عربستان میلیونها دالر خرج گروه های فشار می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 133997 منبع: پرینت

از ماه مارس گروهی وابسته به دموکراتها مطالبی را در تأیید عربستان میان صدها کارمند کنگره و تحلیلگران اوضاع خاورمیانه توزیع کرده اند.
عربستان برای بهتر نشان دادن چهره اش در جهان میلیاردها دالر خرج گروههای فشار می کند.

به گزارش تلویزیون نباء، پس از بحرانی شدن روابط عربستان با آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و به اوج رسیدن این بحران پس از صدور قانون «جاستا» در کنگره آمریکا، گروههای فشار وابسته به عربستان سعودی گامهای بی وقفه ای را در جهت بهبود چهره این کشور برداشته اند، مخصوصا بعد از تجاوز به یمن و اتهاماتی که در مورد ارتکاب جنایت در حق غیر نظامیان متوجه این کشور است.

این شبکه افزود: تلویزیون سی ان ان در گزارشی مفصل به تأثیر این گروهها بر سیاست آمریکا در خلال ماههای گذشته پرداخته است. از ماه مارس گروهی وابسته به دموکراتها مطالبی را در تأیید عربستان میان صدها کارمند کنگره و تحلیلگران اوضاع خاورمیانه توزیع کردند که شامل اظهار نظرهای مسؤولان سعودی و بیشتر از پانزده صفحه از مصاحبه محمد بن سلمان ولی ولیعهد و همچنین بیوگرافی خالد بن سلمان سفیر جدید عربستان در آمریکا بوده است. یک روز پس از آنکه ترامپ اعلام کرد به عربستان سفر می کند، وزارت کشور عربستان مجموعه سیاسی «سنوران» در ایالت آریزونا را با هزینه پنج میلیون و چهار صد هزار دلار به اجاره گرفت. مستندات وزارت دادگستری این مبلغ را تأیید کرده اند و شبکه س ان ان نیز اعلام کرد این مبلغ حتی نسبت به دستمزد عملیات فشار سود آور نیز مبلغ هنگفتی است.

شبکه نباء ادامه داد: در هفته های قبل از سفر ترامپ، ریاض سه شرکت اعمال فشار را در واشنگتن و در جهت تأمین منافع خود به خدمت گرفت، از جمله مجموعه ای پیچیده متشکل از مشاورین سابق ترامپ که پنج میلیون و چهارصد هزار دلار را در مقابل یک سال خدمت دریافت کردند. عربستان سعودی مدت زمانی طولانی است که طی بیست و هشت قرار داد به گروه های فشار در واشنگتن اعتماد کرده و این مسأله سالیانه میلیون ها دلار برای این کشور هزینه دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است