شرکت الکوزی مافیای اقتصادی رییس جمهور
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۶/۳/۷ کد خبر: 133713 منبع: پرینت

در اینکه «شرکت الکوزی» یکی از حامیان مالی تیم «تحول و تداوم» در کمپاین‌های انتخاباتی بود، تردیدی وجود ندارد و در اینکه حکومت 170 جریب زمین را بدون مزایده و با تخفیف 95 درصدی به این شرکت فروخته است هم تردیدی وجود ندارد. فراتر از این، اهدای قراردادهای بزرگ دیگر بدون انجام داوطلبی و معاف مالیاتی، لطف‌های دیگر حکومت وحدت ملی به ‌شرکت الکوزی است.

در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی نیز 53 جریب زمین مربوط به‌ یکی از نهادهای امنتیتی کشور واقع دیسپیچری نیز با همین قیمت (فی متر 2.5 دالر) به‌ شرکت الکوزی به‌ فروش رسیده است.

در همین حال در یک نوبت دیگر هفت هزار متر مربع زمین در ساحه استراتیژیک تجارتی به قیمت پنجهزار دالر به شرکت حامی انتخاباتی ریس جمهور به فروش می رسد در حالیکه حداقل قیمت هر یکهزار متر مربع آن 600 هزار دالر می شود .نرخ یک متربع آن به 167 افغانی به فروش رسیده و این را وزیر مالیه افغانستان به عنوان فرصت سازی اقتصادی توجیه کرده است. زمینی که قیمت اش 14 میلیون دالر است فقط به 6 هزار دالر فروخته شده است.

سال گذشته نیز ارگ 143.54 جریب زمین دولتی را در منطقه خواجه رواش کابل بشکل یکطرفه و بدون مزایده به شرکت الکوزی (یکی از حامیان مالی ستاد انتخاباتی داکتر غنی) به قیمت 5 هزار دالر فی جریب به قیمت مجموعی 717 هزار دالر بفروش رسانید در حالیکه قیمت اصلی این زمین حداقل فی جریب 600 هزار دالر و به شکل مجموعی 86 میلیون و 130 هزار دالر است.

در همین حال، اجمل غنی پسر كاكاى اشرف در يك معامله فساد به جنرال منیجر شرکت الکوزی تعيين شده است. اين شركت تجارتى موظف شده است با حمايت ارگ پول هاى سياه را براى انتخابات بعدى پارلمانى و رياست جمهورى سفيد كند.

به ‌نظر می‌رسد حاتم ‌بخشی‌های حکومت وحدت ملی به الکوزی، ادامه حاتم‌ بخشی‌های کرزی از کیسه ملت است. پرسش این است که چرا این زمین‌ها بدون انجام داوطلبی و به این قیمت نازل و ناچیز، به ‌شرکت الکوزی فروخته شده است؟ چرا عین امتیاز به دیگر شرکت‌ها داده نمی‌شود؟ چرا به‌ دیگر متشبسین زمین به ‌نرخ گران‌ تر به ‌فروش رسیده است؟ و سرانجام این پرسش كه چرا بعضي ها در زندان به‌ سر می‌برند و برعکس برای الکوزی اینگونه از سرمایه ملی حاتم‌بخشی صورت می‌شود؟

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
الکوزی
نظرات بینندگان:

>>>   من یقین دارم که در انتخابات بعدی به یاری خداوند یک شخصیت دیگر و غیر پشتون در راس قرار خواهد گرفت. مگراینکه باز هم امریکایی ها کدام نوکر دیگر خود را بحیث ریاست جمهوری مقرر نه نماید. آن زمان است که شرکت الکوزی جواب خواهد داد. باز هم مگراینکه به پول برای رییس جمهور جدید معامله نه نماید.
خداوندا کسی که به ملت خدمت میکند و خاین نیست به قدرت برسان و خدا کند که از هر قوم و ملیت افغانستان باشد.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   آقای مرزبان ! نصرت مینه ی قلعه حیدر خان ودشت چمتله که هزاران جریب میشود توسط سیاف - دامنه کوه کرغ وافشار دارلامان توسط حاجی نبی - دامنه ۳۱۵خیرخانه توسط مولانا سیدخیلی - باغ شاه ولی خان ګلباغ توسط بازمحمد احمدی -پلچرخی توسط ملا تره خیل وملا الله ګل - تپه نادرخان مکمل توسط قومندانان اطراف بند قرغه توسط ملا عزت که هزاران جریب میشود - صدای یکی نفرنبرآمد - صد جریب زمینکه به یک سرمایه دار ملی بخاطرایجاد ۴ فابریکه بزرګ که درهرفابریکه ۳۰۰۰ فامیل نان خواهد خورد این قدر سوز دارد- نمیدانم وجدان وضمیر کجاست -.....

>>>   Bahadur
....بر لاشخوران و زور کاران کور و کر و بیسواد که به خاطر نفع خود قانون و حق مردم و وطن را پایمال کردند. ارزو مودم مردم رنجدیده و عدالت خواه دست به هم داده این هارا از بیخ و بنیاد سرنگون سازند. پست ترین هارا به جهنم بفرستند

>>>   سلام ای ملت غیور افغان
بیایید در ماه مبارک رمضان کمی حق ګویی کنیم
درست است این حاتم بخشي های دولت خلاف قانون بوده و شدیدا تقبیح میکنیم ولی
در وقت زور ګویی هایی روی سیه های تاریخ زنده (ګروه لنده غر های شمال)ما شاهد صدها حوادثی به مراتب سنګین تر از این بودیم
لنده غر ها خود که نه نام نیک و نه هم کدام اصل و نسبی داشت که بر ان ببالند ولی
ما وارثین بر حق فردوسی جامی و مولانا را تا حدی منفور ساخت که در تاریخ نمونه ان دیده نمی شود
با احترام
جاوید افضلی از ترکیه

>>>   الكوري يك قاچاقبر و بك ادم مفسد بيش نيست

>>>   یک .... را رییس مجلس سنأ ساخته اند و راستش اینکه این آقا لیاقت چپراستی شدن در دهن دروازه مکتب ابتداییه را ندارد! تا رسد به نظر دادن به مسایل اقتصادی و لیلام زمین های دولتی به نرخ پله جواری به حرامخواران قبیله...
برای این آقایان باید گفته شود که در قرن بیست و یکم چیزی را بنام عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع برای همه شهروندان میگویند و نمیتوان با جهالت و خود سری در عصر حاضر به چور و چپاول منابع کشور و توزیع آن بین خود ادامه داد و جشن جهالت بر پا کرد.

>>>   او حكومت به مه بفروشيد باز مه شما ره د شاندن بالاى چوكى كمك ميكنم

>>>   امریکا همیشه مزدوران خودرا برسروشت ما حام میسازد.ورنه نهکرزی ونه احمدزی لیاقت این مقام را داشتند. ازقوم پشتون یک غلام دیگر خودرا که ریزرف است می آورند چندین غلام درحال ریزرف اند. کار امریکا وانگلیس ست.

>>>   الکوزی کسی است وشرکتی است که واقعا برای مردم افغانستان خدمت می کند اګر زمین را برای ان داد است شاید کدام شرکت جور کند خداوند توفیق زید بدهش ږ
... کسی که مخالفت این شخص خدمتګار را میکند
همین خال شما ببنبد که در تمام بازا افغانستان نوشابه باب و اجناس الکوزی است.

>>>   شرکت الکوزی یکی از شرکتهای مافیایی اقتصادی رییس جمهور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است