کسی صلاحیت گفتگو نداشت، کنفرانس سمبولیک بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۰    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134332 منبع: پرینت

علت اینکه این کنفرانس بین المللی انعکاس در رسانه های خارجی نداشت این است که خارجی ها بیش از آنکه گوینده باشند، شنونده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شهید زاده عضو مجلس نمایندگان در برنامه "نیمه روز" در ارزیابی کنفرانس بین المللی پروسه کابل گفت: نمایندگان بعضی از کشورهای حمایت کننده جنگ در کنفرانس شرکت داشتند و باید بخاطر همین موضوع با صراحت لهجه به آنان خطاب می شد که تازمانیکه شما از جنگ حمایت می کنید، صلحی بوجود نخواهد آمد مگر اینکه حمایت مالی و تسلیحاتی مخالفان از آدرس های مختلف را قطع کنید.

این عضو مجلس اظهار می کند: در این نشست جایگاهی نداشت که رییس جمهور دستاوردهای خود را بشمارد چرا که آجندا مشخصا صلح و راه های رسیدن به صلح بود.

وی بیان اینکه گوینده بیشتر افغانستان بود و باقی کشورها بیشتر در مقام شنونده ماندند اظهار کرد: یا نمایندگان حاضر صلاحیت آنچنانی نداشتند که به نمایندگی از موضع کشورشان صحبت کنند یا اینکه این کنفرانس نیز مانند کنفرانس های پیشین حالت سمبولیک داشت.

وی، درباره اینکه این کنفرانس در رسانه های خارجی انعکاس زیادی نداشت می گوید: علت اینکه این کنفرانس بین المللی انعکاس در رسانه های خارجی نداشت این است که خارجی ها بیش از آنکه گوینده باشند، شنونده بودند و سکوت شان می توان پی برد که شما در حالت کنفرانس را دایر کرده اید که خود با خود در جنگید و از ملت خود فاصله گرفته اید. متاسفانه حکومت همواره آجنداهای سیاسی و عاطفی دارد که قابل قبول نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست کابل
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   وای بر مردمی که دین شان دست این ملا ها باشد
شورای علما در بیانیه خود برکناری اتمر را خلاف شریعت میدانند. پول و قدرت مذهب و دین را نیز در خدمت خود قرار می دهد.

>>>   خارجي ها حيران مانده اند كه با دزدان حرفوي افغان چه كار نمايند، هم پول ميدهند، هم جان، ولي از افغان بغير از دزدي و چور هيچ ساخته نيست، در اخير همانطوري كه شوروي سابق مجبور به فرار شد، اينها هم ميروند، و باز ما شعارات إلله أكبر و يا اورا سر ميدهيم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است