چرا مرتضوی به دام اشرف غنی افتاد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۱۴ کد خبر: 134043 منبع: پرینت

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگویی ریاست جمهوری! لطفا موقف خود را با حکومت ضد ملی مشخص کنید.

آقای مرتضوی در کنار اشرف غنی چه احساسی دارید که از جبهه مردم به جبهه فساد و مواد مخدر روی آوردید؟

جناب حسین مرتضوی، شما روزی به عنوان دبیر روزنامه هشت صبح یکی از روزنامه های ملی افغانستان و منتقد شدید حکومت های خودکامه ای مانند حامد کرزی رییس جمهور سابق و مخالفان سرسخت بعضی از مقامات ارشد امنیتی افغانستان بودید. حالا چطور شد که به دام اشرف غنی افتادید؟

زمانی که اشرف غنی با تقلب به مقام ریاست جمهوری افغانستان رسید، به فکر آن شدید که روزنامه نگاران مجرب و مردمی را به طرف خود جذب نمایید، ولی شما خود جز اولین نفرها بودید که به دام اشرف غنی افتادید.

شما که زمانی حرف از عدالت، دمکراسی و حکومت قانون می زدید، حالا چطور شد در کنار حکومت ضد مردمی و مخالف با تمام ارزش های ملی، دمکراسی و فساد قرار گرفته اید؟

معلوم نیست رییس جمهور برای جذب شما چقدر هزینه کرده است. این حکومت فاسد و مواد مخدر، روزی نه چندان دور سقوط خواهد نمود. آیا شما هم با اشرف غنی فرار خواهید نمود؟

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شاه حسین مرتضوی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   مرتضوی از اول هم باورمند به دموکراسی، عدالت خواهی و هیچ چیز دیگری نبود آن داد و فریادها و نقد ها همه زمینه سازی برای رسیدن به یک چوکی و گرفتن یک مقدار معاش بود که برایش رسید.

>>>   نویسنده محترم گردن آقای مرتضوی مانند پهلوانان بزرگ شده ، و این از برکت دستر خوان بزرگ غنی - اتمر میباشد ، پس آقای مرتضوی را چه کار به مردم ، مردم می توانند ماهانه شش یا هفت هزار دالر به او بدهند ، که غنی میدهد .

>>>   بدالكريمى عبدالكريمى
امريكا نه بايد فقط از يكى از أقليت ها به نام پشتون كه كمتر از 20 فيصد جمعيت را تشكيل مى دهد حمايت كند.
اينجا ما هم هستيم كه بيشتر از 80 جمعيت افغانستان را تشكيل مى دهيم

>>>   آیا زمان تغییر سر نوشت از دست رژیم فاشیستی فرا رسیده است؟
به نظر می رسد که اوضاع نظامی و سیاسی افغانستان در پی فاجعه خونبار روز چهار شنبه، شلیک بر روی معترضان توسط نیروهای امنیتی دولت و ترور های هدفمند در مراسم خاک سپاری بگونه دراماتیک در حال تغییر است. حد اقل بخشی از نیروی بزرگ مردمی در حال بسیج و آماده قیام اند.
غنی ، عبدالله و اتمر از میان استعفای شرافتمندانه و سرنگونی ذلتبار یکی را باید انتخاب کنند!
مردم افغانستان هم انتخاب دیگر ندارند یا تحت رهبری رژیم نسل کش و طالب پرست هر روز کشته شوند و یا دست به قیام ملی زده و سر نوشت خویش را بدست خود بگیرند.

>>>   همی منجم زاده صاحب را یک دفعه یک چوکی کگ در حکومت بدهید و بعدأ نظرش را راجع به حکومت خواستار شوید.
کی است در افغانستان که چوکی دولتی برایش در افغانستان داده شده است و او از دولت دفاع نکرده است؟
حتی در کشور های بزرگ دیموکراسی جهان، در هنگام انتخابات و تشکیل دولت های اعتلافی، همیشه احزابی که در دولت بوده اند، از دولت پشتیبانی کردند و احزابی که اپوزیسیون بودند، خلاف دولت بودند، هرچند دولت بعضی کار ها را مطابق میلاپوزیسیون انجام داده باشد.
کدام وزیر در دولت افغانستان بوده است که در دوران شمولیت در دولت از دولت دفاع نکرده باشد و هنگام اخراج از دولت،بدگویی دولت را نکرده باشد؟
در افغاستان یک متل مشهور است که میگویند:
کسی که مافع خود را در یک موضوع در نظر نمیگیرد، او دیوانه است. اما هیچوقت گفته نشده است که کسی که منافع مردم را در نظر نمیگیرد، او دیوانه است.
زیرا یک متل مشهور دیگر نیز است که میگویند:
گشنه دنیا را خدا سیر نکند، بنده اش سیر کرده نمیتواند.

>>>   فراموش نکنیم در تطبیق طرح حکومت عبدالرحمن خانی جایی برای تاجیک ،ازبیک و هزاره نیست.
نوبت سرور دانش محافظه کار هم میرسد.
بهترین راه همه به یک صدا خواستار نظام فدرالی شویم.

>>>   سیاف نداف گرفته تا گل بدین را هم در آغوش کشیدن و هم رتبه پروفسوری دادند و همیش کرزی را کرزی صائب گفتن

>>>   فراخوان براي ايستادگي؛
مردم عزت‌مند و شريف افغانستان!
نظام كنوني محصول قرباني‌هاي شماست. آنهايي‌كه با برپايي استبداد از يك‌سو از تروريستان براي نابودي كشور و مردم استفاده مي‌كنند و از سوي ديگر؛ سربازان نيروهاي امنيتي را ابزاري براي حفظ قدرت شان قرار مي‌دهند و به آن‌ها دستور شليك بالاي مردم عدالت‌خواه را مي‌دهند، نه نماينده‌ي مردم اند، نه براي كشور قرباني اي داده اند و نه اراده‌ي خدمت به مردم را دارند.
چند مزدور و بي‌خاصيتي كه در حكومت‌داري ناكام شده اند و مي‌خواهند با توسل به خشونت حضور شان در قدرت را تضمين نمايند؛ مزدوران اجير، فرومايه، وطن‌فروش و مهره‌هاي گزيده شده توسط سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه مي‌باشند كه تعلق خاطر به افغانستان و مردم افغانستان ندارند.
خون شهداي روز چهارشنبه و خون جواناني كه ديروز به دستور اجيران بيگانه ريخته شد، نبايد هدر برود.
بهاي خون شهدا را اجيران ارگ نشين و مهره‌هاي خبيث و جاسوس بايد بپردازند.
نبايد اجازه داد كه حركت عدالت‌خواهانه اين‌بار نيز سركوب شود. اگر اجازه داديم كه كانتينرسالاران بازهم بر عدالت‌خواهان چيره شوند، بعد از آن گلايه از خود داشته باشيم كه ايستادگي نكرديم و فرصت داديم كه سياهي بر ما حكم‌روايي كند.
نظام كنوني محصول قرباني هاي ماست. ما صاحب اين سرزمين، ميراث‌داران تاريخ و فرهنگ اين كشور هستيم. ما نبايد عقب‌نشيني كنيم، اين‌بار عقب نشيني به مرگ هميشه‌گي ما تمام خواهد شد.
فردا با حضور پُرشور در خيابان، صداي عدالت باشيم، فرياد مادراني باشيم كه خون فرزندان شان به خاطر عدالت ريخت و فرياد كساني شويم كه هرروز قرباني مي‌شوند.
از ياد نبريم كه ما فرزندان همان قهرمان‌هايي هستيم كه متجاوزان سرخ را زمين‌گير كردند و از مُرده‌هاي سياه انديشان طالب كوه ساختند. ما ميراث‌داران قهرمان‌هاي تاريخ معاصر كشور مي‌باشيم، ما هستيم كه در افغانستان دولت وجود دارد.
ما بايد ثابت بسازيم كه همان‌طوري مبارزات مسلحانه را بارها برده ايم، در ميدان سياست و كارزار مدني نيز پيروزي از آن ماست.
مردم ما براي اعتراض مسالمت آميز به خيابان ريختند، دست به خشونت نبردند. آن‌هايي كه سالم ايزديار جوان و ده‌ها جوان ارزشمند ديگري هم‌چون او را كه با دستان خالي براي دادخواهي به خيابان آمده بودند، شهيد ساختند بايد پاسخ عمل‌كرد شوم و جفاي نابخشودني شان را بچشند.
ما از خون قربانيان مان نمي‌گذريم. ما در ميدان هستيم. ما همه ايزدياريم!
خواست ما مشخص است: حنيف اتمر، ستانكزي، گلنبي احمدزي، وزير داخله و سرپرست وزارت دفاع بايد بروند كنار!
اگر اينخواست كوچك براورده نشد، مسووليت سرنگوني نظام به دوش مستبدان خواهد بود!
عقاب هندوکش

>>>   مظاهره چيان در يك قدمي ارگ، و ارگ هم در يك قدمي حكومت نادر خاني.

>>>   قابل توجه منجم زاده ودیگر عزیزان !!!
از روزی که گلبدین امده نحوه وطریق انتحاری هافرق کرده،به فکر من زمان
غنی سپری شده وباداران درسدد مهره عوض کردن هستند،نخست در کابل ارج ومرج وبی
امنیتی بی امان را بوجود می اورند وبعد
مهره اصلی که همان قاتل جنایت کار بی بدیل حکمتیار است وارد میدان میشودو با
قربانی کردن چند ادمک کوکی مثل غنی واتمرواستانکزی کلاًشر تاجک ها وازبک وسائر اقوام ساکن در کشور را به نفع باداران کم میکند،زیرا غنی انطوری که
لازم بود به بادران خدمت کرده نتوانست
لذا تاریخ مصرفش سر امده و با رفتن غنی
جناب مرتضوی دست از پادراز تر درگوشه
حسرت روز های مأموریتش در ارگ را
خواهد خورد
کریم از هامبورگ

>>>   بعضی ها آنقدر بی شعور و بی منطق هستند که تروریست و فاسدی مثل غنی منافق را رهبر خویش میدانند.
و جالب اینکه! خواهان ادامه حکومت تروریستی و غیر قانونی باند تبهکار و فاشیستی و جنایتکار غنی نیز هستند.

>>>   شهروندان گرامي درود الهي بر شما باد!
گذار از سياست ها كهنه و كليشه اي بطرف واقيعت هاي جهان نوين. با اين ادبيات آشنا شويد و ترويج اش دهيد
⭕️دشمن ما پاكستان نيست، بلكه دشمن ما چند نفر مشخص در ارگ، رياست امنيت ، حزب اسلامي و مناطق قبائلي است.
⭕️پاكستان نميتواند در ظرف هر چند ساعت انتحاري براي ما بفرستد، ولي اتمر و استانكزي ميتوانند.
تغير ادبيات:
⭕️اين ادبيات را نيز در زباله داني تاريخ بي اندازيد كه ميگويند: وضع امنيتي ما خراب است. پرسش اساسي اين است كه اين وضع امنيتي را كي ها خراب ساخته اند؟

>>>   به دولت وحشت ملى نمى شود اعتماد كرد. اين دولت از همان أغاز با تقلب بوجود امد، اما نامردانه قدرت در قبضه گرفته و توافقنامه را نقض و سياست قومى ، ضد دموكراتيك را در پيش گرفت. مشكل تفكر ريس دولت است، مهم اجنداى انها است، مشكل قانون گريزى و ديد دراز مدت انهاست، شما نمى توانيد به اين ها اعتماد كنيد!

>>>   برادر شما از سیاست فقط قفسچه ساخته اید یعنی چه اگر آقای مرتضوی آدم خوب است چه کار نیک که در پهلوی دولت باشد بالاخره این دولت از مردم افغانستان است و اگر مرتضوی برطرف گردد و به عوض یک جاسوس ای ایس ای یا جاسوس بریطانیا را به این پست تعین نماید باز شما چه خواهید کرد یک کمی انصاف درکار است سیاست مسخره نیست امور کشوری است.
شبگیر

>>>   در زمان داکتر نجیب خواست شمال این بود که جمعه خان حثک - تاج محمد ریس امنیت ویکی دوتن دیگر باید از سمت شان برکنار شود هما داکتر نجیب با تعصب قومی خود بالای موجودیت شان پافشاری کرد که منجر به سقوط مزار شریف و کابل شد . حال اگر ارگ فاشیست به خواست مردم لبیک نگوید عاقبت کار هما است که ان وقت پشیمانی سودی ندارد

>>>   در حقیقت روشن فکران متزلزل زیاد است مثل همی ادمی که مرتضوی نام دارد خاک ده نامش با چهار پول حرام که بدست میاورند دین و دنیای خوده خراب می سازند قابل شرم است

>>>   روزي نه چندان به غلد كردن خواهد افتاد!!!!

>>>   به همه نظر دهنده گان !شمامانند گاوی پیر کنجاله را در خواب میبینید همین حکومت است و هر کس که مخالف این حکومت است معلومدار است که به گروه بدنام ....وابسته است گروه که سبب همه بدبختیهای افغانستان از اول تابه حال هستند کسی که فسادپیشه است و منافع خود را در خطر میبیند خواهان نبود این حکومت است اما بهتر این است که طرفدار حق باشید و تبلیغات ناحق را ایستاد نمایید تا دولت دسترخوان این جنایت کاران را جم کند و ملت افغان در یک فضای آرام زنده گی خود را آغاز نمایند.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   لقمه چرب به مرتضوی از همه چیز با اهمیت تر است . لعنت به این شکم .
نجف علی خراسانی

>>>   مرتضوی تمام تلاشش برای رسیدن به مقام بود. آزادی و ... بهانه ببیش نبود. مقصود ریاست است کعبه بهانه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است