اشرف غنی را بیشتر بشناسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133791 منبع: پرینت

داستان زندگی اشرف غنی و اجدادش که در خدمت قوای انگلیس برضد افغانها می جنگیدند شباهت به داستان پیر بلند دارد.
پیدا است که اشرف نه کوچی بلکه انگلیسی پیر بلندی است. اینهم بیوگرافی او که بوسیله مرکز پژوهش شخصیت ها در لندن نشر گردیده است.

خلاصه از پدر پدر خادم انگلس بوده اند.
در زندگینامه رییس جمهور جدید کشور آمده که محترم اشرف غنی در یک خانواده "کوچی" در ولایت لوگر به دنیا آمده است. چنین ادعایی هیچگونه اعتبار تاریخی یا فرهنگی ندارد.

اشرف غنی در محله قدیمی کابل به نام "گذر فورمولی‌¬ها" در شمال کوه‌های "بالاکوه" به دنیا آمده و بزرگ شده است.
او برخلاف ادعاهای رسمی ‌اش، نه در ولایت لوگر زاده شده و نه زندگی اولیه خود را در آنجا گذرانیده است.

پدر او (شاه پسند که بنام شاه جان و شیرآغا ملقب بود) هیچگونه رابطه قبیله‌ ای قابل اثبات با پشتون های کوچی یا مسکون در افغانستان ندارد.

شاه پسند هرگز در حکومت افغانستان فعالیت نداشته است. او ایام اولیه جوانی خویش را به عنوان کارمند در یک شرکت خصوصی حکومتی به نام "ریاست نقلیات" در کابل گذرانیده است. حکومت کابل سهمی در این شرکت داشت، اما آن را اداره و رهبری نمی‌کرد. شاه پسند در دهه 1980 به پاکستان مهاجرت کرده و یک شرکت بزرگ وسایط نقلیه باربری را تاسیس می کند.

ادعای تعلق اشرف غنی به هویت "احمدزی" صرفا ادعایی است که نمی ‌توان آن را اثبات کرد. تعلق موثق به یک اصل و نسب پشتونی نیاز به ارایه سند دارد. نسب پدری اشرف غنی (پیش از پدر بزرگش) شاید به یکی از دهقانان در "سرخاب لوگر" مرتبط باشد. پدر پدر بزرگ او "بهرام" (یک نام باستانی پارسی) از میزبانان و پیش‌آهنگان نیروهای اشغالگر بریتانیایی در جریان جنگ دوم افغانستان-انگلیس (1878- 1880) بود. شواهد این موضوع را می‌ توان در گزارش های وسیع نشر یافته درباره این جنگ مشاهده کرد.

علاوه بر این، پدربزرگ پدری اشرف غنی بنام "عبدالغنی" یکی از همکاران نیروهای مزدور انگلیس (به رهبری محمد نادر) در جریان سال‌های 1929- 1930 در سرنگونی "حبیب الله کلکانی" است. عبدالغنی، به پاس این خدمات توسط "نادر شاه" -با لقب نظامی اعزازی- مورد تفقد واقع شده و به وی مبلغ زیادی پول و یک دستگاه واحد مسکونی رایگان در محلۀ قدیمی کابل اعطا می گردد. این خانه، یکی از انبوه منازل ضبط شده توسط حکومت کابل از مخالفین قبلی بود.

شایعات وسیعی وجود دارد مبنی بر اینکه در دهه های 1930 و 1940، عبدالغنی نفوذ بسیار زیادی در گروهی از سارقینی داشت که در دشت "سقاوه" ولایت لوگر فعالیت داشتند. سارق وحشی صفتی بنام "بلای" که اکثرا به خانه عبدالغنی رفت و آمد داشت، رهبر این دزدان بود. بلای، برادر کوچک زن دوم عبدالغنی (مادر بزرگ اشرف) بود.«

مادر اشرف غنی (کوکبه ملقب به ضیا گل) دختر "احمد علی لودین"، اهل "کوهدامن" بود. خانواده‌ ای که من در آن بزرگ شدم، گهگاهی با خانواده‌ای که اشرف غنی در آن بزرگ شده بود، مراوده داشت. نام اشرف غنی بهنگام تولد "اشرف" بود، به افتخار "شاه اشرف هوتکی"، یکی از حاکمان پشتون در اصفهان ایران در سده هجدهم. برخلاف ادعاهای اشرف در وبسایت خود، وی مکتب ابتدایی را در کابل خوانده است، نه در لوگر.

پسوند "غنی" در جریان مکتب عالی (لیسه) به نام اشرف اضافه می گردد. او در دهه 19700 بنام "اشرف غنی احمدزی" وارد "دانشگاه آمریکایی بیروت" می¬‌شود. از این تاریخ ببعد در ادعای این سه هویت شخصی خود متناقض عمل کرده است.

غنی در دهه 1970، به عنوان مترجم در پروژه‌ های مختلف تحقیقاتی اروپایی-امریکایی در کابل فعالیت داشت. دسترسی به این شبکه‌ های علمی غربی، به اشرف غنی کمک کرد تا به دانشگاه‌ های بیروت و کلمبیا راه یابد. وی از سال 2001 به بعد، به عنوان مشاور ارشد به سیاستمداران مداخله‌گر امریکایی در افغانستان خدمت کرد.

در ماهیت قضیه، آنچه اشرف غنی در حق نیروهای اشغالگر امریکایی در افغانستان انجام داده و می‌دهد، همان چیزی است که اسلاف وی در جریان جنگ اول افغانستان-انگلیس برای بریتانیایی ها در سال‌های 1929-1930 انجام دادند.

رابطه فرهنگی اشرف غنی با جامعه و فرهنگ قبیله ای پشتون، دست کم برای سه نسل قطع شده است (از اواخر سده نوزدهم). هویت پشتونی متشکل از اضلاع مثلث "خون پشتونی"، "گفتار پشتونی"(پشتو ویل) به عنوان زبان مادری و "رفتار پشتونی" (پشتو کول) می‌ باشد.

بر اساس سوابق تاریخی و ویژگی ‌های اجتماعی اشرف غنی، ادعای او در مورد هویت پشتونی فقط محدود به توانایی او در صحبت و لهجه بازاری پشتو می‌باشد. اشرف غنی، بومی واقعی کابل است. او و برادر کوچکش (حشمت غنی) از سال 2001 به بعد بصورت کاملا عامدانه یک هویت کوچی پشتونی را برای خود ساخته‌ اند.

رسول قیام
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
کوچی
نظرات بینندگان:

>>>   هرچه هست خوب پلان کار ساخته میتواند ودر بیرون کردن دزدان ازصحنه مهارت دارد ما به پدرکلانش چی ضرورت داریم که ازکجاست مثلا خلیل زاد لاز افغنستان است حالا امریکائی ها به او اعتماد نکنند؟؟
ر

>>>   فلهذا اگر این شایعات درست باشد، پس غنی یک وطنفروش تاجک اهل کابل است.

>>>   پشتون سازی شمال توسط اشرف غنی احمدزی ادامه دارد.
طالبان داعش خونخوار از ارگ حمایت میشود و توسط اشرف غنی احمدزی رهبری میشود. نا امنی شمال و پشتون سازی شمال یک پلان شوم و خطرناک اشرف غنی احمدزی است.
چکار باید کنیم.
مردم شمال باید مسلح شویم و خود ماها باید در مقابل طالبهای ارگ مقاومت کنیم.به منتظر رهبران ... پشتون تبار مشل عبدالله نباید باشیم. همه ما و شما میدانیم که طیاره های ارگ در تمام طول شب میاید و طالبان را کمک میکنند.

>>>   آقای قیام آنچه را نوشته اید کاملا دقیق بوده. اسناد درآرشیف های انګلیس نیز فرموده شما را تایید می کند. ایشان و خلیل زاد آخرین مهره های شبکه های جاسوسی انګلیس وشرکای شان در پوهنتون بیروت بودند که بخاطر خدمتګذاری به باداران شان کشور ما را به این سرنوشت نا هنجار و درد آور روبرو ساخته است.واینها سوداگران اند که خود را با پشتون ها پیوند می دهند لیکن ازگفتار تا کردار همه شان خلاف زبان، تعهد، وطن پرستِی پشتونها است. روی شان سیاه
کابلی والا ازدانشگاه کابل

>>>   عاقبت گرگزاده گرگ شود...
گرچه با آدمی بزرگ شود.

>>>   انچه که من از غنی شنیدم این چنین شنیدم غنی با صدای بلند چنین گفت
من غنی شیرم ادم میخورم
د شمنان خویش دردم میخورم
دوستم زودتر بیا از ترکیه
دوستم را سپیده دم میخورم
نبی جاغوری

>>>   بار ها نوشته ام و باز خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، تا انسان و فرهنگی می شود انجیر تاشقرغان ما گل خواهد کرد و دم شتر تازی های سوسمار خور به زمین خواهد رسید .
این یک نمونه دیگر کار رئیس اوغان که از قضا رئیس دانشگاه بلخ شده . شما خود داوری کنید که من متعصب هستم یا این طایفه بی فرهنگ زن فروش :

>>>   Abdul Habib
نوشته ها و تحققات من ؛ پیرامون تاریخ اوغان ها برمبنای سند و حقیقت استوار است و تاریخ ظهور این قبیله در کشور مان ؛ حدود 300 است و نه بیشتر.

>>>   بدالسمیع صمدی
تاريخ اين سرزمين جعلكاري شده وبايد دوباره باز خواني شود. اين رسالت روشنفكران است تا اقليت هاي كاذب كه سال هاي سال است زير نام اكثريت امتياز مي گيرند بايد اين روند متوقف شود در غير جعل كاران با اين سم پاشي شان ذهنيت بيدار نسل جوان ما را مسموم ميكنند. مادر شعور شكوهمند ات را مي ستايم هميشه انتظار توليد زيباترين مفاهيم را دارم از شما.

>>>   Soraya Baha
به باور من یک راه حل نسبی موجود است که در میان سربازان کار و نفوذ کرد و سربازانی را که جنرال های پشتون در جبهات ساختگی طالبان برای کشتت شدن می فرستند آگاهی و درک عمیق از دشمن اصلی که در ارگ نشسته پیدا و یک کودتای علیه شان صورت گیرد و بعد کمیته مسوول در یک میزبا امریکایی ها نشسته وارد مذاکره شوند.

>>>   اين فارمول دولتداري اشرف غني است ، كه هيچ قوماندان وهيچ رياست هاي تعليم وتربيه وتحصيلات عالي بجز از پشتون ازديگر اقوام بوده نميتواند .

>>>   رسول نی که همرایش خویشاوندی میکنی که اینقدر سجره اش را بیان کردی غنی پير شده دیګر از دست اش چیزی پوره نیست.

>>>   برادر محترم نوشته تان جالب بود تشکر بسیار از معلومات تان
لطفا در مورد سرمایه و ثروت که طی این سال های او را میلیاردر ساخته معلومات دهید
کابلی

>>>   جناب قیام: اول خو اکثر مفاهیم تا حدس تان است نه حقیقت! دوم ما چه کنیم که ریشه رئیس جمهور پشتون است یا غیر پشتون هر چه که هست حال رئیس جمهور افغانستان است.

>>>   جی کار داری که هر کی است.بجه سقاو.دزدان کشکنی تاجکستانی خو نسیت افغان است پشتون است نوش جانش.. در قرارداد بن کی وطن را فروخت

>>>   اشرف غنی یک ریس جمهورموفق است باید از او حمایت کنیم، این عضی غاصبان ودزدان سرگردنه هستند که میخواهند اورا تخریب کنند

>>>   "اشرف غنی یک رئیس جمهور موفق است..."
موفقیت از سرو کله اش میبارد. یک نگاهی به کار نامه اش بیاندازید!!!

>>>   چندان که علم بیشتر داند
چون عمل در او نیست نادان است

شجره تماماً رهبران ما را حلاجی کنیم بعد از دو پشت مفقود الاثر میشوند

مانند ملای پل خشتی
مانند صبقت الله مجددی
مانند سیاف
مانند کلب دین
مانند گیلانی خیل ها

>>>   در اصل اصليت كه اينها را به قدرت ميرساند همان استعمار سابق وسرمايه داران فعلى انگليس است كه نميگذارد كشور مان در اين ٢٠٠ سال كدام پيشرفت داشته باشد. از ملاى مسجد پل خشتى شروع تا به غنى گل گلالى راكتيار كور قندارى وديگر قاچاقبران كه حالا هويت شان نتنها به مردم ما بلكه به جهانيان هم هويدا شده
ح ع

>>>   Salam
به خدا قسم ، اين دونيم سده است ، صد سده هم سپرى شود با قبيله گرايان و اين طايفه وطن ساخته شود. قسم مى خورم كه ما وتو خواهيم مرد و پسران و نواسه هاى مان هم خواهند مرد ولى جنايات ، كشتار ، قتل ، بى عدالتى ، زورگوى ، برترى طلبى قومى و شوؤنيزم قبيله را پايان نخواهد بود تا همه را سركوب كنند و اوغانستان دلخواه خود را بسازند.
راه جز خاتمه دادن به اين تفكر انسان سوز قبيله يى نيست و راهى جز شكستن ساختار مركزى مستبد قومگرا هاى پشتون نيست ، يا كشور را فدرال بسازيد و يا به ده پارچه تجزيه اش كنيد تا خواب لوي اوغانستان تحقق نيابد . از زنده گى كه تحت توهين يك طايفه يى خرد گريز به برباد رود ، بهتر است نباشد.

>>>   به نبی جاغوری !
همو مادربم خواه ده تن باشه خواه نباشه
مـــه مــیرم سنــــگ ماشــه ازتـو باشــه

>>>   شمــالی دزد زار باشه به ماچـــی
همـــه دزد هایش عیار باشـه به ماچی
شـــب ها در دزدی وروزها به چـوکی
امریکائی ها انتظار باشـه به ماچـی

>>>   واه واه چی کشور پشتولستانی شجره پشتولی

>>>   متن نشر شده کاملا کذب بوده و هیج سند و شواهد مبنی به ثقه بودن اش ندارد. صرف بخاطر شخصیت کشی جناب ریس جمهور نشر شده است. بنده از پدر متوقی ام شنیده بودم که پدر و پدر کلان داکتر غنی را میشناخت و می ګفت که از ولایت لوګر هستند. خلاصه شخصیت پاګ، کار کن، با علمیت است. تخریب توسط ګروه های مافیایی و متعصب صورت میګیرد.

>>>   مثلیکه از احمد ضیا مسعود و سایر دزدان چیزی برایت رسیده ای نامرد!!!!

>>>   حکومت غیر قانونی و تروریستی غنی و باند فاسدش در پی خاموش ساختن صدای مردم هستند و باید جلو این استبداد گران گرفته شود.

>>>   سلام به دولت مردان افغانستان یک فکر به مهاجرین در ایران زندگی میکند باشین فقط بخاطر خدا نه به خاطر سیاستیتان نه بخاطر قدرتی تان یا اینکه افغانستان را آ رام بسازیم

>>>   اشرف جان ((غنى)) تاريخ وطنت را اگر مطالعه نكردى انرا بخوان به مثل يك افغان با شهامت وبا غيرت عمل كن به مثل يك گودى كوكى عمل نكن تاريخ يك روز قضاوت خواهد كرد ناطور نشود كه تو وأولاد تو وأعضاء فأميل تو از طرف تاريخ ومردم محاكمه شوند

>>>   وطنداران، قوم احمدزي يك قوم بزرگ و باعزت است. احمدزي ها در مناطق مختلف لوگر زندگي دارند. اشرف غني مربوط اين قوم است و با شاهپور خان همتبار است. شخصيت اين آدم مريض به قومش هيچ تعلق ندارد. او نه در بين قوم زندگي كرده و نه پشتوانه قومي دارد. حتي در بين فاميل خود بنام اغايگل ديوانه مشهور است. به مصداق ضرب المثلي كه ميگويند، پنج كلك برادر اند ولي نه برابر، در هر قوم وحتى فاميل شخصيت هاي متفاوت تبارز ميكنند. اينكه رهبري مملكت را ....ها، جاسوس ها و ونوكران اجنبي مانند غني، اتمر ، ستانكزي، گلبدين ، رحيمي و تيوريسن هاي آنها مانند يون بدست دارند و وطن را به كجراهه ميبرند، نشأني ذلت مردمان اين وطن است. چرا كه همه خاموش نشسته و انتظار استيم كه چه چيزي ديگر سر ما ميآيد. وقتي حق خودرا نميگيريم ، شكايت هم از روزگار نكنيم.

>>>   شمالی دزدزارباشد همیشه ازناموست حفاظت کرده است: همان دزدان عیارش از زیرپای انگلیس نجاتت داده است: اگرآنها درچوکی میبودند حال ازکشورهای اروپای کرده ما متمدن ترمیبودیم به زور انگلیس همیشه حکومت کرده اید همیشه خود فروشی کرده ایدنمیدانم خودفروشی را میدانی یانه.

>>>   مشکل مردم ما فاشیزم تمامتیخواه حاکم بر ارگ است، نه تروریزم. ارگ تروریزم می پرورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است