سفارت آمریکا: تظاهرات برخاسته از اندوه مردم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134247 منبع: پرینت

تظاهرات روز جمعه (۱۲ جوزا) کابل برخاسته از درد و اندوه مردم افغانستان است.

هوگو لورنس، شارژدافیر خاص سفارت امریکا در کابل با نشر بیانیه ای از سوی سفارت آمریکا با ابراز تاسف از اینکه تظاهرات در محل انفجار به خشونت انجامید، گفته است که باید معلوم شود که چگونه یک "عمل دمکراتیک به خشونت مبدل شد".

در بیانیه سفارت آمریکا با تاکید براینکه مردم آمریکا در کنار مردم افغانستان خواهند مانده آمده است که از حکومت وحدت ملی توقع می رود که انتخابات پارلمانی را هرچه زودتر و انتخابات ریاست جمهوری را در سال آینده برگزار کند.

شارژدافیر خاص سفارت امریکا افزوده است که ما با هم یک افغانستان روشن، مصون و دمکراتیک را خواهیم ساخت.

این بیانیه ای درحالی از سوی سفارت آمریکا نشر می شود که وزارت امور داخله از معترضان خواسته است که خیمه هایشان را جمع کنند که در غیر اینصورت بدلیل حمایت از حقوق دیگر شهروندان با آنان برخورد قانونی می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات کابل
سفارت آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار که خداوند شما صدای خودرا بلند ساخت. وضعیت کنونی نتایج این حرامی هاست که کسی دیگر. در پس پرده صرف و صرف امریکایی های ... که باعث ایجاد این چنین وضعیت نه تنها در افغانستان بلکه در تمام کشور های اسلامی شده است.

>>>   هم دلعل میزند هم دمیخ (منافق چه رنگ میباشد)

>>>   یکی از دلایل تظاهرات پول های است که امریکا برای پاکستان میدهد تا بیشتر اشرار تولید وبه افغانستان بفرستد هست همین زودی ها امریکا 800 ملیون دالر دیگر برای پاکستان پگاداش داده است تابیشتر افغانستان را تخریب کند

>>>   Kawa Jobran
مراد علی مراد مأمور حکومت است. هر مأموری می‌تواند مثل او عمل کند. فرض این که جای مراد، گل‌نبی احمدزی قرار بگیرد یا نصیر ضیایی یا تاج‌محمد جاهد فرقی نمی‌کند. مسأله نظامی است که گروهی از افراد متعلق به اقوام، آن را می‌چرخانند و حمایت می‌کنند.
آدرس مطالبه برای معترضان رستاخیز تغییر، گرداننده‌گان نظام و رؤسای تصمیم‌گیرنده است، نه فرد خاصی.
کنایه‌زدن‌ بر اساس قومیت و نژاد به هر یک از مأموران حکومتی کار زشت و قبیحی است و در اصول اساسی یک مبارزۀ مدنی نمی‌گنجد. این کار فقط آب به آسیاب سرکوب‌گران اعتراض می‌ریزد. لطفاً وقتی احساساتی می‌شوید اندکی تأمل کنید که چه دارید می‌نویسید. من از ادبیاتی که از سوی برخی از معترضان به هدف توهین و کنایه به قومیت مراد به کار رفته شدیداً مأیوس و متأسفم. این کار معترضان عملاً در صف مردم درز ایجاد می‌کند و همه حرکت را به باد فنا می‌دهد.
از دیگر معترضان هم تقاضا دارم که این کار را فقط به حساب خطای یک فرد بگذارند.

>>>   دو_نکته
اول: شکایت شماری از همشهریان مبنی بر بندش جاده ها با حضور نمایندگان مردم در اعتراضات به بررسی گرفته شد و فیصله شد تا چادرهای که در محلات مزدحم قرار دارند به مکانی در نزدیکی محلات کنونی انتقال یابد.
دوم: شهروندان کابل به خوبی آگاه اند که معترضین در دفاع از اساسی ترین حق آن ها که امنیت است به جاده ها آمده اند.
به یاد داشته باشیم، معترضین که فرزندان، خواهران و برادران وطن دوست شما اند به خاطر شما و با قبول خطرات و تهدیدات جدی از سوی حکومت و تروریستان، در برابر حلقات مشکوک و توطئه گر با شجاعت در خیمه های تحصن ایستاده اند، پس دین ملی و مکلفیت شهروندی ماست تا از آن ها حمایت کنیم، و آنان را تا رسیدن به خواست های جمعی ما که امنیت، عدالت، صلح و ثبات است، همراهی نمایم.
#رستاخیر_تغییر

>>>   Najib Salam
وقتى منافع قبيله در ميان باشد ، حكمتيار و آريانا سعيد زبان هم ديگر را مى چوشند و در يك بستر قرار مى گيرند و از نطام قبيله دفاع مى كنند.

>>>   سفارت آمریکا در کابل خواهان بررسی رویداد گلوله باری ها بر اعتراض کننده گان شده است.

>>>   شنا فرهادی
اينجا هركاره امريكاست. بدون اجازه امريكا هيچ شخصي توان شليك كردن را به روي مردم ندارد. امريكايي ها در مقابل مردم افغانستان صادق نيستند.

>>>   Abdul Ali Faiq

حلقه خبيثه ارگ در حالت دگرگوني

لطفا حواس تان را در ديگر چيز هايكه در كنترول تان نيست پرت نسازيد و در يك نقطه تمركزش دهيد.

حالا ارگ (حلقه خبيثه) نميتواند انتحاري ها شان را به آساني بفرستند. زيرا به همان اندازه كه انتحاري بفرستند به همان اندازه مردم در مقابل شان صف آرائي و بسيج ميشوند و روند عدالتخواهي فرامرزي و جهاني تر ميشود.

اكنون رژيم كابل از شيوه هاي Apartheid جنوب افريقا توسط چند اوباش مانند حكمتيار -بخاطر منصرف ساختن اذهان عامه- استفاده ميكنند و خوشبختانه حالا مردم ما تمام ترفندهاي اين رژيم پوشالي را در خلال ١٦ سال گذشته به تجربه گرفته اند.

نقطه اخير، شما بهترميدانيد كه افغانستان كشور حادثه ها است. يعني هر حادثه خونيني را كه حكومت ها افغانيه خلق نموده است و سپس آنرا توسط حادثه ديگري خاموش ساخته و اذهان عمومي را به انحراف كشانده اند. حالا ميدانند كه هر حادثه ديگري عزم خيمه نشينان و مردم ما را جزم تر و قاطع تر ميسازد!

>>>   امریکا طالب را زائید.
امریکا داعش را زائید.
امریکا القاعده را زائید.
امریکا یک حکومت ناکار و ضعیف را بالای ما تحمیل کرد.
امریکا تولید کنندۀ تروریزم (پاکستان و عربستان) را تضمین و تمویل مالی می کند.
بعد با قربانیان تروریست های پرورده در دامان خود تسلیت می دهد. به این گویند، دشمن انسانیت!

>>>   چه جالب ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است