حکومت نیت پاسخگویی به حرکت های مدنی را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۶/۳/۲۱ کد خبر: 134364 منبع: پرینت

وقتی به حرکت های مدنی پاسخ مثبت نمی دهید راه را برای خشونت، تروریزم و جستجوی راه های دیگر باز می کنید که متاسفانه حکومت دراینباره سخت مسوول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محی الدین فرهمند، از اعضای رهبری معترضین کابل، در گفتگو با "محور" درخصوص طرح نمایندگان برای حکومت درباره معترضان گفت: متاسفانه با گذشت بیش از ده روز از اعترضات گسترده هیچ پاسخ قناعت بخشی از جانب حکومت ارایه نشده است. برای شهروندان و جامعه جهانی ثابت شده است که حکومت هیچگونه نیت و علاقمندی برای پاسخگویی به حرکت های مدنی را ندارد.

فرهمند، درخصوص بی پاسخ گذاشتن درخواست های معترضان از جانب حکومت می گوید: پیامد این کار، تقویت راهی است که به خیر افغانستان نیست. وقتی به حرکت های مدنی پاسخ مثبت نمی دهیم راه را برای خشونت، تروریزم و جستجوی راه های دیگر برای مردم باز می کنید که متاسفانه حکومت دراینباره سخت مسوول است.

عضو رهبری معترضین، درخصوص استدلال حکومت در ابقای مشاور امنیت ملی اظهار می کند: اینگونه پاسخ ها به باور اکثریت شهروندان درست نیست و این پیام را می رسانند که این حکومت به رویکردهای استبدادی رفته است. در هر کشور دیگری اگر این تظاهرات مسالمت آمیز و منطقی برپا می شد، تغییرات گسترده و اصلاحات بسیار در سطوح مختلف نظامش بوجود می آمد اما صحبت حکومت به اینکه مشاور امنیت شخص صادقی برای ما است، بیانگر فرهنگ سیاسی تک خواهی و عدم پاسخگویی است.

وی بیان کرد:در جریان مظاهرات خیمه ای خود سرانه و از جانب عده ای ایجاد شد اما آن خیمه را جمع کردیم. شاید حلقاتی و صحبت هایی برای بدنام کردن خیمه های تحصن شکل بگیرد اما واقعیت این است که در این خیمه ها کسانی هستند که باسوادترین و نخبه ترین شهروندان را تشکیل می دهند.

فرهمند، درخصوص گفته هایی از راه بندان مسیر بر روی شهروندان وضاحت داد: خیمه های به گوشه های جاده ها انتقال یافته اند و هرجا که مشکلی پیش بیاید، کمیته ای در رهبری معترضین برای حل منطقی این ادعاها وجود دارد تا بهانه ای نباشد که معترضین برای شهروندان مشکل ایجاد می کنند.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرکنندگان کابل
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   کدام حرکت های مدنی؟ آیا بند ساختن سرکهای عمومی مدنیت است؟ آیا خیمه های که توسط چندتن اوباش بی پدر در چهارراههای عمومی باعث آزار و اذیت مردم شده مدنیت هست؟ اگه این مدنیت باشد لعنت به آن و مه توبه میکنم از همچون مدنیت

>>>   همه پرسی!!!
فرض کنیم با برداشتن خیمه ها مشکل راه بندی حل شد اما کشتن مردم بی دفاع و بی گناه بد امنی فساد خیانت ملی وغیره و غیره را با برداشتن چی حل کنیم؟
رستمی

>>>   اين ديوار مربوط بنگله لالي حميد زي است و سالهاست بروي مردم چون كوه ايستاده و راه رفت و امدن شان را سد شده است ولي از نظر بعضي ها اشكالي ندارد
اما خيمه هاي تحصن كاغذي عدالت خواهان اشكال دارد و تحمل نميشود

قربان شوم خداره
يك بام و دو هوا ره
اينست تعصب سيستماتيك
Sarhang Barna

>>>   وطندار فقط به جواب متن شما، محتوا بدون شک یاوه سرایی است. کدام حرکت مدنی این همه خواسته ها و شروط جمعیت چپاولگران است.چرا کلمه با عزت مدنی روی همچو اغتشاشات نا مردانه مگذارید؟،

>>>   Salam
غنى با تقلب به ارگ راه يافته است و او را رييس جمهور خواندن درست و منطقى نيست ، بعضى دوستان خيلى با مزه او را رييس جمهور مى خوانند.
اگر زحمت نمى شود اين متقلب و گماشته يى خارجى ها را رييس جمهور غير مشروع بخوانيد كه كار مبارزه عليه يى او را آسان تر سازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است