حکومت افغانستان، حکومت روابط است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۱    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133847 منبع: پرینت

سابق از فاصله گرفتن ملت از دولت صحبت می شد اما حالا باید گفت که ملت از دولت و این حکومت نفرت پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد هاشم دانش، آگاه امور سیاسی در گفتگو با آریانا گفت: رهبری نیروهای امنیتی و وزارت های بخش امنیتی در خواب غفلت هستند. وقتی فجایع بیخ گوش رییس امنیت ملی در پایتخت کشور اتفاق می افتد، چه انتظاری از زیر دستان و رییسانی که این شخص بخواهد برای دیگر ولایت ها تعریف کند، هست؟

دانش، بانی تمام بدبختی ها موجودیت یک حکومت بی کفایت دست نشاده می داند و بیان می کند: از یک پوسته در ولایت فراه با پولیس تماس می گیرند که نیروهای نفوذی در میان ما هست و طالبان اکنون از چهار طرف را ما محاصره کرده اند اما قوماندان کوچکترین اعتنایی نمی کند و در اثر بی اعتنایی وی، هشت نفر از آنان کشته می شوند. این مورد با وزارت داخله بحث شد و وزارت در این ارتباط یک دگروال را بجای جنرال روان کرد، حالا مردم فراه باید تا 28 اسد در بدترین وضعیت امنیتی به سر ببرند تا عالیجناب رتبه جنرالی را بدست بیاورد.

این آگاه سیاسی، افزود: دلیل این اتفاق ها این است که حکومت، حکومت روابط است و قطعا ضوابط وجود ندارد. هرکس رابطه داشته باشد در بالاترین پست ها و کرسی ها می نشیند و بی صداقت ترین انسان ها در وزارت داخله، دفاع و ریاست امنیت ملی می روند. افرادی که تعیین می شوند یا باید با تیم غنی یا با تیم عبدالله وابستگی داشته باشند که نتیجه اش چنین فرآیندی می شود.

دانش افزود: تمام ارتباط رییس جمهور با ولایت ها از طریق اسکایپ است. سابق از فاصله گرفتن ملت از دولت صحبت می شد اما حالا باید گفت که ملت از دولت و این حکومت نفرت پیدا کرده است و تا حاکم نشدن اصل شایسته سالاری و سپرده شدن کار به اهل اش به هیچ عنوان در موجودیت رهبران فعلی نمی توان اعتماد رفته را بازگرداند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است