نزدیک ساختن رقبا در نشست کابل دشوار بود
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۱۶ کد خبر: 134195 منبع: پرینت

امیدواریم حکومت بعد از این نشست این وضعیت را مدیریت کند و امید این است که فرصتی را ایجاد کند و نتایج مطلوب بگیرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالغفار صیغانی، استاد دانشگاه، در برنامه محور، گفت: یکی از ویژگی هایی را که نشست امروزی، نسبت به نشست های قبلی دارد این است که افغانستان در وضعیت فعلی و در شرایط کنونی، میزبان چنین نشستی است. میزبانی این نشست توسط افغانستان، یکی از ویژگی هایی است که در شرایط کنونی توفیق است.

وی افزود: همچنان از زاویه دیگر، حضور بازیگرانی که تضاد منافع میان آنها وجود دارد و آنها به طور قطع در مسایل مورد بحث که بحث امنیت و تامین صلح در افغانستان باشد تاثیرگزاری دارند. اگر حکومت افغانستان بتواند با میزبانی خوب و تبیین برنامه ها و استراتژی های خودشان و اقناع اطراف این نشست، آنها را قانع کند، می تواند نفع افغانستان تامین شود.

صیغانی گفت: امیدواریم حکومت بعد از این نشست این وضعیت را مدیریت کند و امید این است که فرصتی را ایجاد کند و نتایج مطلوب بگیرد. اما دو عاملی که می تواند نتایج این نشست را تحت شعاع قرار دهد، وجود دارد. تضاد منافعی را که قبلا گفته شد، هم بازیگران به عنوان سازمان ها و هم بازیگران بین المللی به عنوان دولت هایی که حضور به هم رساندند در تاریخ جنجال ها و تضاد منافعی را داشتند که نزدیک ساختن آنها و گره زدن آنها کاری دشوار بوده و کاری سخت است. نکته دوم، سیاست های داخلی ناکامی را که افغانستان تعقیب کرده و جنجال های درون منزلی را که در روزنامه ها ما شاهد آن بودیم، همه اینها باعث می شود که ما انتظار نتایج مطلوبی را نداشته باشیم. چون سیاست داخلی، پویا و عقلانی، و سیاست خارجی موفق را در امتداد خودش دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست کابل
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   Zahir Ariaie
همانگونه كه بعد از تظاهرات جنبش روشنايى پيشنهاد كردم، بهترين راه حل براى دولت اين است كه بجاى اين همه پول مصرف كانتينر و كرن ميكنند ، وزارت أمور كانتينر كارى إيجاد و وشهركى كانتينر ى بسازند و همه وزارت ها را انجا انتقال دهند تا نه انتحارى برسد و نه مردم چون شما نه خواست مردم اهميت قائل ايد و نه به جان مردم و با اين سياست مردار تان نه انتحار گم شدنى است و نه مردم رها خواهند كرد :)

>>>   صدها نشست که شود پس همان خرک وهمان درک است هیچ فایده ندارد جز وقت ضایع کردن وبودجه مصرف کردن بی جا اگر واقعا میخواهند به افغانستان امنیت تامین شود, مثل سعودی و هم پیمانانشان با کشوری که به افغانستان مداخله میکنند قطع روابط کنند از گرسنگی به میریم بهتراست به گلوله دشمن بمیریم این چه حال است خاک به سری عبدالله وغنی
مجاهد کلکانی کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است