جمعیت برعملی شدن خواسته هایش قاطع است
برکناری مشاور امنیت ملی، پیگیری حوادث روزهای گذشته در پایتخت و تطبیق کامل موافقنامه حکومت وحدت ملی به عنوان بنیادی ترین سند مشروعیت این حکومت از خواست های قاطع جمعیت است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134141 منبع: پرینت

رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان دقایقی قبل در یک نشست خبری در خصوص موقف گیری جمعیت اسلامی افغانستان در پیوند به حوادث خونین اخیر در کابل، امروز دوشنبه 15 جوزا 96 وضاحت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی در این نشست گفت: در پی تحمیل شدن چند دهه رنج و مصیبت گروه های تروریستی مختلف به مشمول طالبان در دو دهه قربانی های زیادی را بر مردم تحمیل کردند، در کنار مردم، شخصیت های بزرگ جمعیت اسلامی نیز قربانی تروریزم شدند.

ربانی گفت: حوادث تروریستی یک سال اخیر، پرسش های زیادی را در مورد توانایی رهبری ادارات امنیتی و دفاعی و همچنین اراده آنها در مبارزه با تروریزم بوجود آورده است. حوادث خوست و کابل که جان صدها تن را گرفت روشن کرد که رهبری ادارات امنیتی حکومت وحدت ملی از کفایت و اراده لازم در جهت تامین امنیت جان شهروندان و مبارزه علیه شبکه های تروریستی برخوردار نیست و حتی حلقات در کسانی در این نهادها هستند که ممکن است در تفاهم و تبانی با تروریستان باشند.

رییس جمعیت اسلامی، با اشاره به حادثه خون بار روز چهارشنبه 5 رمضان و دادخواهی مردم در روز جمعه بیان کرد: گروهی از فعالان مدنی با استفاده از حق شهروندی شان به بی کفایتی مقامات مسوولان امنیتی به تظاهرات مسالمت آمیز پرداختند اما شماری از نیروهای امنیتی بجای حفاظت از تظاهر کنندگان آنان را به رگبار بستند که با این عملکرد برخی مسوولان امنیتی از خود تصویری مشابه تروییستان در اذهان عمومی ترسیم کردند.

ربانی گفت:در 17 سال اخیر در راستای ظرفیت سازی نیروهای امنیتی و اعتماد بر آنها هزینه های کلانی شده اما برای جمعیت بسیار دردآور بود که روز جمعه مردم تصویر نامطلوب از این نیروها را از شبکه ها مختلف ببیند. البته که جمعیت به نیروهای ملی اعتماد دارد و به قربانیان آنها احترام می گذارد و حتی در حادثه روز چهارشنبه اولین قربانی نیروهای امنیتی کشور بوده اند اما آتش گشودن به روی مردم پرسش های جدی پیرامون ناتوانی رهبری این نیروها مطرح ساخته است.

وزیر خارجه کشور درهمین باره ادامه داد: این حوادث و حادثه مشکوک در مراسم خاکسپاری این باور را تقویت کرد که بدون تفاهم و تبانی شماری از مدیران نهادهای امنیتی ممکن نیست تروریستان به چنین فرصتی هایی برای راه اندازی جوی های خون دست یابند. روشن می شود که برنامه از ترور فردی شخصیتی های جمعیت به ترورر دست جمعی آنان ارتقا یافته است.

ربانی، جمعیت را شریک حکومت وحدت ملی گفت و تاکید کرد: جمعیت بر عملی شدن سه خواست مشخص خود قاطعیت دارد.

رییس جمعیت اسلامی خواسته های این حزب را اینگونه عنوان کرد: برکناری مشاور امنیت ملی و رهبری نهادهای امنیتی و تقرر شخصیت های قابل قبول بجای آنها، پیگیری شفاف حوادث روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه شهر کابل و به دادگاه معرفی شدن عاملان و دستور دهندگان این حادثه و تطبیق کامل موافقنامه حکومت وحدت ملی به عنوان بنیادی ترین سند مشروعیت این حکومت و زمینه ساز تامین امنیت و ثبات پایدار و استقرار نظام در آینده.

وی افزود: جمعیت اسلامی خواهان عملی شدن هرچه سریعتر این خواست ها می باشد و اگر چنین نشد در مشورت با سایر احزاب و جریان های سیاسی کشور جهت تغییر مثبت اوضاع سیاسی و امنیتی تصامیم لازم اتخاذ خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
حوادث کابل
نظرات بینندگان:

>>>   درافغانستان تنها جمیعت نیست که سرنوشت حکومت ومردم راتعین کند اینجا سی میلیون نفوس زنده گی مینماید اینها کاه نمیخورد همه شان مانند شما نان میخورد آرام درجایتان بنشینین وبیجا خیزک نزنید واینکه این مقدار دارائیها را ازکجا کردید وقتش رسیده تا به مردم جواب بدهید آنوقت درکابل نه اتمربود ونه خارجی اگربیادت باشد جیبهای مردم بخاطر ده افغانی تلاشی میشد وسگ صاحبش رانمیافت درهرکوچه ملوک الطوایفی بود چرا واین کارها راکی انجام میداد

>>>   حساب های بانکی شمارا هم میخواهند منجمد سازند پول های خودرا از بانک های دبی خارج وبه ایران یاجای دیگر انتقال دهید

>>>   امنيت ، كدام امنيت آل و مال مردم را چور كردين امنيتش دگر چيست .

>>>   جمعت را اصلا ع به یک پیسه کرد و نه مرد میدان شد و نه مرد جنگ از ع کرده یک زن خو ب است

>>>   چرا بزرگان تاجیک افشاگری اعمال شوم فاشیستان ارگ را توهین به قوم پشتون می دانند ؟

>>>   Younes
چونكه بزرگان تاجيك كاسه ليس فاشيستان اند، كاسه ليس جرات افشاگري را ندارد.

>>>   ه نام خداوند در هم کوبنده‌ی ستمگران
اعلامیه شورای مجاهدین پنجشیر
دوشنبه، ۱۵ جوزا

هموطنان غیور و متدین
طوری که آگاهی دارید قلب کشور عزیز ما اخیرا شاهد جنایت‌ هولناک و بی‌پیشنه دشمنان مردم افغانستان بوده است.
گاهی در لباس دشمن و گاهی در لباس دوست ظاهر می‌شوند تا مردم مجاهد و مقاومت‎گری که در واقع معماران و بانیان نظام نوین افغانستان هستند، را از صحنه‌ سیاسی حذف کنند.
شورای مجاهدین پنجشیر با هماهنگی دیگر مجموعه‌های مجاهدین و شخصیت‌های مطرح کشور قصد دارد با تمام نیرو در برابر این دشمنان سوگند خورده بیایستد.
در نخستین اقدام، شورای مجاهدین پنجشیر حمایت بی‌قید و شرط خود را از جنبش دادخواهی قربانیان اعمال تروریستی اعلام می‌دارد و با تمام نیرو از این جنبش پشتیبانی می‌کند. در عین حال، این شورای مردمی از تمامی فعالان مدنی، جوانان و شخصیت‌های ملی کشور تقاضا می‌کند تا با این روند همگام شوند و دیگر نگذارند خون هموطنان بی‌گناه به دلیل بی‌کفایتی مسئولان ریخته شود.
شورای مجاهدین پنجشیر با نیروها و جریان‌های مطرح کشور از جنوب تا شمال، از مرکز تا اطراف، از شرق تا غرب در حال رای‌زنی و مذاکره برای گام‌های بعدی است.
تاریخ شاهد مجاهدت‌ها و مقاومت‌های ملت مسلمان افغانستان در برابر نیرنگ بازان، دشمنان و اهریمنان بوده و بدون تردید پیروزی اهل حق خواهد بود.
و من الله توفیق
شورای مجاهدین

>>>   Abdul Ali Faiq
خيمه تحصن فقط ميتوانند رژيم را وادار به خواسته هاي مردم كند و بس! بالاي عبدالله (قدوسك كل) يك فيصد هم اعتماد نكنيد.

يك خيمه در نزديكي فرودگاه كابل نصب شود و بخارجي ها نشان داده شود كه حكومت وحشت مُلي تقربيا چيزي كم از ٧٠٠ نفر را در يك هفته سلاخي نموده است

>>>   Mazlomyar
پدرام با یک سرعت هیجان انگیزی در تسخیر قلب ها و مغزهایی عدالت خواهان است. طبعا ن یک تعداد اشخاصی کهنه فکر در صدد تخریب کردن پدرام می باشند.

>>>   تقاضاهای این خلیفه ها هر روز تمسخر آمیزتر میشود ایشان هر روز یک درامه جدید را به تمثیل میگذارند غافل از اینکه کسی برای درامه های شان برابر یک سر مگس ارزش قایل نیست.

>>>   در صورت گذشت و حرف شنوي از رهبران بي خرد ترسوي جمعيت، شكست پنجشير و شمالي را در برابر حكمتيار و يون و اتمر غني ناموس فروش قطعي بدانيد.
از اغزين روز معامله سران مزدور جمعيت با حكومت فاشيستي غني پدر لعنت صورت گرفت، اين را بداني كه ٩ سپتامبر روز شهادت مسعود بزرگ هم نميتواني غزا داري كني، چنان به رگبار گلوله ببنديد كه مرغ هوا به حال ات بگريد.

>>>   جمعیت اسلامی در انزوای رهبری
با شنیدن سخنان جناب والی بلخ و رئیس اجراییه جمعیت آقای نور ، جمعیت اسلامی که متوازن قدرت جهادی ها با حزب اسلامی گلبدین در دوره جهاد و مقاومت بود ، سخت در بحران و انزوای رهبری قرار گرفته است که حتی رئیس اجراییه جمعیت شرم می دارد نام رهبر و رییس جمعیت را در سخنرانی خود بگیرد . نبود رهبری و چند شاخه شدن این حزب به رقیب اساسی اش گلبدین میدان یکه تازی را بیشتر فراهم نموده است تا پایه های قدرت پشتونوالی را استحکام ببخشد . برادران مسعود دیگر آن پوقانه های پف شده گذشته نه چندان دور نیستند که بتوانند پرستیژ احمدشاه مسعود را درین حزب سیاسی احیا کنند و حزب جمعیت با گزینش صلاح الدین ربانی ترسو ، بی کفایت و نادان چنان در خم و پیچ مبارزه سیاسی - اجتماعی گیر مانده که نمی داند چگونه مبارزه اسلامی را با مبارزه مدنی و سیاسی برابر نماید و وفق دهد . رهبری و رهبران جمعیت روی سلیقه ها ، شناخت ها ، روابط و ضوابط شخصی انتصاب شده اند که تنها در اندوختن سرمایه با دیگر مجاهدین فی سبیل الله رقابت می نمایند نه در تحکیم پایه های سیاسی و مردمی جمعیت . رهبران جمعیت نسبت نداشتن دانش مبارزه سیاسی و شناخت از سیاست روز ، توانایی پیدا نکردند و نتوانستند توازن قدرت سیاسی کشور را منحیث الترناتیف قدرت سیاسی پیشکش جامعه اوغانی نمایند .
جمعیت اسلامی نسبت غفلت سیاسی و غرور بی پایه پیروزی گویا جهاد اسلامی ، کادر های نیمه سیاسی شده با پایه نیمه مردمی خود را درین چند سال در بازی های سیاسی از دست دادند و دیگر نتوانستند آن خالیگاه نداشتن کادری باسواد سیاسی را پر نمایند که این پروسه جریان دارد .
امروز راستگرا های میانه رو جمعیت اسلامی مانند چپی های بعد کوتاه پلنوم ۱۸ ح.د.خ.ا.در انزوای رهبری قرار گرفته اند که شناخت دوست و دشمن از پیش شان گم گشته است . غیر اوغان هایی که در دو روند سیاسی چپ و راست با هم متشکل شده بودند و متشکل شده اند ، پیرو سنت های قبیله وی پیش از تاریخ نیستند که بتوانند با گذشتن از خط سرخ تعین شده درین دو مسیر ، مانند قبایل پیرو سنت قبیله وی با هم کنار بیآیند و سرخط مبارزه سیاسی آینده را با گزینش یک فرد تعین نمایند و همه سر به خط فرمان او نهند .
اگر رهبران جمعیت اسلامی با این شیوه مبارزه سیاسی امروز خود که آنرا پیش گرفته اند پیش بروند ، دور نخواهد بود آن روز که مانند چپی های غیر اوغان در گوشه های غربت و مهاجرت بخسپند ، با این تفاوت که چپی ها تاکسی رانی و پیزا رسانی می کنند و راستی ها با سرمایه های دزدی کرده خود شرکت های تجارتی بسازند .
منصور بدری

>>>   حمد همایون صادقی
عطامحمد نور بابه کرخیل لوگری در لباس تاجیک رهبران جمعیت را به گفته تاجیکان احمق ساخت و فریب ایشان داد .
تاجیکان اعضای جمعیت اگر میخواهند از کشتار فاشیست های ارگ در امان بمانند و از این زندگی اجتماعی و سیاسی ذلت باری که ارگ برایشان ایجاد کرده رهایی یابند یگانه راه و گزینه ، بسیج ایشان به دور کنگره ملی است که کنگره ملی خواهان عدالت اجتماعی و ادامه دهنده راه استاد ربانی و شهید قهرمان احمد شاه مسعود است .

>>>   رستاخیزی روز تا روز به اوج اش رسیده ، جای نعره تکبیر را عدالت و انسانیت خواهد گرفت و این تیکه داران اسلام را بیشتر تاجیکان و هزاره ها شناخته اند .
خط ما با پشتون ها جدا است .
عدالتخواهی در بین آنها قطعأ وجود ندارد به استثنای انتحاری .

>>>   عالی جنابان
بزرگان تاجیک در. طول تاریخ به این اندازه ملت ما تحقیر. و ذلیل نشده بود. که شما در. ۲۰ سال اخیر. این ملت تاجیک را بخاطر. منافع شخصی خود. تحقیر. ذلیل ساختید. خون جوانان وشخصیت های دانشمند. مارا فروختید. بخصوص أرمان های مسعود. بزرگ که شاید مثل این شهید. بزرگ در. تاریخ دیگر. خواب اش را هم نبینیم بخاطر منافع خود. بفراموشی سپردید شما را بخدا قسم اگر همینطور پیش بروید. شاید. که باندازه یک پکول شهید. قرمان برایتان جای مخفی شدن هم نگذارند. بیدار. شوید. دیکر. مسعود تولد نخواهد. شد.

>>>   اي نواسه هاي سغو هيچ از سيري نيستند شرم تان باد ضياره ببين هيچ شرم نداره بيحيا .

>>>   Salam
بلى ، اكنون از اين معامله گران استفاده يى ابزارى مى كنند و اهداف خود را با موافقت اينها قانون مند مى سازند و به وسيله اينها مردم را مهار مى كنند اين ابزار ها را بايد از دست فاشيزم قبيله بايد گرفت

>>>   نظر نیک است باید. تغیرات بنیادی در ساختار دولت به وجود آید ودر مقابل به کسانیکه این حملات نابخشودنی را به مردم افغانستان وارد. کرده وبیگناهان را به رگبار مسلسل بسته اند در پیشکاه مردم جواب دهند.
عبدالله ریحان

>>>   جمعیتی ها اگر جور می داشتند، در جریان و بعد از قتل های زنجیره وی به سکوت مرگ بار نمی رفتند و در اخیر معامله نمی کردند.

>>>   خطاب به آقاى صلاح الدين ؛
كوشش كنيد از حكومت غنى دل بكنيد و خود پيش قدم شويد و استعفأ دهيد ، خواست هاى شما امروز سراپا محافطه كارانه و تقابل شخصى با اتمر بود و اين با خواست سياسى هيچ پيوندى ندارد. اين حكومت در كل ناكارا است و با تغيرو تبديل اين مهره و آن مهره سفيد نمى شود ، اين حكومت نامشروع و فاشسيت كه شما هم مامور آن هستيد در قنل مردم دست دارد و شما هم اخلاقن در قتل ها مسؤول ايد .
خوب ، اتمر نباشد ، نباشد ، اتمر ديگر مى آيد ، و قوماندان گارنيزيون بر طرف شود و بعد با دست خط غنى و موافقت شما سفير خواهد شد و يك زى خطرناك تر جايش را خواهد گرفت ، موقف شما امروز ضعيف و ادامه همان جبن تاريخى و ادامه حكومت غنى بود .
اگر با مردم ايد ، خود ، وزيران و استان دار هاى تان را بگوئيد كه استعفأ دهند تا حكومت برود و زمينه براى عدالت ، تغير نظام ، مردم سالارى آماده شود، خود مامور معزور اين حكومت ايد و شما در همه يى اين بى عدالتى ها اخلاقن شريك ايد .

>>>   حق طلبي ها گوريلايي ما آغاز ميشود

در داخل ارگ وضع بي نهايت برآشفته و پريشان است.براي فشار بيشتر هم كار خياباني بايد كرد، هم كار رسانه اي و
هم كار سياسي بخاطر اهداف رستاخيز براي تغيير.

گسترش خيمه ها مانند بم اتم است بالاي رژيم و تمام جهان
تقريبا مسائل كشور را دارند تعقيب ميكنند و رژيم كابل ديگر توان قلح و قمح را ندارد..

در چند قدمي از پيروزي و خلق شتاب !

>>>   ربانی تلاش میکند جنایات مجاهدین مخصوصا جمعیت اسلامی و شورای نظار را که از سال 1371 حاکمیت در کشور را غصب کرده اند "ماستمالی" کند. از همین خاطر کوشش کرده صرف از 17 سال گذشته سخن بگوید!!!!

>>>   حا لا ان زما ن سا بقه نیست که دولت در غم یک چند نفر کو چک با شد
خال حزب بزرگ اسلا می به طر فداری غنی در کشور امده
وغنی در قصه حزب کو چک جمعت هچ نیست
غنی خو مغز متفکر چها ن است و خو د را پر قدرت نمو د از طرف دیگر
ایلا ت متحده امریکا در پشت وی قرار دارد هچ نیرو نمی تو اند وی را بر طرف و یا کدام اسیبی برایش بر سد
از همه اولتر بزرکترین قدرت جها ن در پشت وی است

>>>   یک پیشنهاد کوچک به جمعیتی ها !
اگر می خواهید آبروی رفته تان باز آمده دشمن دیرینه تان هراسان شود ، احمد مسعود را با چند مشاور جنگدیده فرمانده جنگ و لطیف پدرام را فرماندار سیاست خود انتخاب کنید . به دهل وحدت با اوغانها نکوبید که همین چند شخصیتی را که دارید هم ترور خواهند کرد . استاد عطا ، عبدالله عبدالله ، قانونی و چند کس دیگر مهره های زنگ زده شده اند که کارایی بیشتر در امور سیاست و جنگ ندارند ، این ها را از مراجع تصمیم گیری پس کنید . اگر می خواهید در آینده مردم و تاریخ از شما به خوبی یاد نماید با هزاره ها ، ازبیک ها ، ترکمن ها ، هندو ها و بلوچ ها وحدت کنید تا بتوانید یک سیستم سیاسی را با پایه های وسیع وحدت و همگرایی بنیان نهید .
با جوانان غیر اوغان کار سیاسی کنید تا دست از سلفیت بکشند و مانند اوغانها خود را با سیاست روز عیار کنند . نعره تکبیر ، سلفیت و بنیادگرایی را بگذارید به طالب و داعش که تاریخ کاربرد آن گذشته است و با کشتار و عملکرد های سلفی خود پیش جهانیان بدنام شده اند .
به اواغنه با هیچ نام و عنوانی باور نکنید که شما را زود می فروشند ، تجربه شده است ! آزموده را آزمودن خطاست.

>>>   غنى جواب ربانى را داد!
ارگ: وظيفه اتمر در سكتور امنيت اجرايى نيست و مشاور امنيت ملى وظيفه خود را با كمال صداقت انجام داده و مى دهد.

>>>   اين كلا بكولك هاى بينجرمين ديكر جه مى خواهند ؟

>>>   آقاى صلاح الدين ربانى جاى مشوره با عطا محمد نور مى بايست با نخبگان سياسى راى زنى مى كرد تا به او مشوره مى دادند كه چه بگويد و چگونه خواست هايش را مطرح كند ، اكنون غنى خواست هاى جمعيت را كه عمده ترين آن بر طرفى اتمر فاشيست بود ، نپذيرفت و انتطار هم نمى رفت كه بپذيرد ، اكنون صلاح الدين ربانى را عطا قربانى كرد، شما شاهد باشيد كه چند روز بعد عطا با غنى و اتمر خواهد نشست و آقاى ربانى را مسخره خواهد كرد؛
من اگر جاى آقاى ربانى بودم خواست ها را در سطح بلند و سياسى براى ساقط كردن اين حكومت در مجموع مطرح مى كردم وضرب العجل تعين مى كردم كه اگر چنين نشد ، مسوؤليتش به دوش غنى خواهد بود و به مردم و مجاهدين مراجعه مى كردم كه آماده يى يك كنش سياسى و درخور باشند . يك حزب سياسى قدرت مند كه ادعا مى كند بدون او حكومت امكان ندارد بايد از موضع تغير قدرت سخن گويد تا دوست و دشمن سخنش را جدى بگيرند .

>>>   Malikzad
سران تاجیک و هزاره همه شان بی غیرت هستن من حیرانم که اینها اسم از جهاد میزنند چطور جهاد کرده اند .
شش نفر غربی از امریکا با دست خالی امدن همه شان را ترور و دیگران شان را خاسی کردند .

>>>   Enayat
این جمعیت همیشه فرصتهای ایجاد شده را از دست میدهد و در مقابل خطای بزرگ میکند.

>>>   سلام براي برادران بنجشيرى ببنيد درين جهل سال بجه نيرنكى من تو را ازبين بردند از هر جهت ازمن تو استفاده كرده اند ميكنند اين سران قوم هاى مختلف به اين نام وان نام از ما سوى استفاده ميكنند جهاد را من تو غريب بيجاره كرده اين ها همه ايشان معامله كر هستند بازى نخريد يك خيزش مردى ضرورت داريم اما بدون اين معامله كر ها ما بيك رهبر مردمى ضرورت داريم كه يك جهره معامله كر نباشد وبيك صدا به ضد اين ظالمان برخيزيم با احترام برادر تان وطندوست

>>>   ازاین دهن کوچک که تابعیت انگلیس رادارد چنین صدای بزرگ .هم در حکومت وهم خلاف حکومت.عجب حمایتی مردمان کابل

>>>   احزاب اسلامی در یک مقطع زمانی فعالیت میکند یعنی که آنهم بالای کشور ممالک کفری حمله ور شود و اینها در مقابل اش جهاد میکند ، فعلآ که یهود (امریکا) و متحدینش در افغانستان مداخله کرده و مجاهدین بجا ازیکه در مقابل اش جهاد کند غلامی اورا میکند .

>>>   منصور بدری عزیز:
متوجه اشتباه خود باش، جمیعت حزب استخبارتی است که از ابتدا تاسیس بدون نظر گرفتن کار کرد های خود تا به امروز هیچ از هم پاشیده گی را تجربه نکرده است بل آرمان دارد که این هیولای خون خوار تاریخ( نسل فاشیست پشتون)را از خاک خود بی تاریخ بسازد.

>>>   هیچ خواست این حزب فاسدوفاشست باید قبول نشود چرا که این حزب به روسیه شوروی وابسته است ومیخواهند تا مردم مرا باز بازی بدهند مردم بایدهشویار باشد تا شکار این تجاران خون تان نشود.

>>>   البته نزد خودش هرچیز است ونزد مردم ودنیا بی اهمیت شده

>>>   جنبش رستاخیز یعنی لندغر اق پدر و مادر لوچک ها دزد ها پودری و دله و دوس در هر خیمه از 2 الی 3 نفر زیاد کسی نیسیت شرم کنید با این کارتان و ل....
شغنانی
کابل

>>>   کدام جمیعت جمیعت را به اثر دزدی های خود بدنام کردید

>>>   جمعیتی های که از خیرات همین حکومت ملیونر شدند.
عبدالله ملیونر
صلاح الدین ربانی ملیونر
عطا نور ملیونر
بسم الله (جنرال پشقل) ملیونر
ضیا مسعود ملیونر
امرالله صالح ملیونر
قانونی ملیونر
فهیم ملیونر
امن الله گذر ملیونر
اسمعیل خان ملیونر
صد ....گم نام دیگر ملیونر
این ....چنان مصروف دزدی بودند که در ۱۴ سال گذشته یک جلسه هم دایر نکردند حالا که حلقه دزدی تنگتر شده دوباره مسلمان شدند وگلو پاره میکنند که حکمت را سرنگون میکنیم یا احمد را برطرف کن یا محمود را.
چند نفر بی خبر را دور خود جمع کرده درین شرایطی که ملت در خون شط میزنند راه ها را مسدود کرده وزندگی را بر مردم زهر ساخته اند

>>>   جمعیت را چه به خواسته های مردم در صورت خواست از حزب جمعیت باشد تهنا این حزب نیست 30 میلون نفوس باید تصمیم بگرد
احمد از کابل...4


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است