معترضان از حکومت پاسخ می خواهند نه هشدار
حکومتی که از پشت دیوارهای کانتینری هشدار می دهد بداند مردم منسجم تر شده اند و تازمانیکه مردم به خواست های مشروع شان نرسند، خیمه ها سرجای شان باقی است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۳/۲۱ کد خبر: 134357 منبع: پرینت

با گذشت یک هفته از تداوم تظاهرات مردمی در پایتخت و دیگر ولایت ها، حکومت با نشر اعلامیه ای هشدار به برچیده شدن خیمه های معترضان از سطح جاده ها شده است و این درحالی است که جنبش رستاخیز تغییر بر ادامه تظاهرات خود تا عملی شدن اصلاحات و خواسته ها تاکید دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فهیم فطرت، سخنگوی جنبش "رستاخیر تغییر" در گفتگو با "حاشیه خبر" در خصوص هشدار ارگ در جمع کردن خیمه های معترضان از سطح جاده ها گفت: تازمانیکه مردم و شهروندان کشور به خواسته های مطرح شده ی مشروع شان نرسند، خیمه ها سرجایشان باقی است و افزون بر این در روزهای آینده حرکت های مدنی دیگری هم روی دست گرفته می شود.

فطرت می گوید: هشدار های حکومت تازه نیست و از ابتدای آمدن به جاده ها نه تنها با این هشدارها بلکه با گلوله باری هم مواجه بوده ایم اما امروز دیگر مردم تصمیم خود را گرفته اند و نمی خواهند دیگر گروهی و انفرادی در جنگ های کور تروریستی کشته شوند. به هر اندازه که نهادهای امنیتی به زور متوسل شوند، جفا به حق مردم و تهدید جدی را متوجه نظام سیاسی و اجتماعی کرده اند.

سخنگوی جنبش رستاخیز تغییر، درخصوص ماهیت و نحوه اعتراضات در پایتخت بیان می کند: اعتراضات مدنی مردم با رعایت تمام اصول اجتماعات مردمی و مدنی عیار بوده است و حرکت پیش رفته است و ادامه یافتن این اعتراضات به دیگر ولایت ها نیز این معنا را می رساند که مردم کاسه صبرشان لبریز شده است و از حکومت شان پاسخ می خواهند.

وی بیان می کند: برای این حکومت متاسف هستم، گل نبی احمد زی باید اکنون پشت میله های زندان باشد از پشت میله ها به دادستانی پاسخ بدهد که چگونه مستقیما دستور گلوله باری نظامیان به مردم را داده است؟ و همچنین برای این نظام که به قاتل مردم فرصت داده است که هشدار دوباره به مردم بدهد هم دو چندان متاسف هستم.

فطرت، درخصوص رد دستور گلوله باری از سوی فرمانده گارنیزیون کابل افزود: برای همه در جریان تظاهرات روشن است که نظامیان به دستور احمد زی و گارد ویژه ریاست جمهور و سایر نیروهای نظامی چگونه بر مردم شلیک کردند و آب فاضلاب بر رویشان ریختند. آنچه احمد زی و همدستانش انجام داده اظهر من شمس است و نیازی به تبصره و اثبات ندارد.

سخنگوی معترضان می گوید: ارگی که از پشت دیوارهای کانتینری به مردم هشدار می دهد، ساحه اش به 100 جریب نمی رسد بداند که این حرکت نه تنها روحیه مردم را ضعیف نمی کند بلکه آنان را منسجم تر می سازد که بخاطر خواسته ها و اهداف معقول و مشروع شان بایستند و این حکام ظالم را به دادگاه بکشانند.

نماینده معترضان مسدود شدن راه ها توسط معترضین را رد می کند و می افزاید:جنبش رستاخیز و هیات مدیریت برای برخی راه ها راه های بدیل را در نظر گرفته است. راه بندانی که در کابل صورت گرفت نتیجه کانتینر بندی های حکومت است و از جانب حکومت تلاش می شود که این اتهام به حرکت های مدنی مردم وارد شود. حتی خیمه های نقاط چهارراهی کارته پروان و قوای مرکز هم که احتمال می رفت عبور برای مردم را دشوار کند، به صدمتر دورتر از جاده ها منتقل شده است و معترضان هیچگاه طرفدار زیان رسیدن به شهروندان نبوده و نیستند.

وی، درخصوص قومی ساختن حرکت های مدنی مردم می گوید: اگر در هر لحظه به خیمه ها بروید، از تمام اقوام زیر چادر ها نشسته و علیه ظلم، فساد، بی عدالتی و خودکامگی نظام حرف می زنند. حرکت به هیچ وجه حزبی و قومی نیست و در نتیجه سهل انگاری و کشتار شهروندان بوجود آمده است. مسایل اینچنینی که مطرح می شود، بیشتر از تریبون حکومت برای تبرئه از اعمال زشت خود آنها است.

فطرت افزود: به قدری این حرکت مدنی است که حتی مردم خواستار براندازی نظام نیستند بلکه خواهان پاسخگویی از جانب حکومت در باره ناامنی ها هستند اما متاسفانه تا اکنون هیچ پاسخ مدنی برای حرکت مدنی مردم از جانب ارگ دریافت نشده است و حتی هشدار هم دریافت کرده ایم که این خشم مردم را بیشتر برانگیخته است.

سخنگوی جنبش رستاخیز تغییر، درخصوص مسالمت امیز نبودن تظاهرات از سوی مردم اظهار می کند: گره کار اینجا است که برخی با چهره شهروندی اما ذهنیت طالبانی بر مردم حاکمیت می کنند. از کسیکه تا دیروز از عمارت حمایت می کرده و فکرش طالبانی و در تبانی با آنان کار می کند چه توقعی می رود که از ارزش های شهروندی آگاه باشد و از آن پاسداری کند!

وی افزود: درد مشترک ما را به خیابان ها کشانده است. اسناد و مدارکی وجود دارد که نیروهای پولیس با ابتدایی ترین قوانین مسلکی آشنا نیستند و حتی حرمت خانم هایی که در اعتراض شرکت داشتند را نگه نداشتند و آنها را به زمین انداخته و کشیده اند. در نتیجه همین اقدامات بود که اعتراضات به خشونت کشیده شود. نیروهای پولیس مسلح بودند اما مردم حتی یک تکه سنگ هم برای پرتاب در دستشان نبود و این صحبت ها که می گویند از نیروهای پولیس هم زخمی داشته اند درست نیست بلکه درست این است که حتی یک نفر هم از پولیس زخمی نشده است.

فطرت درباره گفته های رییس جمهور در نشست پروسه کابل گفت: رییس جمهور در میان نمایندگان کشورهای دنیا می گوید که در یک سال 75 هزار انسان در افغانستان کشته شدند. این 75 هزار چطور برای مردم قابل قبول باشد وقتی که در میان کشته ها فرزند یک وکیل، وزیر، رییس جمهور، رییس و اشراف زاده ای کشور نیست. تصمیمی که گرفته شده است جز کنار رفتن نظام و آمدن یک نظام پاسخگو و مسوولیت پذیر نیست.

وی درخصوص اظهارات حکمتیار درباره حرکت های مدنی نیز می افزاید: صحبت های وی شخصی است. وی بعد از 21 سال کوه گردی و غیاب از جامعه دمکراتیک این صحبت ها را کرده است و با فضای سیاسی و دمکراتیک نا آشنا است. امیدواریم وی با گذشت هر روز بیشتر با فضا آشنا شود و ببیند که امروز کشور، افغانستان دهه 90 نیست، همچنان که ارزش هایی که وی با آنها آشنا بوده است امروز ارزش نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هرزمانیکه انتحاری وکشتار در شهر زیاد شد وشرکت انحصاری پنجشیر وردک تحت فشار افکار عامه قرار گرفت به ساختن وتهیه یک فلم جعلی شروع میکند تامردم فکر کنند امنیت ناملی ما هم چیزی هست ! مثلا یکسال قبل که چندین انتحار وانفجار در شهر صورت گرفت تصویر یک ترورست رانشر نمودند که گویا امروز این انتحاری را با مقدار زیاد مواد انفجاری دستگیر کردیم !!!بعدا رسانه ها نشرکردند که آن فرد از قبل وهمان روز هم درزندان بوده !
اینروز ها که بازهم پاکستانی ها تعداد بیشمار هموطنان مارا شهید ساختند شرکت انحصاری باز هم فلم جعلی دیگری را ترتیب ونشر کردندکه گویا فرد انتحاری رابا 150 کیلو انفجاریه دستگیر کرده اند!!! اگر او واقعا انتحاری میبود وقتی فهمید دستگیر یا افشاشده خودرا منفجر میکرد،بنا امنیت ناملی بجای این سریال های دروغی بهتر است این شرکت را از انحصاری خارج ویک اداره ملی بسازد
v

>>>   ارګ. نباید برای این دزدان که ضرورت به برسی ندارد و همه مردم شریف کابل
انها را به ګونه اصلی میشناسد این قدر وقت بدهد و این لچکهای و ولګردهای کوچه را هرچن زود تر از سر راه مردم دور نماید و همه مردم طرفدار ګارنیزیون است و ګارنیزیون ملی افغانستان باید حق هرنوع حرکت را داشته باشد انعده افراد لاوبالی و چاپلوسان کشورهای بیګانه به درد بخور جامعه. نیست ودشمنان جاک هستند و حیثیت همین فاضلاب رادارند که ګارتیزیون بالایشان پاش داده و ګانیزیون باید انهارا اتش بزنند چون مکروب چتلتر از فاضلاب هستند. باید دولت حیثیت فاضلاب را این قدر پایین نیاورد که به این بی حیثیت ها برابر سازد

>>>   و الله اعتراضي كه با عث اذيت ديگران شود، قابل قبول هيچ إنسان نيست، و بجاي نفع به معترضين خسارت و بد نامي خلق ميكند، همين حالا اكثراً فكر ميكنند كه اين اعتراضات فقط و فقط از طرف نا راضيان شوراي نظار است، پيشنهاد من براي همه معترضين اين است كه اعتراض خود را از سر راه هاي عامه دور نموده و بكدام پارك بروند، و كوشش نمايند در ميدياي خارجي و با خارجي هاي گرداننده افغانستان در تماس شوند، چون تصميم نهائي بدست آنها است، و هم چنان از چهره هاي مانند مسعود، پدرام و ديگران دوري جويند، چون در آينده پيشيماني سودي ندارد.
جمعيتي ها بايد بين خود جور آمده و ترازوي إيمان را أساس زنده گي و سياست تان قرار دهيد، چون اعمال نا شائسته و قصر نشيني هاي شما حتي ما جمعيتي مسلمانرا هم بتشويش انداخته كه آيا همه اسلامگرا ها بايد دزد و خائين باشند، در غير آن بزودي قشر مسلمان جمعيت ميراث جمعيت اصيل را گرفته و قصر نشينان را از رهبري و نام جمعيت جدا خواهند كرد.

>>>   کدام خواست مشروع ؟؟خواست ان ها تا زمانی مشروع است که به ازادی مردم و ازادی رفت و امد و عبورو مرور مردم صدمه وارد نکنند
زمانی که حرکت ان ها به مردم صدمه وارد می کند و مانع ازادی مردم می شود و نمی گذارد تا مردم از حد اقل حقوق شان استفاده کنند یک اختشاش است که به دست بیگانگان پی ریزی شده است مردم عادی این همه خیمه را از کجا کردند ؟
از داخل خیمه ها خدا خبر است یک روز می شود که داعش صایب ها می ایند و یکی از خیمه ها را تصاحب می کند باز در ان وقت خون مردم بیشتری را می ریزانند در ان وقت بینیم کدام ادم مرد ایستاد می شود از مردم دفاع می کند و مسیولیت کارهایشان را قبول می کنند . خواست مشروع تان را ببرید و در جلو ارګ خیمه بزنید و برای مردم بیشتر از این مزاحمت نکنید . اول معنی خواست مشروع را بفهمید بعد اقدام کنید و خود را الت دست بیګانګان و مزدوران خارجی نسازید .

>>>   وطندار نا احل:
شما خود بدانید که دوران باجگیری گذشت . دگر ماماجان تان از شما حمایت نمیکند چون متوجه شد که با این اتحاد بیکفایت همکاری جفا به ملت است.
حال پتو و پکول را تکانده مزاحم مردم نشوید در غیر میله های زندان منتظر شما خواهد بود. بس است 16 سال مسلحتگرایی.

>>>   برای جنبش تان چی خوب نامهای پیدامیکنید

>>>   Maihandost
یک سوال ؟
حال همه انسان های با درک ، با احساس و با وجدان سرزمین ما می دانند که حاکمیت موجود با همه دارو و دسته اش بشمول تروریستان (ارگی و مرگی)و حامیان درونی و بیرونی بمثابه مکروب های مخرب و خطر ناک بحران زا عامل بحران و نا امنی در کشور میباشند .
در چنین وضعیتی
آیا با حفظ مکروب ها و آوردن اصلاحات دربین شان می توان کشور را از بحران نجات داد
ویا با ازبین بردن شان ؟

>>>   فردوس آریایی
خبر ها حاکیست که دو صد راننده ی تکسی همه روزه ازطرف شورای امنیت پول اخذ مینمایند تا در همه جا به شول رسانه ها از مشکلات راه بندان شکایت نمایند.
ای هموطن!
مردم چادر بر پا نموده اند تا تو دیگرگوسفند وار کشته نشوی.
بخشی

>>>   Rawi
او بیادر ها
شما که در مصاحبه ها مناظره ها و مصاحبه ها
شرکت می کنید
چرا یکی و یکبار
صاف و پوست کنده نمیگید که غنی و اتمر و دیگر ... شان صاف و پاک فاشیست اند ؟! فاشیست یعنی حق کش و نفاق افگند ؛ فاشیست یعنی ظلم و جنایت کار ؛ فاشیست یعنی ستم گر و غاصب و چپاولگر ؛ فاشیست یعنی برتری خواه و تفوق طلب و انحصار گر و دیکتاتور و دغل باز و فریب کار منافق و دشمن خدا و رسول ودشمن مخلوق خدا ؛ فاشیست یعنی وطن فروش و پست و پلید و تباه کننده و دشمن برابری و برادری و دشمن یکتاهی و وحدت ملی ...
هرچه بدی در دنیا است میتوان به فاشیست های پلید نسبت داد و هبچ گاهی کم نیاورد ...
ای مه مه و ته ته و په په ....

>>>   منان شیوای شرق
حالا كه ديكتاتور غني! خواسته هاي جنبش رستاخيز تغيير را كه توسط مجلس نمايندگان پيش كش شده بود رد كرده، اتوريته مجلس نمايندگان و جنبش رستاخيز تغيير هر دو يكسان نا ديده گرفته شده، جنبش رستاخيز تغيير خو همچنان به مبارزه ادامه مي دهد، تصميم مجلس نمايندگان چيست؟

>>>   Homayoun Paiez
دوروز می شود باموتر، ساعت هاتلاش می کنم تا خود را به افغان فلم برسانم؛ به علت مسدود بودن راه ها، موفق به این کار نمی شوم. در نگاه اول، بسیاری ها فکر می کنند که این مشکل را بر پایی خیمه های اعتراضی در جاده ها به وجود آورده است؛ اما، اگر کسی در رفت وآمد این مسیر ها بلد باشد؛ متوجه می شود که، مشکلات بخاطر خیمه ها نه، بلکه، این دولت است که برای ایجاد خشم ونفرت مردم (سیل بینان، و گوسفند مزاج ها) در برابر معترضان، دست به این مشکل آفرینی ها می زند...
هر جایی که خیمه است، جادهء پهلویی آن باز است که به آسانی وسایط می توانند جایی فاصلهء کمتر وجایی هم بیشتر را دور بزنند ویا با یک انحراف کوچک دوباره به جادهء اصلی وصل شوند؛ ولی ترافیک وپولیس، به دستور بالایی های شان، تمام کوچه های فرعی را که دارندگان وسایط باگذر از آن کوچه ها به منزل می توانند برسند؛ آن راه هارا نیز بسته کرده اند...
من، در حدودسه ساعت تلاش کردم از راه هایی به سوی هدفم بروم؛ نتوانستم؛ در حالیکه بندش این راه ها هیچ ارطباتی به خیمه هاندارند...
چرا چنین است؟! چرا آقای غنی وتیمش به عوض همنوایی با مردم و پاسخ قناعت بخش به معترضان، دست به چنین لجاجت هایی می زند؟!
گذشته که هیچ؛ چرا خون جوانان، زنان، کودکان کشتگان حوادث اخیر تا این حد در نزد او بی ارزش است؟!
جواب ساده وروشن است:
مردم ما به یاد دارند که سلف غنی، (ترکی وامین) آشکارا اعلان می کردند، تا که جامعهء کمونیستی را نسازیم؛ یک انچ، یک سانتی از مواضع خود عقب نمی رویم... امین، باصراحت می گفت: مادراین کشور به یک ملیون انسان نیازداریم؛ متباقی باید کشته شود. این فکر شنیع وکثیف را او از کجا می آورد؟!:
از اندیشه های فاشیستی تمامیت خواهانهء خود...
باتاسف فراوان، امروز نیز دیده می شودکه غنی وتیم تمامیت خواه اش، بالجاجت بیشتر از سلف اش، حاضر نیست که به خواست مردم ومعترضان جواب قناعت بخشی دهد و به این مشکل وبحران به وجود آمده، نقطهء پایان بگذارد. راه هارا به روی مردم می بندند که بیشتر آنانی که عقول شان در چشمای شان است؛ گنهکار، معترضان رابدانندو آنها را عامل مشکلات نشان دهند...ویک انچ ویک ملی متر، از اجنداهای پنهان وقومی خود؛ عقب نشینی هم نمی کند!
ولی آگاه، باشد؛ خیمه نه، گزینه های دیگری ودیگری برای فاشیسم غنی وجود دارد...
مطمین باشد؛ مردم به خصوص نسل نو، به تاریخ، فرهنگ، وحقوق خویش آگاه شده اند....

>>>   Najib Salam
غنى را امريكاى ها آورده اند، صعود و نزولش هم به دست امريكايى ها است ، او نزد هيچ كسى پاسخگو نيست و به هيچ صداى هم تمكين نمى كند، اگر امريكايى ها به او گفتند بس است ديگر كارا نيستى همان روز او جُل و پوستكش را مى گيرد و به امريكا بر مى گردد.
مگر امريكاى ها نمى دانند كه در كشور چه مى گذرد و حلقه يى رهبرى ارگ كى ها اند و چه اهداف را دنبال مى كنند .
اين بد بختى ها نتيجه يى يك خيانت بزرگى است كه از بن شروع شد و تا اكنون ادامه دارد. از خود بپرسيد كه فرايند موجوديت نيرو هاى خارجى ، پيمان هاى استراتيژيك و امنيتى با امريكا و دها كشور ديگر چيست !
دوستان مان نبايد طرف اساسى مُعضل را فراموش كنند، يكى ا راه هاى اساسى اين است كه جاى مذاكره با غنى بهتر است غنى را دور بزنند و او را جدى نگيرند و جاى آن با مقامات امريكا در كابل و بگرام مذاكره كنند و پيام مردم را برسانند كه ديگر نمى شود بر مردم عروسك هاى شان را تحميل كنند.

>>>   عبدالكريمى عبدالكريمى
امريكائى ها واقعا نه مى دانند كه در درون نظام چه مى گذرد و اينها (غنى-اتمر) چه برنامه روزمره دارند.
آواز و مايكروفون غنى و حلقات او عبارت از سفراى شان در كشور هاى دنيا مى باشند كه همه شان پشتون هستند. بد بختانه چيزى كه سفرا مى گويند، دنيا به دقت گوش مى كند.
دنيا را توسط سفراى فاشيست شان با معلومات غلط فريب مى دهند و جعل مى كنند
شما يك لحظه فكر كنيد كه حرف هاى كدام جانب مؤثر واقع مى شود؟

>>>   Lalzad
مردم بیچاره با کدام امریکایی در کابل و بگرام مذاکره کند و چه کسی آنها را به آنجا ها راه می دهد؟
وقتی مردم در مقابل غنی ایستاده شوند، حکومت او را به چالش بکشند و جامعه بسوی بحران برود، آنگاه امریکایی ها وارد معامله می شوند... درغیرآن طوریکه جناب کریمی گفته است، همه سفرا، وزرا و نمایندگان آنها می گویند که این حکومت مردمی است، وحدت ملی برقرار است و صرف یکتعداد عناصر ماجراجو، فرصت طلب و امتیاز گیر فریب دشمنان مردم افغانستان را خورده اند

>>>   عبدالمنان شیوای شرق:
گاهي از برايند مردم سالاري، ديكتاتوران به قدرت مي رسند. ما با رژيم ديكتاتور رو به رو هستيم. هر گونه بي تمكيني به خواست هاي جنبش رستاخيز، نشانه ديكتاتوري و خودكامگي است.

>>>   چشم دید خودم از راه بندان:
- چهار رهای بابه مزاری، همه روزه از این چهار راه می گذرم اما امروز ترافیک بر خلاف معمول تمامی تونس های لینی را گذشته از چهار راه سه قطاره روی جاده توقف داده بود و اسناد شان را بررسی می‌کرد تا راه مسدود شود.
- جاده سیلو: بازهم ترافیک بر خلاف معمول در وسط جاده ایست بررسی اسناد ایجاد کرده بود.
- چهار راهی شهید:
ترافیک با توقف دو سه موتر خودشان، چها راه را به روی تردد بسته بود.
من در هیچ نقطه مزدحم وجود خیمه را نیافتم. این یک منافقت و توطئه حکومت است.
فرهاد میهن پور

>>>   دولت مردان و مشاورين ارگ عقل خود را در برخورد به همه مسايل ملى از دست داده اند و دارند ناشيانه عمل مى كنند. پيروزى از مردم است و مردم اند كه حق تعيين سرنوشت دارند. ما انقدر فرياد مى زنيم تا فرياد ما قانون شود. شما وطن و ملت فروشان كه امروز براى سركوب ملت ، خود را به دامان خارجى ها انداخته ايد بدانيد كه فرياد ما انقدر بلند خواهد بود كه گوش باداران تان را كر كند و مجبور شوند تا فرياد حق طلبى ملت را بشنوند!

>>>   Najib Salam
لطفن ديگر معامله نكنيد ، ما را همين كرنش ها و معامله گرى ها به اينجا كشاند ، از بن تا اين دم تنها معامله بوده است ، با خون جوانان خراسانى معامله كردن بد ترين و ننگين ترين معامله در تاريخ خواهد بود و تاريخ هيچ معامله گر و كرنش گرى را با هر دليلى نخواهد بخشيد . مردم در تمام جهان براى عدالت اجتماعى با شما هم صدا شده اند ، اين فرصت را فروختن، خيانت و جنايت است.

>>>   مردم را عليه مردم بر مي خيزانند !
ديروز ساعت ها در راه بندي موتر بودم پوليس ترافيك هر لحظه ميگفت او برادر به خاطر خيمه هاست. حال آنكه خيمه ها در گوشه اي برپا شدند كه راه را مسدود نكرده اند . دولت هوشيارانه مردم را عليه خودشان مي شوراند . قطعاً اين روش دولت جواب گو خواهد بود منتهي يك بار هم شده كمي فكر كنيم و باز بازيچه سياسي دولت نشويم .
Zahra Tarshi

>>>   ریس جمهورغنی یعنی « حفظ الله امین » مقصر همه بدبختی درکشور
ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری باداری و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین هیچ درک ندارد. سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل مردم بی دفاع ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار خون ریز است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فقد آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است ، بیکاری ناداری بی نانی بی سرپنایی در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان بیدا مبارزو دلسوز بم مرم وطن در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.
داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   اين ديوار مربوط بنگله لالي حميد زي است و سالهاست بروي مردم چون كوه ايستاده و راه رفت و امدن شان را سد شده است ولي از نظر بعضي ها اشكالي ندارد
اما خيمه هاي تحصن كاغذي عدالت خواهان اشكال دارد و تحمل نميشود
قربان شوم خداره
يك بام و دو هوا ره
اينست تعصب سيستماتيك
مگرنه ؟؟؟
Sarhang Barna

>>>   کدام خواست مشروع شما ها یعنی شورای ارازیل ولچکان واوباشان بجز خواسته های شخصی ومنطقوی چیزی نه میخواهید.اگر غنی ترسو خواست شما را بپذیرد شاید پست ترین انسان باشد
کابلیان

>>>   بنام خداوند دادگر وتوانا
اقای فظرت
درد مردم شمارا به سرک ها کشیده ویا تعصبات قومی شما
دوم داد از مردم میزیند
کدام مردم همان مردمی را که امروز دراین ماه مبارک رمضان دراین گرمی سوزان به هر سمت که میروند پیاده روان مینمایید وان سیاسر که درراه وضع حمل مینماید درنظرمنفور تان ایا اینه انسان ویا مردم نیستند امروز هزاران فامیل را درغم اندوه یک لقمه نشانده اید وان یک لقمه نان که درکراچی جوالی گری دوکانداری پیدا مینمودند ان لقمه نان انهارا ازدهان ربوردید وهمه را درماتم نشانده اید مردم میداندد شما جنایتکاران قرن را که توسط کی رهبری میشوید پول این خیمه ها وتعداد افراد خریدار شده درخیمه که به واقعیت یکسره به مانند خودات لچک وهرذل میباشد از کجا میشود وشما درمحور تعصب که منطق خاص سیکولاریست ها میباشدبا خدا وخلق خدا برخورد مینمایید میدانم که کی شمارا وسایر رفقای انگشت شمار شمارا ثوق واداره مینماید
مطمین باشید که این شب را سحری هست
ومردم ما برمحور دوستی واخوت وبرادری بازهم گرد میاندوشما خواید بود جریقه دار
منتظر باشید الیس صبح بقریب
میدانم که نه باین ایت خدایقین دارید ونه به موجودیت ذات خدا
مگر مطمین باشید که فرزدنان رشید این کشورکه درطول قرون متمادی از ایمان اسلام وخاک خود دفاع نموده ایند حالا هم اماده قربانی اند وبه مانند خودات نوکران خارجی را به گورستان ثوق میدهند
بااحترامات فایقه
محمد کبیر از
اندراب

>>>   مردم افغانستان باید اعتراضات خود را در مقابل سفارت امریکا ادامه دهد نه در اطراف ریاست جمهوری زیرا مرکز کنترول حکومت امریکا در واشنتن است نه در کابل و نماینده واشنتن در کابل سفارت آن است
فایق

>>>   جنبش راستاخیز کشورنه ، جنبش راستاخیز پنجشیر و بدخشان
اگر این خیمه والا واوباشان و لندغر غیرت دارد در دروازه لاهوری (بالاحصار)ویادرهوت خیل خیمه بزند

>>>   جنبش راستاخیز کشورنه ، جنبش راستاخیز پنجشیر و بدخشان
اگر این خیمه والا واوباشان و لندغر غیرت دارد در دروازه لاهوری (بالاحصار)ویادرهوت خیل خیمه بزند

>>>   چیزیکه عیان است. >> چه حاجت به بیان است .ازراه بندان درشهر کابل درقدم اول توسط وزارت خانها دوایر ومنازل مقام های دولتی وشورای ملی( جاده ششدرک - وزارت های خارجه - دفاع ملی داخله -حوزه های امنیتی منازل وکلاه ) مسدودشده ومشکلات به شهروندان کابل گردیده است ودرمرحله فعلی جنبش رستاخیز به آن افزود شده است.
پناه کابل

>>>   حرکت مدنی حق هر شهروند کشور است اما نباید منافع اشخاص که مقام وجلال شان را از دست داده قرار گیرد. حفظ نظم در شهرهاو ولایات وظیفه وزارت داخله می باشد، درحالیکه وزارت داخله در سهم وانحصار حزب جمیت قرار دارد .وظیفه داشت تا امنیت مظاهره و به خاک سپار جنازه ها رامدیریت می کرد که نشد.باید خیمه نشینان به عوض مسدود ساختن جاده ها ، در مقابل جادۀ وزارت داخله خیمه می زدند تا مسوول اصلی معلوم می گردید.

>>>   معترضان مربوط به همه افغانها نیستند از رسانه های محترم خواهش میشود تااصول رسانه ها را در نظر گرفته مطابق اصول پیش بروند و خبر نگار های را برای راپور دهی بفرستند که حد اقل اصول را یاد داشته باشند این ها چند نفر لندغر و چورو چپاولگران جمع شدند درد سر به مردم کابل هستند مگر رسانه ها این ها را فعالان مدنی میگویند این کار رسانه ها نابخشودنی است.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   امنیت ضد ملی تبلیغات ضد مردمی براه انداخته است امنیت ملی ضدمردم و طرفدار طالب و داعش است از ارگ داعش و طالب از این بیشتر توقع نکنید بیادران کابلی

>>>   ازجناب ریس جمهورافغانستان محمد اشرف غنی استدعامیگردد تاوزیرخارجه که خودش تابیعت کشورانگلستان دارد واصلا افغان نیست درمورد اش مثلی ضیافاسد وخاین تصمیم باجراات بگیرد واین مفسد را ازوظیفه اش برکنار کند تاباشد به ماهوویست های شورای جنایت کار نظار عبرت شود وهمچنان درمورد لاشوخوران انها که تحت نام عدالت خواهی بی عدالتی وانحصار قدرت میخواهد ودست به اشوب گری مسلحانه میزنند خیمه های اش توسط پولیس جمع اوری
وخودشان رادستگیر وبه پنجه قانون بسپارند.

>>>   یقیناچنین است که رسانه ها هم بی طرف نیستند وطورعلنی گروپ کوچک لندغرواوباش ها
رامردم افغانستان خطاب میکند درحالیکه که این گروپ کوچک پنچرمینها است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است