ملاقات رییس‌ جمهور غنی با سکرتر جنرال شانگهای
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۶/۳/۱۹ کد خبر: 134292 منبع: پرینت

محمداشرف غنی رییس جمهور در اقامت‌گاه‌اش در شهر آستانه پایتخت قزاقستان، با رشید عالم‌اف سکرتر جنرال سازمان همکاری‌های شانگ‌های ملاقات کرد.

دوجانب پیرامون مسایل مختلف منطقه و همچنان اهمیت اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های برای تقویت و گسترش همکاری‌ها میان کشورهای اشتراک کننده‌گان در این اجلاس، بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهورکشور به‌خاطر برگزاری هفدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های به سکرتر جنرال این سازمان تبریک گفت و اجلاس سالانۀ سازمان مذکور را گام مثبت برای هم‌گرایی منطقوی دانست.

سکرتر جنرال سازمان شانگ‌های گفت که ما توجه خاص نسبت به افغانستان داریم و از اشتراک رییس جمهور غنی در هفدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های ابراز خرسندی کرد.

وی گفت که در پایان هفدهمین اجلاس سازمان شانگ‌های، اعلامیۀ مشترک صادر خواهد شد که افغانستان نیز شامل آن می‌باشد. سکرتر جنرال سازمان شانگ‌های افزود که ما خواهان تأمین صلح و ثبات در منطقه به‌ویژه در افغانستان هستیم و تلاش‌های حکومت افغانستان نیز در این زمینه قابل درک است.

رییس جمهور محمداشرف غنی درخصوص کنفرانس “پروسۀ کابل” معلومات داده گفت که “پروسۀ کابل” بحث همه جانبۀ را برای همکاری‌های منطقوی جهت تأمین صلح و ثبات فراهم می‌سازد و در نخستین کنفرانس، نمایندگان کشورهای مختلف اشتراک فعال داشتند.

رییس‌جمهور کشور گفت که امنیت و ثبات آسیا بستگی به امنیت و ثبات افغانستان دارد و ما در همکاری با شرکای منطقوی و بین‌المللی خود در این زمینه تلاش می‌نماییم.

وی با اشاره به این‌که آسیا ظرفیت و بستر بزرگ اقتصادی دارد گفت که ما دیدگاه مثبت برای تأمین صلح و ثبات و همکاری‌های منطقوی داریم، اما تروریزم مشکل جدی برای “آسیا” تلقی می‌شود که به‌خاطر مهار این پدیده، نیاز به مبارزه مشترک می‌باشد.

سکرتر جنرال سازمان شانگ‌های گفت که افغانستان ظرفیت‌های مناسب برای پیشرفت و داشتن یک آینده درخشان دارد و برای سفر به افغانستان ابراز علاقه‌مندی کرد. در مقابل رئیس‌جمهورکشور از وی خواست که در فرصت مناسب از افغانستان دیدن نماید.

در این ملاقات، بر گسترش روابط و همکاری‌های بیشتر میان افغانستان و کشورهای شامل در سازمان همکاری‌های شانگ‌های تأکید گردید.

درملاقات مذکور، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور، داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور در امورزیربناها، شاه‌زمان میوندی مشاور ارشد رییس جمهور در امور روابط عامه و ارتباطات ستراتیژیک و جانان موسی‌زی سفیر افغانستان در چین نیز حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شانگهای
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   در تصویر یاد گاری شانگهای هرقدر پالیدم تا نماینده ای ارگ کابل را بیابم ظاهرا در صف اول به نظر نمی امد در صف دوم هم در میان وزرای خارجه ای کشور ها نفر اول ودوم نبود از یک طرف حساب نمودم نفر یازدهم بود واز سوی دیگر در لیست سیزدهم استاد بود چون انها میدانند که این شخص بخاطر خبر چینی وگذارش دهی در جلسه حاضر میشود ازین رو چندان روی خوش برایش نمی دهند ولی او چون وظیفه دارد باید به هرشکلی باشد خودرا انجا جازند ووظیفه ای محوله را بصورت درست انجام دهد با این کار ابروی کشور وملت را برده رسوای هردو عالم میشود
چنان معلوم میشود که بسیار وارخطا وبی وار است باهرکه دیده ونادیدهاعلان مینماید که گویا باهرکه ملاقات ودیدار داشته همه میدانند کهوقتی به حادثه ای لندن غنی خان به دولت انگلیس تسلیت عرض کرد یک مسول انگلیسی در توبیت خود برایش نوشت ما به تسلیت تو ضرورت نداریم زیرا تو برادر طالب تروریست هستی!

>>>   به گزارش اسپوتنیک به نقل از Scientific Reports، دانشمندان امریکایی معتقدند که بعد از 30 سال تمام موجودات کره زمین به دلیل فعالیت غیرمعمول آفتاب نابود خواهند شد
به نظرکارشناسان، تا سال 2047 میلادی میزان فعالیت خورشید به طور محسوسی کم شده و به درجه بحرانی خواهد رسید. در آن زمان نور آفتابی نیز در زمین کم می شود و سرما زندگی انسان ها در کره زمین را تهدید می کند.در نتیجه این حادثه کره زمین و موجودات آن از بین می روند

>>>   ریس جمهورغنی مقصر همه بدبختی درکشور
سلام عرض اداب به هم هموطنان ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد. سیاست و رفتار کردار آن در مقابل مردم بی دفاع مانند حفظ الله امین است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی واز بیکاری ناداری در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی و رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است