حقانی:حملات کابل کار امارت اسلامی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۲۲ کد خبر: 134401 منبع: پرینت

رهبر شبکه حقانی، مسوولیت حملات اخیر ترویستی در شهر کابل که دستکم ۱۵۰ کشته و ۴۵۰ زخمی برجای گذاشت را به عهده نگرفت.

سراج الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی با ارسال یک پیام صوتی به صدای آمریکا گفته است که حملات انتحاری و انفجاری اخیر در کابل کار این گروه نبوده است.

رهبر شبکه حقانی به صورت مشخص در مورد حمله مرگبار روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) در چهارراهی زنبق شهر کابل، سه حمله انتحاری در مراسم جنازه سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا، حمله انفجاری در بیرون مسجد جامع هرات، صحبت کرده است و به تاکید گفته است که "یقیناً که این کار امارت اسلامی طالبان نبوده است."

در این حملات بیش از ۱۸۰ نفر کشته شد و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر که اکثر غیر نظامیان بودند، زخمی گردید.

تاکنون هیچ گروهی به شمول طالبان و گروه تروریستی داعش مسوولیت حملات کابل و هرات را بر عهده نگرفته اند.

این درحالی است که ساعاتی پس از این حمله مرگبار ، ریاست امنیت ملی افغانستان، شبکه حقانی را مسوول این حمله خواند و ادعا کرد که این کار به کمک مستقیم استخبارات نظامی پاکستان صورت گرفته است. ریاست امنیت ملی تا حال اسناد و شواهدی برای اثبات این ادعا ارایه نکرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات کابل
شبکه حقانی
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه هست یانیست به بادار معلوم است مزدور چی داند راز کار !
این موضع مربوط آی اس آی میشود شما مامور هستید ومعذور ، کلدار بگیر دال بخور !وطن فروش سیاه روی ! نواسه وکواسه ات برتو نفرین خواهد فرستاد از جاری بودن خون ناپاک تو در رگهایش خجالت خواهد کشید
ر

>>>   رڙیم کابل در تامین امنیت شهروندان کابل و دیگر مناطق کوتایی کرده است و توان امنیت شهروندان را ندارد . به یقین این حملات بازی سیاسی درون حزب ها است که به خاطره قدرت و بقای خود دست به جنایت های کثیفی میزند . امارت اسلامی از ان همین مردم است و هرگز مردم خود را هدف گلوله نخواهد گرفتـ .
حبیب الله یوسف زی

>>>   امنیت ملی درست گفته بود یا حقانی درست میکوید. منتظر ثبوت امنیت ملی هستیم در غیر معاش شان حرام است دروغ دولت یا دروغ طالب مردم به ثبوت قناعت میکنند و بس.

>>>   كروه شرير از كرفتن عهده مسوليت به اشاره ستون بنجم داخلي اباورزيد بس جنايتهاي كه مسوليت كرفته جز قتل انتحار انفجار تباهي وبربادي وطن جه قدمي درراه انسانيت بوده است كابلي

>>>   همه مخالفان دولت خیلی در این روز ها ریند و باهوش شدن.حالا مطمين شدن تمام دنیا به این عمل زشت که تعداد از هموطنان بیگناه و عادی مملکت ما به خاک و خون کشیده شدن لعنت و نفرین ميفرستن و شاید هم دولت وهم ناتو برای انتقام گیری خودشان را آماده کنند. این حمله ناجوانمردانه و خبیث را هیچ کدامشان به گردن نمی گیرند. من به نمایندگی از مردم افغانستان از خداوند متعال میخوا هم کسانی که دست کثیف شان در چنین جنایت مرگبار دخیل است لعنت و نفرین بگردان درهمین دنیا رسوای عالم بگردان ( آ مین)

>>>   بلی حقانی خان صاحب ما هم میدانیم که بدون اجازه شما چند انتحاری شمارا اشرف غنی استفاده بر علیه رعیت کرد
موسی

>>>   اين كار توطعه عليه حكومت مركزي بود
كه توسط حزب خلق (حزب مردم افغانستان) پلان شده بود و شبكه هاي مافيايي در اين كار دست داشت و حمايه و تمويل مالي از طرف اتحاديه اروپا و سفارت آلمان و سفارت سويس شد.گرچه دفتر سيا از واقعه خبر داشت و به أساس اين كه منافع أمريكا و اروپا در يك مسير قرار دارد جلوگيري نكرد و فقط خبر داد.شبكه حقاني يك شبكه است كه به منافع پاكستان و امارت إسلامي كار ميكند و از اين واقعه خبرداشت.
مردم هوشيار باشيد يكي باشيد تا بمب بي اتفاقي انفجار نكند
جاني انگلش

>>>   خوب بهانه یافتند کار را میکنند بعدا انکار میکنند. آفرین به شیطانی شان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است