هفت شایعه یا هفت واقعیت؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۴۴    ۱۳۹۶/۳/۱۲ کد خبر: 133959 منبع: پرینت

1
هفته گذشته محافظین اسدالله عمرخیل به امر پسر این والی قندوز یکتن را در بندر خان آباد به گلوله بستند.
گفته می شود که این شخص دوست محمد مشهور به دوست محمد دراز نام دارد و یکتن از شهروندان عادی قندوز است که توسط پسر والی قندوز بنابر اصابت مرمی زخمی شده و اکنون تحت مراقبت های جدی در شفاخانه حوزوی قندوز قرار دارد.


2
فساد گسترده و سیستماتیک در وزارت مالیه توسط وزیر مالیه و شخص رییس جمهور انجام می شود.
بیشتر از صد رییس گمرک و رییس ادرات مرکزی در سطح ولایات با رشوت های ماهانه بالای دو صد هزار دالری مقرر می شوند.
این پول ها را رییس جمهور اشرف غنی و وزیر مالیه بصورت ماهانه می گیرند.
تقریبا همه این افراد بی تجربه و کم سواد هستند.
جوانی که این فسادها را برملا می کند خودش در وزارت مالیه کار کرده است.



3
تميم كاكر كه قبلا بحيث مسوول گمرك هرات ايفاى وظيفه مي نمود از اينكه در اختلاس چور و چپال دارايي هاى عامه در گمرك هرات دست داشت از طرف ریيس جمهور جناب اشرف غنى در طى يك سفر كه به هرات داشت موصوف را بدليل اختلاس و چور و چپاول دارايي هاي عامه از وظيفه برطرف و جهت تحقق به دادستانی معرفى نمود ولى اكنون توسط وليد تميم كه خود در فساد هاى مالى و ادارى، چور و چپاول دارايي هاى عامه آغشته است با ارایه معلومات كاذب رييس جمهور را أغوا نموده بدون سلسله مراتب و بدون اينكه وزارت تجارت در جريان باشد موصوف را بحيث رييس مواد نفتی هرات مقرر نموده، مكتوب حكم رييس جمهور به نسبت عدم درنظر گرفتن سلسله مراتب در وزارت تجارت تحت بحث مي باشد كه وليد تميم با استفاده از كاپى حكم بطور عجولانه عازم هرات شده و يكى از همقطاران مفسد خود را به كارمندان اداره مواد نفتی هرات به معرفى گرفته است.
اين تنها يك مورد نبوده شخصى ديگرى بنام خلازايي كه در امتحان مشاوريت ناكام مانده بود موصوف را نيز شامل جدول دزدانه كه در آن هيچنوع معلوماتى از بيوگرافى شخص، سابقه كار، تعليم، لياقت و اهليت اثرى نيست و در اداره امور بدون گذشتن از زير نظر كارشناسان با منظورى رييس جمهور بحيث معاون تجارتى رياست مواد نفتى با امتياز 200 هزار افغانى معاش مقرر گرديده در حاليكه معاون تجارتى قبلى تصدى در عين بست و با تجربه بالاتر با 10 هزار افغاني ايفاى وظيفه مى نمود.
ناگفته نبايد گذاشت كه اين پوست ها با رد و بدل پول هاى گزاف توسط وليد تميم معامله گرديده است.


4
محمد اشرف غنی شش ماه شده که معاش کارمندان باالمقطع وزارت ها را امضا نکرده است.
شمس


5
فرماندهان پولیس، اعضای شورای ولایتی، ولسوال‌ها و افراد با نفوذ حکومتی در ولایت هلمند، هر کدام چندین پسربچه را به عنوان «بچه‌بی‌ریش» با خود نگه‌ داشته‌اند. اما این پدیده بیشتر در میان صفوف نیروهای امنیتی محسوس است.
به تازگی سه «بچه‌بی‌ریش» یک فرمانده پولیس در یکی از حملات طالبان در خط نبرد کشته شده اند.
ده‌ها خانواده از ترس این که کودکان‌شان به بهره‌کشی جنسی از سوی زورمندان وادار نشوند مناطق بودوباش خویش را ترک کرده و به ولایت‌های دیگر پناه برده اند.
پ ن: انگار تمام ماموریت حکومت محلی هلمند برای انجام بچه بازی خلاصه شده است.
فهیم فطرت


6
گل پادشاه مجیدی عضو مجلس نمایندگان افشا کرد که عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، در بدل پنج موتر ریگ رشوت، ریس تنظیف شهرداری را تقدیرنامه داده است.


7
یک منبع در شفاخانه احمدشاه بابا به خبرنگار افتخاری ما گفت که یک مامور تنظیف شهرداری کابل که دو ماه از عروسی اش می گذشت، در ساحه "ارزان قیمت" زیر تایر موترهای کاروان ملا تره خیل شده و جان باخته است و تا کنون که یکهفته از ماجرا می گذرد هیچکس یا جریانی پیگیر قضیه نبوده است.


(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   موضوع فساد مالي سيستماتيك در وزارت ماليه در تبانى غنى و حكيمى صحت دارد. آنها از اكنون و از چينل هاى مختلف در صدد جمع آورى پول كمپاين هاى انتخاباتى آينده مى باشند.

>>>   دو وجدان خفته والی #هرات و #گل #بیدین!
چراغ‌های برج ایفل دیشب برای ساعاتی خاموش بود، صفحهٔ رسمی لالیگای اسپانیا تسلیت نوشت، پریانکا چوپره و کاترینا ستاره های بالیود با مردم افغانستان هدردی نمودند،علی دایی آقای‌گل جهان تسلیت نوشت، دبیر کل ناتو، سازمان ملل، ده‌ها شاعر و نویسندهٔ مطرح ایران و جهان ابراز همدردی کردند، جلسهٔ پارلمان آسترالیا با سکوت آغاز شد، مردم شهر مشهد دیشب به یادش شهدای کابل شمع افروختند و...
اما در کابل گلبیدین مراسم شعر بر پا نمود و در هرات، والی و مسوولان این ولایت دیشب در مراسمی منار ساخته‌شده در یک چهارراهی را با قطع نوار، جشن و آتش‌بازی افتتاح کردند که تصاویر آن از صفحهٔ رسمی شهرداری هرات نشر شده است. قابل یادآوری‌ست که طرح این منار، شاید از مسخره‌ترین دیزاین‌های مهندسی در یک سدهٔ آخر باشد.
#شرم #خجالت #م...
پارسا

>>>   معاش بالمقطع حقیقت ندارد چون ماهانه منظم معاش شان پگرداخته میشود شاید همان اداره خودشان مشکلی دارد
بی ریش هارا اشرار ترورست عمدا برای پولیس می فرستند تا بعدا با استفاده از فرصت جنایتی انجام دهند برای همین هم پولیس آنهارا شناسائی وبخط اول فرستاد تا توسط خود اشرار نابود شوند

>>>   ( تشکیل ادارات کشفی بخش های امنیتی افغانستان)
1- درتشکیل اداره امنیت ملی بیشتر از پنجصد ریاست در مکز وولایات وجود دارد که در هرناحیه والسوالی وولایت هزاران فرد استخدام ومعاش اخذ میکنند
2-دروزارت داخله :
ریاست استخبارات
ریاست مبارزه باتروریزم ،
ریاست جنائی
ریاست جرایم
ریاست کنترول ساحوی
در هراداره تحت امر وزارت داخله مدیریت های این ریاست ها موجود است که صد ها تن پرسونل دارند
وده ها ریاست خیالی دیگر موجود است که نمیتوانند حتی از خود ازخود دفاع کنند
3 - در وزارت دفاع چنـــدین ریاست بنــام هــای :
ریــاست کشف وزارت دفاع
ریاست استخبـــــارا ت وزارت دفاع
ریاست کشف خـاص وزارت دفاع
ریاست مبارزه با تروریزم وزارت دفاع
در هراداره تحت امر وزارت دفاع مدیریت های این ریاست ها موجود است که صد ها تن پرسونل دارند
این تعدادریاست ها صرف برای فرزندان جنرالان بیشمار کفایت میکند باید شش صد ریاست دیگر هم تشکیل گردد تا بتوانند اقــــلا از خود دفاع کنند
4 – اداره مستقل کشفی واستخباراتی تحت اداره مشاوریت امنیت ملی که دران همه فرزندان مقامات استـــخــدام شده اند ومعـــاش گــــزاف دالــری توسط امریکائی ها برای شان پرداخته میشود

>>>   Amirzada
آیا حکمتیار سر غنی را هم خواهد خورد؟
در مورد حکمتیار دو پیش بینی شده است:
نخست اینکه در هر جای که پای شومش را بگذارد، آتش فتنه و خشونت شعله ور میشود. بد بختانه چنین شده است. از نخستین لحظاتی که او را به کابل آوردند آتش جنگ، اختلافات و جنایات به سرعت بلند رفته است.
دوم اینکه هر کی با او معامله کرده سر خود را از دست داده است. حالا بحث سقوط رژیم تروریست پرست غنی گرم است.
پرسش اساسی اینست که نکبتیار چوقت سر غنی را خواهد خورد ؟

>>>   در آلمان کسی مفت خور نیست . اگر شما کمی تاریخ می خوانید و عقل خود را جنگ می دادید که در اوغانستان قوم شما مفت خور است . تاریخ غبار بخوانید ، تاریخ فرهنگ بخوانید تا بدانید پدران شما ها با پول جیره و کمکی دولت اوغانستان شما ها را بزرگ ساخته است . چرا برف بام خود را به بام دیگران می اندازید ؟ این قوم شما بود که بنام قبایلی از عسکری معاف بود ، از مالیات بر عایدات معاف بود و پول جیره دولت هر ماه در قوم و قبیله شما توزیع می شد . تاریخ بخوانید پیش ازینکه از کچکول آخور قبیله گند را برون دهید .

>>>   قنسلگري افغانستان يا دكان بقالي ؟
امروز صبح وقتي براي تأييدي پاسپورت در قنسلگري افغانستان در دبي مراجعه كردم وقتي از كاونتر پذيرش فورم تأييدي خواستم برايم يك عده برادران پشتون كميشن كار ره نشان داد كه فورم تأييدي نزد اونها است گفتم من خودم سواد نوشتن و خواندن دارم نميخواد كسي ديگه برايم بنويسد گفت اگر ميخواهي همين و اگر نميخواهي هم همين دستت خلاص ... اينحا قنسلگري يك كشور است يا ملكيت شخصي جناب سر قنسل ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است