ماکرون به روسیه خواهد رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133774 منبع: پرینت

«ماکرون» و «پوتین» امروز دیدار می کنند.

رییس جمهوری جوان فرانسه امروز دوشنبه 8 جوزای 96 در کاخ «ورسای» میزبان همتای روس خود خواهد بود- دیداری که به زعم کارشناسان، آزمونی دیپلماتیک برای وی در مواجهه با یکی از برجسته ترین رهبران جهان است.

به نقل از رویترز، «امانویل ماکرون» رییس جمهور 39 ساله فرانسه وعده داده است در اولین دیدار رو در رو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود که امروز دوشنبه در کاخ ورسای واقع در حومه پاریس اتفاق می افتد؛ رفتاری مقتدرانه از خود نشان دهد.

ماکرون که 2 هفته پیش زمام امور را به دست گرفت؛ در دوره کارزار انتخاباتی 2017، روسیه را به تلاش برای اخلال در روند رقابت ریاست جمهوری فرانسه متهم کرد اما پس از ورود به الیزه با اذعان به نقش تاثیر گذار مسکو در حل شماری از مسایل بین المللی، مذاکره با روسیه را ضروری توصیف کرد.

این در حالی است که ماکرون روز شنبه در پایان نشست جی 7 (هفت کشور صنعتی جهان) که در ایتالیا برگزار شد، گفت: در گفتگو با پوتین مطالبات زیادی را مطرح خواهم کرد.

رابطه پاریس_مسکو در دوره «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری سابق فرانسه به وخامت گرایید و پوتین سفر ماه اکتبر خود را در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی که گفته بود «تنها از بابت حل و فصل مسایل سوریه با وی دیدار می کنم»، لغو کرد.

گفتنی است فرانسه و روسیه بر سر حمایت از دولت دمشق با یکدیگر اختلاف نظر دارند و پاریس ترجیح می دهد به حمایت از آمریکا و دیگر شرکای غربی، جانب معارضین را نگه دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماکرون
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است