غنی: در هفته جاری با مردم کابل دیدار می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۳/۲۱ کد خبر: 134361 منبع: پرینت

حاکمیت قانون از مسوولیت های مهم حکومت و خواست مردم است که باید در عمل اجرا شود.

به نقل از ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با وکلا و سناتوران کابل در شورای ملی در روز شنبه 20 جوزا در ارگ ریاست جمهوری گفته است که در هفته جاری با اقشار مختلف شهروندان کابل دیدار می کنیم.

رییس جمهور هدف حمله تروریستی اخیر در کابل را جلوگیری دشمنان از برگزاری نشست بین المللی کابل گفت و افزوده است که در این شرایط نیاز به اجماع داریم، هم در رابطه به شرایط سیاسی و هم وضعیت کابل، تا بتوانیم امنیت بیشتر را در کابل تامین نماییم.

در این دیدار همچنین نمایندگانی از پارلمان ضمن حمایت از برنامه های حکومت و بیان اینکه تظاهرات حق مدنی همه شهروندان است از ایجاد راه بندی و خیمه ها در مسیر تردد مردم گفتند و از حکومت خواستند تا به خواست های معترضان در چهارچوب قانون توجه کند تا این مشکل هر چه عاجل حل گردد.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
تظاهرکنندگان
نظرات بینندگان:

>>>   ما مار ها را کجا میبرید؟
روزی یکی از صیاد ها چند مار را به دام اورده بود واتفاقا یک بقه هم در میان صید شده ها امده بود تا یک حصه ای راه که رسیدند بقه رخ بسوی مار گیر صدا کرد که برادر صیاد ما مار هارا کجا میبرید؟
حال بیچاره غنی هم ندانسته اکت ریس دولت ازاد ومستقل را مینماید وبامردم دیدار میکند اونمیداند ویا نمیخواهد بداند که اورا درینجا نصب نموده اند واز خود هیچ اراده واستقلال ندارد وممثل اجانب است ونقشه های استعماری را تطبیق مینماید دیگر انوقت کذشته که چهره های شاه شجاع هارا ملت نشناسند ومحکوم را از مستقل تشخیص ندهند وچون اقای کرزی که صدای مخالفت دروغین ومبارزه ای کاذب را با ارباب ها بلند مینماید ودیگران نیز میخواهند اورا قهرمان جلوه دهند کسی به این ترفند ها فریب بخورد ویا همه میدانند که عبدالله خان نه از امروز وامسال ویک دهه قبل بلکه از ده ها سال به این طرف درسلک اجنت ها داخل وخودرا درمیان ازادگان جا زده بود وحال گاه نماینده ای جمعیت میشود وبعضا تکنوکرات میگردد ویگان وقت هم برایش مشکل ایجاد شد از ناچاری مجاهد هم میشود او با این ژیست وکش وفش که از دیر زمانی بدین سو تنها به وضع وصورت خود متوجه است ودرد کشور وملت را نمیخواهد در سر بپروراند متاسفانه نماینده ای یک ملت بزرگ شده است !!! درحالیکه اینها همه خار یک باغ نیش وزهر یک زنبور اند که نقاب های رنگارنگ پوشیده اند
بی روزگار

>>>   رویا باکر سناتور امریکائی گفته است خیلی خوب شد که داغش سنی برایران شیعه حمله کرد ما به نفاق وجنگ فرقه ئی شان خوش میشویم این به نفع امریکاست بگذارید یکدیگر را بکشند
ر

>>>   رییس جمهور راست میگوید. واقعیت است. همین حملات تروریستی کابل بخاطر جلوگیری از نشست صلح کابل بود. آنها در گذشته نیز هر زمانی که نشست صلح در کابل برگزار میشد، حملات تروریستی انجام میدادند!!!

>>>   شرم باد برملت که رهبران خود را با بی احترامی یاد میکنند.
" غنی " این یعنی انسانهای ....
از همسایگان درس بیگیرد
شما پس توقع چی دارید ؟

>>>   Maihandost

یک سوال ؟
حال همه انسان های با درک ، با احساس و با وجدان سرزمین ما می دانند که حاکمیت موجود با همه دارو و دسته اش بشمول تروریستان (ارگی و مرگی)و حامیان درونی و بیرونی بمثابه مکروب های مخرب و خطر ناک بحران زا عامل بحران و نا امنی در کشور میباشند .
در چنین وضعیتی
آیا با حفظ مکروب ها و آوردن اصلاحات دربین شان می توان کشور را از بحران نجات داد
ویا با ازبین بردن شان ؟

>>>   فردوس آریایی
خبر ها حاکیست که دو صد راننده ی تکسی همه روزه ازطرف شورای امنیت پول اخذ مینمایند تا در همه جا به شول رسانه ها از مشکلات راه بندان شکایت نمایند.
ای هموطن!
مردم چادر بر پا نموده اند تا تو دیگرگوسفند وار کشته نشوی.
بخشی

>>>   Rawi
او بیادر ها
شما که در مصاحبه ها مناظره ها و مصاحبه ها
شرکت می کنید
چرا یکی و یکبار
صاف و پوست کنده نمیگید که غنی و اتمر و دیگر ....شان صاف و پاک فاشیست اند ؟! فاشیست یعنی حق کش و نفاق افگند ؛ فاشیست یعنی ظلم و جنایت کار ؛ فاشیست یعنی ستم گر و غاصب و چپاولگر ؛ فاشیست یعنی برتری خواه و تفوق طلب و انحصار گر و دیکتاتور و دغل باز و فریب کار .....و دشمن خدا و رسول ودشمن مخلوق خدا ؛ فاشیست یعنی وطن فروش و پست و پلید و تباه کننده و دشمن برابری و برادری و دشمن یکتاهی و وحدت ملی ...
هرچه بدی در دنیا است میتوان به فاشیست های پلید نسبت داد و هبچ گاهی کم نیاورد ...
ای مه مه و ته ته و په په ....

>>>   وقتی غنی زمانی توانست ترا با پول خریداری کند، از ظرفیت و صداقت سیاسی تو باخبر است. وقتی غنی توانست ترا از آن ادبیات طمطراق به جایی بکشاند که برایش "جلالت‌مآب معظم" بگویی، از سستی و ساده‌لوحی تو آگاه است. وقتی غنی توانست یکی شما را علیه دیگر تان چنان استفاده کند

>>>   منان شیوای شرق
حالا كه ديكتاتور غني! خواسته هاي جنبش رستاخيز تغيير را كه توسط مجلس نمايندگان پيش كش شده بود رد كرده، اتوريته مجلس نمايندگان و جنبش رستاخيز تغيير هر دو يكسان نا ديده گرفته شده، جنبش رستاخيز تغيير خو همچنان به مبارزه ادامه مي دهد، تصميم مجلس نمايندگان چيست؟

>>>   Homayoun Paiez
دوروز می شود باموتر، ساعت هاتلاش می کنم تا خود را به افغان فلم برسانم؛ به علت مسدود بودن راه ها، موفق به این کار نمی شوم. در نگاه اول، بسیاری ها فکر می کنند که این مشکل را بر پایی خیمه های اعتراضی در جاده ها به وجود آورده است؛ اما، اگر کسی در رفت وآمد این مسیر ها بلد باشد؛ متوجه می شود که، مشکلات بخاطر خیمه ها نه، بلکه، این دولت است که برای ایجاد خشم ونفرت مردم (سیل بینان، و گوسفند مزاج ها) در برابر معترضان، دست به این مشکل آفرینی ها می زند...
هر جایی که خیمه است، جادهء پهلویی آن باز است که به آسانی وسایط می توانند جایی فاصلهء کمتر وجایی هم بیشتر را دور بزنند ویا با یک انحراف کوچک دوباره به جادهء اصلی وصل شوند؛ ولی ترافیک وپولیس، به دستور بالایی های شان، تمام کوچه های فرعی را که دارندگان وسایط باگذر از آن کوچه ها به منزل می توانند برسند؛ آن راه هارا نیز بسته کرده اند...
من، در حدودسه ساعت تلاش کردم از راه هایی به سوی هدفم بروم؛ نتوانستم؛ در حالیکه بندش این راه ها هیچ ارطباتی به خیمه هاندارند...
چرا چنین است؟! چرا آقای غنی وتیمش به عوض همنوایی با مردم و پاسخ قناعت بخش به معترضان، دست به چنین لجاجت هایی می زند؟!
گذشته که هیچ؛ چرا خون جوانان، زنان، کودکان کشتگان حوادث اخیر تا این حد در نزد او بی ارزش است؟!
جواب ساده وروشن است:
مردم ما به یاد دارند که سلف غنی، (ترکی وامین) آشکارا اعلان می کردند، تا که جامعهء کمونیستی را نسازیم؛ یک انچ، یک سانتی از مواضع خود عقب نمی رویم... امین، باصراحت می گفت: مادراین کشور به یک ملیون انسان نیازداریم؛ متباقی باید کشته شود. این فکر شنیع وکثیف را او از کجا می آورد؟!:
از اندیشه های فاشیستی تمامیت خواهانهء خود...
باتاسف فراوان، امروز نیز دیده می شودکه غنی وتیم تمامیت خواه اش، بالجاجت بیشتر از سلف اش، حاضر نیست که به خواست مردم ومعترضان جواب قناعت بخشی دهد و به این مشکل وبحران به وجود آمده، نقطهء پایان بگذارد. راه هارا به روی مردم می بندند که بیشتر آنانی که عقول شان در چشمای شان است؛ گنهکار، معترضان رابدانندو آنها را عامل مشکلات نشان دهند...ویک انچ ویک ملی متر، از اجنداهای پنهان وقومی خود؛ عقب نشینی هم نمی کند!
ولی آگاه، باشد؛ خیمه نه، گزینه های دیگری ودیگری برای فاشیسم غنی وجود دارد...
مطمین باشد؛ مردم به خصوص نسل نو، به تاریخ، فرهنگ، وحقوق خویش آگاه شده اند....

>>>   Najib Salam
غنى را امريكاى ها آورده اند، صعود و نزولش هم به دست امريكايى ها است ، او نزد هيچ كسى پاسخگو نيست و به هيچ صداى هم تمكين نمى كند، اگر امريكايى ها به او گفتند بس است ديگر كارا نيستى همان روز او جُل و پوستكش را مى گيرد و به امريكا بر مى گردد.
مگر امريكاى ها نمى دانند كه در كشور چه مى گذرد و حلقه يى رهبرى ارگ كى ها اند و چه اهداف را دنبال مى كنند .
اين بد بختى ها نتيجه يى يك خيانت بزرگى است كه از بن شروع شد و تا اكنون ادامه دارد. از خود بپرسيد كه فرايند موجوديت نيرو هاى خارجى ، پيمان هاى استراتيژيك و امنيتى با امريكا و دها كشور ديگر چيست !
دوستان مان نبايد طرف اساسى مُعضل را فراموش كنند، يكى ا راه هاى اساسى اين است كه جاى مذاكره با غنى بهتر است غنى را دور بزنند و او را جدى نگيرند و جاى آن با مقامات امريكا در كابل و بگرام مذاكره كنند و پيام مردم را برسانند كه ديگر نمى شود بر مردم عروسك هاى شان را تحميل كنند.

>>>   عبدالكريمى عبدالكريمى
امريكائى ها واقعا نه مى دانند كه در درون نظام چه مى گذرد و اينها (غنى-اتمر) چه برنامه روزمره دارند.
آواز و مايكروفون غنى و حلقات او عبارت از سفراى شان در كشور هاى دنيا مى باشند كه همه شان پشتون هستند. بد بختانه چيزى كه سفرا مى گويند، دنيا به دقت گوش مى كند.
دنيا را توسط سفراى فاشيست شان با معلومات غلط فريب مى دهند و جعل مى كنند
شما يك لحظه فكر كنيد كه حرف هاى كدام جانب مؤثر واقع مى شود؟

>>>   Lalzad
مردم بیچاره با کدام امریکایی در کابل و بگرام مذاکره کند و چه کسی آنها را به آنجا ها راه می دهد؟
وقتی مردم در مقابل غنی ایستاده شوند، حکومت او را به چالش بکشند و جامعه بسوی بحران برود، آنگاه امریکایی ها وارد معامله می شوند... درغیرآن طوریکه جناب کریمی گفته است، همه سفرا، وزرا و نمایندگان آنها می گویند که این حکومت مردمی است، وحدت ملی برقرار است و صرف یکتعداد عناصر ماجراجو، فرصت طلب و امتیاز گیر فریب دشمنان مردم افغانستان را خورده اند

>>>   Parwani

چند گپ با مردمم
شمایی که از خیمه ها شکایت دارید، صادقانه از خود بپرسید
برای اینکه قربانی بعدی نباشید چه راه حل دارید.
ما در دو نیم سال ۷۵۰۰۰ انسان قربانی دادیم و صد ها فاجعه ی بزرگ چون شاه شهید، قول اردوی شاهین و بیمارستان ۴۰۰ بستر ووو از خون ما رنگین گردیده.
با وجدان بیدار به این پرسش ها پاسخ دهید
اگر داد خواهی نکنیم، خیمه برپا نکنیم و حکومت را فشار ندهیم، اگر شکایت و اعتراض نکنیم پس چی کار کنیم ؟
بگذاریم بی خبر کشته شویم و یا هم کشور را گذاشته فرار کنیم؟
پاسخ تان چیست؟
بنظر‌تان چگونه اعتراض شود؟
کی اعتراض کند؟
تا چه زمانی به اعتراض ادامه دهد؟
و یا اگر اعتراض نشود چی شود که اوضاع تغیر کند؟

>>>   براي دوستان ما در جنبش رستاخيز تغيير

حكومت مي خواهد مردم كابل را عليه شما بخاطر راه بندان بشوراند و در ميان شان اعضاي حزب اسلامي را جابجا كنند چون مي داند كه خود شان توانايي براداشتن خيمه ها را ندارند و شما را با مردم خود تان درگير مي كند و در اين ميان زد و خورد هم اتفاق خواهد افتاد كه به گردن شما مي اندازند و خرسوار از زير ريش تان مي گذرند و تاوان خون شهدا را هم نمي دهند.

در همين چند روز وكلاي گذر تمام نواحي را شهردار ديده و وكلاي شوراي ولايتي كابل هم شامل اين برنامه استند كه حكمتيار و يا اشرف غني را مي بينند و اعتراض مي كنند كه كاملن چهره قانوني به خود بگيرد.

١: خيمه هاي اعتراضي را كه سبب راه بندان شده كنار جاده بكشيد و راه مردم را باز كنيد.
٢: خيمه هاي كه سبب راه بندان بيشتر شده اند شناسايي كنيد و در هم آهنگي با مردم در همانجا به يك جاي خلوت ببريد.
٣: براي موترهاي امبولانس، آتش نشاني و مريض دارد از بغل خيمه ها راه باز كنيد.

پ.ن: پلان حكومت بر چيدن خيمه است و شماهاي كه در شوراي تصميم گيري استيد لطفن اين پلان حكومت كه مردم را عليه شما مي شوراند خنثي كنيد.
ميان شجاعت و سياست بايد فرق باشد شجاعت تان قابل قدر است اما سياست كنيد و دل مردم را بدست بياوريد

>>>   عبدالمنان شیوای شرق:
گاهي از برايند مردم سالاري، ديكتاتوران به قدرت مي رسند. ما با رژيم ديكتاتور رو به رو هستيم. هر گونه بي تمكيني به خواست هاي جنبش رستاخيز، نشانه ديكتاتوري و خودكامگي است.

>>>   عبدالحفیظ منصور:
حکومت با کفر باقی می‌ماند، اما با ظلم و بیداد نه
چه ظلمی بزرگتر از این که؛ حاکمان یک کشور همدست قاتلان گردند!
چه ظلمی بدتر از این‌که؛ وقتی مردم دادخواهی می‌کنند و به جاده ها می ریزند، حاکمان در نقش طالبان و داعشیان عمل می‌کنند، و مردم را به رکبار می‌بندند!
چه جنایتی زشت تر از این‌که؛ وقتی مراسم نماز جنازۀ یکی از قربانیان بر پا می‌گردد، دستگاه امنیتی کشور طرح قتل و کشتار دسته جمعی نماز گزاران را می‌ریزد!
چه وقاحتی تیره‌تر از این‌که؛ حاکمان به جای تامین حقوق مردم و دفاع از خون‌های ریخته شده دادخواهی را به نکوهش گرفته و دادخواهان در جاده نشسته را به باد ملامت گیرند!
چه نشانی در ظلم و بیدادگری حاکمان آشکار تر از این که؛ دولتمردان پول بیت المال را به جیب اجیرانی بریزند، تا در دفاع از آن‌ها معرکه آرائی کنند و در وصف اوصافی که ندارند، داد سخن دهند!

>>>   چشم دید خودم از راه بندان:
- چهار رهای بابه مزاری، همه روزه از این چهار راه می گذرم اما امروز ترافیک بر خلاف معمول تمامی تونس های لینی را گذشته از چهار راه سه قطاره روی جاده توقف داده بود و اسناد شان را بررسی می‌کرد تا راه مسدود شود.
- جاده سیلو: بازهم ترافیک بر خلاف معمول در وسط جاده ایست بررسی اسناد ایجاد کرده بود.
- چهار راهی شهید:
ترافیک با توقف دو سه موتر خودشان، چها راه را به روی تردد بسته بود.
من در هیچ نقطه مزدحم وجود خیمه را نیافتم. این یک منافقت و توطئه حکومت است.
فرهاد میهن پور

>>>   حمایت گسترده مردم کاپیسا از رستاخیز تغیر
درود‌ بر مردم شرافتمند و آگاه کاپیسا

>>>   مردم را عليه مردم بر مي خيزانند !
ديروز ساعت ها در راه بندي موتر بودم پوليس ترافيك هر لحظه ميگفت او برادر به خاطر خيمه هاست. حال آنكه خيمه ها در گوشه اي برپا شدند كه راه را مسدود نكرده اند . دولت هوشيارانه مردم را عليه خودشان مي شوراند . قطعاً اين روش دولت جواب گو خواهد بود منتهي يك بار هم شده كمي فكر كنيم و باز بازيچه سياسي دولت نشويم .
Zahra Tarshi

>>>   اين هم وضعيت جاده پل آرتل كه از سوي سرور دانش معاون رييس جمهور مسدود شده است. خيمه ما در پل آرتل هيچ تاثيري در بندش راه ها ندارد. حكومت خود مقصر اين وضعيت است.
از نيم ساعت به اين سو شاهد اين وضعيت ايم، ما مقصر نيستيم

>>>   ریس جمهورغنی یعنی « حفظ الله امین » مقصر همه بدبختی درکشور
ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری باداری و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین هیچ درک ندارد. سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل مردم بی دفاع ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار خون ریز است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فقد آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است ، بیکاری ناداری بی نانی بی سرپنایی در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان بیدا مبارزو دلسوز بم مرم وطن در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.
داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   مردم دیگر به تو ضرورت ندارد ای هتلر ای قاتل مردم کابل .

>>>   مردم کابل تشنه دیدار چهره غنی نیست ، بلکه تشنه آوردن بهبود در زندگی و شرایط هستتند.
از دیدار های بی فایده چه فایده

>>>   این درست نیست که تنها بگوئبم وردک پاشیست است ، فنشیری هم اگر خودرا برتر از دیگران بداند صد پیصد پاشیست است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است