تحولات بحرین در هشتم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133797 منبع: پرینت

** شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی جهان عرب با صدور بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با مردم بحرین خواستار توقف فوری خشونت خونبار علیه مردم بحرین و تقویت وحدت ملی شدند.
در این بیانیه آمده است: بحرین طی روزهای اخیر پس از نشست های ریاض شاهد حملات خونبار رژیم آل خلیفه به حقوق مشروع مردم در برگزاری تظاهرات، اعتراض، درخواست های عادلانه در خصوص اصلاح، تغییر، توسعه پایدار و عدالت اجتماعی بوده است.

** خانواده شهدایی که سه شنبه هفته گذشته در پی حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به شهادت رسیدند با صدور بیانیه ای خواستار پیکر فرزندانشان از عوامل حکومتی شدند.

**‌ در تظاهرات شبانه مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه, تظاهرکنندگان پل اصلی ارتباطی میان شهرک عیسی و منامه را بستند و درگیری شدیدی میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان روی داد.
بحرین از سه شنبه هفته گذشته پس از حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به تحصن مسالمت آمیز طرفداران شیخ عیسی قاسم در مقابل منزل وی، شاهد موج جدیدی از اعتراض ها علیه رژیم آل خلیفه است.
این کشور فقیر عربی از سال 2011 میلادی تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی در نتیجه سیاست های غیرمتعارف رژیم آل خلیفه مواجه است و این رژیم بدون توجه به حقوق شهروندی و قوانین بین المللی، دست به بازداشت و یا لغو تابعیت شهروندان معترض این کشور می زند.

** رژیم آل خلیفه با استقرار گسترده نیروهای کوماندو و موترهای نظامی در منطقه الدراز محل سکونت آیت آلله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را از 21 ژوئن (31 خرداد) به پادگان نظامی تبدیل و آمد و شد در این منطقه را ممنوع اعلام کرده است.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه هفته گذشته با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و طرفداران وی در منطقه الدراز پنج تن را شهید و بیش از 200تن را زخمی کردند.

** پایگاه خبری 'میدل ایست آی' در توئیتی، آن چه که در ( الدراز) رخ داده است را خونین ترین روز بحرین از سال 2011 تاکنون نامید.
این توئیت جنایت رژیم آل خلیفه در منطقه الدراز پس از سفر ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عربستان را تصادفی ندانسته است.

** عباس الکاظم محقق ارشد روابط بین الملل و کارشناس سیاسی خاورمیانه و رئیس موسسه شیعه شناسی آمریکا در توییتی ضمن انتقاد از جنایات رژیم آل خلیفه علیه شهروندان این کشور، نوشت: دولت بحرین خشونت ها را تشدید کرده است و شهروندان بی دفاع را به قتل می رساند و حتی مانع از آیین تشییع و خاکسپاری مناسب برای کشته شدگان می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است