تظاهرات نکنید! راه چاره در این متن بخوانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134143 منبع: پرینت

سه چالش فراروی تظاهرات:
قومی‌سازی خواست‌های مدنی آب به آسیاب «داعشیزم» را جاری می‌سازد.
شعار واژگونی سیستم یا نظام هدف شما را با «طالبانیزم» گره می‌زند.
سخنرانی‌های تفرقه‌آمیز سیاسیون از تربیون مدنی «پاکستانیزم» را به جایگاه شامخ قرار می‌دهد.

پس:
۱. روی استراتژی تظاهرات کار حرفه‌یی کنید و به این پرسش‌ها پاسخ دهید:
ـ چه می‌خواهید؟ (هدف تان‌را مشخص، ساده و روشن بیان کنید). بر بنیاد هدف بالایی شعار تان‌را کوتاه، ساده و مشخص سازید.
ـ چگونه می‌خواهید؟ (توضیح دهید که هدف تان‌را چگونه و با مشارکت دولت و جامعه جهانی برآورده می‌کنید).
- کی‌ها مسوول اند؟ (روی کمیته نظارتی مشترک با دولت و جامعه جهانی پیرامون خواست‌های‌تان کار کنید).
ـ چه باید کرد؟ (در صورت پذیرش و رد خواست‌های تان، برنامه‌های شما چه است).

۲. نقش جامعه جهانی فاکتور تعیین‌کننده در شرایط کنونی افغانستان است. باید نمایندگان بافهم تظاهرات با دید استراتژیک با نماینده‌گان ناتو، امریکا و اتحادیه اروپا ملاقات کرده بر پیش‌شرط‌ های اساسی تظاهرات «تغییر و بهبود استراتژی و ماموریت امنیتی» مذاکره، لابی‌گری و دادخواهی کنند.

۳. از اتحادیه اروپا درخواست کنید تا دیالوگ سازنده و واقع‌گرایانه‌ را میان نمایندگان تظاهرات و رییس‌جمهور وساطت نماید. اتحادیه اروپا نهاد بی‌طرف، حرفه‌ای و قابل اعتماد است و دفتر کلانی در افغانستان دارد.

۴. از اداره حقوق بشر یوناما درخواست کنید تا خواست‌های شما را در ساختارهای حقوق بشری سازمان ملل راجستر کند و به این ترتیب از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کنید تا در جلوگیری از خشونت دولت در برابر خواست‌های مدنی واکنش نشان دهد.

۵. لطفا نمایندگان سایر گروه‌های قومی از آن‌جمع پشتون‌ها، هزاره‌ها، ازبیک‌ها و سایر گروه‌های انتنیکی را در گروه نمایندگان مذاکره کننده شامل سازید.

۶. راه‌اندازی تظاهرات مدنی، مسوولیت کلانی است. در این راه جان و خون جوانان قربانی می‌شوند. لطفا در زمینه برخورد احساساتی نه، بل برخورد حرفه‌ای و با ثبات نمایید.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   Kabuli
....به این ریس جمهور فاشیست متعصب متقلب که تمام نظام را قومی ساخته و باعث شده تمام اقوام غیر پشتون در مقابل این دولت کثیف فاشیست پشتونیست برخیزند، غنی فاشیست این حكومت را تنها پشتونی ساخته طالبان و داعش تروریست انتحاری وحشی را برادر خطاب میکند و راکتیار تروريست خونخوار که باید حکم اعدامش صادر میشد را در پهلوی خود در ارگ به جای معاون اول دوستم که در انتخابات میلیونها رای آورد نشانده، این دولت کثیف نامشروع است و هر چه زودتر باید غنی فاشیست استعفاء دهد ورنه این دولت باید نابود گردد.

>>>   چرا بزرگان تاجیک افشاگری اعمال شوم فاشیستان ارگ را توهین به قوم پشتون می دانند ؟

>>>   Younes
چونكه بزرگان تاجيك كاسه ليس فاشيستان اند، كاسه ليس جرات افشاگري را ندارد.

>>>   برخی دوستان نسبت به فروپاشی دولت افغانستان هشدار می‌دهند تو گویی می‌پندارند دامنه‌ی قدرت دولت از کابل فراتر می‌رود. از پروان به سوی بامیان که می‌رفتیم، هر چند ده‌کیلومتر جاده در حوزه‌ی نفوذ گردن‌کشی قرار می‌گرفت که هر آن به اراده‌ی خود می‌توانست جان مسافران را بگیرد. این وضع تقریبا در همه‌جای افغانستان برقرار است. مثلا جالب است بدانید در افغانستان ما سه وزارت صنعت‌ومعدن داریم. وزیر ساکن کابل، وزیر طالب ساکن هلمند، وزیر ساکن بدخشان.

تنها اختیار واقعی اشرفک غنی آن است که پول‌های بین‌المللی را به‌خوبی میان نزدیکان خود تقسیم می‌کند. در دیگر ولایات هم قدرت در چنبره‌ی دزدان گردن‌کش است.

بنابراین جز از طریق پارلمانی و فدرال شدن حکومت راه دیگری برای ادامه‌ی حیات این کشور باقی نمی‌ماند. مگر در این صورت مردم هر ولایت بتوانند در کاهش تنش‌های سیاسی وارده از سوی کابل، به تدبیر امور خویش مشغول بشوند.

>>>   Abdul Ali Faiq
خيمه تحصن فقط ميتوانند رژيم را وادار به خواسته هاي مردم كند و بس! بالاي عبدالله (قدوسك كل) يك فيصد هم اعتماد نكنيد.
يك خيمه در نزديكي فرودگاه كابل نصب شود و بخارجي ها نشان داده شود كه حكومت وحشت مُلي تقربيا چيزي كم از ٧٠٠ نفر را در يك هفته سلاخي نموده است

>>>   Mazlomyar
پدرام با یک سرعت هیجان انگیزی در تسخیر قلب ها و مغزهایی عدالت خواهان است. طبعا ن یک تعداد اشخاصی کهنه فکر در صدد تخریب کردن پدرام می باشند.

>>>   غیر اوغان هایی که بر دهل بی پرده وحدت ملی می کوبند ،
یا کور اند یا ترسو یا تبه کار !

>>>   Mansoor Badry
سمک ارجمند ، شما یک برگه تاریخ معاصر اوغانستان را برآیم برگردانید و بفرمایید که چی زمانی این وحدت ملی بوده و در عمل پیاده شده . اگر حقیقت و راستی جانب شما بود به دوستی شما قسم که این پیام خود را از برگه فیسبوک و این اندیشه را از پندار خود محو می کنم .

>>>   حق طلبي ها گوريلايي ما آغاز ميشود

در داخل ارگ وضع بي نهايت برآشفته و پريشان است.براي فشار بيشتر هم كار خياباني بايد كرد، هم كار رسانه اي و
هم كار سياسي بخاطر اهداف رستاخيز براي تغيير.

گسترش خيمه ها مانند بم اتم است بالاي رژيم و تمام جهان
تقريبا مسائل كشور را دارند تعقيب ميكنند و رژيم كابل ديگر توان قلح و قمح را ندارد..

در چند قدمي از پيروزي و خلق شتاب !

>>>   وحدت زمانى است كه همه با هم در سرنگونى اين دولت سهيم شوند
انتخابات جديد !
اشتراك مساويانه
و هر كسى مطابق استعداد اش
نه يك قوم تنها جنرال بزايد
و نه قوم ديگر جوالى بزايد!!
نه كابلى ها تنها مأمورين صادق و پايان رتبه باشند
نه ازبيك ها بدون نقش در اردو
همه بايد اصلاح را از خود شروع كنند

>>>   فدا محمد تورانیان
بزدل ها ، گوسفندی ها ، بی غیرت ها ، معامله گرها ... در زمان کشتار مردم بی گناه ساکت اند . و همی که مردم برپاخیست و جنبش عدالت خواهی را علیه فاشیزم و استبداد و خودکامگی ها به راه انداخت ، باز با بسیار بی شرمی فریاد میزنند که همه افغانیم و همه برادریم که تردید نداشته باشید این شعارها هم از جهالت شان است . زیرا افغان تنها پشتون هاست و تاجیک ها ، هزاره ها ، ازبیک ها ، ترکمن ها ، بلوچ ها ، پشه یی ها و دیگر تبارهای غیر پشتو زبان افغان نیستند ....

>>>   یعنی مقصد ات این است که بار یک جان کیری دیگر را روان کنند تا بین مظاهره کنندگان و دولت آشتی بیاورد و احمد ضیأ مسعود دوباره به یک اداره جدید تحت نام( حکومت داری بزور) مقرر شود؟

>>>   این مشکلات ازجای سرچشمه میگیرد که که رهبران ما نوکر شدند وظیفه نوکر اجرای دستور بادار است بقول معروف هرکه نان داد فرمانداد.وقتی که رهبر یک مملکت استقلال سیاسی واقتصادی نداشته باشد وابستگی سبب میشود که به منافع تمویل کننده کار کند رهبران ماه اکثریت شان وابسته هستند ازین جهت است که نمیتوانند قاطعانه عمل کنند وبا عوام فریبی ودوگانگی براب بقای چوکی وقدرت از هر کاری دریغ نخواهند کردا.احمدی از ایران

>>>   بزرگ بينديشيد و بزرگ عمل كنيد
اراده و تصميم گيرى به دست ما است.
بالاى خواسته هاى خود مستحكم و استوار باشيد.
غنى، عبدالله و اتمر بايد بروند

>>>   به باور من جمع کردن خیمه تحصن جمع کردن گلیم این خیزش مردمی است. باید با قامت استوار در برابر این دژ استبداد ایستاد. غنی می خواهد مقاومت جوانان را به پیمانه زبونی و حقارت خود تنزل دهد. نگذارید این نقطه عطف مبارزات عدالت خواهی را چون جنبش روشنایی به خاموشی بکشانند، این رسالت تاریخی همه مردم رنج دیده کشور است که درون این خیمۀ رهایی و آزادی خواهی جمع شوند و تقدس این خیمه را گرامی دارند و به دور آن طواف کنند چون این خیمه بیانگر خون های پاک جوانانی است که در این چند روز ریخته شد و خون هایی که در گذشته ریختند و خون هایی که در آیند می ریزند.معنای این خیمه نه گفتن به خون ریزی است.

>>>   همین‌اکنون...
تو يك كلمه دانشگاه را قبول نداري، اما از من ميخواهي سلطه سه صد ساله ي تو را قبول بكنم. اين ظالمانه است.

>>>   فاشیست از نظر تاجیکها یعنی عدم حضور خودشان وگر نه اگر امتیازی بگیرند نه فاشیستی است نه تبغیضی.

>>>   ما با برادر های پشتون خود حرفی نداریم میدانید که روابط خونی بزرگی با این قوم داریم مشکل ما ارگ فاشیست است ارگی که با ایجاد تفرقه بین اقوام در نظر دارد خود را در عقب ان پنهان و سود ببرد در صورتیکه دشمن اصلی پشتونها همین ارگ است همین ارگ است که یهود و نصارا را با جمع ازملیت ها مختلف تنظیم و علیه پشتونها استعمال میکنند و هر روز با افتخار از کشته شدن بیش از هفتاد تن که مطمینا اکثریت پشتون ها استن یاد میکنند همین اکنون بیشترین خسارات را پشتونها دیده اند زندگی کمون اولیه دارند ولی چند تا کثیف که اصلا پشتون هم نیستن بالای این قوم تجارت سیاسی و اقتصادی میکند

>>>   با دلا یل اقای ملک ستیز که ارایه دادند کا ملا موامفق هستم این مملکت با خون ریختن مشکلات ان حل نمیگردد در پهلوی ان دوست که نظر فر مودندراه حل مشکل نیست با تعصبات نمیتوان مشکل را حل کرد.

>>>   تا أكنون كه يك گروپ أقليت شغله يها پينجشير وبدخشى در زير تام اسلام قدرت را تساوب كرده بوند خو هيچ سر وصدا نبود حالا كه منافع شان در خطر افتاده سر وصدا هاى بى جا براه انداخته ان من برايتان مشواره ميدهم كه بروند به كارهاى سابقه خود و منتظر همه حساب دهى خود باشند

>>>   زنده باشی آقای ملک ستیز همیشه رهنمود های سازنده میدهی
م.ش.ف کابل

>>>   گفتما ن بسيار آمرانه بود

اتحادیه اروپا نهاد "بی‌طرف"، حرفه‌ای" و "قابل اعتماد" است و دفتر کلانی در افغانستان دارد.

C.V. دوکتور ملک ستیز
1964 در ولایت خوست افغانستان دیده به جهان گشود
* در رشته حقوق و مناسبات بین الملل در دانشگاه روابط بین الملل مسکو در سطح ماستر

* دو سال در مرکز مطالعات ستراتیژک و انستیوت حقوق بشر دنمارک به تحصیلات

* ستیز با سازمان ملل متحد نیز همکاری داشته و به حیث مشاور ارشد سازمان ملل متحد در برنامه های توسعه این سازمان در افغانستان کار کرده است
* او به حیث پروفیسور افتخاری در دانشگاه های استانبول ، کو پنهاگن و کابل

خود کشورهاى اتحاديه اروپا بيان مى کنند که کشورهاى بيطرف نيستند.اين مرد تحصيل شوروى بايد بداند که جامعه اروپا که اکنون اتحاديه اروپا ناميده مى شود در مقابل پيمان وارشا بود.
از زمان سرنگونى پيمان وارشا وشکست اقتصادى شان پيمان ناتو و اتحاديه اقتصادى تحاديه اروپا به يک متجمح بزرگ امپرياليستى نظامى و سياسى و اقتصادى گرديده است.
سويس يک کشور بيطرف است!

اى بزرگوار شما درکدام رويا ايد?

>>>   زینده باد اتحاد اقوام خراسان زمین باید بساط جور و چپاول پشتونها ره جمع کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است