اسماعیل خان: جهان از حکومت وحدت ملی حمایت نکند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134248 منبع: پرینت

روز گذشته امیر محمد اسماعیل خان در یک نشست ویژه خبری در هرات، از جامعه‌ی جهانی درخواست کرد تا حمایت مالی‌اش را از دولت وحدت ملی بازپس گیرد.

وی اضافه کرد: جکومت وحدت ملی توانایی مدیرت مسایل ملی را ندارد و جامعه جهانی باید به پشتیبانی مالی اش از این حکومت پایان دهد و برای پایان یافتن بحران کنونی، باید انتخابات زود هنگام و یا لوی جرگه برگزارشود.


افزون بر این امیر اسماعیل خان، خواستار انتخابات زودهنگام در کشور شد؛ تا به این وسیله نظام، مشروعیت لازم را دوباره به دست آورد.

امیر اسماعیل خان، در حالی به ایجاد این نشست ویژه مبادرت ورزید، که اخیراً صدها تن از استادان دانشگاه، نمایندگان مردم در شورای ملی و ولایتی، اعضای جامعه‌ی مدنی، دانشجویان و اهالی رسانه‌ها، در هرات دست به یک تجمع اعتراضی زدند و خواهان استعفای رهبران دولت وحدت ملی شدند.

همزمان با این اعتراض مدنی، گروهی از کارمندان دولت نشستی را در حمایت از دولت وحدت ملی، در هرات برگزار کردند.

اخیراً اوضاع در کشور، پس از چند حمله‌ی تروریستی که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از شهروندان گردید، با تنش‌هایی همراه شده است و به نظر می‌رسد که این تنش‌ها تا ایجاد یک تغییر مثبت، همچنان در کشور ادامه یابد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار خوب - حمایت نمیکند - ای پول معاش سربازان را درین ماه مبارک رمضان باید بدهی زیرا قارون گشته ی - خیرات وذکات داری یا آنرا هم چون پول چوردر توبره ات میزنی ؟ اسحقزی ازهرات

>>>   جـهـان باید از کسی حمایت کند که پول های اختلاس ودزدی شان بانک هایدبی را پگر ساخته اند
ر

>>>   راست می گوید این کمک ها در جیب چند نفر محدود میرسد

>>>   Kawa Jobran
1 uur ·
مراد علی مراد مأمور حکومت است. هر مأموری می‌تواند مثل او عمل کند. فرض این که جای مراد، گل‌نبی احمدزی قرار بگیرد یا نصیر ضیایی یا تاج‌محمد جاهد فرقی نمی‌کند. مسأله نظامی است که گروهی از افراد متعلق به اقوام، آن را می‌چرخانند و حمایت می‌کنند.
آدرس مطالبه برای معترضان رستاخیز تغییر، گرداننده‌گان نظام و رؤسای تصمیم‌گیرنده است، نه فرد خاصی.
کنایه‌زدن‌ بر اساس قومیت و نژاد به هر یک از مأموران حکومتی کار زشت و قبیحی است و در اصول اساسی یک مبارزۀ مدنی نمی‌گنجد. این کار فقط آب به آسیاب سرکوب‌گران اعتراض می‌ریزد. لطفاً وقتی احساساتی می‌شوید اندکی تأمل کنید که چه دارید می‌نویسید. من از ادبیاتی که از سوی برخی از معترضان به هدف توهین و کنایه به قومیت مراد به کار رفته شدیداً مأیوس و متأسفم. این کار معترضان عملاً در صف مردم درز ایجاد می‌کند و همه حرکت را به باد فنا می‌دهد.
از دیگر معترضان هم تقاضا دارم که این کار را فقط به حساب خطای یک فرد بگذارند.

>>>   فوری
در پاسخ به اعلامیه‌ی غیر معقول و قانون‌ستیزانه‌ی حکومت که معترضان را تهدید به برخورد خشن کرده است، باید گفت که ما برای حقوق مردم و با استفاده از حق قانونی خود به خیابان آمده ایم و ادامه اعتراض مان برای عملی شدن تغییر لازم در کشور هم مطابق قانون است. ما را فاجعه به خیابان کشاند و این فاجعه‌ ناشی از جنایت هولناک چهارشنبه خونین بود که منجر به کشته و زخمی شدن حدود یک هزار تن شد.
جنایتی که از ناکارایی و تبانی حلقات جنایت‌پیشه‌ی حاکم با تروریستان ناشی شد و پایتخت را به خون کشاند. البته که این جنایت نخست در دوران این حکومت نه بلکه چندمین رویداد تکاندهنده تروریستی است که جان ده‌ها هزار شهروند بی‌گناه را گرفته است.
اکنون اعتراض شهروندان هر روز در سراسر کشور و جهان گسترش یافته و به این حاکمیت ناکاره و فاسد نه می‌گویند.
اکنون باید روشن بگوییم که هرگونه توسل به زور در برابر معترضان مدنی، منجر به فاجعه خواهد شد و مسئولیت آن تنها و تنها به دوش سران این حکومت ناکاره و فاقد مشروعیت و حلقه مشکوک و فاسد شان است.
خیمه‌های تحصن پا برجاست و مردم از گروه های مختلف، نماینده‌های مردم و شخصیت‌های مدنی و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و اعتراض شان را مطرح می‌کنند.
آثار حكيمي
#رستاخیز_تغییر

>>>   رستاخیز تغییر؛ کانونِ فریاد شماست
رستاخیز تغییر با مدارا و باور به ارزش های مدنی در راستای تحقق قانون مداری و عدالت محوری، کنارِ خواست های (مدیریت شده) مردم قرار گرفت، و چادر های تحصن را جابجایی کرد، اما مسئوولان که باید به مطالبات مدنی این معترضین پاسخ می دادند، پیوسته در صدد توطیه و ترور افکار شدند و با استفاده از قوه قهر پویا شدن "مدنیت" را به چوبه دار بستند و هی در تلاش اند تا افکار و اطلاعات دست کاری شده را به خورد مردم بدهند، آیا برخورد این دو جریان (دادخواهان و مسئوولان) منصفانه است؟!
آیا این جوانانِ دانش آموخته و فرزندان نترس که در نهایتِ آرامش، دادخواهی را ادامه می دهند، دیوانگان شهر اند که در آفتاب سوزان با شکم گرسنه و در درون هیاهوی شب پیوسته از عدالت سخن می گویند؟!
من به کابلیان عزیز صدا می زنم، کابلیان که سال هاست درون استبداد "نرم" و کشنده خوابیده اند و امروز نه جای (مُلکیت) دارند و نه هم تریبیونِ برای بلند کردن خواسته های شان و همیش از آن ها به عنوان ماموران دستگاه استفاده صورت گرفته است، به اصطلاح به عنوان وارثین بومی کابل، تحمل چند روز راه بندان بهتر و منصفانه تر از مرگ، فرار و مهاجرت فرزندان تان نیست؟!
بنابر این، رستاخیز تغییر حاصلِ گستاخی در برابر سلطه ی است که می تواند حال همه را ویران کند؛ جان و خانه و زندگی همه شهروندان را بگیرد، حالا اگر کسانی آرامش خویش را به پای تحمل این همه مشکلات ریخته اند، و میان خانه و خیابان؛ خیابان گزیده اند، جای تامل و ستایش از شجاعت آن ها ندارد. حالا گر شما کنار آن ها ایستاد شده نمی توانید، اطلاعات واقعی را که حد اقل مدیریت نکنید. سوگند که این بزرگ ترین جفاست.
صفحه خراسان خراسان

>>>   امیر چرا عقب نشینی کردی چرا به صحنه سیاسی افغانستان نه می آی یک بار دیگر راه جهاد را به مردم یاد بده شاید پیروز شوی

>>>   همایون صادقی
عکس های غنی آدم کش و فاشیست را از تمام جا ها باید پایین انداخت و سوختاند و برای حکومت فاشیستی ارگ راه بندان ها را از لحاظ سیاسی ، اقتصادی و انتقالی ایجاد کرد .
باید به حاکمیت فاشیستی دوصده که به اشتثنای یک دوره کوتاهی شهید شاه حبیب الله کلکانی ، شادروان کارمل و شهید استاد ربانی که دیگران همه فاشیست های پشتونتبار بودند برای همیشه پایان داد .
با اطمینان میتوان گفت که قهرمان بزرگ الگوی مقاومت در سطح ملی و جهانی شهید احمد شاه مسعود را همین فاشیست های پشتونتبار به پشنبانی بادران خارجی ایشان به شهادت رساند .
فاشیست ها در مانفیست دویمه سقوی ابشان به صراحت گفته که شخصیت های آزادیخواه و عدالتخواه تاجیک را باید نابود کرد و کشت تا مردمان ایشان سر بلند نکنند و آنان را از این کشور مهاجر کرد .
داکتر پدرام امروز یکی از همان مردان بزرگ آزادیخواه و عدالتخواه ثانی در کشور است .
باید داکتر پدرام را از جان و دل پشتبانی و حمایت کرد و به سخنان اش جامه عمل پوشاند تا خواست های مانفیست دویمه سقوی فاشیست ها نقش بر آب گردد .
زنده باد مردم آزادیخواه تاجیک ، ازبک ، هزاره و اقوام دیگر !
زنده باد آزادی و عدالت اجتماعی !
زنده باد داکتر پدرام مشعل دار آزادی و عدالت اجتماعی !

>>>   خواست معترضین صرف همان چوکی مشاوریت احمد ضیا مسعود است، با حکومت مشکل دارند اما راه مردم رابسته اند > حکومت باید این افراد ولگرد را از سرک ها دور سازد
حکومت استعفا کند کی رئیس حکومت موقت باشد >؟ احمد ضیا مسعود؟؟

>>>   Najib Salam
من به عنوان يك نطامى كه دانش آموز مدرسه حربى بوده ام و پخته نظامى ام اين حرف را نمى پذيرم كه جنرال تحت امر است و هر چه كرد و گفت قابل توجيه است ، اين جنرالان قبل از اين كه يك جنرال باشند يك آدم و يك انسان هم هستند هرچه مى كنند ومى گويند بايد پاسخ گو باشند ، اگر آدمك هاى رباطى بودند آنگاه صاحبان شان را متهم مى كرديم ، اينها اتفاقن هم آدم اند و هم انسان.
جاهد ، مراد و هرنا جاهد و نامراد ديگر از آدرس هاى تبارى رشد كرده اند ورنه اتمر و غنى عاشق سر و صورت اينها نبود، اينها وقتى از اين آدرس بلند شده اند ، مردم بايد از اينها بپرسد چرا مزدور يك حكومت فومى شده اند و وجدان هاى شان فروخته اند ، اعمال اينها نتنها به خودشان بل به آنهاى كه ابنها را از آدرس تبار شان پيش كشيده اند مسوؤل و پاسخگو اند. ما نبايد خود و مردم را فريب دهيم ، غنى و اتمر سنجيده دارد در ميان اقوام تفرقه ابجاد مى كند و جابجاى مهره ها و كوك كردن شان هم از همين جا ناشى مى شود. ما بايد اين نمك حرام ها را هشدار دهيم تا اين كه از آنها به دفاع برخيزيم .

>>>   Haroon Amirzada
در دفاع از خیمه های "رستاخیز برای تغییر" در برابر رژیم تروریزم قومی و حکمتیار متحد شوید.
حمایت از خیمه های تحصن دفاع از آزادی و مخالفت با تروریزم و فاشیزم است.
برچیدن خیمه های غرور و حقوق مدنی و شهروندی بمعنای پیروزی فاشیزم و تروریزم است.
اهمیت سیاسی این خیمه ها زمانی بیشتر شد که حکمتیار بحیث ناجی دولت تروریزم قومی به میدان سرکوب بر آمده است.
حالا زمانی خیلی مناسب است که انتقام تمام جنایات را حکمتیار بپردازد.
حالا زمانیست که جمعیت اسلامی افغانستان اگر نیرو و غرور دارد وارد میدان شده درس بیست و پنج سال پیش را باری دیگر به حکمتیار و متحدین تکنوکرات او بدهد

>>>   Haroon Amirzada
آیا نکبتیار رژیم تروریزم قومی را نجات داده خواهد توانست؟
بار ها گفته ام در جایکه پای گلبدین داخل شود آتش خانمانسوز شعلور می شود. گلبدین از هر کسی حمایت کند سرش را از دست می دهد. حالا دیده شود نکبتیار رژیم تروریزم قومی را که از حمایت غرب برخور دار است نجات داده خواهد توانست؟

>>>   آفرين استاندار هرات ستان باستانى بنام "آريا" - نام ستان در قرون ميانه هرى
اسماعیل خان, قدرت زبانى شما داريد و باز مردم متمدن ضد حکومت را در يک سازمان سقفى ( همه سازمانهاى مدنى و مردمسالارى با منافع دستجمعى) متحد سازيد.

>>>   جناب امیر صاحب چرا از واقعیت ها دور میروید . تا چه وقت به چشم مردم خاک میپاشید. بخاطر منافع شخصی خود تا چه اندازه فریاد میزنید. شما اگر دلسوز هستید اول پول برق منزلت را به خزانه بیت المال عنایت کن که پول برق مردم مظلوم هرات چندبرابر بالای شان تحمیل نشود.
ثانیآاگر شما به جای اشرف غنی و یا عبدالله میبودید چه کار میکردید. آیاهمه چیز را به چندنفر اوباش میسپردیدتاوضعیت از این هم بدتر شودو یامردم را به اتحاد ویکپارچگی فرامیخواندید.
جناب امیر صاحب لطف نمود کمی چشمان تعصب را ببندیدو واقعیت را نظاره کنید.
امروز کشور های همسایه تاچه اندازه مردم ما را مورد ظلم قرار میدهند ووضیعت را خراب نموده اند و از طرف دیگر یک تعداد انسان های فرصت طلب خائین که از قدرت دور مانده اند بد تر از کشور های بیگانه دست به تخریب نظام مزنند نظامیکه به بهای خون هزاران هموطن مان بدست آمده است.
پس باید اتحاد وهمدلی خود را حفظ نمود و اصلاح را از خود آغاز نمود.
مال بیت المال نباید غمیت دانست وباید به ملت برگردانند
مردم هرات از جناب امیر صاحب اسماعیل خان سخت آزرده اند . خصوصا درباره پول برق و بیل های چند برابر برق که بالای مردم بیچاره و مظلوم هرات تحمیل شد ولی جناب اسماعیل خان هیچ واکنشی نشان نداد چون برق منزلش مفت است ولی منافع سیاسی که میرسد امیرصاحب فریاد میزند که کشوری های خارجی باید کمک های خویش را بالای حکومت افغانستان قطع کند تااین دولت به زانو دربیاید. جناب اسماعیل خان پس فرق بین شما و دشمنان افغانستان چیست؟ آنهاهم میخوهند که در افغانستان دولتی نباشد و یا اگر دولتی هم باشد باید بسیار ناتوان و حلقه بگوش باشد.
لطفا به خاطر خدا براین مردم ازاین بیشتر تخم کینه نکارید. مردمرا به وحدت و یکپارچگی دعوت کنید.
در اخیر لطفآ پول برق منزلتان را نیز بدهید که به چند میلیون افغانی میرسد
میرویس رحمانی

>>>   حرف های بی مسئولیتی میزنند جمعیتی ها !
اینها فرد فرد آن صرف به فکر منافع نامشروع شخصی خود است ، هر زمانی معامله شخصی خودشان تامین نشد چند روزی یکجا میشوند

>>>   بلی تورن صاحب شما راست میگویید
به بلای شما که مردم از گرسنگی بجان هم افتادند به بلای شما که مردم دوباره به علف خوردن شروع کردند به بلای شما که در هر صد قدمی شهر پوسته تنظیمی ها جاگزین شود. به بلای شما مردم یک دیگر را سر ببرند در کانتینر ها اتش بزنند به سر های یک دیگر میخ بکوبند سینه های زنان را ببرند وبلاخره هست ونیست شهر ها را اتش بزنند.شما خو شکر همین حالا بیشتر از ۳صد ملیون دالر دزدی شده دارید وای بر حال من که نفقه حلال فامیلم باز مرا بعد از هوشدار شما به تشویش انداخت.
شما مغزدارید؟وجدان دارید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است