بت تراشی بی موجب از جمعیت اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۰    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134501 منبع: پرینت

جمعیت اسلامی دیگر آن حزبی نیست که بالایش حساب باز نمود، این حزب چندین مرحلۀ زوال را از سر گذرانده است که مرحلۀ آخری اختتامش را رقم زد:

1- مرحله نخست زوال این حزب آغاز شد از بوجود آمدن شورای نظار توسط احمد شاه مسعود، در این مرحله شاخه های نظامی این حزب عمدتاً به شورای نظار ملحق شده و نقش رهبری آن بشکل سمبولیک باقی ماند.

2- مرحلۀ دوم زوال این حزب منحیث یک حزب جهادی بعد به قدرت رسیدن در کابل، آغاز جنگ های تنظیمی در کشور است.

3-مرحلۀ سوم زوال این حزب، ایجاد تشکل های مستقل سیاسی-گروهی توسط اعضای مرکزیش ازجمله محمدیونس قانونی و و کنار رفتن از کنار این حزب.

4- مرحلۀ چهارم زوال این حزب، بقتل رسیدن احمدشاه مسعود از طرف مخالفین نظام آنوقت.

5- مرحلۀ پنجم زوال این حزب، اشغال مرکز حاکمیت دولت تحت رهبری این حزب (کابل) توسط طالبان و راندن آن الا آخرین نکتۀ افغانستان یعنی اشکاشم بدخشان.

6- مرحلۀ ششم زوال این حزب،از بین رفتن رهبر آن برهان الدین ربانی و بریدن عده ای از اعضای کلیدی از کنار آن و قرار گرفتن در کنار کرزی، غنی وغیره.

7- مرحلۀ هفتم زوال این حزب ثابت شدن رهبر جدیدش صلاح الدین ربانی منحیث تبعۀ انگلیس.

8- مرحله هشتم زوال این حزب بروز اختلافات در میان رهبران آن در زدو بند های سیاسی و کنار گذاشتن ارزشهای جهاد و اتکا به ملیتگرایی که این مرحله این حزب را بسطح یک یک گروپ قومگرا تقلیل داده و رهبریش را به پدرام انتقال داد.

تلاش دست اندرکاران ردۀ نخست جمعیت در استفاده از احساسات اخیر جوانان به عنوان رستاخیز تغیر هم ناکام مانده و اینک جمعیت آخرین روزهای زندگی سیاسی اش را حساب می کند.

میهن زرغون


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب جمعیت
جوانان
نظرات بینندگان:

>>>   بار كج به منزل نمى رسد!! در اين حزب هميش متعصبين حرف اول را داشتند!! لاترى اين ها برامد كه B52 اين هارا بر جوكى ها نسب كرد اكر نه اين حزب وقت منحل و خله شده بود!! مكر حالا هم يك فعال نيك هست كه اين غده سرطاني از بيكر سياسى افغانستان نا بديد شود!!!

>>>   اگر جمعيت از نظر شما به چنين ضعفي دچار است پس اين همه دلهره، خوف و رعب وترس شما وهم قماشان شما از چيست بايد هيچ را ناديده گرفت.اما شما خوب ميدانيد موجوديت شما در راس نظام فقط حمايت استعمار گران خارجي در بدل معاملات پنهاني شماست كه در بر گيرنده فروش خاك وحتي ناموس شماست. خارجي ها امروز با انكه دوست شما وطرف خريد ومعامله تان اند هر روز شمارا ميكشند وبه ناموس شما تجاوز مينمايند. جمعيت حزب افغانستان شمولي است كه هيچ نوع تصميم گيري درين سرزمين بدون حضور ان امكان پذير نيست جواب اين را از كرزي و غني وديگر دور دستر خان شان بگيريد. جمعيت طلسم حكمروايي تك قومي را به همت مردم افغانستان بساطش را براي ابد از اين سرزمين چيده است شما امروز مي بينيد صداي چند نفر محدود را خاموش كرده نميتوانيد بخاطريكه يكتن از اعضاي جمعيت در ميان انها به سخنراني پرداخته پس اگر همه جمعيتي ها دست بهم دهند سر نوشت دلت تان وشما چه خواهد شد همان كمپهاي پشاوو خواهد بود وشما.

>>>   انشاء الله
پنجشیری

>>>   این یک مجمع از مفاد طلبان وشوربا خوران قومی وسمتی بودند که زمانی به قدرت رسیدند صرف هدف شان هرچه بیشتر جمع آوری سرمایه بود که از هر طریقی ممکن خواه قانونی خواه غیر قانونی ، این ها نه برنامه دارند نه لاساسنامه ونه هدف خدمت برای مردم ووطن ، صرف پول وزمین قصر وسرمایه هدف مقدس درنزد شان است
ر

>>>   مبارزه حزب جمعیت فعلی افغانستان
به خاطر به دست آوردن
منافع
شخصی انها است
نه به خاطر خدا
تصممیم گیرنده
جان کیری باشد
شرم بگوییم استقلالیت
حزب جمعیت

>>>   کورخواندی زرغون این های که ذکرکردی چالش های بودکه که جمعیت رانتانست مثل حزب اسلامی گلبیدن نابودکندفعلا خوهیج گپی نیست جمعیت برگی نیست که به این شمالک ها شوربخوردبرعکس این مخالفین جمعیت است که به اندکترین وزشی 25سال به قهقرامیرودجمعیت همیشه پاسدارعزت افغانستان بوده مثل جت ها نیست که هرزمان که درکابل گپی شدریسمان بدست بخاطرغارت کابل وانتقال آن به پاکستان به پاخیزندجعمیت همیشه درافغانستان بوده وهست قبله سیاسی اش اسلام آبادنیست تاریخ زنده گواه است که هرحرکتی که بغیرازجمعیت بقصدکابل بوده بیرحمانه کابل راراکیت باران کرده امازمان مقاومت درقره باغ هم که بودندیک راکت هم به این شهرشلک نکردبرعکس ازحزب اسلامی تاطالبان خون هزاران کابلی راریخانیدندمردم میداندکه جمعیت ازمردم بامردم وهمیشه درمتن سیاست افغانستان است

>>>   در ابتدا نيز
در تقرر صلاح الدين ربانى
اشتبا صورت گرفته بود
اولا تجربه كار
وزارت خارجه را نداشت
دوم زبان انگليسى آش
خوب نبود
سوم از لحاظ رويى
آدم سوست
وبى أنر ژى بنظر ميرسيد.
سبكدوش ساختن آش
كار خوب
وبجاس

>>>   از مرحله یی که توسط طالبان رانده شدند، یاد کردی، اما از مرحله یی که دوباره کابل را گرفتند، یاد نکردی.

>>>   عجب خواب خوشی دیدی عزیزم

>>>   جمعیت قوی ترین حزب افغانستان است ولی افسوس که چند نفر پنجشیری... خرابش کردند.
اریائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است