کشورها در پروسه کابل به حکومت فشار بیاورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۱۷ کد خبر: 134226 منبع: پرینت

اعضای رهبری جنبش رستاخیز از نمایندگان 25 کشور نشست پروسه کابل می خواهند تا برای اصلاحات بنیادین فشارهای بیشتر بر حکومت وارد کنند.

به نقل از یک، فهیم فطرت از سخنگویان جنبش رستاخیز بیان کرده است که خیمه های دیگر در شرق، جنوب و قلب کابل بمنظور فراتر شدن اعتراضات مردمی برای رسیدگی به خواسته ها افزایش می یابد و علاوه بر خیمه ها مردم به جاده ها هم می ریزند.

وی گفته است پیام به ارگ این است که ابتدا عوامل ناامنی در داخل کشور را جستجو و به بازی های سیاسی با نهادهای امنیتی پایان دهند و سپس با عوامل خارجی ناامنی را مبارزه کنند.

نهادهای امنیتی بدلیل نشست پروسه کابل اطراف خیمه های تحصن را با دیوارهای کانتینری بسته اند تا از رفت و آمد شهروندان و معترضان در نزدیکی ارگ جلوگیری کنند.

اعضای جنبش رستاخیز معتقدند که تدابیر امنیتی ارگ بخاطر امنیت مهمانان نیست بلکه از ترس مردم است و حکومت اکنون به دو سه جریب زمین و دیوارهای کانتینری دورش خلاصه شده است.

اعتراض کنندگان کابل در پنجمین روز اعتراض، علاوه بر خیمه های تحصن در چهار راه شیرپور ، تعداد خیمه های جدید برپا کرده اند.

این درحالی است که در هرات، برخی از باشندگان بر خلاف خواسته های معترضان جنبش رستاخیز کابل، دست به تظاهرات زدند و از حکومت پشتیبانی کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات کابل
پروسه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
ژنرال مراد علي مراد را از خواب بيدار كنيد، كابل خط نبرد كندز نيست كه مديريت پوشالي كني! اينجا مردم حضور دارند حتا رييس جمهور كورياي شمالي "برارت" باشد. سرت كسي خبر نيست.

>>>   نظم، نظام و نظافت هدف اساسي رستاخيز است!
راه‌بندان رفع می‌شود
#رستاخیز_تغییر برای رسیدگی به شکایات، رفع مزاحمت‌ها و شناسایی چهره‌ها و گروه‌هایی مشکوک و نفوذی که با نام و نشان رستاخیز به مردم مزاحمت می‌کنند یک کمسیون شکل
داد.
این کمیسیون عملاً وارد کار شده و تا شب مشکلات را رفع و نتیجه کار را اعلان خواهد کرد.
برخی‌ها در پی بدنامی شهروندان معترض هستند، افراد و گروه‌های مزاحم متعلق به رستاخیز تغیر نیست.
#رستاخیز_تغییر
لطفا شريك سازيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است