تعداد کشته های انفجار کابل به 55 تن رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133883 منبع: پرینت

آمار تلفات انفجار کابل امروز چهارشنبه 10 جوزا 96:

تا کنون از 132 زخمی منتقل شده به شفاخانه وزیر اکبر خان، 40 تن جان باخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر محب الله، رییس طب معالجوی در خصوص زخمی های منتقل شده به شفاخانه جمهوریت می گوید که حدود 319 زخمی از این رویداد بجا مانده است که 15 کشته در شفاخانه جمهوریت است.

بیش از 100 زخمی به شفاخانه امرجنسی منتقل شده اند که بیشتر آنان کارمندان شرکت روشن هستند و در میان زخمی ها تعدادی زن نیز وجود دارد.
ساعاتی قبل انفجاری نیرومند در نزدیکی سفارت آلمان و شرکت مخابراتی روشن در منطقه وزیر اکبر خان شهر کابل، رخ داد.

منابع گفته اند که مواد انفجاری درداخل یک تانکر جاسازی شده بود و درست در منطقه پر ازدحام وزیراکبرخان، انفجار داده شده است.

زخمی های این رویداد به شفاخانه های امنیت، جمهوریت، امرجنسی و وزیر اکبرخان منتقل شده اند. تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار کابل
وزیر اکبرخان
نظرات بینندگان:

>>>   بگذار انفجار شود و بكشند و بدرند، اين مردم خود چنين انتخاب كرده اند ، وقتى قاتل و مقتول براى اين جنايات كنار آمده اند ، هم دردى ما جاى را نمى گيرد. انفجار و قتل هم اين مردم را بيدار نمى كند، بگذار چنين شود!!!

>>>   خواب ترین
بی تفاوت ترین
گوسفندی ترین مردم مردم ماست
هر روز کشته میشوند باز هم بی تفاوت

>>>   Sar Dar
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان. مردمی که در طول ۳۰۰ سال توانایی شناخت دشمن خود را نداشتند سزایشان همینست ،روز جهانی پشتو هم مبارکشان

>>>   انسان خسته مى شود از همچو حالات.
در روى دنيا ما مثل مردم افغانستان خواب برده، نه ديده ايم.
وقتيكه پولها از سراسر دنيا سرازير مى شد، چه طور بر عليه يك ابر قدرت جنگيدند.
حالا چرا نه مى توانند كه يك سگ و يك پشك را از شانه هاى خود دور كنند؟

>>>   پيام هاي تكراري و كليشه يي نه دردي را دوا مي كند نه تغييري مياورد. اگر اين همه تسليت گويي و صبرخواهي كارا مي بود، در ١٦ سال گذاشته تاثير مي گذاشت. در حالي كه ماهيتِ دشمن و بي مايه گي حكومت را درك كي كنيد، چرا بارها پيام تكراري بنويسيم؟!
ما باور داريم كه عامل اين همه بي رحمي و خون ريختاند و انسان كشي، بعد از دشمنِ بيروني، دست هاي داخلي است. دست هاي كه در لإيه هاي مهم نظام رخنه كرده اند و زمينه كشتار بي گناهان را براي طالبان و داعشيان مساعد مي سازند. ما به جاي تقييح و تسليت بايد به مصاف دشمن در داخل نظام برويم. تا زماني با عوامل داخلي و ستون پنجم در داخل نظام تصفيه نكنيم، طالب را نمي توانيم در لانه هاي شان نابود كنيم. اگر ستون پنجم قدرتمندتر از كل نظام است، بنا به منظور توقف كشتار مردم بي گناه، بهتر است كل نظام محكوم به شكست و فروريزي گردد و بديلي بايد طرح گردد.
هـ م

>>>   خت هندوکش
واقعا این همه نشانه غفلت و نادانی ماست. در همان راه روانیم که هیچ سودی به ما نداشته و ندارد.

>>>   خود شان انفجار می دهند ، خود شان مردم بیچاره و بینوا را به خاک و خون می غلتانند، خود شان دفعتا در تمام رسانه ها ظاهر می شوند و در مورد همان حادثه گپ می زنند و تجزیه و تحلیلش می کنند . پنجابی ها را مسوول این کار میدانند !
همین لحظه تیلویزیون طلوع را تماشا می کنم و به سخنان یک (( کارشناس )) پشتون که حکمت الله شهباز نام دارد گوش میدهم . دل آدم بیخی می ترقد .... خاک بر سر تان با این پاکستان هغه کوی پاکستان دغه کوی .... گفتن تان .

>>>   در رسانه ها ، از همین تروریست ها ، از همین دولت کثیف ، از همین آدمهای خون آشام و بیرحم و جاهل به بسیار زبان دراز دفاع میکنند و همین تروریست های وحشی را برادر میخوانند . من حیرانم که ما را چه شده است ؟ تا چه وقت تماشا کرده نشسته ایم ؟!

>>>   كشورى را كه يك ديوانه يى متعصب و يك مفعولِ مازوخيست رهبرى كند ، مردمش چنين سرفراز اند!

>>>   فدا محمد تورانیان
نه پنجابی انتحاری میکند و نه عرب و یا انگلیس و امریکا بلکه تمامی انتحاری ها در افغانستان و پاکستان پختون هستند پختون یعنی افغان یعنی اوغان و یعنی زی زی ها و خیل خیل های افغانیت خواهان .....

>>>   TZ Bakhshi Bakhshi Zafari
مرد شوید ۵۰ نفر را جمع کشته بگیریم و این حکومت تروریست پرست و ناکاره را ساقط نماییم.

>>>   هدیه گلبدین حکمتیار به کابل است.

>>>   دولت کثیف در طو ل سه سا ل جند نفر وزیر را تعین کرده نتو انست تما م عمر خو درا به سر پرستی گذارنیدن
شما فکر کنید چه نو ع انسا ن ها را سر پرست تعین کرده اند جا ی افسو س به عین و غ است

>>>   قبل از چاشت امروز انفجار مهیب و بزرگی در شهرکابل رخ داد که صدها تن در آن کشته وزخمی شدند و هدف آن نیز معلوم نیست.
این انفجار هیچ ربطی به مجاهدین امارت اسلامی ندارد، نه مجاهدین ما در این رویداد دست دارند ونه هم مجاهدین اجازه دارند که در جاه های بی هدف چنین انفجارها را انجام دهند.
 اینکه رویداد مربوط کی ها خواهد بود بعداً آشکار خواهد شد، ولی امارت اسلامی هر آن حمله، تخریب و انفجار را نکوهش میکند که هدف آن متضرر شدن مردم ملکی باشد و هیچ هدف مشروع را در قبال نداشته باشد.
هموطنان مطمئن باشند که رویداد امروزی کابل کار مجاهدین نیست.
حبیب الله یوسف زی

>>>   کار دولت است شک نکنید.

>>>   شايد يك عده توهين بشمارند ولى من نشر ميكنم:

سيد حسيب مصلح:
بر پدر و مادر و خود حامد کرزی، محمد اشرف غنی احمدزی و حامیان داخلی و خاذرجی شان ملیارد ها بار لعنت

مردم کابل سلام.
چرا شما هنوز هم لشمک لشمک نشسته اید و می گذارید که این قبیله گرایانی بی ....و .... به سرکردگی حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمد زی و حامیان داخلی و خارجی شان هر روز فرزندان شما را به قتل برسانند؟

مگر شما مردم کابل ناموس و شجاهت و همت ندارید که علیه یک مشت جنایت کار، خاین، تمامیت خواه، انحصارطلب، بی ناموس، جاسوس، دست نشانده بیگانه، وابسته به دشمنان کشور و ملت شما بر سر شما حکم می رانند؟

مگر شما مردم کابل مسلمان و انسان های با شرف و با عزت نیستید که یک بار قیام کنید و به این برنامه های قتل عام فرزندان تان توسط دهشت افگنان خاتمه بدهید؟

من همیشه به مردانگی مردان کابل و به همت زنان کابل شک داشتم چون همیشه این کابلیانی لافک و پوفک مانند برده ها و نوکران و غلامان و کنیزان قبیله گرایان و دیگر مستبدین و استعمارگران و مستکبرین خارجیی وحشت آفرین و دهشت گرا در برادر ظلم رفته بر خود و دیگران شوله گک خود را خورده و پرده گک خود را کرده اند.

بچه های کون خشک کابل بشرمند که فقط با کاکلک زدن و قف قف راه رفتن و پوک پوک گپ زدن خود را به دروغ متمدن و شهری می شمارند در حالی که اگر این بچه های کابل غیرت انسانی، استقلال نفس، ناموسداری، شجاعت و همت می داشتند در طی چهل سال گذشته کابل و افغانستان به چنین روزی نمی افتاد.

بچه های کابل بروید چادر سر کیند و دامن بپوشید و لاف مردی و مردانگی و جوانمردی و کاکه گی سر ندهید چون شما بی غیرت ها که نمی توانید از پس چند مزدور را راس رژیم ع و غ برآید به درد باد گوز خز هم نمی خورید.

شما کابلیان اگر مرد و بانموس می بودید امروز پایتخت افغانستان کشتارگاه مردم مظلوم ما نمی بود.

کاش کابل پایتخت افغانستان نمی بود و کاش در کابل یک مرد واقعی پیدا می شد تا با قیام علیه این دژخیمانی مسلمان نما پایتخت و کل کشور را از شرّ قبیله گرایان نجات می داد.

ای بر پدر و مادر و خود حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمدزی و همه طرفداران و حامیان داخلی و خارجی شان ملیارد ها بار لعنت الهی باد. آمین یا رب العالمین.

داکتر عبدالله عبدالله و دیگر لشمک الدین ها هم باید پس از این چادر و دامن پوشیده به خیابان های کابل ظاهر شوند چون چنین مجاهد نما اهی منافق و حرام خور و عوام فریب به درد لای دیوار هم نمی خورند. خاک عالم بر سرت ای داکتر عبدالله عبدالله بزدل و ترسو و لخشه مشربی سست عنصر و بی عار باد. آمین یا رب العالمین.

من همه ی این کشتار های مردمم را و این رژیم منحوس و بادران آن را و برادران ناراضی حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمدزی و گلبدین حکمتیار حرامی و امثالهم را تقبیح می کنم و از بارگاه الهی در این ماه مبارک رمضان برای این ملحدانی مسلمان نما خواهان لعنت ابدی هستم.

اما من کابلیان را مردمی ترسو، شوله خور و بزد چون داکتر عبدالله عبدالله هستند که توان و همت به دست گرفتن سرنوشت خود را ندارند.

>>>   کشتار امروز کابلیان ادامه وحشیگری ۲۷۰ ساله بادیه نشینان چپاولگر است
با اینها نمیشه در صلح و صفا زندگی کرد!

>>>   Zahir Ariaie

همه كسانيكه براى نماز تراويح بيرون مى زنند اگر همه يكجا و همدل به طرف ارگ حركت كنند، فرداى ان روز شهر تان براى زندگى فرزندان تان امن تر خواهد بود.اما ملت " به من چى"محكوم به دادن قربانى و دفن فرزندان و عزيزان خود اند!!!

>>>   خوب شد که حکمتیار صاحب امد تعداد انفجا وانتحار ها کم گردید وگرنهخدا میداند که دریک ماه رمضان چقدر کشته میشدند!!!
نور ولی

>>>   شما مسلما ن جها ن تا به حا ل سیا ست را درک نکرده اید که در طول تا ریخ و خو صا در طول چهل سا ل در افغا نستا ن جنگ از طرف کشور های غربی صو رت گرفته است
شما فکر کنید درهراق سوریه لبیا چه کپ بو د که جنگ را غربی ها بر پا گذاشت
در قرا ن ذکر است که کفار دوست مسلما ن نمی شو د و این ع وغ هردو شا ن غلا مان حلقه به گوش اند
پر پا خیزید خداوند در قران ذکر
کرده که یکی روزی و دیگر مرگ را من برای تا ن می دهم
مگر وما وشما در این فکر هستیم اگر کفار برای ما روزی ندهد ما گو شنه می ما نیم افسو س به ما وشما مسلما نان که مارا کفار بازی می دهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است