مبارزانی که هدفمند مبارزه می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134534 منبع: پرینت

برای مبارزین واقعی رستاخیز تغییر که هدفمندانه مبارزه می کنند دلم می گیرد، برای آنهایی که در معرض اتهامات مختلف معامله گری ها قرار دارند، در تند باد حوادثِ سخت روزهای بی مهری هنوز هم چشم بر آخرین میخ خیمه دوخته اند که در مجاورت نگاه های تیز رییس جمهور قرار دارد.

این مبارزین واقعی برای عدالت، برای خون های ریخته شده ایستاده اند و کسانیکه در مقابل آنان گلو پاره می کنند، گریبان می درند و سخن از معامله های بی شرفانه می زنند.

خیمه ها را برداشتند تا هیچ راهی بر روی هیچ کسی سد نشود، تا کسی تیغ تیز نقد را بر گلوی جوانان خسته اما امیدوار نداوند. چقدر سخت است که تنها بمانی و ببینی هر کسی از زیر دخمه های تنگ و تاریک نیزه های عداوت را به سویت نشانه می روند و در همسویی با کاخ و حاکمیت موریانه ای شوند تا ستون یک مبارزه را فرو اندازند.

چقدر سخت است که " آثار" گاهی به سوی مادر مریضش می دود و گاهی دوان دوان زیر خیمه در زیر گلوی کاخ نشینان سخن از ادامه مبارزه می زند، برای آصف که نمی هراسد، می گوید و بی باکانه آتش بر خرمن ارگ می افروزد، برای هارون که هنوز مقاومت می کند، "عمر" که هنوز امید دارد، برای رامش، برای همسخن، برای شیوا و شفق و همۀ کسانیکه ایستاده اند تا بگویند ما هستیم و قدمی عقب نخواهیم نشست.

بگذار وکلای نازدانۀ پارلمان ضرب الاجل تعیین کنند، بگذار ارگ و کاخ و دستگاه های امنیتی آن هر شایعه ای را تولید کنند و در تشّتت و پراکنده گی از هیچ تلاشی فرو گذار نشوند، بگذار مزدوران نان به نرخ روز و کمیشن کاران سیاست های حاد فریاد زنند و اهداف واقعی یک مبارزه را به انحراف سوق دهند و بگذار سران بی تفاوت جمعیت اسلامی از مجرای ارزش های تعیین شده برای سرکوب سیستماتیک استفاده کنند اما دل های فروزندۀ این مبارزان واقعی همیشه در دل تاریخ حک خواهد شد؛ نسلی که اینبار خودشان هستند و بر کهنه گران معامله گر و فرصت طلبانِ بی خاصیت انحصار گرا " نه " می گویند.

برای کسانیکه صف شان را مشخص ساختند و از هیچ تهدیدی نمی هراسند. من به مبارزۀ این جوانان عدالتخواه واقعی ارج می گذارم و امید دارم بمانند و برای یک آیندۀ روشن سرزمین شان خطوط امید، ثبات و عزت و سربلندی ترسیم کنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیمه ها
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   اگر شورای نظار رهبری قیام خودجوش جوانان مارا نمی دزدیدند، این حال بر سر شان نمی آمد. جوانان از اینها دوری کردند و خود شورای نظاری ها در خیمه ها تنها ماندند. مردم هم عوض اینکه با آنها همنوا شوند، از آنها انتقاد کردند. زیرا سرازیر شدن شورای نظاری ها را در جاده های کابل مردم هنوز فراموش نکرده اند.

>>>   دو آدم را مردم زیاد دوست دارند، یکی سخنگوی انتخابات که حالا تشریف ندارد و دوم همی مرتضوی را، زیرا بسیار خون سرد استند، نه گرمی و سردی روزگار بالای این جنابان تاثیر دارد، نه شرایط خوب و بد و نه خدمت و خیانت!
رحمت الله بيگانه

>>>   مولانا غبار، از اعضای فعال جنبش رستاخيز امشب از خانه اش توسط افراد ناشناس ربوده شده است. او در منطقه لب جر خيرخانه زندگي مي كند و در هنگام خيمه نشيني چندين بار تهديد شده بود.
Omar Ahmad Parwani


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است