تابوت کشته ها را به ارگ ببرید
دانش می گوید که مردم با ما همکاری نمی کنند، مردم وقتی ضعف قانون را می بینند، چطور همکاری کنند. لحظاتی بعد از انفجار، مردم به تمام مجروحین خون دادند اما تاکی جنگ باشد و تاکی خون بدهند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133948 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه، آمار کشته های حمله روز چهارشنبه 10 جوزا 96 را 80 تن و تعداد زخمی ها 463 نفر اعلام کرد و همچنین افزوده است که از میان 98 زخمی موجود در شفاخانه ها وضعیت صحی برخی نگران کننده است. درحالی که داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است، ریاست امنیت ملی اعلام کرده است که براساس اطلاعات موثق استخباراتی حمله توسط شبکه حقانی با راهنمایی و همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان طرح ریزی گریده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با "محور" درخصوص حادثه خونین کابل گفت: اینکه افغانستان سرزمین وحشت است، دلیلش خود ما هستیم. ما سرزمین مرده ها هستیم که اگر اینطور نبود، هفت بار حملات خونین بزرگ درکابل رخ نمی داد.

هاشمی می گوید: با خودم تعدادی چادر آورده بودم که به رییس جمهور و رییس اجرایی بدهم اما دیدم که با این چادر زنان عزت خود را حفظ می کنند درحالی که این رهبران نه به عزت خود فکر می کنند و نه به عزت مردم و حیف دانستم که این چادر ها را برای شان بدهم. به رییس جمهور می گویم که تو سرقوماندان اعلای مسلح کشور نیستی، چرا که فرزندانت در خارج از کشور است و هیچگاه فقدان فرزند را درک نمی کنی!

این عضو مجلس، در خصوص گفته های معاون سخنگوی وزارت داخله درخصوص همکاری نکردن مردم بیان کرد: آقای دانش می گوید که مردم با ما همکاری نمی کنند، مردم وقتی ضعف قانون را می بینند، چطور همکاری کنند. لحظاتی بعد از انفجار، مردم به تمام مجروحین خون دادند اما تاکی جنگ باشد و تاکی خون بدهند؟

وی، خطاب به مردم بیان کرد: کسانیکه به دنبال تطبیق قانون هستند، شهدا را تابوت کنند و به ارگ ببرند، شاید انسانیت در وجود رهبران بیدار شود! گفتن اینکه جنگ کار عوامل خارجی است، تکراری است؛ عوامل داخلی هم در جنگ دخیل هستند. ضعف داخلی یعنی چه؟ چرا از بین برده نمی شود و با فساد مبارزه نمی شود. پولیس یک مجرم را دستگیر می کند اما با پادرمیانی عوامل مفسد از زندان رها می شود، ضعف داخلی یعنی این!

شکیبا می گوید: استجواب و استیضاح وزیران بی فایده است چراکه تمام تصمیم هایی که در ارگ و شورای ملی گرفته می شود براساس قانون نیست و براساس مسایل قومی و سمتی است.

وی افزود: به صراحت می گویم که برای امنیت ملی افراد و اشخاص دخیل معلوم است. موتر انتحاری یکباره از مرز تورخم و چمن به کابل نیامده است و روشن است که عده ای با اینها همکاری همه جانبه کرده اند امروز فقط اقرار می کنند که موضوع نتیجه ضعف نهادهای کشفی، استخباراتی و همکاریها بین نهادهای امنیتی بوده است.

این نماینده مجلس، درخصوص احتمال اعتماد دوباره مجلس به نهادهای امنیتی بیان کرد: کسانیکه امروز سران نهادهای امنیتی را انتقاد می کنند همان هایی هستند که دوباره به آنها رای اعتماد می دهند و کل مردم ما را شناخته اند. باید به مردم گفت که از خاموشی و خواب بیدار شوند که در غیر اینصورت تمام روزها انفجار و انتحار است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
نماینده مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   خو اهر عزیز من به جرحت و شها مت شما افتخا ر می کنم همیشه مو فق با شید

>>>   بلی همین نماینده های مجلس است که رشوت میگرند واشخاص ماننده وزیرداخله و ریس امنیت ملی را راه اعتماددادن مسولین درجه یک انفجارات انتحاری ونا امنیهای کشوربدوش همین مجلس است چرا که به اشخاص راه دادن که امروز دروظایف شان موافق نستن افسوز به این مجلس مجلس نی بلکی خانه رشوت وخیانت به مردم افغانستان
م.ی.ن.د

>>>   آفرين شكيبا جان، خدا همه وكلا را عمل نصيب گرداند، در گپ خو همه تان خوب هستيد، ليكن فرق بين گفتار و كردار تان زياد است، اگر شما شوراي خود را منحل نموده و استعفا نمائيد، غرب تصميم خوبتر براي حكومت آينده خواهد گرفت.

>>>   تو هم از همان زن های بیغیرت بر آمدی و ضرب المثل هایی که مردان برای زنان در افغانستان می سازند،از همان ها پشتیبانی میکنی:
او بزدل!چه مثل زن ها ده کنج خانه پت شدی؟
اگه مرد هستی بیرون بیا،نی؟
نطاق بردار برنامه خواهر خوانده.

>>>   تابوتها را به مکه ببرید! این کفر ازهمان جا سرچشمه دارد ویا به شیخ الاسلام امریکا ببرید که قوت مکه را حمایه میکند!
این مرده ها رابه پل خشتی ببرید وبه ....های مسلمان بګویید که این همه کفار بودند؟ وکشتن اینها جهاد ! شاش کنم به این نام جهاد!

>>>   پشت بركناري چهار نفر كوچك و پوليس بي واسطه نگرديد
پيش برويد انشا الله كامياب هستيد

>>>   تفاوت ميان پارلمان ما و پارلمان آستراليا در چيست؟
اعضاى پارلمان آستراليا جهت اداى احترام به قربانيان رويداد چهار رَاهى زنبق شهر كابل، به پا ايستاده و لحظاتى سكوت اختيار نمودند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   مشکل مردم ما فاشیزم تمامتیخواه حاکم بر ارگ است، نه تروریزم. ارگ تروریزم می پرورد.

>>>   خان هاشمی !
واقعا"مردم چگون به این حکومت 99 فیصد آن را مافیا تشکیا میدهد اعتماد کنند یک نمونه آن را درولایت سمنگان یا دآورمیشوم یک گروپ وابسطه به مخالفین دولت جند میل سلاح را ارطریق شاهراه کابل مزار به صوب دره صوف انتقال میداد ند به نیرو های کشفی وامنیتی به هماری مردم راپور داده شد افراد که ذریعیه واسط سراچه سلاح را انتقال میکردن توسط مدیر جنائی ویک تن مسول ذیگربخش جنائی قوماندانی امنیه گرفتار شده بعد ازیک معامله 300 هزارافغانی انتقال دهنده توسط همین دونفر رها مسلاح دریک محل غرض فروش پنهان میگردد که توسط نیروی کشفی بیدار ووطنپرست ریاست امنیت ملی سمنگان قصیه تعقیب سلاح بلدست آمده دونفرمتهم بچنک قانون سپرده شداما بلاثر تادیه پول ووساطت وکلای به یک ونیم سال قید میگردند فعلا بندی درمنزلش بسرمیبرددقیق است قرارمعلومات یک عده افسران معاشات ایشان درماهوار حواله میشوداسناد خیانت متهمین در ریاست امنیت موجود است.

>>>   غنى و تيّم او اشتباه نكرده اند كه اصلاح پذير باشند، انچه بر مردم گذشته و ميگذرد، برنامه انهاست.ملت بايد قدرت را بدست گيرند.

>>>   تابوت هارا به نزد بن عبدالعزیز ببرید که پول برای اشرار را آنها میدهند

>>>   هاشمی صاحب شما افتخار افغانستان هستید مه به شما می بالم، زنده باشید!
تاجدار

>>>   هاشمی صاحب !
خودت هم عضویت شورای فکولیزم نظار ماجراجو دارید ازتوهم امید نیست زیراشورای ماجراجوی همیشه قدرت طلبی میکند ونمی گذرد که یک حکومت قوی ومستحکم وپایدار به وجود اید وهمیشه به یک بهانه ودیگربهانه مانع اصلاحات میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است