کابل در خون و خیانت
تیراندازی پولیس بر مردم بهت زده از جسدهای تکه تکه شده و هراسی که شهر را فرا گرفته اما اشرف غنی با خونسردی برای بازماندگان صبر جمیل می خواهد و حال افتخار این کشتار را داعش به گردن آویزد یا حقانی و یا ارگ مملو از خاین؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۱    ۱۳۹۶/۳/۱۲ کد خبر: 133970 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شهری با شمایل نظامی و مرکز کشوری جنگ زده که مهم ترین نهادهای داخلی و خارجی در آن قرار دارد در شلوغ ترین ساعت روز در انفجاری مهیب به خود رنگ خون و دود می گیرد و بیشمار جنازه و زخمی که حتی دورترین سرزمین ها از عمق فاجعه به خود رنگ سیاه گرفتن و سیل تسلیت ها روانه کابل شد. در این میان پولیس نیز بر مردم عزادار آتش گشود و تعدادی را بخاک و خون کشید.

اما اشرف غنی بسیار آرام و خونسرد پس از این حمله برای بازماندگان "صبر جمیل" استدعا کرد و در حالی که کابل در بهت چنین حمله ای فرو رفته از دستاورد ننگین حکومت که بازگشت حکمتیار است دم می زند، این است رییس جمهور افغانستان.

اینکه کدام یک از گروه های تروریستی مسوولیت این انفجار را به عهده بگیرد چه اهمیتی دارد زمانی که مردم تنها خون می بینند و درد کشتار، مگر زمانی که طالبان در قول اردوی شاهین خون به پا کردند با جسد های تکه تکه شدن در وزیراکبر خان در هدف تفاوتی دارد؟

هر گروه تروریستی از داعش چند صد نفری تا طالبی که بر بیش از 60 درصد افغانستان تسلط دارد قادر به انتقال تانکری مملو از مواد انفجاری به امنیتی ترین مکان های پایتخت تحت حاکمیت اشرف غنی را دارد زیرا درون این حکومت و سران بلندپایه امنیتی غرق در نفوذی ها و فساد است.

نگاهی به عملکرد نزدیک ترین مقام امنیتی به رییس جمهور که متهم به هم دستی با طالبان است و بنا به برخی خبرها عامل اصلی جابه جایی نفوذی های بسیار به درون قدرت، چگونه می توان انتظار مقابله با طالبان و تروریستان داشت زمانی که عوامل آنان خود حکومتی هستند؟

استخبارات و کشفی که باید سدی در برابر حمله های پی در پی حداقل در کابل باشد صرف هماهنگی های درون حکومتی با تروریستان می شود که می توان رد پای مقام های دولتی را در هر انتحار و حمله دید به مانند حمله به شفاخانه چهارصد بستر، قول اردوی شاهین و اکنون وزیر اکبر خان.

گروه های تروریستی و حکومت هر دو توسط کمک های خارجی به بقای خود ادامه می دهند که اشتراک دیگری نیز دارد: ناامنی و جنگ که تنها راه ماندگاری است.

حکومت اشرف غنی خواهان تداوم جنگ است تا از این طریق بتواند به منابع مالی دست یابند و خواست همیشگی قوم پشتون را به مرحله ظهور دوباره برساند که آن کشوری پشتونیزم است و برهمین مبنا از تروریست و جنگ سالار گرفته تا قوم های رانده شده پاکستان را در جرگه پشتون ها دانسته و به زخیره سازی قومیتی می پردازند.

چنین سیاستی است که غنی را بی اعتنا به هر حمله و کشتار مردم در جای جای افغانستان می کند، با چنگ و دندان از حلقه کوچک ارگ حمایت کرده و بخش اعظم افغانستان در اختیار طالبان قرار داده می شود.

اگر حکومت خواهان امنیت برای همه مردم از هر قومیتی باشد هیچ طالب و داعش و تروریست دیگری نمی تواند به حیات خود در افغانستان ادامه دهد، بسیاری از رهبران جهادی و برخی مقام ها بارها از نفودی های قدرتمند در حکومت گفته اند که در هماهنگی مستقیم به تروریستان هستند که یا تبعید شدند و یا ترور و دیگران برای حفظ جان سکوت اختیار کرده اند.

در این 16 سال هر رهبر و فرمانده ای که در گذشته علیه طالبان نبرد می کردند در بازی های ارگ تبدیل به مهره های سوخته شدند تا زمینه برای ورود مقام های متمایل به طالبان، پاکستان و عربستان در مهم ترین سمت های امنیتی ابقا شوند، شمال نمونه بارز از چنین سیاستی است که در طول دو سال تبدیل به قندهار و هلمند طالبان شد و پایتخت که زیر سلطه افرادی چون استانکزی به همان پایتخت دوران هرج و مرج بدل شده است که هر روز خون می بارد و مرگ.

هرچند افغانستان هزاران رویداد تلخ در طی چهل سال جنگ به خود دیده اما در برابر خونسردی اشرف غنی در قبال انفجار وزیر اکبر خان که 80 کشته و بیش از 400 زخمی داشته بدون هیچ نشانی از قاطعیت در برابر عاملان این جنایت چه می توان گفت؟ جز اینکه افغانستان در سخت ترین روزگار بی لیاقت ترین رییس جمهور را دارد.

انفجار مرگبار وزیراکبر خان، ششمین حمله در سال جاری میلادی و بیستمین حمله از آغاز سال 2016 به کابل است، حال سوال این است که زمانی که یک تانکر مملو از مواد انفجاری به راحتی وارد امنیتی ترین قسمت پایتخت می شود و نزدیک به 500 کشته و زخمی بر جای می گذارد، دشمنان میدان های جنگ قدرتمند شده اند یا حکومت لانه دشمنان شده؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
تیر اندازی
نظرات بینندگان:

>>>   انفجار را هر کسی کرده است باید ګفت که دور از انسانیت. و اسلامیت است. ولی در انفحار تنها چند پنچرمین و پکولیزم کشته نشده که حالا تنبان کشی میکند و از اب ګل الود به نفع خود ماهی میګرد. در این فاجع علمناک از تمام قشرجامعه افغانستان کشته شده و همه در غم انها شریک است.
اګر به غوغایی چند لچک ودزد که امروز برپا کرده بود غنی دور شود باید ګفت که افغانستان در ظرف بیست چهار ساعت به دست طالبان سقوط خواهد کرد باز این چند پکولی و لاوبالی رابه زربین هم پیدا کرده نمیتوانید باید ګفت که عقب این .....ګان سیاسی نروید و وقت خود راضایع نه نموده و مزاحم مردم بیچاره دیګر نشوید در مرمی ان پولیس برکت که این لچکان کوچه ګشت را از پا در اوده است.
برای پولیس باید اجازه عام وتمام داده شود و بدون کدام امر خاص اجازه کشتن لاوبالی های کوچه داده شود

>>>   نخیر تیر اندازی به مقابل لندغران .اوباشان .متعصبین وپنچرمین ها بود آنهابه به هر نام قدرت را در ۱۵ سال به خود غضب کرده بودند

>>>   دردآور این است: کرزی طالبانی که روزانه ده‌ها نفر را به‌خاک و خون می‌کشاند را «برادر» خطاب می‌کند و ظاهرا کسی مشکل ندارد.
اما! عده‌ای که اکثریت شان تحصیل‌کرده‌اند (به‌جز یک تعداد نفوذی) برای حق‌خواهی و کشتار ناحق هم‌وطنان‌شان به‌شکل مدنی دادخواهی می‌کنند، ۱۰ نفر از بهترین‌های شان را با سند ماستری در روز روشن دم چشم ۴۵ کشور خارجی در قلب شهر محافظان حکومتی تیرباران می‌کنند، «لندغر» می‌نامند.
کجای این کار «وحدت ملی» است؟!

>>>   اول مرگ بر کسانی که انتحاری را انجام داد.تا مردم مجبور شدند به خیابانها بریزند.دوم مرگ بر هر کسی که دستور تیر اندازی را به مردمی که به خاطره حق و استعفای دو بزدل به دادخوایی ٱمده بودند .باید تا زمانی که این خاینان استعفا ندهند ٱرام نشینیم.هرات نعیم.

>>>   در حالی که حتی بینی یک سرباز خون نشده است، امر شلیک به روی مظاهره کننده ها داده شده است. این کار هرگز توجیه ندارد. گل نبی احمدزی و دارودستۀ اشرف غنی احمدزی قاتل جوانان ما اند.

>>>   گل نبي عامل اصلي شهادت جوانان ما كه فرمان شيليك را داده بود، به خون شهداي ما توهين مي كند. اين آدم بايد در يك دادگاه بي طرف محاكمه شود.

>>>   مانند مردم اکراین که در سال ۲۰۱۴ کردند شما نیز بکنید!
در هر ولایت و ولسوالی کمیته های دفاع از جان و مال و ناموس تان را از نماینده گان مردم با اشتراک مردم ایجاد کنید!
بخاطر امنیت جان و دفاع از خویش، خود را مسلح بسازید!
با مسولین امنیتی و نظامی در تماس شوید! آنان را به همکاری و یا بی طرفی جلب نمایید!
با نیروهای خارجی که در برخی ولایات و ولسوالیها مستقر اند در تماس شوید به آنها هشدار بدهید که بی طرف باقی بمانند. در غیر آن، مسئولیت بدوش خودشان خواهند بود!
افسرانی را که با هر دلیل و مرامی از دولت فاشیستی و کثیف و مردار و مزدور و قاتل حاجی غنی احمدزی و شریک بی آزرم و حقوق بگیرش عبدالله دفاع می نمایند خلع سلاح نمایید!
ادارات دولتی را در ولایات و ولسوالیها تسخیر نموده زمام امور آنرا بدست گیرد!
به مردم نُوید امنیت و صلح را بدهید!
در غیر آن یا طالبان شما را می کُشند یا گارد خاص و ویژه اشرف غنی احمدزی!

>>>   آقای غنی و عبدالله از حوادث که درین چند روز رخ داده مرتبط به آن نمی خواند ابراز نظر نمایند و میدانند که ملت درین چند سال حکومت داری ایشان انواع مشکلات را متحمل شده اند با آنهم تشنه خفظ هستند درین چند روز ما شاهد هیچ گونه موضع گیری سوی دولت نبوده آیم حد اقل به کوتاهی خود در رسیدگی به مشکلات امنیتی ابرازی نظر نمیکنند.
اگر ملت ایستادگی کند و از حرکت های که صورت میگیرد استفاده سو نشود میتواند نتیجه مثبت پی داشته باشد.

>>>   عامل خونریزی های این روز احمد ضیا .....وامرو جان ناصالح است که بخاطر قدرت هیچ انسانیت را در نظر نگرفته واز احساسات پاک مردم استفاده سو میکنند.وبچه ایزدیار از همین جمله بود که به سزای اعمالش رسید کابلیان اصیل

>>>   تیر اندازی در بالای افراد ملکی و غیر مسلح کار بزدلان و نامردان است کسانیکه این را قانونی میدانند و اجازه فیر را بالایی معترضین داده نامردان تاریخ اند اسم شان در تاریخ بنام سباه نامرد ومدافع وطنروفشان ثبت خواهد شد بهتر نیروی امنیتی در عملکرد خویش در مقابل مردم خود خونسرد باشند و درعمل خود تجدید نظر کنند ورنه اعتماد مردم بالایشان کم خواهد شد
قیاک

>>>   سالم ايزديار و ويس كريمي، جز شهيدان ديروز بودند، هر كدام حداقل 16 سال درس خوانده بودند و لسانس و ماستري داشتند. لندغر خطاب كردن آنان صرفا بخاطر بيرون كشيدن عقده هاي قومي، كار بسا نا جوانمردانه است. تا هنوز كه خون اين جوانان نخشكيده است، لازم نيست ما اوج سنگدلي و بي رحمي خود را نسبت به همديگر در لاي كلمات زننده و زشت بپيچانيم و تقديم همديگر كنيم. من جز منتقدان نحوه ي مديريت و شيوه ي برخورد معترضان ديروزي ام اما اين نبايد براي من بهانه شود تا بر خون جوانان شهيد كف بزنم و كلمات طعنه آميز را نثار شان كنم. حرف هاي مرا تعبير قومي نكنيد اما ياد تان بياوريد كه گل نبي احمدزي قوماندان گارنيزيون كابل، وقتي بچه اش را نامزد ساخته بود چه آشوبي را در شهر نو كابل برپا كرده بود؟
جاده ها بسته بود، صداي شليك و گلوله همه جا را فرا گرفته بود. پس اگر معترضين ديروزي لندغر بودند، گل نبي احمدزي و افرادي از قماش او، هزاران مرتبه لندغر تر و لوچك تر هستند.
انتقاد خويش را نسبت به نحوه ي برگزاري راهپيمايي داشته باشيم. اين حق ماست اما ظالمانه و بيرحمانه قضاوت نكنيم.

>>>   محمد نجیب محمدی
بهتر است رهبران کاخ نشین در ملت را در خویش بدانند و با وقار و عزت استعفا دهند تا ملت سرنوشت خویش را تعین کنند ملت غیور افغانستان ملتی است که در مقابل زور هرگز سر خم نخواهند کرد
زیرا حکومت را میتوان با اراده ملت به پیش برد نه با فکر شخصی خویش

>>>   معلوم است که کشته شدن مردم برای ارگ نشینان هیچ اهمیتی ندارد، خواه بدست طالب باشد یا داعش و یا بدست خود آنها؛ و الا چطور ریس چمهور یک مملکت روز روشد دست به کشتار مردم خود می زند. آنچه برای آنها مهم است چند صباح بیشتر ماندن در همان ارگ است.

>>>   فاشیست های درنده ارگ دیوانه شده اند .

>>>   چند تا اصولی هادرولایت خوست خواستار به محکمه کشانیدن پدرام ،احمد ضیا مسعود وامرالله صالح شدند توسط غنی
جالب اینکه چرا این هاخواستار به محکمه کشانیدن عاملان انتحاری ها مانند انس حقانی ودیگر رهبران گرو های ادم کش نمی شوند
ایا پدرام واحمد ضیا ویا امرالله صالح در کدام کشتار جمعی دست دارند ویا گذشته جنایت کارانه
در حالی که هرسه فعالیت های فرهنگی وسیاسی غیر مسلحانه داشته اند ازینمعلوم میشود که این کشور توسط کسانی نابود میشود که هم رهبری دولت رادر اختیار دارند وهم طالب وداعش را رهبری میکنند وسرباز میدهند وقتی دیگران صدا بکشند محکمه شان حتمی است
جوانان ومردم افغانستان باید برای اینکه ازین وضعیت بیرون شوید امروز در بیرون از خانه های تان در اعتراضات سهیم شده وکنار هم باشید تا به این تک گرایی ها ختمه دهید اگر لنده غر ولجک هم خطاب شوید گپی نیست این را عادت کرده ایم به شنیدن چنین توهیین ها قبلا هم دزد بزرگ خود شان بودندولی دزد سرگردنه وسقاوی مارا خطاب کردند حال هم بگذارید ما لنده غر یعنی کوه کوتاه باشیم واین ها انتحاری وادم کشی وحشی

>>>   عبدالرحمن خان ها بار دیگر زنده شده و بر گرده های این ملت سوار شده اند
خداوند این خادیست ها و خانواده یهودی که به این ملت تحمیل شده اند ملت را نجات دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است