تحولات فلسطین در سه شنبه نهم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133844 منبع: پرینت

** همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح افطار 250 هزار روزه دار در باریکه غزه با حمایت هلال احمر ایران کلید خورد و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و بر اساس آن روزانه هفت هزار و 500 بسته افطاری در بین مردم غزه توزیع خواهد شد.
رژیم صهیونیستی از حدود 10 سال پیش باریکه غزه را در محاصره قرار داده و نقل و انتقال کالا به این منطقه به دشواری صورت می گیرد.

** ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب برنامه ای چند ساله، تغییراتی مهم در ساز و کار تمرین نیروهای نظامی این رژیم ایجاد خواهد کرد که یکی از آن ها ایجاد مرکز آموزش های مدرن در شمال فلسطین اشغالی است که به نام 'سنیر' مراحلِ اولیه احداثش کلید خورده است.
رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تکرار شکست های متوالی خود در برابر حزب الله لبنان، طی دو جنگ 2000 و 2006 بیش از 40 مرکز آموزشی ایجاد کرده است تا نظامیان خود را برای جنگ در مناطق مسکونی و داخل تونل ها آموزش دهد.

** نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل در کنار هم را غیرعملی دانست و خواستار راه حل مبتنی بر تشکیل سه کشور شد.
جان بولتون با اشاره به نداشتن شانس دونالد ترامپ برای برقراری صلح میان اسراییل و فلسطین؛ با پیشنهاد راه حل مبتنی بر تشکیل سه کشور، شامل واگذاری غزه به مصر، تجزیه کرانه باختری و واگذاری بخش هایی که مشمول اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نمی شوند به اردن، ادعا می کندکه این به نفع فلسطینی ها و فرزندان آن ها است و سبب بهتر شدن وضعیت زندگی آن ها می شود.

** ستاد رسیدگی به امور اسیران و آزادگان فلسطین با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که اسرای فلسطینی پس از مذاکره با اداره زندان های رژیم صهیونیستی و توافق برای محقق شدن 80 درصد از خواسته های انسانی و معیشتی خود اعتصاب را پایان دادند.
عیسی قراقع رییس هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین، تاکید می کند که این اعتصاب تحولی اساسی در زمینه شرایط انسانی و معیشتی زندگی اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است