سخنان رییس جمهور در نشست پروسه صلح کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۳/۱۶ کد خبر: 134166 منبع: پرینت

نشست پروسه کابل با سخنرانی رییس جمهور افغانستان آغاز شد.

محمد اشرف غنی در نشست کابل که برای بررسی مبارزه با تروریسم و روند صلح افغانستان دایر گردیده است گفت: امروز در کابل گردهم آمده‌ایم تا همبستگی خود را در برابر ترور و وحشت ابراز و روی روندی گفتگو کنیم که به صلح عادلانه خاتمه یابد. شما در کنار ما و ما در کنار شما ایستادیم تا به خشونت چه در کابل، لندن، بروکسل، ترکیه، عراق و یا سوریه پایان دهیم. شما در شهری قرار دارید که مردم آن در سوگ صدها فرزند خویش که در خشونت‌های تروریستی جان‌های شان را از دست دادند، عزادار هستند.

رییس جمهور افزود: ما مشکلات خود را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم که مشکلات داخلی در ادامه جنگ نقش داشته است، ما، برنامه اصلاحات خود را نیز در بروکسل، وارسا و مونشن و نیز در کابل به حضور جامعه جهانی تقدیم کردیم. کلید اساسی برای داشتن اعتماد لازم برای انجام مذاکرات بستگی به موفقیت ما در اجرای اصلاحات در بخش‌های امنیتی و چالش کنونی برای ما اجرای اصلاحات در وزارت داخله است. می‌دانیم رفع این چالش ساده نخواهد بود بلکه با مقاومت های مواجه خواهیم شد، اما اراده ما بر اجرای آن است و تقویت نیروهای امنیتی ما به این معناست که طالبان نمی‌توانند از دید نظامی برنده شود.

اشرف غنی در باره صلح و آمادگی های لازم در این زمینه گفت: ما قبلا اعلام کرده ایم که هدف ما برای صلح و نه برای پیروزی است. صلح در افغانستان ثبات را در منطقه، آسیا و جهان ایجاد خواهد کرد. ما آماده‌ گفتگو درخصوص صلح هستیم، ولی هیچکس نباید به این فکر باشد که ما تحت فشار به این گفتگو حاضر شده‌ایم. به طالبان باید فرصت داد، در صورتی که پیشنهادشان معقول باشد، یک دفتر سیاسی در یکی از کشورهای مورد نظرشان باز کنند.

رییس جمهور به صورت مستقیم پاکستان را متهم به ایجاد هراس افکنی در افغانستان کرده افزود: افغانستان جنگ اعلام نشده‌ تجاوزگرانه ازسوی پاکستان را تجربه می‌کند.

در نشست امروز کابل نمایندگان کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان روسیه، چین، آمریکا، آلمان، ناروی، سویدن، انگلیس، عربستان، امارات، قطر، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، کوریای جنوبی،ترکیه، جاپان، سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا در سطح معاونان وزارت امور خارجه شرکت دارند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست کابل
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنى حكمتيار را به جهانيان پيش كش كرد و از او قهرمان صلح ساخت . به معامله گران تبريك . اين حكومت بايد برود ورنه فاجعه هاى بزرگ در راه است .

>>>   هر روز نفس کشیدن درین حکومت فاجعه است

>>>   جهانيان مگر ديوانه و كور اند ؟ نمي بينند كه اين قهرمان چه با خود آورده
خون و خون ..

>>>   اگر در خانه كَس است يك حرف بس است !
ديد شما نسبت به وزارت خارجه بيش از حد خوشبينانه است و هميشه برادران تاجيك ما از موضع بالاتر مانند : فلان موقف تحفه يا خيرات كسي نيست بلكه نقش پررنگ جمعيت در سرنوشت كشور و قدرت مردم است سخن ميگويند ولي اگر به اصل موضوع مراجعه كنيم همين جناب وزير خارجه را همين حكومت غني كه برايش تحفه نداده بود طَي يك استيضاح صوري وي را توسط پارلمان سبكدوش نمود كه نفس پروسه يك پروسه قانوني ورسمي بود از تباني هايش بگذريم ، همين عطامحمد نور را طَي يك مذاكره با ارگ باغهاي سرخ و سبز را نشان داده از موقعيت و جايگاهش فرو كشاند تا جايي كه فعلا آقاي نور مخالف حكومت ( اجراييه و رياست جمهوري است ) همين احمد ضيا مسعود را طَي يك امضاي رييس جمهور اعزاز شد و با يك امضاي رييس جمهور از كرسي به زير كشيده شد ، موارد فوق را به جهت اينكه كمي موضوع برايتان روشن شود كه رياست جمهوري و تيم حاكم و اطرافيانش به سادگي با جمعيت گيم را بازي نموده و در چند مرحله ناك أوت نموده و مينمايد . در آخرين مورد ديديم كه در سلسله انفجاراتي كه بين اجتماع سران جمعيت صورت گرفت شاهد از بين بردن و حدف فيزيكي سران جمعيت بوديم . نتيجه اينكه استعفا از سمت وزارتي كه يك بار سلب صلاحيت هم شده در جلسه صلح بين المللي با ميزباني افغانستان يگانه راه رسوايي تيم فاشيست حاكم بود و با اين حركت بهتر بود سران جمعيت به مردم خويش باز ميگشت . از سوي ديگر وضعيت اوزبيك ها نيز از دوستم گرفته تا قشر عظيم اوزبيك همچنان مردم هزاره با داشتن سرنوشتي مشترك ( جداي چند نفر شريك در قدرت )در قبال تيم حاكم منجر به يك همگرايي عظيم ميشد به شرط آنكه بهره مثبت را براي مردم و منافع آنان رقم ميزد

>>>   به رژيم مطلقه افغانيه خوش آمديد

>>>   بسمه تعالی

اشرف غنی احمدزی، حرکت طالبان،حکمتیار با حمایت مدافعان خارجی شان می خواهند یک دولت متمرکز و مستبد بسازند.
جزییات و تحلیل و اطلاعاتم را به زودی با هموطنانم شریک می سازم. در عین حال اعلام می کنم کنگره ی ملی مبارزه ی خود را علیه شوونیزم تمرکزگرایی و تمامیت خواهی قاطعانه و دلیرانه ادامه می دهد هیچ قدرتی و توطیه ای نمی تواند عزم راسخ کنگره ی ملی را در هم بشکند.

لطیف پدرام

>>>   ز فاشيزم دشمن انسانيت نبايد توقع غير از اين داشت.
اما واى برحال معامله گران تاجيك، ازبيك و هزاره كه در اين راستا خاموشى اختيار نموده و در خفا مصروف معامله گرى ننگين خود ها با فاشيزم قبيله استند. متيقين باشند كه اگر خداى ناخواسته وضع به همين منوال دوام پيدا كند، نابودى انها در قدم بعدى قرار دارد، اما انزمان ندامت ديگر سودى ندارد.

>>>   امروز در کابل
هیچ کسی گریه نکرد
بهشت تعطیل بود

>>>   فاجعه ی بزرگ!
رییس جمهورغنی: ۷۵ هزارتن در دوسال یعنی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کشته و زخمی شدند.

>>>   گفته ميشود ارقام تشكيلات ریاست محافظت از امنیت ریاست جمهوری(pps) از اين قرار است:
چهارهزار از یک قوم پشتون
نه تن تاجیک
چهار تن هزاره

شرم باد بر تو رییس جمهور که میگفتی قوگرایی در وزارت خارجه داد میزند البته از دفتر خود خبر نداری.
ايا جز يك ادم شديداً مريض فكرى و روحى كى ميتواند چنين بينديشد ؟
اين انسان هاى مريض در كشورى كه بيش از هفتاد در صد اقوام ديگر زندگى ميكنند ايا ميتوانند براى أبد با اين شيوه هاى ازموده شده، فاشيستى و سركوب گرايانه حكومت كنند؟!
كور خوانده ايد!

>>>   مردم هر روز بم باران مى شوند و انفجار داده مى شوند ، مردم را از غرش هواپيما هاى تان نترسانيد ، ديگر زمان ترساندن با بم هاى صوتى گذشته است ، مادر بم ها هم ديگر مانع عدالتخواهى نمى شود.

>>>   Muheddin
در طول پانزده سال کمک های جهانی چه شد کجا مصرف شد این هم فکر کنید یک بخش کمک باشد بخاطر تقویه طالبان داعش و حزب اسلامی بخاطر سرکوب افوام غیرپشتون

>>>   خواست صلح از بيگانه ها در غيابت خودى ها؟
دوستم، ربانى، دانش و مسعود كجايند؟
#مسلم_شيرزاد

>>>   عامل بوجود صلح به افغانستان خود مردم افغانستان است ....
چی زمان صلح میآید
زمانیکه مردم افغانستان تعصبات را کنار بگذارند.
عدالت بوجود بیاید.
و مردم دلسوز و مهین دوست شوند....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است