آمریکا منافع خود را در تروریست پروری پاکستان می بیند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134281 منبع: پرینت

برخی از اعضای کانگرس آمریکا با انتقاد از عملکرد پاکستان در امر مبارزه با هراس افکنان ، خواستار فشار بیشتر بر پاکستان و استفاده از گزینه عبور نظامیان آمریکایی، برای عملیات نظامی در این کشور شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی دربرنامه «حاشیه خبر» گفت: تجارب در گذشته نشان داده است که هر زمانی بر پاکستان فشار وارد شده است،آنها این درایت را داشته اند که خود را به اصطلاح عامیانه مظلوم نشان داده اند. همچنین تاریخ نشان داده است که هر گاه فشار جهانی بر پاکستان زیاد شده است، پاکستان در داخل خود، دست به انتحار و انفجار زده است تا خود را قربانی نشان دهند.

وی افزود: اما هیچ ضرورتی به این حرفها نخواهد بود. بر این عقیده هستم که آمریکایی ها با این همه امکانات، سلاح، مهمات و تکنیک های پیشرفته ای که دارند، مگر نمی دانند که قرارگاه گروه حقانی کجا است؟ آنها نمی دانند که الاقاعده در کجا است؟ آنها نمی دانستند که اسامه بن لادن از کجا گرفتار شد و در کجا کشته شد؟ آنها نمی دانند که جمعیت الاحرار و جیش محمد و لشکر طیبه در کجا است؟ همینکه اسامه بن لادن در پاکستان کشته شد، آمریکا چه تعذیراتی علیه پاکستان وضع کرد. از این سند بدتر چه می تواند وجود داشته باشد؟ اگر آمریکا راست می گوید و می خواهد با دهشت افکنی مبارزه کند، دفتر طالبان در کویته چکار می کند؟ دفتر طالبان در قطر چه کار می کند؟

سعیدی گفت: بنابراین حلقه ای وجود دارد برای تروریست پروری که آمریکا هم در آن منافع خود را می بیند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
تروریزم
نظرات بینندگان:

>>>   هر زمانی یک مقام امریکائی سفر آسیائی دارد پاکستان به عملیات دروغین شروع میکند وتعداد تلفات اردو واشرار خودرا نشر میکند تا امریکائی ها فکر کنند این اسرائیل واقعا خیلی برضد تروریزم زحمت میکشد
ر

>>>   جناب سیعدی درود، این همه دلار که سالانه از این بابت می گیرد اینه دیگه ،باید این همه وحشت و انفجار ، و کشتن صد ها مردم بیچاره و بی دفاع افغانستان رو هم انجام یده اگه نه کفت هم نمی ده ، سرش بی کلاه می ماند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است