رویدادهای بحرین در هفتم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133750 منبع: پرینت

** مرکز حقوق بشر بحرین در توییتی، ضمن انتقاد شدید از بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص جنایات صورت گرفته در منطقه الدراز بحرین و سکوت این اتحادیه نسبت به آن رژیم آل خلیفه را مسوول جنایت الدراز دانست.

** اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از تحولات اخیر منطقه الدراز و حمله نیروهای امنیتی بحرین به محل سکونت شیخ عیسی قاسم، خواستار از سرگیری گفتگوها میان طرف های بحرینی شد.
این اتحادیه با صدور بیانیه ای، ضمن اشاره به مسوولیت دولت بحرین برای برقراری امنیت و سلامت شهروندان این کشور، تاکید کرد که مسوولان بحرینی هنگام اعمال زور باید اصل تناسب را اجرا کنند و این مطلب را که افزایش خشونت به ضرر آشتی ملی است درنظر بگیرند.

** علمای بحرین با صدور بیانیه ای از مردم خواستند که با برگزاری یک راهپیمایی، رژیم آل خلیفه را به تحویل پیکرهای شهدا به خانواده هایشان ملزم کنند.
نیروهای رژیم آل خلیفه سه شنبه گذشته با حمله به تحصن مسالمت آمیز طرفداران شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در مقابل منزل وی، 5 تن را کشته و بیش از100 تن دیگر را زخمی و 286 تن را بازداشت کردند.

** جمعیت کار ملی دمکراتیک (وعد) بحرین شب گذشته با صدور بیانیه ای، خواستار عقب نشینی نیروهای امنیتی از منطقه الدراز و رفع حبس خانگی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور، توقف موارد نقض حقوق بشر علیه اهالی این شهرک، آزادی بازداشت شدگان و تحقیقات شفاف درباره شهادت 5 شهروند و تعیین سرنوشت زخمی ها شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است