غنی و عبدالله بترسید از خشم مردم و استعفا دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133943 منبع: پرینت

برای نجات افغانستان از این وضعیت ناگوار نکات ذیل را بطور پیشنهاد با شما شریک می سازم. اگر مورد پسند شما هست، نظریات خود را با من در میان بگذارید.

1ـ ادامه وضعیت جاری کشور و دوام عملیات جنگی و درگیری های نظامی بشمول انفجار هولناک وزیراکبرخان که توسط یک موتر تانکر صورت گرفت، عده زیادی از اهالی ملکی و مردم بیگناه و بی دفاع وطن عزیز ما افغانستان به انواع و اقسام مختلف به شهادت می رسند و یا مجروح می گردند.

آبادی ها به ویرانه بدل می شود، دیگر برای هیچ هموطن با درد و پر احساس ما و هیچ انسان آزاده، قطعا قابل پذیرش نیست و ما قاطعانه از اطراف درگیر جنگ، خواهان اعلان عاجل آتش بس و پایان این حالت رقتبار و غم انگیز می باشیم.

2ـ آغاز مذاکرات طرفین درگیر جنگ بخاطر قطع مخاصمات و عملیات نظامی، رعایت همه قوانین ملی و معتبر بین المللی در قبال اسرای جنگی، حقوق و مصونیت اهالی ملکی و غیره، بخاطر نجات ملت مظلوم افغانستان، از خواست های اساسی و عمده ما باید باشد.

3 ـ چون نیروهای موجود خارجی در چوکات قوای ایتلاف بین المللی یا ناتو در افغانستان متاسفانه در این چند سال اخیر بجای استقرار ثبات و آوردن امنیت، خود به یک نیروی مخرب جنگی تبدیل گردیده اند که در اثر عملیات نظامی و اقدامات جنگی آنها، هموطنان بیگناه ما روزانه در مناطق مختلف کشور دچار خسارات انسانی و مالی می گردند.

این تلفات باعث ایجاد حساسیت های شدید و نارضایتی های ملی ما افغانستانی ها از این مدعیان صلح و دمکراسی شده است. فلهذا، از جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن سازمان مصرانه خواهان معاوضه این نیروهای نظامی ـ جنگی، به نیروهای بیطرف حافظ صلح از کشورهای بی طرف اسلامی و غیر منسلک، زیر نظر سازمان ملل متحد در افغانستان می باشیم تا باشد با استقرار این نیروها، بهانه ها و دلایل مداخلات کشورهای همسایه در امور افغانستان عزیز و مخالفین مسلح دولت فعلی که انفجارات و اقدامات انتحاری آنها، باعث شهادت و صدمات مردم ملکی و اهالی بیگناه افغانستان گردیده اند به کلی قطع و دفع گردد.

4ـ بن بست جاری نظامی و شکست پلان ها و برنامه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان و حیف و میل و برباد شدن میلیاردها دالر پول های کمکی و مساعدت های جامعه جهانی برای افغانستان، خود یک صفحه تاریک دیگر می باشد که عمیقا "ایجاب بازنگری و تجدید نظر جامعه جهانی و کشورهای قدرتمند و دخیل در جریانات افغانستان را می نماید.

با درنظر داشت این حقایق تلخ و جریانات تاسف بار جاری در افغانستان از همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای صاحب نفوذ اروپایی چون آلمان و فرانسه و نمایندگی سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، می خواهیم تا با دایر نمودن یک کنفرانس بزرگ بین المللی، زیر نظر سازمان ملل متحد، مبتکر این بازنگری و تجدید نظر سیاسی و نظامی در قضیه خونبار افغانستان مظلوم گردند.

5ـ همچنان، پیرامون تدویر یک کنفرانس بین المللی برای بررسی قضیه جاری افغانستان، از کشورهای صلح خواه بخصوص جرمنی تقاضا می نماییم تا در این کنفرانس با دعوت از نمایندگان اطراف درگیر جنگ افغانستان (نیروهای ایتلاف بین المللی و مقاومت مسلح ملی) به میز مذاکره، جهت رسیدن به توافق قابل قبول همه اطراف قضیه و آغاز پروسه حل سیاسی معضله افغانستان، صادقانه همکاری نماید.

6ـ از رهبران بی کفایت و ناعاقبت اندیش فعلی افغانستان مصرانه و با کمال صمیمیت خواهان آن هستیم تا با در نظر داشت حساسیت و باریکی قضیه جاری افغانستان و با درک وجیبه و رسالت ملی و تاریخی خویش بخاطر نجات وطن از این حالت رقتبار جنگ و خونریزی، کشت و کشتار و بخصوص به منظور اعاده صلح و ثبات و استقرار امنیت و حاکمیت واقعی قانون و برای نجات میهن از مداخلات ناروای بیگانگان اعم از کشورهای دور و نزدیک و همسایه و بمنظور رهانیدن افغانستان عزیز از شر و مصیبت تجزیه و تخریب بنای وحدت ملی آن توسط بیگانگان، حاضر گردند تا با دعوت یک شورای بزرگ واقعا "ملی واسلامی منتخب" تصمیم سرنوشت ملت عزیز افغانستان را به خود ملت گذاشته، از وظیفه ننگینی که حالا دارند استعفا نمایند تا ملت بعد از استعفای اینها مسوولین خود را تعیین نمایند.

7ـ تقاضای جدی ما از کشورهای همسایه این است تا نه تنها از مداخلات در امور داخلی کشور و تجهیز و اعزام نیروهای مسلح افغانستانی و غیر افغانستانی به داخل خاک کشور ما، جدا ابا ورزند، زیرا ادامه جنگ و خونریزی سبب کشتار ملت ما و تخریب بیشتر وطن ما می گردد. همچنان بخاطر تحقق یک منطقه امن برای همه و ایجاد امنیت در افغانستان، صمیمانه و صادقانه با ملت ما و جامعه جهانی همکاری نمایند.

8ـ هر نوع تشبثات غیر ملی، جبهه سازی های مقطعی، همدیگر بخشی ها، خود بخشی ها و زیر پا گذاشتن حقوق بر حق قربانیان جنگی را توسط گروه ها و سازمان های افغانی جدا مردود دانسته، محاکمه همه جنایتکاران جنگی افغانستان را در سطح ملی تقاضا داریم. در غیر آن موسسه ملل متحد مکلف است با پیروی از سوابق و تجارب کاری خود در سطح بین المللی، اقدام لازم را برای محاکمه جنایتکاران جنگی افغانستان روی دست گیرد.

9ـ از جامعه بین المللی خواهان مسدود گردیدن عاجل و فوری همه زندان های کشورهای خارجی در داخل افغانستان و همچنان لغو و انحلال زندان های خصوصی گروه های افغانی می باشیم.

10ـ از هموطنان و دانشمندان دلسوز و با درد و درک در هر کجایی که هستند، خواهش می نماییم که با قلم و قدم و از هر طریق ممکن در پروسه ختم جنگ، قطع مداخلات، انفاذ آتش بس، آوردن صلح، استقرار ثبات و امنیت در کشور و کنار گذاشتن رهبران حکومت وحدت ملی در راه تشکیل شورای بزرگ و تصمیم گیرنده ملی در داخل افغانستان، صمیمانه و صادقانه تشریک مساعی نموده، برای نجات ملت خویش پیشگام و با ما همنوایی و همراهی نمایند.

از طریق رسانه ها، مارش ها و میتنگ ها بشکل مسالمت آمیز تلاش گردد تا رهبران حکومت وحدت ملی مجبور به استعفا شوند، در غیر آن مردم از راه های ممکن بخاطر کنار زدن این رهبران اقدامات جدی روی دست خواهند گرفت.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   موافق آقای سعیدی

>>>   مــــا هم ادارت کشفی واستخباراتی داریم !!! پنجصد ریاست درتشکیل امنیت ناملی است ده ها ریاست خیالی بنام کشف بنام استخبارات بنام تروریزم معاش میگیرند اختطاف میکنند سرقت های مسلحانه میکنند دزدی میکنند بنا دست آی اس آِ باز است هرتعداد خواسته باشند مردم مارا می کشند
ر

>>>   استاد محترم سعیدی صاحب :بجز از بر کناری این حلقه بگوشان دیگر راه وجود ندارد ام چند سوال دارم آقای پدرام هم فردا را روز فراخوان اعلام نمودند. 1آیا تضمین وجود دارد که حادثه دهمزنگ تکرار نشود .2 آیا استعفا این دولت به اختیار خود شان است ؟ 3 آیا امریکا اجازه میدهد که چنین شود .تقریبآ تمام مردم مسلح اند مثلآ حزب اسلامی در انتظار چنین روز با چند هزار مسلح با مشوره امریکا ودولت داخل کابل شده که از موقع استفاده کنند به هر صورت ما با شما هستیم برای شما موفقیت آرزو میکنیم.

>>>   این 2 ....که در راس قدرت هستن آنقدر ذلیل و بیغیرت و بیوجدان هستن هر مصیبتی که از بیکفایتی این نامرد رذیل بالای مردم افغانستان بوجود می آید هر گز به استعفی راضی نمیشوند این ها و دستیاران داخل ارگ شان که ستون پنجم را تشکیل میدهند از طرف مردم مانند محمدالقذاقی رئیس تکتاتور معدوم شده لیبا باید مجازات شوند. آیا در افغانستان همچو مردانه گی و مرد های وجود دارد که چنین خدمت تاریخی را آنجام بدهد ؟
م احمدی

>>>   ع و غ بخدا عقيده ندارند، پس چرا بترسند، خداوند هر چه زودتر خشم ملت را برايشان نشان دهد.

>>>   در اصل قلب های انها به اندازه ای سخت گردیده وچشم های شان خشک شده که به ماتم ملت عزیز اعتنای ندارند از روی تصادف که انفجا در محله ای دبلومات نشین رخ داده وتا این حد سرو صدا را بلند کرده وگرنه همه روزه به همین تعداد بلکه بیشتر ازان از مردم ما در جا جای کشور به خاک وخون می غلطند واواز زجه ها وناله های جانسوز بازماندگان را کسی التفات نمیکند گویا ارزانترین چیز درافغانستان انهم از مبرکه ای مزدوران بی احساس خون افغان وانسان است
این همه کشتار وتباهی وویرانی سازمان یافته ومبرمج انجام میشودکه دران تمام خارجی ها وگردانندگان امورحصه دارند وشاید این انفجار با ان مواد صورت گرفته که توسط هلیکوبتر های ناشناس !!! انتقال داده میشود وقتی دشمن قسم خورده ای ملت ما را خارجی ها دشمن نمیدانند واز لیست سیاه خود بیرون می نمایند ووقتی این وحشت گران وتباه گاران برادران روسای ارگ باشند وبا القاب برادران ناراضی نوازش میگردند وهنگامی که کشور ویرانه ای ما تخته ای خیز جنگ های نیابتی گردیده دیگر منتظر همچو حوادث دردناک بیشتر باید بود وتایک افغان با وجدان در اینجا باقی باشد وتااندم که خارجی ها به اهداف استراتیجیک خود نه رسیده اند این خون ریزی وجفا ادامه خواهد داشت
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   آنگاهی که وقوع حادثه ی به آن بزرگی صرف منجر به برکناری آمر حوزه مامور درجه پنجم حکومت میشود، پس دست از مجازات مکافات و پاسخگوی و مسوولیت پذیری باید شست.
عمق فاجعه ی دیروز بزرگتر از حد صلاحیت یک آمرحوزه چند ساترمن که به ایست شان حتی رکشاوان هم توجه ندارد است.

>>>   دشمن درجه یک ملت ما در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار است. باداران تروریستها در داخل نظام هستند. پدران طالب خونخوار و داعش خونخوار در داخل نظام است. بیایید دست بدست هم داده ارگ و سپیدار را محاصره کنیم و پدران اصلی تروریستها را دستگیر و اعدام کنیم.
احمد

>>>   دشمن درجه یک ملت ما در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار است. باداران تروریستها در داخل نظام هستند. پدران طالب خونخوار و داعش خونخوار در داخل نظام است. بیایید دست بدست هم داده ارگ و سپیدار را محاصره کنیم و پدران اصلی تروریستها را دستگیر و اعدام کنیم.
احمد

>>>   مشکل مردم ما فاشیزم تمامتیخواه حاکم بر ارگ است، نه تروریزم. ارگ تروریزم می پرورد.

>>>   تاجيك ها مسووليت اشتباهات رهبران شان را بايد بپذيرند. اين رهبران تاجيك بودند كه قدرت را دو دستى خدمت فاشيزم تقديم كردند. بناً تاجيكان و رهبران خود خوانده تاجيك مسوليت مهم ترى نسبت به هر قوم ديگر دارند.

>>>   سلام غرض ادب هموطنان غزیز با کنار گذاشتن تما تعصبات چومشت پولادین یک دست شود و بایک صدا برای نجات مادر وطن برمیخیزد و بسیج گردید ه و برنامه های گذار از بحران را طرح ریزی نماید . در غیر آن همیشه قربانی خواهید داد . من در این مورد مضمون در صفحه خود بنشرساندم خواهشمندم که تبصره کنید وکامنت گذارید و ممنون

>>>   غنی و عبدالله با مهربانی مردم سر قدرت نیامده که با خشم مردم از قدرت کناری کنند.لذا برای ماند در قدرت هر کاری که از دشتشان برآمده کرده است غصه مردم را ندارد.
فرهاد

>>>   زمانی مافر یاد عدالت اجتماعی را سرمیدادیم به این جرم گلوله باران میشدیم جنگ جو خطاب میشدیم حالاهمه به اهمیت عدالت اجتماعی پی بردیم اما کمی دیراست بیایدتادیرنشده اندیشه های رهبرشهیدبابه مزاری راباز خوانی نمایم وحرکت جمعی بسوی برادری برابری وعدالت اجتماعی گام برداریم .بااحترام

>>>   سعيدى صاحب اينقدر مضامين هر روز از كجا ميكنى گرم اگر أين اشرف جا وعبدالله جان نباشد تو بگو كى است كه حكومت ودولت را بدست بگيرد جناب نآن كه تو وپسر تو ومعاشات راكه تو وتمام مردم تان ميگير د انرا كاكا جان كلان (( أمريكا)) مى پردازد از بادت رفته كه جنرالان،روسا،ومأموري بلند رتبه همين افغانستان در پشاور پاكستان كيله فروشى ومزدور كارى ميكرد نكنيد خدا را حضور ببيند از اتفاق صحبت كنيد از محبت صحبت كنيد يك رَآه درست چاره كنيد كه گره كشاه أين خرابى ها باشد

>>>   زمانی مافر یاد عدالت اجتماعی را سرمیدادیم به این جرم گلوله باران میشدیم جنگ جو خطاب میشدیم حالاهمه به اهمیت عدالت اجتماعی پی بردیم اما کمی دیراست بیایدتادیرنشده اندیشه های رهبرشهیدبابه مزاری راباز خوانی نمایم وحرکت جمعی بسوی برادری برابری وعدالت اجتماعی گام برداریم .بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است