین انتخابات در طول تاریخ دمکراسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134638 منبع: پرینت

وقتی اشرف‌غنی تقلب‌زی از رای پاک حرف می‌زند، گوسفندهای امرخیل یادم می‌آید. وقتی او خود را انتخابی یاد می‌کند، به‌یاد رای پکتیا می‌افتم که بیشتر از واجدین شرایط رای داده بودند.

به‌یاد رای زنان مناطق پشتون‌نشین می‌افتم که در کانکور سه نفر اشتراک می‌کردند ولی در انتخابات بیشتر از مناطق متمدن رای داده بودند. به‌یاد صندوق‌هایی می‌افتم که در پس‌خانه‌ها پُر شدند. ریشخندترین انتخابات در طول تاریخ دمکراسی، انتخابات گذشته بود.

کدام رای پاک؟ رای پاک همان بود که برادران شما کلک‌های شان را به‌خاطر آن بریدند. رای پاک همان رایی بود که در مرحله نخست برنده شده بود اما فاشیسم قومی که بر سراقتدار بود نگذاشت به مستحق اش برسد. رای پاک همان رایی بود که در مرحله دوم انتخابات 57 درصد به دکتر عبدالله داده شده بود که با هزار ترفند و وجدان‌فروشی 2 میلیون رای تقلب کردید تا نتیجه را به نفع گوسفندان تغییر دهید.

کدام رای پاک؟ آقا! اگر تو واقعا رای پاک می‌داشتی مردم افغانستان در کنارت می‌بود. ازبک، هزاره و تاجیک امروز از تو روی گشتانده‌اند. تمام روز گاهی خوده در پشت کانتینر پنهان می‌کنی، گاهی با چرخبال به سفارت آمریکا فرار می‌کنی. از وقتی که به ارگ قومی وارد شده‌ای، در چندین جبهه با مردم افغانستان در جنگ هستی. گاهی راه مردم را از ترس مسدود می‌کنی گاهی حتی به روی مردم شلیک می‌کنی. تو نه مشروعیت سیاسی برایت مانده است، نه مردم افغانستان را در کنارت داری. یک‌تعداد با نیت نیک برای سلامت افغانستان تحمل ات کرده‌اند و تلاش می‌کنند افغانستان به گذشته نرود. کمی آب به رویت بزن، نه آبرو به خود مانده‌ای نه برای افغانستان!

بزرگمهر حبیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
انتخابات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   یک گپ مهم دیگر فراموشت شد حتی از ترس مردم نام بانوی اول کشور را که یک نام سجه یهودی عبری بود به نام بی بی گل یک نام قبیله یی عوض نموده و ان خانم محترمه را بی هویت مثل خود ساختی.

>>>   به هر وسیله ئی که بود بادستیاران چپ وراست ارگ نشین موفق گرفت و پا در گلوی تان گذاشت که نه تنها به مردم افغانستان بلکه به مردم های باوجدان جهان مثل روشنی آفتاب هویدا است . شما از این گله وگذاری بهوده که هیچ دردی را علاج نمیکند صرف نموده برای سرنگونی از بیخ و بنیاد این شجره پلید سرطانی راه حل عملی بسنجید قبل از اینکه در همه گوشت ، پوست و استخوان شما سراید کند که آنگه دسته جمعی شما را مدفون نموده وبرای ابد از طرف شما خود و قبیله خود را راحت خواهد کرد.

>>>   هر قدر رای پاک باشد اگر معامله با انگلیس و امریکا نباشد کس رئیس جمهور شده نمیتواند . این غرب زده ها در معامله گری بخاطر اینکه پشتیبان ملی ندارد زیاد پیش قدم اند.
غازی کابل

>>>   آقای بزرگمهر حبیب :
کاملا" حقایق را گفتی ، ای کاش یک مقدار شرم میداشت این کلمات را بزبان نمی آورد.

>>>   "ریشخندترین انتخابات در طول تاریخ دمکراسی"، ریشخندترین "حکومت" در طول تاریخ دموکراسی و بشریت" را بمیان آورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است