آیا تنها مقصر خون ریزی در افغانستان، آی اس آی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133929 منبع: پرینت

ریاست امنیت ملی افغانستان با امتناع از ذکر طالبان، شبکه حقانی را مسوول حمله خونین کابل، معرفی کرد که طرح این حمله از سوی استخبارات نظامی پاکستان (ISI) ریخته شده و با راهنمایی و همکاری آن عملی شده است؛ در حالی که سراج الدین حقانی معاون ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان است. در حمله امروز بیش از 90 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 460 نفر زخم برداشتند.

از 28 سرطان 1354 خورشیدی (19 جولای 1975) که اولین جنگ مسلحانه نافرجام علیه جمهوریت محمد داوود صورت گرفت و تا 10 جوزای 1396 (31 می 2017) که 42 سال می شود، تمام دولت ها و زمام داران افغانستان به استثنای طالبان، همه، آی اس آی (سازمان استخبارات ارتش پاکستان) را مسوول جنگ و بی ثباتی افغانستان و هر حمله تروریستی و انتحاری معرفی می کنند.

حمله خونین امروز در کابل و انگشتان نشانه رفته امنیت ملی به عنوان چشم و مغز دولت افغانستان به سوی آی اس آی، حکایت از آن دارد که پایانی به این داستان دنباله دار "طرح، رهنمایی و همکاری آی اس آی" برای کشتار در افغانستان متصور نیست.

این آی اس آی چه هیولایی است که 42 سال می شود در افغانستان، خون می ریزاند و آتش جنگ را داغ و سوزان نگه می دارد و با گذشت هر روز، داغ و سوزنده تر می سازد؟

چرا در این 42 سال دولت ها و زمام داران افغانستان نتوانسته اند جلو این هیولا را بگیرند و یا زبان آن را بفهمند تا مانع مرگ آفرینی و ویرانگری اش در وطن و کشور خود شوند؟

آیا واقعا مقصر و گنهکار اصلی در جنگ و خون ریزی افغانستان، آی اس آی است؟ اگر چنین است، نقش بسیاری از دولت ها و زمام داران کشور ما که مورد حمایت بزرگترین قدرت های جهان نیز قرار داشتند، چیست؟ آیا واقعا حمله خونین کابل طرح آی اس آی بود و با راهنمایی و مشورت آن سازمان انجام یافت؟

این تانکر پر از مواد انفجاری چگونه وارد شهر کابل شد که توسط ده ها هزار نیروی نظامی و امنیتی محافظت می شود و نهادهای عریض و طویل پر خرج استخباراتی و کشفی مسوول و محافظ امنیت دولت و مردم آن است و یا اینکه دولت ها و دولت مداران افغانستان بی لیاقتی و ناکامی های خود را در تمام عرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی به گردن آی اس آی می اندازند؟

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
آی اس آی
نظرات بینندگان:

>>>   فرضا اگر این را بپذیریم که در عقب این حادثه دست استخبارات پاکستان لعنتی است پس وظیفه ارگانهای کشفی واستخباراتی به خصوص امنیت چی است دشمن هر گونه که بخواهد عمل میکند ریاست امنیت وظیفه اش چه است که با این مصارف گراف جلو این حملات را گرفته نمی تواند

>>>   برادر من برایت میگویم که چرااین حادصه ها میشود
۱- افغان ها احساس وطن ندارند
۲- تعبیض نشاد دارند
۳- در مقابل بول برادر خود را میکنشد
مقصر اصلی خود ما استیم و همین سه گذینه که نوشتم
ودیگر اینکه اگر از طرف شب بعد از ۱۲ شب به کابل سفر کنید تمام حوزه های که بوسته کنترولی استند تمام شان در قصه بول بیدا کردن استند تلاشی که نیست فقد موتر های لاری که میاید با ۱۰۰۰ افغانی بدون تلاشی رها میشوند تا صبح همین کار شان است اگر لاری میلیون ها تن مواد انتحاری را وارد کند کسی برسان شان را نمیکنند وکسی هم نیست که برسان کند باز به سه گذینه امدیم گذینه سوم ان افغان ها در مقابل بول برادر خود را میکشند همین است
شب تا صبح بول بیدا کردن است اگر میگوید نی من شخصی استم که از نیمه ظب تا صبح به موتر کار میکنم واین حقایق را به سر چشم میبینم و شکایت که کنی به کی کنی باز کدام درواز ی است که شکایت ما را برسی کند

>>>   بلى اى اس اى در راس آش آقاى بزرگ أمريكا است مردم كمى غيرت پيدا كنند وطن به يك قيام ضرورت دارد

>>>   حل سیاسی دائمی کشور و پایان یک فاجعه انسانی!
-------------------------------------
افغانستان را - طالبان، افغان ملت، حزب اسلامی و ارگ- عملا تجزیه نموده است وآن را قربانگاه براي اقوام غیرافغان ساخته اند... پس ما منتظر چی هستیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که هزاره ها، ازبیک ها، تاجیکان و دیگر اقوام خراسان خود را اعلان کنند و خود را و نسل های آینده را ازعفونیت افغانوالی و بربریت طالبوالی درامان سازند!!

>>>   قاطی نکنید.!!
داعش ( دولت اسلامی عراق وشام)، که هیچ ارتباطی به ما ندارد وساختگی است.

>>>   فاشیستان شما که نمی توانید جلال الدین حقانی این تروریست پکتیایی را دستگیر کنید چگونه برای خط دیورند دهلک می زنید و می توانید پشتونستان که نیم خاک پاکستان اتمی است اشغال کنید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است