ارزیابی کارمندان وزارت اقتصاد بصورت الکترونیکی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133824 منبع: پرینت

نهادینه ساختن سیستم جلوگیری از فساد در وزارت اقتصاد.

نمی توان در کل ادعا کرد که وزارت اقتصاد عاری از فساد است اما رهبری این وزارت مصمم است با تطبیق راهکار شفافیت حسابدهی، این وزارت را به عنوان یک نهاد دولتی عاری از فساد اعلام نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد در نشست خبری امروز سه شنبه 9 جوزای 96 در خصوص چگونگی شفافیت در وزارت اقتصاد در مرکز رسانه های کابل گفت: برنامه های آموزشی در بخش های آگاهی از قوانین برای تمام کارمندان مرکزی و ولایتی ذی ربط به وزارت اقتصاد تدویر یافته تا عدم آگاهی از قوانین سبب بروز فساد نگردد.

مراد، درخصوص اقدامات در بخش مدیریت منابع بشری در وزارت اقتصاد بیان کرد: تمامی استخدام ها در وزارت اقتصاد بصورت رقابت آزاد انجام می شود و حتی یک رییس عمومی، یک آمر، یک مدیر و یک مامور این وزارت بدون رقابت آزاد تقرر نیافته است و کارمندان بدون درنظرداشت مسایل قومی، سمتی، زبانی، سیاسی و مذهبی گزینش می شوند.

مراد، درخصوص اقدامات وزارت در بخش مبارزه با فساد اظهار می کند: این وزارت بسیار کسانی را به نهادهای کشفی، قضایی و دادستانی معرفی کرده است و تحمل سازش ندارد.

وزیر اقتصاد افزود: تاکید بیشتر این وزارت روی نهادینه ساختن سیستم هایی است که از شیوع فساد جلوگیری کند. سیستم آگاهی دهی در این وزارت ایجاد شده است و ارزیابی کارمندان به صورت الکترونیکی، روزانه ثبت می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر اقتصاد
مبارزه با فساد
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همه وزارت ها این طور پلا ن داشته با شد خو ب است مگر وزارت مخا برات بخش تیلی کام فقط اگر پشتو گپ بزنی در پوست های مدیریت گما سته می شوید در غیر ان رخصت می شوی

>>>   .. درد باید کشید وقتی در حضورت درایور پاکستانی در دوبی شیوه گرفتن پاسپورت و رسیدن به دوبی را برای پاکستانی دیگر از طریق موبایل رهنمای کند و بگوید که خیلی آسان از تورخم بگذر و به جلال آباد رسیده کابل بیا و خود را قبایل سرحد معرفی کرده پاسپورت افغانی اخذ و درخواست ویزه دوبی کن ...... اصلا( پکی مشکل نشته مره .....)
دریوار جوابش را طوری که لازم بود گرفت از من اما..... آیا میشود جلو بدنامی کشور را از دست این نامردان گرفت.
حال میدانم دلیل مسافرین با سر وضع متفاوت در پرواز های کابل دوبی چیست.
ملت بیدار است!!! حکومت بیدار شو !!!

>>>   دورغ میگوید این وزیر ریس خدمات اجتماعی این وزارت که یک شخص مجرب واز طریق رقابت ازاد مقررگردیده بود از اینکه وابستگی به هیچ گروهی نداشت بست ان به اعلان گذاشته شد تااینکه یکی از بستگان وزیر مقرر گردید

>>>   تمام تقرر ها از طریق رقابت آزاد صورت گرفته اما برای ریاست های ولایتی -20000 15000 دالر و ریاست های مرکز با مبالغ متفاوت بطور خوش به رضا باید به جناب چاقک نفر متمن وزیر صاحب پرداخت گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است