رویدادهای ترکیه در جمعه 26 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134609 منبع: پرینت

** وزارت امور خارجه ترکیه امروز در پی صدور قرار بازداشت محافظان اردوغان از سوی دولت آمریکا، سفیر این کشور را احضار و اعتراض شفاهی و کتبی ترکیه را به وی ابلاغ کرد.
رجب طیب اردوغان نیز ضمن انتقاد شدید از این اقدام آمریکا،گفت که اگر محافظانم توان محافظت از مرا نداشته باشند، چه نیازی است که آن ها را همراه خود به آمریکا بیاورم؟

** رهبر حزب ملی گرای وطن ترکیه تاسیس کشور کردستان را به معنای ایجاد اسراییل دوم در منطقه دانست و گفت که آمریکایی ها در پشت برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به دنبال تشکیل اسراییل کردی در منطقه هستند.
به گفته وی، آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در منطقه باید با جبهه ای متشکل از ترکیه، ایران، روسیه و عراق مبارزه کند.

** وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به رایزنی های خود با مقام های کویتی در زمینه حل و فصل بحران خلیج فارس در مواضعی خلاف با عربستان سعودی و امارات، بار دیگر از گروه اخوان المسلمین حمایت کرد.
مولود چاووش اوغلو پیش از ترک کویت و در پایان مذاکرات خود با مقامات این کشور گفت که گروه اخوان المسلمین یک گروه سیاسی است که در بسیاری از کشورها از جمله کویت فعالیت دارند و تروریست خواندن آن ها صحیح نیست.

** هزاران نفر از معترضان دولت و حزب حاکم ترکیه روز پنجشنبه با تجمع در پایتخت این کشور، راهپیمایی 450 کیلومتری از آنکارا تا استانبول را آغاز کردند.
این راهپیمایی در اعتراض به صدور حکم 25 سال زندان برای انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق(ج.ح.پ) ترکیه انجام می شود.
انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به اتهام افشاء و انتشار گزارش های محرمانه مرتبط با ارسال محموله های نظامی از سوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) برای گروه های تروریستی در سوریه به 25 سال زندان محکوم شده و روز گذشته در استانبول دستگیر شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است