رییس جمهور توان برکناری رییس امنیت ملی را ندارد
در حملات انتحاری و نا امنی های ولایات و پایتخت و به خصوص حمله خونین چهارشنبه کابل چنانچه امنیت ملی اطلاع ندارد این اداره را تعطیل کنید تا همگان بدانند که این کشور اداره استخباراتی ندارد و اگر توان این کار را دارد پس این حملات چرا صورت می گیرد؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۵۲    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133905 منبع: پرینت

محمد معصوم استانکزی رییس فعلی امنیت ملی کشور متولد لوگر است و تخصیل یافته یک موسسه انگلیسی است که بعدا انگلیسی ها او را به آمریکایی ها قرض دادند تا در راستای اهداف مشترک شان در افغانستان کار کند.

برهمین اساس استانکزی مدتی کوتاه به حیث سرمحقق در انستیتوت صلح آمریکا (USIP) در رشته صلح و امنیت به آزمایش گرفته شد و در عرصه های مختلف از جمله امنیت، انکشاف و صلح بنام وی نوشته هایی چاپ و نشر گردید.

سپس در بدنه ارتش افغانستان به ماموریت فرستاده شد و در وزارت دفاع ملی در چوکات ریاست تشکیلات، ریاست اوپراسیون، قوماندانیت غند و معاون فرمانده فرقه ایفای وظیفه نمود.

وی در دوران مهاجرت نیز در خدمت موسسات آمریکایی در پاکستان بود و بعد از تشکیل اداره موقت به حیث کمیشنر حقوق بشر، و بعد به حیث وزیر مخابرات تعیین گردید.

معصوم استانکزی از سال 1384 تا 1389 مسوولیت نابودسازی ذخایر مهمات و تسلیحات ارتش و پولیس را به صفت معاون کمیسیون خلع سلاح و ملکی سازی برعهده گرفت.

وی در همین زمان مشاور ريیس جمهور در امور امنیت داخلی و از سال 1389 به حیث عضو شورای عالی صلح و 5 سال در سمت ريیس دارالانشاى آن شورا ایفای وظیفه نمود. وی در این مدت بسیاری از مخالفان را داخل نظام نمود و آنان را در پست های مهم دولتی بکار گماشت.

استانکزی بصورت مستقیم به دست داشتن در حملات متعددی از جمله حمله به برهان الدین ربانی متهم است.

جالب اینجا است که در موارد متعددی رییس جمهور قبلی حامد کرزی و رییس جمهور فعلی اشرف غنی وی را مورد تفقد قرار داده و از عملکرد استانکزی تمجید نموده اند. در حالیکه اگر دقیق بررسی شود این فرد یا بصورت مستقیم در کمک به مخالفان مسلح دست داشته و یا در موارد متعددی از نابودی هراس افکنان جلوگیری نموده و حتی بسیاری از آنان را از میدان های نبرد و زندان های دولتی نجات داده است.

قسمتی از تحلیل روزنامه هشت صبح در اینباره خواندنی است:
رییس‌جمهور غنی در روزی که قندوز در آتش وحشت طالبان می‌سوخت، از متصدی امور وزارت دفاع ستایش کرد. آقای محمد اشرف‌غنی گفت، از کار محمدمعصوم استانکزی راضی است. رییس‌جمهور آنقدر شیفته مدیریت معصوم ستانکزی است که به‌خاطر گل روی او، قانون سرپرستی را در تعطیلی‌های پارلمان، تعدیل کرده است. رییس‌جمهور غنی حتی حاضر شده، قانون را زیر پا کند و متن فرمان تقنینی‌ای را که به اساس آن قانون سرپرستی تعدیل شده است، به پارلمان نفرستد. واقعا روشن نیست که شخص آقای معصوم استانکزی چه توانایی‌هایی دارد که رییس‌جمهور اینقدر به حضور او در سمت وزارت دفاع، اصرار داشت؟

او زمانی رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح بود. در آن زمان، کانال تماسی با شورای کویته گشود و از راه همین کانال، یک تروریست انتحاری به اسم قاصد صلح به کابل آمد و رییس پیشین شورای عالی صلح را ترور کرد.
رییس‌جمهور پیشین حامد کرزی گفت، او اغفال شد و نمی‌دانست که قاصد، قاتل است. روشن است که یکی از مسببان این اغفال و اشتباه آقای استانکزی بود. این آقا پیش از شورای صلح، روند خلع سلاح افراد غیرمسوول یا دایاگ را مدیریت می‌کرد، در این اداره هم دست‌آورد ایشان چندان درخشان نبود. حتی کشورهای تمویل‌کننده برنامه دایاگ هم می‌گویند که این برنامه موفق نبود.

حامد کرزی در واکنش به حمله به خیمه جرگه صلح در سال ۲۰۱۰، وزیر داخله و رییس امنیت ملی وقت را وادار به کناره‌ گیری کرد. اما رییس‌ جمهور غنی در روز سقوط قندوز، به‌جای اینکه وزیران امنیتی‌اش را مرخص کند، از سرپرست وزارت دفاع، تمجید کرد.

در حملات انتحاری و نا امنی های ولایات و پایتخت و به خصوص حمله خونین چهارشنبه کابل چنانچه امنیت ملی اطلاع ندارد این اداره را تعطیل کنید تا همگان بدانند که این کشور اداره استخباراتی ندارد و اگر توان این کار را دارد پس این حملات چرا صورت می گیرد؟

اینک این سوال پیش می آید که با انفجار خونین چهارشنبه کابل که صدها تن از هموطنان ما بخاک و خون کشیده شدند و امنیت ملی اگر با تروریست ها همراه نبوده یقینا در انجام وظیفه کوتاهی کرده است، آیا اشرف غنی هنوز تصمیم به برکناری رییس امنیت ملی با سابقه روشن وی برای مردم نگرفته است؟
شما خود قضاوت کنید!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معصوم استانکزی
حمله کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ریس جمهور توانای این را ندا رد که اغای معصوم را حذف کند ما عریضه خودرا در همین ماه رمضان در دل شب به پیشگاه الله سبحانه وتعالی به دست دوعا پیش کردیم که ا ز شر این مضدوران ما را خلاص کند اه غریب دیر گیرد سخت گیرد

>>>   ارگ پر از پشتون تمام وزارت پر از پشتون. لعنت به این دولت هتلری فاشیست.

>>>   همه بیدارم اما خود را به خواب می زنیم همه نافرمانی امر خدا میکنیم همه پشت به خدا کردم اقتدا به ابلیس
مگر خدا نگفته که کفار را به خود دوست نگرید چرا مجاهدین ما امروز فرمان بردار از امریکا می کنند
یک حرف بس است تا زمان که مسلمان درست صحی نشویم ارامش وجود ندارد بس

>>>   شما متعصب استید در مورد وزیر داخله که یک بادیگارد بود ودر ضمن مسوولیت وزیر داخله هم است چیزی نمی‌گوید این چه نوع مسلمان استید در مورد شورای نظار که در ۱۵ سال بنام تاجیک همه سهمیه تاجیکان را به خود اختصاص دادند خموش استید
شهروند کابل

>>>   رییس جمهور که توان برکناری رییس امنیت ملی را ندارد برای چه در پست ریاست مانده است باید استعفابدهد.

>>>   اگر رییس جمهور توان برکناری او را ندارد، پارلمان افغانستان یکجا با نهاد های مدنی، با برگزاری مظاهرات میتوانند در قسمت برکناری وی اقدام کنند.
احمد ضیأ مسعود بخاطر عدم کفایت در امور حکومت داری خوب بر طرف میشود، اما استانکزی که عد کفایت او باعث قتل و زخمی شدن هزاان پرسونل نظامی و غیر نظامی میشود، برکنار نشود.
این در حقیقت خود پاگذاشتن روی خون مردم و قانون و ثبات و امنیت و حقوق بشر است.

>>>   Soraya Baha
جمعه ۱۲ جوزا، روز مرد و نامرد معلوم می شود، روز همه اوزبیک ها هزاره ها تاجیک ها و پشتون ها برای نه گفتن به کشتار، برای نه گفتن به حکومت فاشیستی به سوی ارگ یعنی خانه نخست طالبان برای دادخواهی . روزی آزمون بزرگ تاریخ است، روز دلیرمردان و دلیر زنانی است که از شعار های پشت شیشه فیسبوک به آزمون آرادی خواهی و دادخواهی فرا خوانده می شوند. این واپسین راه و آرمان برای زنده ماندن شهروندان کابل است، ابعاد فاجعه ژرفتر و گسترده تر از شعارهای فیسبوکی است.
امروز روز عمل و روز معلوم شدن مرد و نامرد است.

>>>   خبرتازه!
ارگ و سپيدار قصد دارد يك تعداد را به افطار دعوت كند و در مورد تظاهرات همراي شان معامله كند و اين ها شامل چند نفر از اعضاي جامعه مدني و چندتا جوان نو قد كشيده است.
#مواظب_صف_مقاومت_باشيد!

>>>   خدای شما بزرگ است یا حامیان ع و غ ؟
اگر واقعا به خدایی بزرگ تر از خدای آمریکایی غنی و عبدالله باور دارید، نترسیده و برای براندازی حکومت فاسد، ناکاره و نامشروع ع و غ آماده شوید.
این دو جلاد در طول دو نیم سال عمر حکومت خود جز به باداران شان برای مردم قطعا پاسخگو نبوده و بهترین اقدام خلع و بر اندازی حکومت ناشایسته ی انهاست.
یک‌ روز مردن اگاهانه در راه دادخواهی برای حق انسانی ما بهتر از هزار روز زندگی در انتظار مرگی نا خواسته زیر چتر یک حکومت برده و ناتوان است.

>>>   Elyas Mayar
اووبرادر وقتی یک ناقل فقط بخاطر اینکه به غنی کمپاین کرده قومندان امنیه کابل میسازه حالت ازین بهتر نمیشه طالبها سررما حکومت میکنه

>>>   مرگ تو؛ درست از لحظه ای آغاز میشود
که در برابر آنچه مهم است سکوت میکنی.
دیگر جای برای دفن شهدا نداریم،
اگر بر نخیزیم فردا نوبت من و تو است.
وعده ما روز جمعه مقابل ارگ، حتی اگر تنها بمانیم، یک تنه گلو و گریبان میدریم، اما با هم صدای ما رساتر است

>>>   استانكزي واقعيت گفته بود
كاريكه او در چند ماه كرد كسي در چندين سال نكرده بود

140 شــــــــهید و160 زخمی درقول اردوی بلخ،
250 شهید و300 زخمی درشفاخانه چهارصدبستر،
20 شـــــهید و50 زخمی دردانشگاه آمریکایی کابل،
50 شــــــــهید و80 زخمی درمسجدباقرالعلوم کابل،
20 شــــــــــــــــهید و400 زخمی درشاه شهیدکابل،
105 شـهید و 347 زخمی درریاست ده امنیت ملی،
40 شــــــــــــــــهید و50 زخمی دراکادمی پولیس،
70 شــهید و 350 زخمی درریاست رجال برجسته،
100 شـــــــــهید و231 زخمی درچوک دهمزنگ،
20 شـــــــــهید و30 زخمی درکارته سخی، واینکه
200 شـــــــهید و650 زخمی درحادثه دیروزکابل

او ملت گوسفندی شما چی وقت بیدار خواهید شد؟؟؟

>>>   غني خودش تروريست است
او تنها تلاشي كه اكنون در پي آنست همانا تداوم قدرت و كشتن مردم و زنده ساختن تروريست ها ميباشد

>>>   حل سیاسی دائمی کشور و پایان یک فاجعه انسانی!
-------------------------------------
افغانستان را - طالبان، افغان ملت، حزب اسلامی و ارگ- عملا تجزیه نموده است وآن را قربانگاه براي اقوام غیرافغان ساخته اند... پس ما منتظر چی هستیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که هزاره ها، ازبیک ها، تاجیکان و دیگر اقوام خراسان خود را اعلان کنند و خود را و نسل های آینده را ازعفونیت افغانوالی و بربریت طالبوالی درامان سازند!!

>>>   وقت آن فرا رسیده که کرزی و حاجی غنی در برابر مردم پاسخ بگویند که چرا و به کدام عقل هزاران اسیر طالب را بدون تجدید تربیت و انجام کار بایسته اهلی سازی به جان مردم بیگناه رها کرده اند؟

>>>   او اصلا نما ینده با صلا حیت انگلیس است او را هر گز کسی از این پوست دور کرده نمی تو اند و اتمر هم از جمله همین انگلیس ها اند

>>>   این نهاد که سابق بنام امنیت ملی یاد میشد وفعلا شرکت سهامی انحصاری پنجشیر وردک است استانکزی درین ارگان خصوصی یک فرد است هزاران فرد بیکاره مفسد اختطاف گر دسیسه باز درین اداره مصروف خیانت هستند، اگر ذره ننگ وغیرت دروجود اینها میبود باید اقلا یک جواب به صد حمله پاکستان داده می توانستند ، آی اس آِ موتر مملو از بم را درزیر پای خودشان درپل محمود خان انفجار دادند اینها ازخود دفاع کرده نمیتوانند مردم بجایش !
اضافه از پنجصد ادارعه تناکام بنام امنیت شرکت سهاممی ریاست جنائی ریاست تروریزم رذیاست استخبارات وده ها نامها وریاست های خیالی دیگر ، حکومت باید این ادارات را ملغی وبجای آنها یک اداره قوی از افراد درست کار ووطندوست تشکیل دهد واین دزدان رابه شاروالی تعیین کند تا صفکاری کنند
ر

>>>   این ها خیلی احمق هستن اگرانهای که در کشتن برهان الدین نقش داشتن حالا معلوم نیست که پشت پرده دست های کثیف چه اشخاصی دخیل است آن را خداوند خودش میداند اگر ربانی تا حالا زنده ميبود نمی گذاشت افراد تحت امرش دنبال اغتشاش و کینه کدرت های گذشته برگردد و حالا 64 نفر جانشین ربانی تعیین شده .با 64 نظر و اندیشه. به لعنت خدا گرفتار شوند آنها که نقشه قتل ربانی را طراحی کردند

>>>   مرگ به غني/ استعفا
مرگ به عبدالله/استعفا
مرگ به كرزي/اعدام
مرگ به اتمر/زنداني
مرگ به استانكزي/زنداني
مرگ به پارلمان رشورتخور/بسته

ما در خيمه هاي خود تا اعدام تمام افراد طالبان، حقاني و
حزب اسلامي باقي ميمانيم!

اتمر و استانكزي بركنار شوند و دروازه هاي چورلمان بسته شود!

مسئول تمام قتل هاي روزمره كه در طول ١٦ سال انجام شده طالبان اوغاني و حزب اسلامي با تباني با ارگ بوده است نه كس ديگر!

>>>   حکومت ناکام باید ازین فرصت استفاده کند واز وزرای خارجه کشورهای که حمله رامحکوم کرده اند درکابل دعوت کندواسنادی راکه دعوا دارد حمله کار آی اس آِ یا حقانی است برای شان ارائه کند تا همه جهان پاکستان را محکوم کند،
اما حکومت برعکس بجان چند فرسوده واز پای افتاده بنام رهبران ناکام جهادی است همیشه دست بدامان اینهاست ! از دست اینها چیزی ساختخ نمیضشود برای اینها چند دالری بده هرچه خواسته باشی انجام میدهند اما هیچکاه برضد پاکستان کاری کرده نمیتوانند ، هرطوری میشود حکومت باید برای جهان ثابت سازد که کلار پاکستان است

>>>   فريب امضا إعدام ١١ نفر را نخوريد
مثل إعدام هاي گزشته چند تا ....صفت را بنام عضو شبكه حقاني إعدام ميكنند تا جلو نابودي فردا شان را گرفته باشند
فردا روز اخر حاكميت فاشيزم بايد باشد

>>>   مردم بيفايده و بيجا سالها زحمت ميكشندو تحصيلات عالي ميكنند تا مصدر خدمت به وطن وجامعه شوند وهم رزوگار خودشان خوب شود. اما در افغانستان مثل همه چيز كارها سرچپه پيش ميروند.. استانكزي مكتب مخابرات خوانده و يك پرچمي بيدانش بود. اتمر خورد ظابط خاديست. اينها فقط كورسهاي انگليسي خواندند تا به بادار هاي خود به زبان خود شان إفهام و تفهيم كنند. اينها نه دانش دارند و نه فهم و نه غير از جاسوسي چيزي ديگري ياد دارند. چون تمام دستگاه از همين قماش است، كسي قادر به برطرفي كسي ديگري نيست. كلمرغ رواني خودش نوكر است وتابع قومانده. بناءً خودرا بازي ندهيم و از اين رهبريت توقع نداشته باشيم. بايد همه مردم بدور از اختلافات قومي، مذهبي، سمتي و لساني بأهم متهد شويم و دست اين همه نابكاران از سرنوشت خود كوتاه سأزيم. اين يگانه راه حل است در غير آن روز بد تَر است.

>>>   زنده باد اتحاد وهمبستگی میلیونی ما

>>>   بغاوت جای را نمی گیرد، یک تعداد از حادثه المناک روزچهارشنبه بهره گیری سیاسی میکنند و مردم را به بغاوت دعوت میکنند. این ها آب به آسیاب دشمن میریزند. افغان

>>>   باید افراد مسلکی و کادرها در ادارات امنتی نصب گردد.

>>>   سلام
نظر دهنده دومی لطفا به هیتلر توهین نکنید هیتلر با تمام بدی ها و خوبی هاش یه مرد واقعی و با اراده بود که برای اعتقاداتش تا پای جان جنگید

>>>   اقای مسعود از پوست اش برکنار شد حالا در جمع تظاهرکننده گان پوست تا دل مردم را بدست اورد خود شخصی نبود که از اشرف غنی در انتخابات دفاع میکرد تا وقتی که در چوکی بود اشرف غنی خوب بود حالا که ازچوکی برکنار شده او بد شد ما مثلی این سگ ها را کار نداریم اصلا این اشخاص که بنام دین جهاد هرروز دست شان به خون ملت تر است دنبال قدرت هستند باید همه انها محاکمه شوند

>>>   دارد. از جنرال طاهر را دارد. از باز محمد احمدی را دارد ولی از یک لنگ... را ندارد. ای پشتون های ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است