احدی: بگویید طالبان در کجای نظام هستند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134136 منبع: پرینت

کسانیکه می گویند طالبان در درون نظام هستند بگویند در کجای نظام هستند، نشان دهند؟
انور الحق احدی

آقای احدی، وقتی
240 شهید و 360 زخمی در قول اردوی شاهین
250 شهید و 300 زخمی در شفاخانه 400 بستر
20 شهید و 150 زخمی در دانشگاه امریکایی کابل
50 شهید و 80 زخمی در مسجد باقرالعلوم
20 شهید و 400 زخمی در شاه شهید
105 شهید و 347 زخمی در ریاست 10 امنیت
40 شهید و 50 زخمی در اکادمی پولیس
70 شهید و 350 زخمی در ریاست رجال برجسته
100 شهید و 231 زخمی در چوک دهمزنگ
20 شهید و 30 زخمی در کارته سخی
186 شهید و 678 زخمی در وزیر اکبر خان

از فجیع ترین جنایاتی است که طالبان در 15 سال اخیر در گوشه گوشه افغانستان مرتکب شدند، که قلب و وجدان هر انسانی را تکان داد و جریحه دار ساخت.

اما وقتی کسانی در چوکات همین دولت، جنایاتی با این بی رحمی پیش چشم شان اتفاق می افتد و هنوز طالب را برادر می خواند، به چی معنا است؟

وقتی طراحان و انتحاری های با جلیقه انتحاری شان در بند حکومت هستند و محاکمه هم حُکم اعدام شان را داده است، وقتی غنی آن را امضا نمی کند. معنایش چیست؟

آقای احدی این طالب در درون نظام گاو شاخدار نیست که از شاخ آن بشناسید. وقتی برای مسئولین درجه یک برادر، هم تبار، چی و چی باشد. همین ها طالب هستند.

این به آن معنا نیست که طالب باید با همان ابا و قبا طالبان مغاره ی باشد. امروز کسی هم باور و اندیشه، کسی با تسبیح بر دست در درون ارگ، کسی با قره قل کنار ارگ و دیگری مثل شما با نکتایی طالب هستند.

آقای احدی در تعریف ساختار های جدید از اپوزیسیون بعنوان حکومت سایه یاد می شود. شما در موقف اپوزیسیون که دعوا دارید. این جنایتی را که طالب در برابر افغانستان و مردم آن از بدحشان تا قندهار از مشرقی تا زون غرب و مناطق مرکزی انجام می دهد و کسانی آنرا برادر می خوانند. اگر در این صورت هم شما باور ندارید که در درون نظام طالب است، من شک ندارم که جناب شما هم طالب نکتایی دار هستید.

آقای احدی، خانم فتانه اسحق گیلانی از مبارزین راستین در صف خانم ها از اعضای مربوط به خانواده شما "خیاشنه شما" بارها بر این که در درون نظام در سطح بالا حامیان طالب هستند، کافی است دیگر برای تان چیزی نگویم.

آقای احدی شما و کسان هم باور شما در نادیده گرفتن جنایت طالب و حامیان شان در درون نظام بر تمامی اقوام افغانستان زنده گی را سیاه، تلخ و تاریک ساختید.
کاش امروز قوم پشتون در یک زندگی مرفه و آرامش و رسیده به تمامی امکانات یک زنده گی انسانی می بودند، که از طالب بنابر هر ملحوظی حمایت می کردید، جا داشت.

طالب با هدایت باداران شان کمر جنایت و تباهی بر افغانستان و مردمش را بسته اند، یادتان باشد وجدان های مرده هم جنایتی بدتر از این را مرتکب می شوند.

امــ ـمعنویـ ــان الدین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نظام
نظرات بینندگان:

>>>   مگر داستان انفجارتانکرسرخ تخیل است؟
نگاه کنید. ارگان حرفه ای ومجرب امنیت ملی را درحدی مسخ کرده اند که حتی درطراحی یک دروغ مصلحتی عاجز مانده است. یک جوره کفش از دکان مندوی می خرند و به مطبوعات می گویند بوت انتحاری است. درحالی که از جسد پارچه شده انتحاری عکس برداشته شده وبوت های شان هنوز در پای شان است.

صالح ریگستانی که خود کادر اپراتیفی کارکشته است و سال ها ریاست اپراسیون شورای نظار را برعهده داشته همان ماجرایی را بازگویی می کند که من درگزارش روز گذشته از مجلس زنده حنیف اتمر نوشته بودم. تقریبا همین مسآله را از زاویه دیگری مطرح کرده است بدین شرح:
درمهمان خانه های ارگ انتحاری ها نگهداری می شوند و درمواقع خاص آن ها را به کار می اندازند.

اگر فکر می کنید که او هم داستان می سازد، اختیار دارید.

به فیلم مستند انفجارتانکر سرخ نگاه کنید. مگر این موتربا آن حجم و سنگینی، خرامان خرامان و بدون هیچ مانعی از تورخم و مرز چمن آمده بود؟

تمام شواهد و دلایل به عقل ما یاری می رسانند که هزاران کیلو گرام مواد انفجاری در موترهای شیشه سیاه به داخل شهر آورده شده، سپس افراد فنی و آموزش دیده را از مهمان خانه وزارت اقوام وقبایل یا خانه شخصی فلان وکیل یا مشر وظیفه داده اند که موتر را در همین وزیراکبرخان بسته بندی کنند. آری این یک داستان وحشتناک است، با تفاوت این که همین روایت خیالبافانه حقیقت هولناکی است که شهرکابل را از حالت عادی خارج کرده است.
مامون

>>>   جنایت های کثیف خود را به پای طالبان ننویسید . حبیب الله یوسف زی

>>>   برای احدی یک چوکی بدهید

>>>   هركسى كه هستى معلوم ميشو د كه تو خود يك هرچ ومرج گر هستى تو چطور افغان هستى كه نام يك سياه سر را ميگيرى وأصيح معلوم ميشود كه بسيار آدم بى غيرت هستى

>>>   Kabuli
... به این ریس جمهور فاشیست متعصب متقلب که تمام نظام را قومی ساخته و باعث شده تمام اقوام غیر پشتون در مقابل این دولت کثیف فاشیست پشتونیست برخیزند، غنی فاشیست این حكومت را تنها پشتونی ساخته طالبان و داعش تروریست انتحاری وحشی را برادر خطاب میکند و راکتیار تروريست خونخوار که باید حکم اعدامش صادر میشد را در پهلوی خود در ارگ به جای معاون اول دوستم که در انتخابات میلیونها رای آورد نشانده، این دولت کثیف نامشروع است و هر چه زودتر باید غنی فاشیست استعفاء دهد ورنه این دولت باید نابود گردد.

>>>   جناب احدی ، هرکسی که خودرا پشت طالب پنهان نموده، هرآنکه طالب را حمایه میکند و در وازه های زندان ها را باز نمود تا توازن قومی در زندان ها به وجود اید طالب است ضد بشر است و کسانی برای ملاعمردر همه جا ختم و فاتحه گرفتن طالب است و تو هم جایی خاموش بوده یی طالب استی جناب،چشمت را ببند طالب پهلویت است.
خراسان زاده

>>>   نا امنی های هرات برنامه ریزی شده از ارگ و شورای امنیت است تا هراتیان اصیل و بومی فرار کنند و شیوونیست های قبیله و تمدن ستیز جای شان را پر کنند،
هدف قبیله گرایان در دراز مدت تخریب ٱبادات تاریخی هرات چون منارا، قلعه اختیارالدین، مقبره خواجه انصاری، مسجدجامع بزرگ و دیگر ٱبادات تاریخی که نشان تمدن چند هزار ساله این سرزمین است میباشد تا کسی داد از تمدن وتاریخ کهن نزند و خود را صاحب این افتخارات نداند.
متاسفانه این پلان شوم از چندین سال قبل طرح و در حال عملی شدن است و در این اواخر بخاطر نا امنی ها ، اختطاف ها و ترور ها هزاران هراتی بومی شهر را ترک و مهاجر شدند،

از طرفی دیگر هم هرات بصفت یک قطب بزرگ اقتصادی و عایداتی که هفتاد درصد بوجه مالی کشور را تامین میکند، میتواند امیدی برای قبیله گرایان و تمدن ستیزان باشد تا بتوانند از بعد اقتصادی مشکلی در ادامه ی سیاست های قبیلوی شان بدیگر ولایات نداشته باشند و به این دلایل چشم بهرات و اقتصاد هرات دوخته اند و از هیچ نوع راهجوری و دسیسه در مقابل مردم هرات دریغ نمیورزند.
لعنت به شیطان و شیطان صفتانی که هرات باستان را به شهر وحشت بدل میکنند.
وافسوس بحال کسانیکه مظلوم واقع میشوند و از ترس فرار را برقرار ترجیح میدهند و فکر میکنند خوشبختی در هجرت و فرار است که (نیست)
و صدای عدالتخواهی شان را بلند نمیکنند،

ٱمین

>>>   انورالحق احدی فکر میکند که تنها او طالب است و بعد از تقاعد کرزی او نیز از دولت کنار رفته است و دیگر هیچ طالبی در دولت نیست.
در حالی که به صد ها طالب دیگر هم از باقیمانده دولت کرزی و هم افراد جدید،در دولت اشرف غنی وجود دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است