نیویورک تایمز: افغانستان در تامین امنیت مشکل دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134302 منبع: پرینت

انفجار بمب در کابل نشان داد که افغانستان در تامین امنیت در مواجه با شبه نظامیان طالبان و داعش با مشکلات بسیاری مواجه است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در روز سه‌شنبه مقام های افغانستان آخرین آمار کشته‌های انفجار کابل را 150 نفر اعلام کردند که نشان داد این انفجار مرگبارترین حمله بعد از سقوط رژیم طالبان است.

کیلتون فارست محقق موسس مطالعات جنگ در این رابطه می‌گوید: ایالات متحده 700 میلیارد دالر تاکنون در جنگ افغانستان هزینه کرده و هنوز نیروی نظامی افغانستان از فقدان نیروی انسانی، تجهیزات رنج می‌برد و به آموزش بیشتر برای مبارزه با طالبان نیاز دارند.
وی افزود: حملاتی مانند کابل با هدف تضعیف روحیه نظامیان افغانستان و کاهش تمایل آنها به جنگ راه‌اندازی شده است.

همچنین یک جنرال بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید که ابتکار عمل در دست طالبان است.

به نوشته این رسانه آمریکایی؛ داعش 5 حمله بزرگ را در پایتخت کابل در سال گذشته انجام داده و در ماه آوریل آمریکا بزرگترین بمب غیراتمی خود را بر سر داعش در ننگرهار پرتاب کرده است ولی هنوز افغانستان آبستن حملات ترویستی از سوی این دو گروه است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
نیویورک تایمز
نظرات بینندگان:

>>>   خواست مردم از #جمیعت #اسلامی دقیق همین است که جناب لطیف پدرام مطرح کرده است.

لطیف پدرام:

برخورد رژیم کابل و مدافعان اش با جمعیت اسلامی افغانستان منصفانه نیست.مذاکره ی نمایندگان دولت-جمعیت در" بن" با خطا های استرتیژیک به پایان رسید. موقعیت شکننده و تا حدودی ضعیف جمعیت اسلامی،امروز، حاشیه نشین شدن عده ی از برجسته ترین رهبران و فرماندهان درخشان آن نتیجه ی نا میمون آن خطا ها و اشتباهات است.
جمعیت اسلامی به رهبری استاد شهید و فرماندهی قهرمان ملی احمدشاه مسعود بزرگ و سایر فرماندهان ارشد جمعیت، ستون اصلی مقاومت در دوران جهاد علیه اتحاد شوروی و دوران مقاومت علیه حرکت طالبان بودند. جمعیت، هزاران شهید داد و شهدای نامدار تقدیم حریت و آزادی کرد. چند تنی از آن ها به خصوص ستاره های آسمان نبرد و مقاومت بودند. من اکنون از شکیبایی و حوصله ی جمعیت اسلامی در تعجب ام و نیز آن را به مثابه ی تصمیم رهبری جمعیت احترام می گذارم. مشروط بر آن که این سکوت و شکیبایی نه از سر جبن که برای تنظیم یک برنامه ی جدی و سازمان دهی یک اقدام عملی شجاعانه و حق مدار، برای پایان دادن به سلطه ی نا مبارک گروه های مفت خواری باشد که با حمایت بیگانه گان بر گرده ی مردم سوار شده اند و قصد انحصار طلبی و سلطه گری مطلق را دارند.

>>>   عبداللطیف پدرام!

اگر گفتم دانشگاه گفتند ایرانی است"
اگر گفتم عدالت گفتندجاسوس است
اگرگفتم.نام کشور.چرا پرچم ملی
چرا سرود ملی: پشتو؟ گفتند فاشیست است
چرا واحد پولی: افغانی؟ گفتند فرانسوی است
وچرا اکثر مکان مهم به نام یک قوم شده،یا به طور نمونه چرا فرودگاه کابل به نام "کرزی"طالب پرور است؟
گفتند قوم پرست است

حال می گویم مشکل دیورند می گویند تو پاکستانی هستی برو تاجیکستان خارجی هستی....

شما صبرکنید ،تا چند سال دیگرتمام طالبان قدرت شان کامل شود،ویکی مثل اصولی یا مسلمیار وزیر دفاع یا داخله یا امنیت شود،آنگاه خواهید گفت کاش این وطن فدرال بود تا قدرت قبیله ای محددوتر می بود.

>>>   طرف داران ارگ اذعان دارند که خیزش اخیر مردمی توسط جمعیت اسلامی سازمان دهی شده
چرا چشم سفیدی دارند؟
همه میدانند که انتحاریان دولتی سران جمعیت را هدف قرار داند تا پای جمعیت را در خیزیش بکشانند واین حرکت را بنام قومی بودن سرکوب کنند
یکی از شعبه بازی ها استعمار داخلی ومزدور فاشیزم دولتی

>>>   امریکاکه این قدر پول را به مصرف نمو ده مفت نکرده در این جا پلا نه ای شو م خو درا بر ملا می کند از غم من و تو نمرده است
وحا ل با ید امریکا یک نغر جو ر را ریس جمهو ر بسا زد نه مریض را زیرا
ما در افغا نستان بسیا ر مریض داریم

>>>   حالا که آمريكا در شرف تعین راهکار برخورد با طالبان است و قرار است از اين میان گزینه برخورد نظامی را با طالبان انتخاب کند چین به اشاره متحد استراتیژیک اش پاکستان طرح مذاکره سه جانبه را میان اين سه کشور داده است تا بتواند از نابودی یا حد اقل از تضعیف طالبان جلوگیری کند. ملاقات دیروز غنی با نواز شریف در حاشیه کنفرانس روز گزشته خود همسويی این دو شیاد را در حمايت از طالبان و تروریستان نشان ميدهد.
"نصير احمد تمكين"

>>>   زنده باد پدرام ، آنحه میگوید دقیق است و ما موفقیت اش را میخواهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است