تحولات سوریه در سه شنبه نهم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۳    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133843 منبع: پرینت

** چهارمین و آخرین گروه تروریست ها شامل 455 تروریست و 557 تن از خانواده آن ها روز دوشنبه، محله برزه را به مقصد استان ادلب و جرابلس در شمال شرق استان حلب ترک کردند.
این افراد در چارچوب دومین گروه و براساس توافق با دولت سوریه به استان ادلب منتقل شدند.
این تروریست ها از پیوستن به روند آشتی و تسویه وضعیت خود براساس بخشنامه شماره 15 عفو ریاست جمهوری در سال 2016 خودداری کردند.

** اتحادیه و شورای اروپا، تحریم های خود علیه دولت سوریه را تا یک سال دیگر یعنی اول ژوئیه 2018 تمدید کرد.
این تصمیم، در راستای راهبرد اتحادیه اروپا در مورد سوریه اتخاذ شده است و این نهاد محدودیت های خود بر نظام سوریه و حامیان آن را تا زمان سختگیری بر غیرنظامیان در این کشور حفظ خواهد کرد.

** محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی عازم مسکو شد تا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درباره مسایل مختلف از جمله تحولات سوریه و ایران گفتگو کند.
بن سلمان در سومین سفرش به روسیه طی دو سال اخیر مسایل مربوط به سوریه و ایران، همچنین تقویت همکاری های دو جانبه به ویژه در زمینه نفت را ارزیابی خواهد کرد.

** رسانه های نزدیک به تروریست ها امروز وحشت و نگرانی تروریست ها نسبت به اعزام تجهیزات جدید ارتش سوریه به شهر درعا را منعکس کردند.
گروه های تروریستی اعزام این حجم نیرو و تجهیزات را با هدف بازیس گیری محله المنشیه ارزیابی کرده و به همین دلیل دچار وحشت شده اند.
تروریست های تکفیری در منطقه درعا، البلد و روستاها و شهرک های اطراف شهر درعا، حضور دارند و سلاح و نیروی مورد نیاز خود را از طریق مرزهای اردن که با شهر درعا فقط 13 کیلومتر فاصله دارد، تامین می کنند.

** رسانه های سوری از حمله شدید گروه تروریستی تکفیری داعش به محله های القصور و الجوره شهر دیرالزور خبر دادند که بر اثر این حملات 14 شهروند سوری که شماری از آن ها کودکان و زنان هستند کشته و 40 تن دیگر زخمی شده اند.
این حمله توپخانه ای خسارت های فراوانی نیز به زیرساخت های عمومی و اموال و منازل شهروندان سوری وارد کرد.

** نشریه الرای کویت در سرمقاله خود با اشاره به موضوع حاشیه رانده شدن آمریکا در پرونده سوریه، نوشت: همزمان با توقف درگیری ها در اکثر مناطق سوریه، ایران به عنوان یک بازیگر اصلی در بحران سوریه تلقی می شود و با همکاری روسیه و ترکیه خواسته های خود را در این کشور بدست آورده است.
این رسانه در ادامه مقاله میزان استحکام پیمان و همکاری مشترک کشورهای روسیه، ایران، عراق و سوریه، همچنین هماهنگی های خوب میان این چهار کشور برای مقابله با داعش و مقابله با پیشروی این گروه تکفیری در عراق را یادآور می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است