ساده‌ ترین راه فرار مسوولان بی‌ کفایت، تقبیح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133884 منبع: پرینت

کابل دردمند بار دیگر غرق در خون شد.

طالبان بد ذات و مزدور تعدادی زیادی از هموطنان مظلوم، بی‌ دفاع و روزه‌ دارمان را زخمی و شهید نمودند. حکومت طبق معمول به‌ یک تقبیح از نوع شدید آن بسنده خواهد کرد، این حادثه و قربانیان آن به‌ باد فراموشی سپرده خواهد شد و طالبان بار دیگر «برادر» خوانده خواهند شد.

1- در جهان گروه‌ های تروریستی زیادی هستند، اما هیچ‌ کدام در قساوت قلب، بی‌ رحمی و بد ذاتی با گروه مزدور و طالبان برابری نمی‌ کنند. این گروه بد ذات و اجیر، حتی در ماه مبارک رمضان هم رحمی و ترسی به‌ دل راه نمی‌ دهند و از ریختن خون مسلمانان دریغ نمی‌ کنند.

2- متوسل‌ شدن به‌ جملات کلیشه‌ ای مثل « به‌ شدت تقبیح‌ کردن» و « این‌ حمله از خاک پاکستان سازماندهی شده بود» ساده‌ ترین راه فرار مسوولین بی‌ کفایت است که از این طریق، می‌ خواهند این جنایت را ماست‌ مالی کنند. درحالیکه همه می‌ دانیم گروهک تروریستی طالب اکنون در ننگرهار، هلمند، قندهار، قندوز و بغلان... پایگاه‌ های امن و حتی رسمی دارند و آزادنه از آنجا حملات این‌ چنینی را در کابل و دیگر شهرها سازماندهی می‌ کنند.

وقتی حکومت با امضای تفاهمنامه‌ هایی ننگین، عملا بخشی از خاک افغانستان را در اختیار گروه طالبان قرار می‌ دهد (دند غوری)، در این صورت انگشت اتهام بردن به‌ سوی پاکستان، جز انحراف اذهان عامه و توجیه جنایات طالبان، چیزی دیگری نیست.

3- چگونه امکان دارد یک تانکر پر از مواد انفجاری به‌ امن‌ ترین نقاط شهر برسد و سپس دست به‌ انفجار بزند. درحالیکه برای رسیدن به این محل، باید از چندین ایست بازرسی نیروهای امنیتی گذشته شود. به‌ ترتیب یک‌ بار دیگر، حضور پر قدرت «ستون پنجم» در درون حکومت و نیروهای امنیتی را ثابت می‌ سازد. بدون همکاری از درون، انجام چنین انفجاری در چنین محلی، ممکن و عملی نیست.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
وزیر اکبرخان
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   بجز از سخنان مولوي مصلح، ديگر همه نوشتار و سخنان رهبر نماهاي چون عطا، عبدالله، صالح و ديگرانش يك وجه مشترك و برنامه ريزي شده داشت، آن اينكه:

همه اينها با زبان مشترك از خانواده قربانيان صميمانه درخواست شكيبايي كردند، تا مبادا خانواده قربانيانِ رويداد هاي تروريستي، دست به دادخواهي و انتقامگيري بزنند، آنگاه روزگار اين رهبر نماها كمي بد تر خواهد شد، چون اينها مامور اند تا با خاموشاندن ملت پول و چوكي را دريافت كنند

رهبر نماهاي ما تنها يك ماموريت دارند كه آن خاموشاندن ملت و در ازاي آن دريافت پول ميباشد بس
ديگر خداوند كله و مغز اينها به كله و معز .....همسات ساخته است، اينها نه برنامه دارند و نه وجدان كافي براي دفاع از ملت

>>>   همسخن:

پیکر طبعی همبستگی انسانی فروریخته است- شفاخانه ها در عموم ، شفاخانه ی وزیر اکبر خان به ویژه لبریز گوشت و خون انسان بود. جسدهایی را بی صاحب دیدم و از انسان هایی پارچه هایی پراکنده ی گوشت در توبره. و اما، در دیگر گوشه های شهر مردم بی خیال سرگرم روزگار خویش اند- شهری داریم و مردمانی بدینسان از هم گسیخته و فرو پاشیده؛ هرکی در گوشه ای یا گروهی در جایی منتظر مرگ اند.

>>>   او مردم در جاده برآید تظاهرات کنید حق زندگی کردن را به خود به فامیل به هموطنان تان بخواهید حکومت خاین پرست را چپه کنید اگر غیرت دارید
او روشنفکران افغانستان بیغیرت های قرن براید همراه به اعضای احزاب تان در جاده داخل و خارج حق خود حق مردم را از جامعه جهانی متعصب پرست تروریست پرور بخواهید
بیایید همه با هم‌یکجا شویم .
غنی و عبدالله بدون قید و شرط استعفا بدهید استعفا استعفا استعفا .لعنتی های وحشی صفت بی مروت .
مردم و کشور را تباه کردید . ارازیل ها رزالت بسسسسسسسسسس اسسسسسسسسسسسست
پاشان

>>>   محمد همایون صادقی
بازهم خودکفانی از تبارخودکفانان برادران کرزی ، غنی و گلبدین انفجار کرد ، دهها هموطن مان را به شهادت رساند و در ماتمگاه کابل خونین پدری ، مادری ، فرزندی ، خواهری و برادری را در ماتم نشاند .
اگر مردم کابل با همه مردمان دادخواه و عدالتخواه کشور متحد شوند و با قیام رستاخیز مردمی این نظام شونیستی فاشیستی را از ریشه نابود کنند شاید در قیام رقم تلفات کمتر از این باشد . اما ؛ پایان همیشگی به استبداد ارگ و برادران انتحاری ایشان خواهد بود .
دشمنان مردم در ارگ اند .
مردم نابودی دشمنان ایشان را از ارگ آغاز کنند .
در غیر ، این روزگاران خونین را تداوم است و جاری شدن دربا های خون و هر شهروند کشور را مرگ انتظار بود هر لحظه بوسیله خودکفان برادران غنی ، کرزی و گلبدین .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است