برپا کردن خیمه ها هدف سیاسی دارد
برپا کنندگان خیمه ها کسانی هستند که عقده هایی از حکومت دارند و می خواهند از این فرصت استفاده کنند و عقده های خود را بنشانند. این تحصن سیاسی است نه مردمی 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۶    ۱۳۹۶/۳/۲۲ کد خبر: 134415 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان مجلس وعده سپرده است که به تمامی خواسته های قانونی و مشروع اعتراض کنندگان رسیدگی خواهد کرد. هرچند برکناری مقام های طراز اول امنیتی، تعلیق وظیفه معاون ریاست محافظت ریاست جمهوری فرمانده گارنیزون کابل و معرفی آنان به نهادهای عدلی و قضایی بخشی از خواست های اعتراض کنندگان هستند اما یکی از نمایندگانی که در این نشست حضور داشت می گویند که رییس جمهور این خواست های اعتراض کنندگان را رد کرد و با نمایندگان برخورد خوبی نداشته است اما در واقع آیا رییس جمهور غنی در خواست برکناری مقام های ارشد امنیتی را به عنوان خواست های مشروع اعتراض کنندگان پذیرفته است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،قیص حسن عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ار ملاقاتی که ما با رییس جمهور داشتیم، راضی هستیم. برخورد خوبی با ما داشتند و بحث هایی درباره تحصنی که جوانان ما راه انداخته اند داشتیم. ما با رییس جمهور پیشنهاداتی داشتیم و اعراضاتی هم کردیم. اعتراضاتی که چرا این واقعه اتفاق افتاده است و چرا این تعداد از مردم شهید شدند. ظلم بزرگی در حق مردم اتفاق افتاد و حکومت باید پاسخگوی آن باشد. در کنار آن، رییس جمهور هم گفته هایی داشته است و درمورد دشمنان داخلی و خارجی صحبت هایی کرد.

وی، در خصوص تحصن مردم و توجه حکومت به آن بیان داشت: حالا اگر وضعیت کلی افغانستان را ببینیم، این تحصن و خیمه برپا کردن، توجه ما را به سمت حکومت می سازد، ما دیروز برخوردهای بسیاری با رییس جمهور به خاطر عدالت خواهی برای خانواده کسانی که شهید شدند کردیم. در اینجا رییس عمومی امنیت، بودند. وزیر دفاع بودند ومعاون اول وزیر داخله بودند. اعتراض حق مردم و جوانان ما است و باید اعتراض کنند و مظاهره نه تنها باید در کابل بلکه در سراسر افغانستان انجام شود و این مظاهره باید علیه دشمنانی مانند آمریکا که به نام دوستی همراه ما دشمنی می کنند انجام شود. ما باید در پشت دروازه آنها خیمه می زدیم. همسایه ای که به نام دوستی با ما دشمنی می کند، در پشت سفارت پاکستان باید خیمه می زدیم. تظاهر کنندگان می خواهند که رییس جمهور و رییس اجرایی استعفا کند. این درخواست برای کشورهایی که همه چیز آن از جمله دموکراسی روبراه است درست است اما در این افغانستان بیچاره و دربدر که جنگ در آن روان است اگر رییس جمهور استعفا کند و یک خلا قدرت پدید آید، اوضاع از آنچه هست بدتر می شود و میدان برای دشمنان ما باز می شود.

حسن، در خصوص وعده ای که رییس جمهور به نمایندگان در خصوص رسیدگی به اوضاع داده است گفت: رییس جمهور هم گفته است که از کسانی که در این انفجار، متناسب با وظیفه شان عمل نکرده اند و سهل انگاری کرده اند و بی پروایی کرده اند، بازخواست می شود. بحث ما بر سر کسانی که این مظاهره را به خشونت کشانده اند بود. کسانی در این موضوع مقصر بودند که جوانان و مردم را به خیابان ها کشاندند اما آن را درست مدیریت و کنترل نکردند،در واقع آنها خود به دنبال از آب گل آلود ماهی گرفتن بودند و سعی می کردند از این اعتراض منافعی برای خود کسب کنند.

نماینده مجلس، مقصر اصلی ناامنی افغانستان را آمریکا می داند و می گوید: باز هم می گویم، این آمریکا است که با ما دشمنی می کند و این ناامنی ها را به دامن افغانستان می اندازد و سالانه شش میلیارد دالر، به پاکستان می دهد. عدالت خواهی باید از آنان انجام بگیرد. مظاهره ای که مردم کرده اند، قابل قدر است و حق مردم می باشد چرا که در حق آنها ظلم شده است و آنها شهید داده اند و حکومت باید پاسخگو باشد این تظاهرات مردمی است. اما بعد از آن، این خیمه برپا کردن درست نیست. این خیمه ها سیاسی است، خواسته های رهبران آن سیاسی است. کار غیر سیاسی آن است که مردم می رفتند در پشت سفارت آمریکا، خیمه می زدند، در پشت سفارت پاکستان خیمه می زدند و اعتراض می کردند که چرا چنین ناامنی هایی را در دامن کشور ما پرت می کند؟ اگر مردم چنین کاری کنند من خود نیز آماده هستم که به تحصن کنندگان بپیوندم. خیمه برپا کنندگان کسانی هستند که عقده هایی از حکومت دارند و می خواهند از این فرصت استفاده کنند و عقده های خود را بنشانند.

وی، در خصوص هدف رهبران تحصن و خیمه ها بیان داشت: من نمی گویم که حکومت ما حکومتی خوب و آگاه است، اگر حکومت آگاه بود، این شش نفر را در تظاهرات نمی کشت و از درد مردم در می کشید اما اینگونه نیست. حرف من این است که این خیمه ها درد مردم را کاهش نمی دهد بلکه وسیله ای برای سودجویان می شود و مردم بازهم بی نصیب می مانند. حرف رهبران تحصن، فقط استعفای مقام های ارشد افغانستان و رییس جمهور و رییس اجرایی است. آیا می شود در این وضعیت اینها برکنار شوند و افغانستان در یک خلا قدرت به دست دشمن بیفتد. راه حل این است که یک اجماع ملی درست شود و رهبران با روشنفکری به مردم وضاحت دهند که اصل مشکل ناامنی افغانستان از دامن آمریکا و پاکستان ایجاد می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیمه ها
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   جعفر عطايى
حملات کابل و هرات را شبکه حقانی به عهده نگرفته‌اند. اگر ادعای شبکه حقانی درست باشد و استخبارات کشورهای همسایه هم دخیل در قضیه نباشند، ذهن‌ها بسوی جنگ داخلی شبکه‌های قدرت در درون دولت متوجه خواهد شد. آیا کسانی مثل حامد کرزی توانایی چنین حملاتی را دارند؟ اگر توانایی داشته باشند، هدف و انگیزه آنها از این نوع حملات قابل درک است.
غلزایی‌محور شدن ارگ مخصوصا با آمدن حکمتیار، آیا رقابت غلزایی و ابدالی را وارد فاز جدیدی ساخته است؟ این سناریو هم ممکن است که مثلا حمله چهار راه زنبق از سوی شبکه کرزی صورت گرفته، اما حمله به نماز جنازه سالم ایزدیار توسط شبکه اشرف غنی بر ضد سران جمعیت و به هدف ایجاد رعب و وحشت میان معترضان سازمان‌دهی شده باشد.
ما با شبکه‌های تودرتوی قدرت در داخل و بیرون از نظام روبرو هستیم که هر کدام منافع مشخصی در حملات دارند. نباید این روایت ساده ارگ را پذیرفت که بعد از هر حمله به آسانی ادعا می‌کند که کار شبکه حقانی بود. قضایا پیچیده است. بسیاری از این پرسش‌ها در حملات بعدی پاسخ روشن‌تری خواهد یافت. بعید نیست که در روزهای آینده شاهد حملات مشابه باشیم.

>>>   فدا محمد تورانیان
خیمه ی تحصن عدالت خواهان "رستاخیز تغییر" در شهر پلخمری برپا شد ....

>>>   Sami Ullah Sirat
عجب!
آیا حکومت وحدت ملی پس زمینه خوبی در وعده هایش دارد که شما چنین پیشنهادات را مینویسید؟
مهم ترین سند که توافق نامه سیاسی حکومت وحدت ملی میباشد تا حال عملی نشده است، هنوز هم میتوان به بازی های موش و پشک ارگ اعتماد کرد؟
درین طرح از کناره گیری اتمر وسایر مسولین بی کفایت امنیتی هیچ یاد نشده است اشرف غنی و عبدالله خو هیچ

>>>   Karimi
ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻮﺵ و ﭘﺸﻚ ﺑﮕﺬﺭﻳﺪ اﺯﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﻣﺰﺧﺮﻑ, ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺑﻪ ﻛﺪاﻡ ﺧﻮاﺳﺖ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺻﻠﺢ ﺁﻣﻴﺰ ﻟﺒﻴﻚ ﮔﻔﺘﻪ ﻛﻪ ﺣﺎﻻ ﺑﺮ اﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﺑﮕﻮﻳﺪ. ﺧﻴﻤﻪ ﻫﺎ ﺭا ﻫﻴﭽﮕﺎﻫﻲ ﻧﺒﺮﺩاﺭﻳﺪ

>>>   خــــــــبر_تازه:
حملات اخیر در کابل کار حقانی نیست.
سراج‌الدین حقانی رهبر گروه حقانی در یک پیامی شنیداری، حمله چهارشنبه خونین در چهارراهی زنبق؛ مراسم خاک‌سپاری سالم ایزدیار و انفجار اخیر در هرات را رد کرده است.
#بی‌بی‌سی‌فارسی

>>>   Noori
در کنار هر کانتینر یک خیمه بر پا کنید تا بهانه برای هیچ کسی نباشد

>>>   تكرار يك اشتيبا جبران نا پذير. نه به #چورلمان و نه به #عبدالله! به پيش بسوي يك تغير مركزي!

جمع كردن #خيمه ها يعني جمع كردن آرزو هاي ماست. به سخن ها اعضاي #پارلمان و عبدالله گوش ندهيد، چون اينها هم بخشي از مشكات مردم ما اند!

خيمه ها بمب هاي اتم و سنگرهاي عزت مااند و دوباره خلق كردن اينگونه شتاب و احساس غير ممكن است و اين فرصت را هرگز از دست ندهيم!

در چند قدمي از پيروزي
#رستاخيز_تغيير

>>>   Kabuli
وضع تاسف بار كشورم:
حكومت قومى، سياست قومى، احزاب قومى،وزارت خانه ها قومى، تفكرقومى،
دين قومى شريعت قومى.
تجارت قومى وغيره وغيره همه چيز قومى و سمتى وزيانى
بلاخره سرنوشت مردم چطور ميشود؟برداشت هموطنان ما در مورد چه است ؟

>>>   Zahir Ariaie
د كه پارلمان بجز چند تن معدود ، در واقع پاتك اجتماع خطرناك ترين جنايت كاران، فاسد ترين چهره هاى كشور، به شمول قاچاق چيان مواد مخدر، الكول، وغيره است؟ ايا فراموش كرديد كه روند استهزأ يك وزير در واقع پتوى قمار وكيلان است؟ ايا فراموش كرديد كه همين پارلمان منبع ترويج نفاق زبانى و قومى در ميان تان است و چند سال است تا حال قانون تحصيلات عالى را پاس نكرده است؟ ايا فراموش كرديد كه هشتاد در صد پست هاى دولتى با فشار وكلا به أفراد ناشايسته مرتبط به انها توزيع شده است؟ ايا فراموش كرديد كه هر روز موتر هاى انها خلاف جهت حركت و اذهان مردم را با قانون شكنى مسموم ميسازند؟ ايا فراموش كرديد اكثريت انها سواد لازم براى خواندن و نوشتن ندارند چى رسد به قانون گذارى؟ ايا فراموش كرديد كه اگر واقعاً پارلمان واقعى ميبود تا حال ريس جمهور استيهزا ميشد؟ ايا فراموش كرديد كه يك تعداد از همين جانوران علناً از تفرقه قومى، طالب، فساد و مافيا به صورت واضح حمايت ميكنند؟ ايا فراموش كرديد از پول دزدى قصر ها براى خود ساخته اند....
با كدام معيار به حرف اين عده #اوباش پارلمان نشين باور ميكنيد؟
اين مفسدان فى الارض لياقت يك وعده نان را ندارند وبأيد جاروب به دست تا اخر عمر مصروف روفتن جاده ها باشند!

>>>   فدا محمد تورانیان
نمایندگان اوغان در مجلس زور میگویند و نمایندگان غیر اوغان که اکثریت اند ، چاپلوسی میکنند ....

>>>   Amin Wakili
حكومت كدام توافق روى كاغذ را عملى كرده كه اين طرح احمقانهء پارلمان را عملى كند؟

>>>   فدا محمد تورانیان
جهاد در برابر افغانیزم فرض است ....

>>>   عجب ساده لوحی است این آقا که این مضمون را نوشته است به طرفداری غنی قبیله گرا. البته که خواسته‌های معترضین خواسته‌های سیاسی است. هر خواسته که بر علیه یک دولت فاسد باشد سیاسی است، و باید سیاسی باشد، اگر سیاست تغییر نخورد، دستاوردی نخواهد داشت.

>>>   جای تاسف است که همچو وکیل های به پارلمان افغانستان راه یافته اند. چند گپ را پشت هم کرده بدون آنکه به جوانب قضیه توجه شود ارایه میکنند .به سرنوشت و خون کسانیکه ریخته شده بازی میکنند.
صحبت های این وکیل را من هم در پرده تلویزیون دیدم و شنیدم ،به عنوان نماینده مردم سخنان ایشان قناعت بخش نبود بیشتر به طرف داری از ارگ در پای تلویزیون نشسته بود این وکیل گفت در مقابل سفارت خانه ها خیمه برپا میکردید. این حرکت ها در حالی است که ما خواست از دولت افغانستان و سیاست های دو پهلوی را اینها در مقابل پاکستان اتخاذ میکنند داریم .نه این کشور و آن کشور .
فقط همه در پی حفظ چوکی خود هستند نه درغم ملت مظلوم . زیادی از وکیل ها اصلا خلاقیت و مدیریت ندارند . معاش را در جیب بزنند و از امتیاز ها استفاده کنند از فرصت ها نه به طرف داری از ملت بلکه برای خود و فامیل خود آمتیاز بدست آورند.
احمدی

>>>   پس این ملت و آن هم دولت!
ملت فاسد است که در رگ و ریهء دولت کرویات فساد می چرخند و دولتمداران با خیانت عجین شده اند.

>>>   کسانی که از حکومت در مقابل مردم دفاع میکنند بیاییند وضاحت دهند به چی دلیل دفاع میکنند؟ بخاطری که فساد بیشتر شد؟

>>>   او پوده، تظاهرات یک حرکت سیاسی می باشد. نمی دانم که نویسینده الفبای سیاست را می فهمد؟؟؟
ارغندیوال

>>>   Latifi
ٱیا قانون اساسی AFG به یک هزاره ازبیک یانورستانی اجازه ی رییس جمهور شدن میدهد؟

>>>   این چند ... یکجا شده و به نام خیمه تحصین برپا نموده که این خیمه نی بلکه مرکز تجمع چند ل....است که میخواهند از این چنینن اعتراض نمایند و در عین حال از موقع استفاده نموده و دزدی و چور خود را نماید باید این نوع لوپنها به دار اویخته شوند چون به درد بخور جامعه نیستند

>>>   راه حل انتخابات زود هنگام و روی کار آمدن یک حکومت مشروع مردمی نه آمریکائی و انتصابی.
غنی هیچ یک از وعده های توافقنامه حکومت وحدت ملی را عملی نکرده . تعدیل قانون اساسی . توزیع تذکره الکترونیکی . .....
غازی فیضی

>>>   Salam heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
خطاب به رستاخيزيان ؛
اكثريت مطلق افغانستانى ها در خارج كشور از داعيه يى بر حق شما، طى اعتراضات چشمگير از آسترليا تا امريكا و اروپا به دفاع برخواستند كه در تاريخ اين چند دهه اخير در ذات خود بى همتا بود و اين موج پشتيبانى ها هر روز خروشان تر مى شود
اميد واريم طوفان مقاومت هاى مردمى در داخل افغانستان ، بستر اصلى مبارزات عدالتخواهى، هر چه بيشتر پر انرژى تر شود و خيمه هاى عدالتخواهان را مورد معامله قرار ندهند و واژگون نسازند ، خيمه هاى مقاومت سنگر هاى عدالتخواهى اند كه مردم در اقصى جهان به آنها چشم دوخته اند و منتطر
تغير كلى در سر نوشت مردم اند.

>>>   كليم الله همسخن
دوستان گرامی،

جهت اطمینان خاطر شما

من به وجدانم و به یک جمع از دوستان مبارزم تعهد کرده ام که یک گام از خواست مردم به عقب نگذاریم- بحث تقلیل خیمه ها در شبکه های مجازی حالا تبدیل شده است به یک غوغا؛ یک شمار تحسین می کنند و یک شمار دیگر لعنت و نفرین می فرستند. هردو طرف برای من قابل درک است. اما، خواهش می کنم دوستان ما نفرین و تحسین آگاهانه بفرستند.
من و شمار زیادی از دوستان مبارز مان با تعدد خیمه ها در شهرکابل از آغاز موافق نبودیم- باور ما این بود که گسترش خیمه ها در گوشه های شهر مشت بسته ی مارا باز می کند؛ قوت مارا کمتر می سازد. البته دوستانی که موافق با گسترش خیمه ها بودند ادله و منطق خوبی داشتند. اما، عزیزانی که حالا از برچیدن شماری از خیمه ها برآشفته شده اند خواهش می کنم فقط یک نکته را در مد نظر داشته باشند، اینکه: حکومت افغانستان از آغازین روز راه پیمایی تا همین دمی که می نویسم علیه ی رستاخیز تغییر به صورت شبانه روزی فعال بوده است. تمامی روش های رذیلانه را به کار گرفته است که اکثر طرح های شورای امنیت به همت و هوشمندی یاران صادق شما در رستاخیز تغییر نقشی برآب شده است.
یگانه و کارا ترین پلان شورای امنیت و حکومت رویا روی کردن مردم با رستاخیز تغییر به بهانه ی مزاحمت به شهروندان کابل بود- برای انجام این کار تا همین دم لک ها دالر را هزینه کرده اند؛ از تکسی را تا وکیل گذر و برخی قومندان ها پول توزیع کردند.
رستاخیز تغییر، پیش از طرح بی معنای پارلمان در پی حل معضل خیمه ها و مردم کابل بود. بنابر این، از دوستان عزیزم خواهش می کنم که نا آگاهانه و در خلأ معلومات از راه تحلیل های من درآوردی خدمت به دشمنان عدالت نکنند.

>>>   مخالفان رستاخیز، منتظر تانکر بعدی اند.

اعتراض و ايستاده گي براي اصلاحات در افغانستان به اندازه يك جنگ جهاني مشكل و با درد سر همراه است!
براي مردمي بايستيد كه ارزش كارتان را بفهمند نه براي مردمي كه انتظار تانكر بعدي را دارند...
منصور موحد

>>>   قیص حسن تو هم یکی از مثلث ترور
غنی هستی که پول های بزرگ رشوت
برایت کم شده این خیمه ها نمایانگر مردم
اصیل وصاحبان اصلی این وطن است
که نمایانگر انقلاب مردمی را مینماید
پشتونها از پشت کوهای سلیمان آمده اند
،وخود را انتهار میکنند و هیچ کدام آنها
به خوب شدن اوضاع مملکت علاقه ندارند،
به فروختن وطن و گرفتن کلدار ودالر
از پاکستان و امریکا، از غنی گرفته تا
حنیف اتمر..ستانکزی خاین.راکتیار.حامد
کرزی. وهمه اینها حتی در دزدی ها گیر
آمده اند..و خیلی دزدی راخوش دارند....
دیگر به سفسطه اینها و،پاکستان ،امریکا
وملل متحد فاسد ،بازی نمی خوریم ما انقلاب
آریانا خوراسان را به پیروزی میرسانیم .
ولو همه جهان به طرف این خاینین وترورستان
باشند.....به پیش به سوی یک کشورآریانا خوراسان
آزاد و سرفراز.. دور از غلامی و تجاوز بیگانگان
و متجاوزین..پاکستان روس،انگلیس ،امریکا.وعرب،
ملت آریایی خوراسان دیگر فریب متجاوزین را
نخواهد خورد...

>>>   روز که دراین خیمه ها هیچ کسی نیست به چند نفر روز 500 افغانی میدهند تا خیمه ها را نگهدارد و لاسپیکر ها را روشن یا خاموش نمایند گویا دراین خیمه ها افراد زیاد موجود استند

>>>   هـــــــــــدف سیاسی خیر است هدف نظامی بد است

>>>   این تحصن نیست بلکه گرهمایی پنچرمینها است

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
چشم به راه هستيم تا شهروندان افغانستان در ولايات:
هرات، باميان، غزني، غور،بلخ، بدخشان، جوزجان، سرپل، فارياب، قندهار، پكتيا، لوگر، دايكندي، كاپيسا،پروان، به منظور هم صدايي با جنبش رستاخيز تغيير حدي اقل يك خيمه بلند كنند. هر چند بدخشان، غور، پروان و هرات تظاهرات رستاخيز را داشتند. با انهم بلند كردن خيمه رستاخيزتغيير ،نماد مبارزه دوام دار و مستمر است.

>>>   كليم الله همسخن
تمام دیوار های سمنتی از اطراف وزارت ها و ریاست ها و خانه های زورمندان باید برداشته شود- خیمه ها بی هیچ شکی مانع ترور و انتحار بود و خواهد بود اما در پشت این دیوار های ضخیم طرح قتل عام مردم ریخته می شود، اگر این مردم سود و زیان خویش می دانند چرا اینجا اعتراض نمی کنند؟ رستاخیر تغییر به مردم حرمت گزاری کرد ببینم این مردم در برابر اهانت و تحقیری که از سوی وکلای مجلس، وزرا و حکومت می شوند چه واکنش نشان می دهند؟

>>>   حالا تعدادی از خیمه ها برداشته شد، دیده شود که راه بندان از خاطر خیمه های جنبش #رستاخیز_تغیر بوده یا از دیوارهای کانکریتی وزیر ، وکیل ، معین و ...
سهیل صدیقی

>>>   آقای قیص حسن سخنان خیلی معقول و به جاه گفتند. بلی! امریکا از پاکستان حمایت می کند و پاکستان از شبکۀ حقانی، طالبان و داعش. پس دشمن اصلی مردم افغانستان و تمویل کنندۀ تروریسان کیست؟ جواب این سوال را یک شاگرد ابتدائی مکتب می داند. اما "چشم امریکائی" ما مردم کور است و هی داریم به سروکلۀ همدیگر می کوبیم.

>>>   نویسنده محترم خیلی بجا نوشته است که آنهاییکه منافع غیر شرعی و غیر قانونی خویش را از دست داده ان دولت را چلنج میکند. اشرف غنی در مقابل این منافع غیر انسانی سد ایجاد کرده و مانع ان شده است.
صمد چاریکاری

>>>   ثریا کوهستانی
جناب آقاى اجمل بلوچ زاده،

کسانی که از حکومت در مقابل مردم دفاع میکنند بیاییند وضاحت دهند به چی دلیل دفاع میکنند؟ بخاطری که فساد بیشتر شد؟ به خاطری که قندوز دوبار سقوط کرد؟ بخاطری که کشتار بیشتر شد؟ بخاطری از لشکرگاه فقط مرکز ولایت در دست دولت مانده؟ به خاطری که در فاریاب جنگ است؟ بخاطری که در اورزگان ؛ ننگرهار ، بدخشان غور و چند ولایت دیگر داعش پیدا شد از حکومت دفاع میکنید؟ پس دلیل شما برای دفاع از این حکومت فاسد و قوم پرست چی است؟

>>>   دلیلش خدمت به اجنبیان است

>>>   محترم دولت صرف از یک قوم نیست و دولت را گدام ساخته اند که ای صندوق در گدام باشد و نباشد و آقای غنی بداند که افغانستان مروبوط به همه اقوام است واقوام که دارای قدامت تاریخی بیشتر دارند و تاجیکان صددرصد حامی و منافع افغانستان میباشند .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است