12 کشته و زخمی در گلوله باری بر نمازگزاران در پکتیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134319 منبع: پرینت

براثر تیراندازی برنمازگزاران در مسجد پکتیا، 12 نفر کشته و زخمی شدند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله با نشر اعلامیه صبح امروز شنبه 20 جوزا گزارش داده است که حوالی ساعت 8:45 دقیقه شب گذشته گروهی با تیر اندازی بر نمازگزاران در یکی از مساجد در مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر گردیز، 3 تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت امور داخله این حمله را یک رویداد تروریستی خوانده است و تاکنون کسی در پیوند با این موضوع بازداشت نشده است.

هفته گذشته نیز، حمله ای بر مسجد جامع هرات رخ داد که در اثر آن 27 تن کشته و زخمی شدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پکتیا
حملات تروریستی
نظرات بینندگان:

>>>   آمدن حكمتيار بجاي آوردن صلح با عث زيادت خشونت سرتاسري شده، كجا است نفرات حزب كه لاأقل پكتيا و پكتيكا را أمن سازند،

>>>   تاکتیک‌های دستگاه استبداد در برابر معترضین!

حکومت انحصارطلب، تبعیض‌گرا و ستم‌سالار، برای خاموش ساختن صدای عدالت‌طلبانه معترضین و تداوم استبداد و انحصار از تاکتیک‌های​ گوناگونی استفاده می‌کند که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- قومی جلوه‌دادن اعتراضات:
حکومت تلاش دارد تا اعتراضات را قومی جلوه داده و با این ترفند، هم مردم را به اعتراضات و معترضین بدبین سازد و هم پشتون‌ها را علیه معترضین تحریک نماید، در حالیکه حکومت باید ممثل وحدت ملی باشد، اما حلقه انحصارطلب ارگ، ناجوانمردانه، فتنه و اختلاف قومی را دامن می‌زند که این امر یک خیانت نابخشودنی است.

۲- به صحنه آوردن احزاب پشتونی:
حکومت برای مبارزه با معترضین و خاموش ساختن صدای اعتراض آن‌ها، احزاب پشتونی، مانند حزب اسلامی، حزب حق و عدالت، حزب پیوند ملی و حتی شخصیت‌های فاشیست و قبیله‌گرا همچون زازی، ناصر اصولی و....، را وارد صحنه نموده است تا شکاف قومی و قبیله‌ای را بیشتر نماید. از باب نمونه، حکمتیار که تا سه سال پیش، حکومت را به دلیل حضور نسبی اقوام دیگر، دست‌نشانده و نامشروع می‌دانست و علیه آن اعلام جهاد کرده و عملا هم با حکومت می‌جنگید، اکنون به دلیل اینکه حکومت تقریباً انحصاری شده است، با تمام توان از حکومت حمایت و اعلام کرد که به کسی اجازه نخواهد داد تا حکومت را به چالش بکشد. آنگونه که از بیانیه خپلواک نیز مشخص است، انحصار قومی قدرت با شدت و سرعت بیشتر و تا انحصار کامل ادامه می‌یابد.

۳- رایزنی‌های پارلمانی:
از آنجا که وقت قانونی پارلمان به پایان رسیده و نمایندگان پارلمان، دست‌نشانده‌های اشرف غنی و در نتیجه تابع دستورات ایشان هستند، حکومت تلاش دارد تا پارلمان را نیز علیه معترضین تحریک و از آن‌ها اجازه سرکوب معترضین را بگیرد، کما اینکه از هم اکنون، تعدادی از نمایندگان پارلمان، تبلیغات منفی و مسموم را علیه معترضین آغاز نموده‌اند.

۴- تهدید به جمع کردن خیمه های معترضان:
ارگ با استخدام افراد و تشکیل تیم‌های تبلیغاتی، تلاش دارد تا مردم به بهانه اینکه خیمه‌های تحصن، راه‌بندان ایجاد کرده و برای عبور و مرور مردم مشکل خلق کرده است، پشتوانه مردمی را از معترضین بگیرد و خیمه‌های اعتراض را با استفاده از زور جمع‌آوری نماید. این ترفند، بیش از همه کارگر افتاده و مبلغان ارگ توانسته‌اند تا حدودی مردم را نسبت به خیمه‌های اعتراض بدبین سازند.

۵- تلاش برای ایجاد اختلاف میان معترضان:
حکومت به کارمندان و جیره خواران خود وظیفه داده است تا بین معترضین اختلاف و چند دستگی ایجاد و اعتراض جنبش رستاخیز را اعتراض جمعیتی‌ها، شورای نظاری‌ها و اعتراض جنبش روشنایی را اعتراض هزارگی و اعتراض جنبش ملی اسلامی را اعتراض ازبیکی جلوه داده و با برجسته کردن اختلافات سابقه، بین این سه معترضین شکاف ایجاد و آن‌ها را از هم جدا سازد.

۶- تطمیع برخی از عناصر ضعیف‌النفس:
تطمیع برخی از عناصر فرصت‌طلب و ضعیف‌النفس یکی دیگر از ترفندهای حکومت است که افرادی را از داخل دسته‌های معترضین با وعده دادن پول و یا چوکی، خریداری و از این طریق می‌خواهد، معترضین را از داخل به چالش کشیده و صدای اعتراض آنان را خاموش و حتی بین معترضین تفرقه و شکاف درونی ایجاد کند تا آنها به جای حق خواهی و عدالت‌طلبی به نزاع درونی مشغول شوند.

۷- تهدید متعرضین توسط کشورهای غربی:
حکومت به دلیل اینکه از توان لابی‌گری قوی برخوردارند، از طریق سفرای خارجی و کشورهای حامی نظام افغانستان، معترضین تهدید می‌کند تا صدای اعتراض آنان را خاموش سازد، کسانیکه کتاب «فرستاده» زلمی خلیلزاد را خوانده باشند، به خوبی درک می‌کنند که لابی‌های قدرت‌طلب و فاشیست چگونه از غربی‌ها برای تهدید و ساکت کردن مخالفان خود استفاده کرده و می‌کنند.

۸- ایجاد جنگ روانی:
حکومت با به رخ کشیدن و برجسته کردن رفتارهای جمعیت اسلامی در گذشته علیه این حزب و برخی از شخصیت‌های سیاسی، جنگ روانی به راه انداخته است تا جمعیتی نشان دادن جنبش رستاخیز، مردم را نسبت به معترضین بدبین نماید، اگر به سوابق احزاب و اشخاص بنگریم، شاید هیچ یک از آن‌ها از سابقه خوبی برخوردار نباشند، اما آنچه باید معیار قضاوت قرار گیرد، رفتار افراد و احزاب، بعد از شکل‌گیری نظام جدید است، عملکرد جمعیت اسلامی در طول شانزده سال گذشته به مراتب از حزب اسلامی که با حکومت نبرد مسلحانه داشته است، بهتر بوده است.

۹- رو به رو کردن نظامیان غیر پشتون با معترضین:
ترفند خطرناکتر دیگر ارگ این است که از جنرالان و نظامیان غیرپشتون، برای سرکوب معترضین استفاده کند، زیرا در این صورت هم حکومت از شر اعتراض خلاصی پیدا می‌کند و هم مسئولیت سرکوب بر دوش جنرالان غیرپشتون، قرار می‌گیرد که نتیجه آن تشدید اختلافات درون قومی معترضین خواهد بود.

۱۰- استفاده از شمشیر شریعت:
جالب اینجاست که‌ حکومت از ابزار دیانت و شریعت نیز برای سرکوب معترضین استفاده کرده و به ملاها و مولوی‌ها وظیفه سپرده است که فتوا صادر کنند که اعتراض، تظاهرات، راه‌بندان و خیمه‌زدن از نظر شرعی اشکال دارد و جایز نیست، حتی حکمتیار نیز خیمه‌های اعتراض را خلاف شرع مقدس دانست، این در حالیست که همین ملاها و مولوی‌ها در برابر این همه انتحار، انفجار و کشتار دسته جمعی مردم ساکت هستند و هیچ فتوایی در این زمینه صادر نمی‌کنند، اما به دستور حکومت، علیه معترضین فتوا صادر و راه‌بندان را خلاف شریعت می‌دانند، حتی بین آن می‌رود که ملاها و مولوی‌ها حکم سرکوب و کشتار معترضین را به بهانه بغاوت صادر نمایند، زیرا دین در افغانستان همیشه ابزاری در دست حاکمان بوده و با شمشیر دین مخالفان و معترضان خود را قلع و قمع کرده‌اند.

جعفری

>>>   شرکت سهامی پنشیر وردک کجاست چرا از پیش باخبر نمیشود وخنثی نمیکند ؟ وظیفه این شرکت سهامی چی است؟؟؟

>>>   Atiq
سوال چهار جوابه
کدام یک از موانع در بسته کردن جاده به روی مردم موثر است؟
الف: کانتینر حکومتی
ب: خیمه داد خواهی
ج : چک مقاماتی
د: پاتک قومندانی؟

>>>   براران تعصب گر حکمتیار یک ماه می شود که امده است و شما 16 سال می شود در افغانستان هستید کدام منتطقه تان را امن کرده اید بفرماید
پس خوب است که اول خود را اصلااح کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است