استبداد حکومت، اوضاع افغانستان را بدتر کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134336 منبع: پرینت

چرا با وجود تلاش هایی که حکومت انجام داده است، کار حکومت به جایی نمی رسد و از سوی دیگر چرا ما شاهد نتیجه مثبت در بخش های مختلف نیستیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رامش نوری، استاد دانشگاه در برنامه «راه حل» حکومت را برخاسته از رای و نظر مردم نمی داند و می گوید: در اینجا دیده می شود که وقتی حکومت مردمی نباشد، خواست مردم برایش اهمیتی ندارد. بلکه سلیقه شخصی، خواست های قومی و نظریه هایی که بر اساس گرایش های مذهبی و سنت محوری، اطرافش است، این محورها برای حکومت در نظر گرفته می شود تا خواست مردم. اگر قرار باشد خواست مردم عملی شود، این مردم هستند که باید برخیزند و به جاده ها بریزند و خواست خود را بر حکومت به زور تحمیل کنند و بگویند که باید این خواست ها را که حق ما است عملی کنی.

وی، بسیاری از مشکلات افغانستان را از این می داند که حکومت، حکومتی اقتدار گرا و مستبد است و افزود: استبداد درونی شدیدا در جامعه افغانستان حاکم است و از جانب دیگر، مداخله قدرت های منطقه ای، در کشورهای بزرگ، این استبداد را بیشتر کرد است. مشکل عمده ما در جامعه افغانستان استبداد است. رییس جمهور شدیداً متمرکز عمل می کند، حرف معاونان خود را به هیچ عنوان در نظر نمی گیرد. امروز این اختلاف به این گستردگی، که در حکومت افغانستان، است، در هیچ دوره ای در افغانستان نبوده و درهیچ جامعه بیرونی هم کسی شاهد چنین وضعیتی هم نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
استبداد
نظرات بینندگان:

>>>   استفادۀ ابزاری از علمای دینی- آن هم اکثراً منسوب به یک قوم، هم غنی و هم این علما را که دین را در خدمت زور قرار دادند، رسواتر و بی اعتبارتر ساخت.

>>>   وای بر مردمی که دین شان دست این ملا ها باشد
شورای علما در بیانیه خود برکناری اتمر را خلاف شریعت میدانند. پول و قدرت مذهب و دین را نیز در خدمت خود قرار می دهد.

>>>   ریس جمهورغنی مقصر همه بدبختی درکشور
سلام عرض اداب به هم هموطنان ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد. سیاست و رفتار کردار آن در مقابل مردم بی دفاع مانند حفظ الله امین است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی واز بیکاری ناداری در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی و رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.

>>>   Najib Salam
شما باور كرديد كه غنى روزه مى گيرد ، او نه باور دارد و نه هم توان آنرا . غنى مصاب به كانسر « سرطان » معده بود واحتمالن يا كل معده اش برداشته شده است و يا زياده تر از دوقسمت آن ، او به اين دليل بايد روزانه چندين بار غذا بگيرد در غير آن به مشكل مراجعه خواهد شد ،ى. غنى در عمرش روزه نگرفته است ، او خدا را صاحب نواسه مى داند و هنوز كلمه اش را خوانده نمى تواند ، غنى و مسلمانى دور اند .

>>>   غنی فاشیزم قومی کرد آغاز
چوهاشم خان شیپور میکند ساز
کند او پیروی از عبدالرحمن
جلو سیل خون را میکند باز

>>>   غنی سلطنت ناتمام عبدالرحمن را که رساله نوشته خودش است تمام میکند

>>>   گرچه رئیس جمهور برحق است چون طرف مقابلش صرف به منافع نامشروع خود فکر میکنند اما بازهم باید این شروپساد را به تدریجی از بینببرد نه اینکه امروز ضیا فردا عطا پس فردا عبدالله اقلا شش ماه یکسال در بین وقفه باشد
منبع وریشه اصلی همه مشکلات کرزی است
ر

>>>   جناب نويسنده اوضاع را درست تحليل كن تو ميدانى كه چه نوشته ايى استبداد چه را ميگويند كمى عميق فكر كن راديو ها ، تلويزيون ها جرايد همه وهمه تمام واقعات روز مره را انعكاس ميدهد مردم أزادان صحبت ميكنند ميك تعداد مردم كه منافع شان در خطر افتاده اكنون در چهار راهى ها در حال تحصين هستند ديگر استبداد ميدانى كه چه راميگويند به فكر من از اينكه خود را إستاد معرفى كرده تاسف است كوشش كن كه عمومى حرف بزنى كه به نفع وخير وصلاح همه ملت باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است