واشنگتن پست:‌ ترامپ غیرقابل کنترل است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۱۷ کد خبر: 134213 منبع: پرینت

واشنگتن پست در مقاله ای نوشت: ‌توییت های رییس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ حاکی از آن است که این قدرتمندترین مردجهان، غیرقابل کنترل است.
تارنمای این روزنامه ادامه داد:‌ شاید چنین اظهارنظر تندی در مورد رییس جمهوری منتخب ایالات متحده امریکا که قدرتمندترین فرد جهان به شمار می رود،زیاده روی باشد اما ترامپ یک فرد پرخاشگر است که دایما در توییتر خود به دشمنان فرضی و حقیقیش می تازد.

برغم آن که استفاده ی نامتعارف وی از شبکه های اجتماعی هوادارهایی نیز دارد، اما در پیام های وی اثری ازدرایت و تدبیر سیاسی دیده نمی شود.
به نقل از این تارنما، ترامپ روز دوشنبه ساعت 6:25 صبح با یک توییت، تمامی تلاش های تیم حقوقی خود برای کسب موافقت دیوان عالی ایالت متحده ی آمریکا برای تصویب قانون منع مسافرت مسلمانان به این کشور را در کمال قدرت و بدون لحظه ای تردید، نقش بر آب کرد.

به گزارش این تارنما، ترامپ در توییت خود چنین نوشت: ' مردم، وکلا و دادگاه ها می توانند هر نامی روی این اقدام بگذارند اما من آن را آن چنان که بایسته و شایسته است 'قانون منع مسافرت' می نامم، چیزی که ما هم اکنون شدیدا بدان احتیاج داریم'.

وکلای ترامپ، پیشتر ادعا می کردند که قانونی که شهروندان هفت کشور مسلمان را از ورود به آمریکا منع می کند، آن طور که به نظر می رسد، 'قانون ممنوعیت مسافرتی' نیست. اما اکنون وکلای طرف مقابل می توانند برای رد این ادعا به گفته های شخص رییس جمهوری در توییتر استناد کنند.

واشنگتن پست افزود:‌ اگرچه ترامپ گمان می کند که توییت هایش اهمیت و اعتبار ندارند اما حقیقت این است که از آن جایی که این توییت ها به دست شخص رییس جمهوری تایپ شده اند در نتیجه به اندازه ی اعلامیه های منتشر شده از کاخ سفید معتبر و موثق هستند.

تارنمای واشنگتن پست ادامه داد: ترامپ به همین حد بسنده نکرد و در ادامه با انتقاد از فعالیت سازمان قضایی دولت آمریکا توییت کرد' دادگاه ها(ی آمریکا) کند و سیاسی هستند'. امری که واشنگتن پست را بر آن داشت تا اگاهی و دانش ترامپ از قانون اساسی را زیر سؤال ببرد. قانون اساسی ای که سوگند خورده است حافظ آن باشد.

این تارنمای آمریکایی در ادامه به واکنش ترامپ به حملات تروریستی اخیر در لندن اشاره کرد و نوشت: شنبه شب ترامپ در واکنش به ماجرای حمله تروریستی در لندن، ابتدا توییت کرد:‌'باید هوشیار، قوی و آگاه باشیم. ما به تصویب قانون ممنوعیت مسافرتی برای امنیت بیشتر نیاز داریم.'
وی در ادامه با لندن ابراز همدردی و حمایت خود را از این کشور اعلام کرد. اما در روز یکشنبه بار دیگر از کنترل خارج شد و نوشت: 'دستکم 7 کشته و 48 زخمی... و شهردار لندن می گوید که 'دلیلی برای نگرانی وجود ندارد'!'

واشنگتن پست دراین باره افزود: صادق خان شهردار لندن جمله ی 'دلیلی برای نگرانی وجود ندارد' را در ارتباط با حضور گسترده ی نیروهای امنیتی در سطح شهر لندن اظهار داشته و ترامپ با تحریف سخنان وی سعی در تلافی و انتقام جویی دارد.

به نقل از این تارنما، تاریخچه ی این اختلافات به اظهارات صادق خان در زمان کاندیداتوری ترامپ بازمی گردد که اظهارات ناآگاهانه ی وی از اسلام را عاملی برای ایجاد ناامنی در انگلستان و نیویورک نامیده بود.

واشنگتن پست در ادامه به بردباری صادق خان در برابر این اتهامات اشاره کرد که حمایت مردم را برای وی به همراه داشت و اقدامات کودکانه ی ترامپ را زیر سوال برد.

تارنمای واشنگتن پست در انتها نوشت: کلمات و جملات اثرگذارند. پیش از این بر همگان روشن بود که ترامپ کوته فکر و قصی القلب است اما اکنون ثبات شخصیت و میزان درک وی از حقیقت و یا هر دوی این ها زیرسوال رفته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واشنگتن
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است