ارگ: معترضان خیمه ها را از جاده ها جمع کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134249 منبع: پرینت

معترضان به اعتراضات پایان دهند و خیمه هایشان را از جاده ها جمع کنند.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای خطاب به معترضان تاکید کرد در صورت ادامه وضعیت، دولت به منظور حمایت از حقوق شهروندان و تامین امنیت و مصوونیت مردم و تجمع کنندگان، در مطابقت با قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات اقدامات قانونی می کند.

در اعلامیه آمده است که برپانمودن خیمه ها اگرچه که حق شهروندان است اما این کار سبب بند آمدن راه ها و مشکلات ترافیکی شده است، از اینرو با در نظر داشت تهدیدات بلند امنیتی، بسته شدن راه رفت و آمد مردم و اذیت آنان و شکایت نهاد‌های بین‌المللی، معترضان به اعتراضات پایان و خیمه ها را برچینند.

اگر همچنان از معترضان خواسته است تا بخاطر شفافیت در قضیه خشونت علیه مظاهره کنندگان، نماینده با صلاحیت خودشان را به دادستانی معرفی کنند.

گفتنی است که روز چهارشنبه 18 جوزا، معترضان پنجمین خیمه شان را در سرک چهل متره میدان هوایی برپا کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات مردمی
حکومت وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   از یک علاقداری اینقدر خیمه از کجا شد

>>>   درست گفته است ، اینکار بادادن یک چوکی بر ای ضیا مسعود حل میشود

>>>   Azaadmanish
پس رو شن است كه را كتيار به پرو سه صلح نه بلكه بر اى حما يت ار گ قو مى امد ه است

>>>   Kawa Jobran
مراد علی مراد مأمور حکومت است. هر مأموری می‌تواند مثل او عمل کند. فرض این که جای مراد، گل‌نبی احمدزی قرار بگیرد یا نصیر ضیایی یا تاج‌محمد جاهد فرقی نمی‌کند. مسأله نظامی است که گروهی از افراد متعلق به اقوام، آن را می‌چرخانند و حمایت می‌کنند.
آدرس مطالبه برای معترضان رستاخیز تغییر، گرداننده‌گان نظام و رؤسای تصمیم‌گیرنده است، نه فرد خاصی.
کنایه‌زدن‌ بر اساس قومیت و نژاد به هر یک از مأموران حکومتی کار زشت و قبیحی است و در اصول اساسی یک مبارزۀ مدنی نمی‌گنجد. این کار فقط آب به آسیاب سرکوب‌گران اعتراض می‌ریزد. لطفاً وقتی احساساتی می‌شوید اندکی تأمل کنید که چه دارید می‌نویسید. من از ادبیاتی که از سوی برخی از معترضان به هدف توهین و کنایه به قومیت مراد به کار رفته شدیداً مأیوس و متأسفم. این کار معترضان عملاً در صف مردم درز ایجاد می‌کند و همه حرکت را به باد فنا می‌دهد.
از دیگر معترضان هم تقاضا دارم که این کار را فقط به حساب خطای یک فرد بگذارند.

>>>   دو_نکته
اول: شکایت شماری از همشهریان مبنی بر بندش جاده ها با حضور نمایندگان مردم در اعتراضات به بررسی گرفته شد و فیصله شد تا چادرهای که در محلات مزدحم قرار دارند به مکانی در نزدیکی محلات کنونی انتقال یابد.
دوم: شهروندان کابل به خوبی آگاه اند که معترضین در دفاع از اساسی ترین حق آن ها که امنیت است به جاده ها آمده اند.
به یاد داشته باشیم، معترضین که فرزندان، خواهران و برادران وطن دوست شما اند به خاطر شما و با قبول خطرات و تهدیدات جدی از سوی حکومت و تروریستان، در برابر حلقات مشکوک و توطئه گر با شجاعت در خیمه های تحصن ایستاده اند، پس دین ملی و مکلفیت شهروندی ماست تا از آن ها حمایت کنیم، و آنان را تا رسیدن به خواست های جمعی ما که امنیت، عدالت، صلح و ثبات است، همراهی نمایم.
#رستاخیر_تغییر

>>>   Najib Salam
وقتى منافع قبيله در ميان باشد ، حكمتيار و آريانا سعيد زبان هم ديگر را مى چوشند و در يك بستر قرار مى گيرند و از نطام قبيله دفاع مى كنند.

>>>   به اين طايفه پختونوالي مهمتر از دين و دنياست

>>>   فوری
در پاسخ به اعلامیه‌ی غیر معقول و قانون‌ستیزانه‌ی حکومت که معترضان را تهدید به برخورد خشن کرده است، باید گفت که ما برای حقوق مردم و با استفاده از حق قانونی خود به خیابان آمده ایم و ادامه اعتراض مان برای عملی شدن تغییر لازم در کشور هم مطابق قانون است. ما را فاجعه به خیابان کشاند و این فاجعه‌ ناشی از جنایت هولناک چهارشنبه خونین بود که منجر به کشته و زخمی شدن حدود یک هزار تن شد.
جنایتی که از ناکارایی و تبانی حلقات جنایت‌پیشه‌ی حاکم با تروریستان ناشی شد و پایتخت را به خون کشاند. البته که این جنایت نخست در دوران این حکومت نه بلکه چندمین رویداد تکاندهنده تروریستی است که جان ده‌ها هزار شهروند بی‌گناه را گرفته است.
اکنون اعتراض شهروندان هر روز در سراسر کشور و جهان گسترش یافته و به این حاکمیت ناکاره و فاسد نه می‌گویند.
اکنون باید روشن بگوییم که هرگونه توسل به زور در برابر معترضان مدنی، منجر به فاجعه خواهد شد و مسئولیت آن تنها و تنها به دوش سران این حکومت ناکاره و فاقد مشروعیت و حلقه مشکوک و فاسد شان است.
خیمه‌های تحصن پا برجاست و مردم از گروه های مختلف، نماینده‌های مردم و شخصیت‌های مدنی و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و اعتراض شان را مطرح می‌کنند.
آثار حكيمي
#رستاخیز_تغییر

>>>   در مقابل اعلامیه حکومت شما هم اعلامیه رسمی خویش را امروز با حضور خبرنگرارن اعلان موصعگیری نماید..حرمت

>>>   Nasrullah Rasif
اکثریت راه ها را دولت مسدود ساخته است مرکز شهر که مرکز تجارت است توسط دولت مسدود شده .دولت خیمه داران را مئسول میداند خود قضاوت نمائید.

>>>   Khalid
اقای نادری رهبر اسمعیلی های کشور همین اکنون در کنفرانس خبری از خاین ملی فاشیست شناخته شده حنیف اتمر به نیکی یاد نموده و برکناری اش را از مساوریت امنیت ملی ناممکن خواند.
ایشان اهل استخاره هم نیستند نمیدانم از کجا این الهام برایشان رسیده بود

>>>   Abdul Ali Faiq

حلقه خبيثه ارگ در حالت دگرگوني

لطفا حواس تان را در ديگر چيز هايكه در كنترول تان نيست پرت نسازيد و در يك نقطه تمركزش دهيد.

حالا ارگ (حلقه خبيثه) نميتواند انتحاري ها شان را به آساني بفرستند. زيرا به همان اندازه كه انتحاري بفرستند به همان اندازه مردم در مقابل شان صف آرائي و بسيج ميشوند و روند عدالتخواهي فرامرزي و جهاني تر ميشود.

اكنون رژيم كابل از شيوه هاي Apartheid جنوب افريقا توسط چند اوباش مانند حكمتيار -بخاطر منصرف ساختن اذهان عامه- استفاده ميكنند و خوشبختانه حالا مردم ما تمام ترفندهاي اين رژيم پوشالي را در خلال ١٦ سال گذشته به تجربه گرفته اند.

نقطه اخير، شما بهترميدانيد كه افغانستان كشور حادثه ها است. يعني هر حادثه خونيني را كه حكومت ها افغانيه خلق نموده است و سپس آنرا توسط حادثه ديگري خاموش ساخته و اذهان عمومي را به انحراف كشانده اند. حالا ميدانند كه هر حادثه ديگري عزم خيمه نشينان و مردم ما را جزم تر و قاطع تر ميسازد!

>>>   Najib Salam
من به عنوان يك نطامى كه دانش آموز مدرسه حربى بوده ام و پخته نظامى ام اين حرف را نمى پذيرم كه جنرال تحت امر است و هر چه كرد و گفت قابل توجيه است ، اين جنرالان قبل از اين كه يك جنرال باشند يك آدم و يك انسان هم هستند هرچه مى كنند ومى گويند بايد پاسخ گو باشند ، اگر آدمك هاى رباطى بودند آنگاه صاحبان شان را متهم مى كرديم ، اينها اتفاقن هم آدم اند و هم انسان.
جاهد ، مراد و هرنا جاهد و نامراد ديگر از آدرس هاى تبارى رشد كرده اند ورنه اتمر و غنى عاشق سر و صورت اينها نبود، اينها وقتى از اين آدرس بلند شده اند ، مردم بايد از اينها بپرسد چرا مزدور يك حكومت فومى شده اند و وجدان هاى شان فروخته اند ، اعمال اينها نتنها به خودشان بل به آنهاى كه ابنها را از آدرس تبار شان پيش كشيده اند مسوؤل و پاسخگو اند. ما نبايد خود و مردم را فريب دهيم ، غنى و اتمر سنجيده دارد در ميان اقوام تفرقه ابجاد مى كند و جابجاى مهره ها و كوك كردن شان هم از همين جا ناشى مى شود. ما بايد اين نمك حرام ها را هشدار دهيم تا اين كه از آنها به دفاع برخيزيم .

>>>   طرفداری اتمر را نمی کنم ولی بدیل وی کی خواهد بود؟ آیا عطاچور و یاهم ضیا مسعود منقضی شده و یا هم امرالله نا بکار؟ آیا در میان جمیعتی ها هست کدام یکی که این مسئولیت را بدوش گیرد؟ غیر از توهین به دگیر اقوام و کمایی قدرت چیزی دیگری را میفهمید؟

>>>   ما قضاوت خواهیم کرد که مرکز تجارتی داودزی را دولت بسته ولی تا مرکز شهر چطو بتانیم بریم؟ کله ات کار میکنه یا نه؟

>>>   Fetrat
چه مرجعی این آقا را صاحبِ اجازه اعلام کرده که هرکاری را باید اجازه بدهد یا ندهد؟

>>>   در مورد دادخواهان و مبارزان، اعلام می کنیم که مبارزه ادامه خواهد داشت و این رژیم متمرکز را دیر یا زود در هم خواهیم شکست و قدرت را عادلانه توزیع خواهیم نمود.
لطیف پدرام

>>>   Ahmad Parwani
ما در حیرت هستیم
رستا خیز مردم به حمایت مردم ما است تادیگر درپهلوی گوش تان صدای انفجار انتحاروصد هاجنایات دیگر را ازاین دولت بی کفایت که برما تحمیل شده است نباشیم ما به منظور سر نیگونی دولت به جاده ها نبرامدیم ما به خاطر اصلاح این دولت فاسد به جاده هاریختیم ما خود مردم هستیم هیچگاه مردم به خود مشکل خلق نکردین این گپ هارادلقک های هستند که به نفع فاشیست های ارگ اظهار میدارند
ساحل

>>>   متاسفانه بعضی از افراد واشخاص خود فروخته درولایات خوست وپکتیا مسایل قومی را دامن میزنند . درتلویزیون شمشاد شخصی از ولایت پکتیا چنین گفت :(من برای شما چلنچ میدهم که تمام خیمه ها را درظرف یک ساعت جمع میکند) . این وظیفه نیروهای امیتی بخصوص وزارت داخله است ،نه وظیفه اقوام جنوب . دقت کنید

>>>   من مدافع کار حکومت نیستم ولی اگر با افراط گرایی و تند روی بخواهیم نظام را تضعیف کنیم آیا اوضاع خوب تر می شود یا بد تر؟
آیا به جای فشار بیش از حد به حکومت در مقابل تروریست های آدم کش و وحشت آفرین متحد شویم بهتر نیست؟
آیا مردم افغانستان دوران حکومت طالبانی را فراموش کرده اند؟
آیا واقعا می خواهید به زمان طالبان برگردید؟
آیا .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است