انفجار کابل، هوایی بوده است نه با موتر فاضلاب
انفجار کابل توسط موتر خرد و کلان یا موتر انتقال مواد فاضلابی نبوده است بلکه کروکی جنگ از قبل کشیده شده است و انفجار هوایی انجام شده است و حفره ای به عمق 20 متر در زمین ایجاد کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133951 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه، آمار کشته های حمله روز چهارشنبه 10 جوزا 96 را 80 تن و تعداد زخمی ها 463 نفر اعلام کرد و همچنین افزوده است که از میان 98 زخمی موجود در شفاخانه ها وضعیت صحی برخی نگران کننده است. در این بین برخی وضعیت رسیدگی به مجروحان این حادثه را فاجعه ای دیگر توصیف می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، باقی سمندر، فعال مدنی در گفتگو با "محور" در خصوص واقعیت انفجار کابل گفت: کاملا در جریان این ماجرا هستم و از آن آگاهی کامل دارم. انفجار رخ داده توسط موتر خرد یا کلان یا موتر انتقال مواد فاضلابی نبوده است بلکه کروکی جنگ از قبل کشیده شده است و انفجار هوایی انجام شده است که حفره ای به عمق 20 متر در زمین ایجاد کرده است.

سمندر می گوید: مواد کافی از مواد انفجاری دارم و حتی دستانم بوی این مواد را می دهد اما اینکه پشت سر این قضیه چه کسی بوده است، مسوولیتش با امنیت ملی کشور، رییس جمهور، رییس اجرایی و گارنیزیون کابل است تا این قضیه را ثابت کنند.

وی، درباره اینکه این حمله با چه هدفی انجام شده است معتقد است: کسانیکه این بمب را در وزیراکبرخان کابل انداخته اند می خواستند بگویند که ما هم هستیم و به اشرف غنی پیغام داده است که هم اکنون که در ارگ ریاست جمهوری اش نشسته، متوجه باشد که آنها هم در کنار خانه اش هستند.

این فعال مدنی، رسیدگی به زخمی های رویداد را مناسب نمی داند و می گوید: تا سه ساعت بعد از رویداد، آمبولانس ها هنوز قربانیان را انتقال می دادند و در شفاخانه های ایمرجنسی، وزیر اکبرخان و سردارداوود خان انتقال اجساد جریان داشت، مسوولیت این جنایت را چه کسی برعهده بگیرد؟!

سمندر بیان کرد: در این لحظه اشرف غنی، عبدالله، نبی احمد زی، استانکزی و حنیف اتمر اگر بتوانند بگویند که در این سرزمین چه خبر است! باید اینها را به منطقه برد و فاجعه را نشان شان داد. مردم بسیاری خون دادند و دین خود را ادا کردند اما آمادگی رسیدگی به این حجم زخمی وجود نداشت.

وی، خطاب به مسوولان کشور اظهار کرد: غنی، عبدالله، استانکزی و احمد زی و اتمر بجای اینکه پشت میز بنشیند، بسیار آبرومندانه تر است که امشب استعفای خود را اعلام کنند تا یک حکومت اضطراری بوجود بیاید و ما را از این وضعیت بیرون کند. مردم می گویند وقتی اینها در دو قدمی ارگ نتوانند امنیت را تامین کنند، چه انتظاری از امنیت روستاها است؟ وقتی این اتفاق در پایتخت رخ بدهد، فاجعه بزرگتر از آن در قندوز، پکتیا، جلال آباد، غزنی و هلمند رخ می دهد. گوشت و خون روی دیوار ها است ،این جنگ نیست بلکه جنایت جنگی است.

این فعال مدنی بیان کرد: تامین امنیت از توان اشخاص نامبردده بالاتر است. اینها نهایتا از مرزهای قبیله های خود فراتر نمی روند و در بند آن مانده اند. کسانیکه افغانستان شمول فکر کنند، دختران و پسران افغانستان هستند که باید پیش قدم شوند. اینها مصروف آمدن زرداد و راکتیار و رفتن دوستم هستند و نمی توانند فکر این بازی های بزرگ را هم بکنند.

سمندر افزود: مردم باید از صحبت های جنگ دو قوم خارج شوند، اینها بحث هایی است که مردم را به آن مصروف کرده اند تا پلان های بقیه اعمال شود. افغانستان نباید میدان جنگ روس و آمریکا شود. 40 سال است که به نام در خطر بودن اسلام، جنگ راه انداختند و خود در بلند منزل های شان ساکن شده اند و بدون موتر و مرمی تردد نمی کنند. جوانان باید یک ایتلاف فرهنگی ایجاد کنند و هوشیارانه از این وضعیت خارج شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
فعالان مدنی
نظرات بینندگان:

>>>   من به گفته سمند ر صا حب کا ملا مو افق هستم زیرا من یک انجینر هستم و سا حه را از نزدیک مشا هده نمو دم و واقعا این بم از طریق هو ا بر زمین پرتا پ شد ه است

>>>   كاكا سمندر شايد راست بگويد، چون انفجار در محيط باز ، هيچ وقت چنين حفر زياد در زمين سخت و سرك قير نميتواند، مگر اينكه در زير زمين بم را بطور عميق دفن نمايند. اين انفجار زيادتر شباهت به انفجار شاه شهيد دارد، كه آنرا هم مردم گفته بودند كه از هوا توسط طياره پرتاب شده بود.
به هر حال قابل تأسف است، اين حكومت بايد از بين برود، و شايد همين انفجارات هم ساختگي باشد، بخاطر اجرأ آت بعدي جهت تغيرات پلان شده.

>>>   ( امریکا جواب همه منتقدانش را درافغانستان میدهد )

1-انگلا مـرکل صدراعظم آلمان گفت ما درین چندروزاحساس میکنیم که باید به فکر خود باشیم یعنی امریکا به فکر آنان نیست اروپاباید راهش را خود انتخاب کند!
بعد از 24 ساعت جوابش را درکابل شنید سفارتش را چنان ضربه زدند تا منبعد حرفهایش را متوجه باشند که چی میگویند ورنه بازهم این امکان دراختیار امریکا هست نه تنها درافغانستان بلکه در پاکستان درعراق درسوریه در مصر ودیگر کشورها
2- کوریای شمالی وایران ودیگران ازطریق مادر بم ها دراچین اخطار دریافت کردند جرمنی ومرکل از چهاراهی زنبق اخطار دیدند
هرکشوری دیگری که با امریکا نظر مخالف داشته باشد جوابش رادرافغانستان می بیند
ر

>>>   باز هم انفجار
باز هم لرزش خاورمیانه
تا به کی شودریختن خون این مردمان حلال
تا شود پله ای برای رسیدن عده ای برای رسیدن به بهشتی جهنمی
از طرف تمام ملت ایران برای این حمله وحشیانه به افغانستان عزیز تسلیت عرض میکنم

به امید روزی که تمام این روزها بگذره
به امید روزی که دیگه در سوگ نباشیم
به امید ارامش و امنیت برای خانواده هامون
امیدوارم شر این جماعت پست از سر تمام مردم دنیا باز بشه

ملت افغانستان
امیدوارم تمام این در ها زودتر تمام بشه

>>>   امنیت ملی قبلا لغو شده حالا بجایش یک کمپنی انحصاری خصوصی پنجشیر وردک است که به سکتور خصوصی مربوط میشود وآنها نمیخواهند با آی اس آِ خودرا مقابل سازند وظیفه آنها اختطاف سرقت دمسلحانه ودسیسه سازی وانتقام گیری است
ر

>>>   از سر بسته گپ زدن متنفرم
جناب سمندر اگر شهامت داردبگوید چه و کار کی بوده
با احترام

>>>   امروز گفتند که رئیس جمهور نا بکار وبیغرت غنی به عیادت زخمیان دیروز کابل رفته .
ما مردم به جوابش می‌گوییم:... که رفتی .

>>>   سمندر صاحب!
هوایی یا زمینی مهم نیست مهم اینست که حاکمیت بدست وطنفروشان است! وطنفروشان شورای نظار وخزب اسلامی!!!!!!!!!
ګنه امه بګردن لالا امرکا است! افغان را خسی کرد و به پاکستان رها کرد!
من به امریکا میګویم که اسلام هیچګاه دوست غیر مسلمان نمیشود! وازدست این تروریستان روزی ارام تیر نخواهد کرد. امریکا دولت را به فاسدین شمال و کفار جنوب تسلیم وافغانستان را .... !

>>>   اگر امنیت ملی ما نباشد خدا میداندآی اس آی چی تعدادی مردم مارا به خاک وخون می کشید همین امنیت ملی ما است که همه دسایس وجنایات پاکستانی هارا سه ماه پیش از وقـوع کشف وخنثی میسازند حکومت وحدت ملی باید برای تمام اعضای امنیت ملی مدال بدهد وهمه را جنرال بسازد ومعاشات شانرا چهارچند زیاد نماید !

>>>   اگر فردا این قاتلان واشرار وحشی بیایند حکومت برای شان ده ها امتیاز میدهد خانه زمین چوکی دالر

>>>   اگر کرمک های ....گلبدینی فردا در میان مردم دیده شوند، دهان شان تا کام شان پاره خواهد شد. هوشدار میدهیم

>>>   غنی، می توانی برای نگهداشت جان بی ارزش خود پشت کانتنرها پنهان شوی،اما انفجار سازمان یافته نه

>>>   نه اعدام تروریستان دردی را دوا میکند، نه هم تقبیح کردن و شعار دادن، یگانه راه حل فرستادن غنی، حکمتیار، اتمر، کرزی، استانکزی و... به جهنم است، اینان هستند که خواب لوی پختونستان را میبینند...
با یک سدا ارگ ارگ، مرگ مرگ
پ.ن:
فردا بسیار محتاط باشید و ویروسهای حزب اسلامی را نگذارید در میان تان مشکل ایجاد کند، ویروسها را در نطفه نابود کنید!!!

>>>   تظاهرات روز جمعه باید به بهار عربی تبدیل شود تا برطرفی ارگ نشینان بی کفایت!!

>>>   ما فردا تنها به خاطر انسانیت و شهیدان و زخمیان بی‌گناه و بی سرپناه به خیابان ها میریزیم. و تف می اندازیم به روی تمام سردمداران خاین و حکام کثیف و بی پروا. ما خدا را شاهد می‌گیریم که اگر حس کنیم تعهد و رسالت ما به مسخره گرفته می‌شود و یا کسی خواست بر حق ما را معامله می‌کند، معامله‌گران را همانجا در پیشگاه مردم زیر پاهای مان له خواهیم کرد. ما تنها به خاطر مردم به خاطر شهروندان مان به خیابان ها خواهیم ریخت.

>>>   اين بار أمريكا بمب ١٢ تنى خود را در كابل امتحان نمود . جه دل أور است دزدى كه به كف جراغ دارد .

>>>   واقعا این حمله تمام کشوررا تکان داد وحتی افغان های که در بیرون به سر میبرند ترس و وحشت دامن گیرشان شد این بار اول نیست که چنین واقعه رخ میدهند بار ها به اقسام مختلف جان هزاران شهروند مارا گرفت باید همه مردم دست به دست هم بدهند اینجا نباید ملیت وقوم پرسی مطرح کنید همه ما افغان هستیم ودراین درد شریک هستیم باید افراد خاین و مذدور را از حکومت دور کنیم اولش اقای غنی و عبدالله اتمر و استانکزی همه این ها نباید درارگ باشند باید روانه زندان شوند و جواب این خون ها را بدهند

>>>   من که خودم کار شناس سیاسی نیستم ولی اینقدر میدانم که این انفجار /انفجار موشک بم بود و عامل اصلی این رویداد امریکااست ولی تاسف است که کار شناسان سیاسی میگویند که انفجار موتر بم بود لعت خدا باشد بالای دروغ گویان و غلامان امریکاجای تاسف انینجاست که دولت مان دولت خواب برده است تابه حال نمیداند که کی عامل این رویداد است .
فهیم از کارته نو کابل

>>>   آقای سمندر من فکر کردم که بیطرف استی ولی دیدم که از وزیر داخله هیچ یاد آور نشدی
بچه کابل

>>>   مشکل مردم ما فاشیزم تمامتیخواه حاکم بر ارگ است، نه تروریزم. ارگ تروریزم می پرورد.

>>>   فردا معلوم خواهد شد كى واقعن عليه يى اين حكومت فاشيستى قرار مى گيرد. اگر سد هاى كانتيرى را شكستيد بدانيد كه يك قدم به پيروزى نزديك خواهيد بود .

>>>   ایرانی های عزیز بخاطر فاجعه کابل رو به روی قنسلگری افغانستان در مشهد به یاد قربانیان شمع روشن کردند.
سپاس فراوان از ایرانیان عزیز بخاطر غم شریکی ❤
درود ها بر شرف همزبانان و همتباران ام

>>>   Lovepeace
تنها در شهر واز شروع حكومت ع غ ولي همه به تيوري كرزي وبدنام سازي غني اينكار شده است يكروز غني نتوانست بكويد كسي از ارك به طالب برادر خطاب كرده نميتواند ولو كه برادر رسمي اش هم باشد زيرا خلاف قانون اساس است طالب ميايد در مركز شهر جان صدها هموطنم را ميكيرد فردا همان روز كرزي ميكويد طالبها برادران ما اند وبه شوروي جين هند ميرود تا طالب را برادر بكويند اين است فاسد ترين دوران از سياست كه بقيمت جان اين هموطنان عرقه بخونم ع غ حكومت كرده روان است

>>>   Qazizada
اگر مردم واقعآ به حقوق خویش پی ببرند پس میتوانن فردا رعیم خویش را خود به دست خود وارد ارگ سازند. و این سردمداران تروریست و انتحاری پرست را به جزای اعمال شان برسانند

>>>   بی غیرت ترین بی همت ترین بد بخت ترین مردم جهان ما هستیم خداوند هم بنده بی غیرتش را دوست ندارد انتظار مرگ هستیم که به همین بی غیرتی بمیریم هر دهلی هم که رهبران و حکومت داران نواختن میرقصیم لعنت به خود ما

>>>   عبدالله و غنی به ملت دشنام دادند.

پیام غم شریکی این دو جلادی که فرزند و خانواده ی شان در غرب و خودشان پشت دیوار های فولادی پنهان شده اند، دشنامی بیش نیست.

من ازین دو موجود بی عاطفه و خون آشام متنفرم. در طول دو نیم سال حاکمیت این مزدور صفتان خون هزاران شهروند کشورم بابت ناتوانی آنها در تامین امنیت جانی شهروندان ریخته شد و اما محال است که یک روز از مردم بابت این همه ناکاره کی معذرت خواسته باشند بلکه با شعار ها و غم شریکی های عوام فریبانه روی سر مردم ساده دل و ناچار کلاه گذاشته اند.

این دو مزدور و اطرافیان متملق شان بجز از دعوا بر سر تقسیم منبع بدست آمده از فروش سرنوشت یک ملت فقیر و تطبیق برنامه های بادارن شان به مردم خدمتی نکرده بلکه قربانیان زیادی گرفته اند.

۶وشیار باشید که فردا این دو شیاد در بیمارستان ها برای فریب افکار عامه حضور خواهند یافت از ملت همیشه دست به سینه در برابر حاکمان خواهش میکنم که کمی بیدار شده بجای استقبال گرم از آنها روی شان را سیاه نموده، از بیمارستان ها فرار شان دهید.

>>>   برادر محترم رفتن اشرف جان و عبداله جان وغيره مشكل مردم را حل نميكند چرا مى ترسى بگو كه جنگ را امريكايى ها اگر قومى است وَيَا زبانى است به رَآه انداخته و انفجار وانتهار نيز كار همين ها است وطن به يك قيام سرتاسرى ضرورت دارد مصاحبه هاى بى جا نكنيد بالأسى قاتلين اصلى بدون ترس صحبت كنيد

>>>   دشمنان زیر پوست مردم افغانستان در ارگ نشسته اند بشکل مرموز در طراحی همچو حادثات دست دارند و برای رسیدن به اهداف خود همیشه مردم را نشانه گرفته اند . دو تحلیل را میتوان از این حادثه بیرون داد :
1-اراده ای برای سکوب گروه های تریسی از زمان روی کار آمدن ترامپ و سفر آن بوجود آمده است . در عین حال گوش زد ای باشد برای دولت پاکستان که از تروریست پروری دست بر دار شوند و بگذارند دولت افغانستان ، بخواست آمریکا بوجود آید تا زمینه برای مداخله روسیه و ایران فراهم نشود . اقدامات دولت افغانستان پس از حادثه گواه این گفته خواهد بود.
2- عدم موجودیت اراده قوی و برنامه درست برای سرکوب طالبان در داخل ارگ .
یگانه راه موفقیت در تامین امنیت برای مردم افغانستان هما نا دادن تعریف درست و مشخص از دشمن از طرف دولت افغانستان است .
احمدی از فرانسه

>>>   سمندر صاحب معزز
جنگ پلان بانی بدبختی تحت نام ناجی بشریت ،حقوق بشر%،دموکراسی ،آزادی وغیره امریکا است که چندین دهه هوشدار این پلان ها شوم به چهانیان رسانیده شده بمردم خویش خطاب میکنم به خود آیند ،ازاین مسایل سمتی زبانی ،قومی ،قبیلبه ئی بپرهیزند درهیچ کیش ،مذهب واندیشه تعصب ونفریق کنجانیده نشده دردین اسلام همه را اولاده بابای آدم وبیبی هوا میدانند ودرنزد مادی پرستان بشرخطاب میکنند شما نشان دهید درگدام اینها نفریقه وچود دارد این دشمنان بشریت تحت چتر امریکا وانگلیس سال هاست خون مردم را میککند بخود آیم بخودآیم بس است بی اتفاقی
حسن غمکش کابلی ازدوغ آباد

>>>   سمندر فکر کنم که درین ماه رمضان. نیشه کردید و همه چیز برای تان هوایی معلوم میشود. و یا به زوال عقل مبتلا شده اید.

>>>   من فكر ميكنم كه در افغانستان گرگ لباس چوپان پوشيده در تمام از اين قبيل حوادث دولت دخيل است در فكر قدرت خودش است وحدت ملي تبديل به وحشت ملي شده بهتر است رييس جمهور اشرف غني و عبدالله هردو يا با جديت با تروريست مبارزه كنند و تروريست را از افغانستان بيرون كنند يا يك كمي وجدان داشته باشتد محترمانه استعفا بدند واقعا كفايت سياسي ندارند

>>>   دروغ هم اندازه دارد 20 متر عمق انفجار؟
شاید هم اقای سمندر (شعله ای) اندازه متر را نداد، عکس های این انفجار در همه جا نشر شده که زیاده از 5 متر نیست، این موضوع بخاطر طرفداری کسی نیست مگر بخاطر خبر های نادرست اشخاص است.

>>>   من از اردوی ملی هستم ، انفجار چنین بمبی چندین تن ماده کیمیاوی تی ان تی میخاهد که بسیار گرانقیمت و کمیاب است پس با بمبارد یا حمله موشکی موافقم که صد فیصد آمریکاییها در آن شریکند

>>>   تا آمریکا کفر باشد در کشور قسم است که آب خوش نخواهد خوردیم . تا ملت افغانستان متحد و بسیج نشن همین قسم یکروز در کندز یکروز در مزار و هم کابل و ... انتحار و انفجارهای سازماندهی شده صورت خواهد گرفت .
کاش تمام ملت بیدار شوند و بداند که امریکا صرف بخاطر منافع شوم خود در اینجاست و...
.... بر آمریکا پست ...

>>>   آقای سمندر ما هم صد فیصد میدانیم که بمب بوده است چی کسی وبه دستور چی کسی انداخته شده شما خوب مسدانید به مردم بگوئید واین چهره های کثیف را افشاء سازیذ

>>>   اشرف غنی وعبدالله هردو مشرک اند هیچ جای شکایت از انها نیست
به جز از قیام

>>>   خیلی عجیب و جالب اما بسی تلخ است اقوام دیگر را میکشند بعد ام میگویند برادران ما همه اوغان هستیم! بیایید وحدت کنیم ! وحدت کنیم بر حول پشتونیزم و کشتار اقوام غیر پشتون؟!

>>>   غنی و عبدالله واقعا اگر وجدان داشتن خیلی وقت پیش استفا میدادند.

>>>   بابه گک بسیارهوشیاراست

>>>   بلی آقای سمندری آدم راست گو و حقیقت یاب است . زره

>>>   در اردوی ملی هم افراد نوکر پاکستان و کوچی های بیفرهنگ نفوذ کرده اند۰ چندین تُن مواد انفجاری در بین تانکر فضلات توسط اوغان های انتحاری و آدمکش جابجا شده بود۰

>>>   در این تحلیل گفته شده که بنا به شواهد کافی انفجار کابل حمله هوایی توسط یک کشور ویا قدرت خارجی بوده است؛ با اینحال عده ای تفرقه بر انداز مزدور اینجا هم از تهمت زدن به اقوام شریف افغانستان دست بردار نیستند! هم ما را قتلعام می کنند هم گناه کشتار ما را به گردن خود ما می اندازند !!

>>>   سمندر صاحب به خطا رفته ئی. ویدیو های طلوع نیوز وتویتر های رسانه ئی همه حقیقت ها را برملا ساخته. واز این بیشتر چی سند ومدارک میخواهید؟ اما ضعف وسهل انگاری های نیرو های امنیتی را میپزیریم. دشمن حتی از ثانیه ها از غفلت نیرو های امنیتی استفاده میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است