حکومت برنامه های آمریکا را در شمال تطبیق می کند
این دولت دستر خوان ما را خالی کرد، مردم ما را بدبخت کرد، امنیت را خراب کرد، اقتصاد را زیر صفر برد، امروز 99 درصد مردم افغانستان کرزی و غنی وی را نفرین می کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۶/۳/۶ کد خبر: 133642 منبع: پرینت

عطا محمد نور می گوید که اگر حکومت به شمال توجه نکند، شمال کشور به سوریه دوم مبدل خواهد شد. حکومت برای سرکوب مخالفان برنامه ندارد. وی همچنان تاکید می کند حلقاتی وجود دارند که به نام های سنی و شیعه، داعش را چاق می کند تا مردم را بکشد. وی گفته است که حکومت، هیچگونه برنامه ای را برای دفع مشکلات فعلی روی دست ندارد. از سوی دیگر، عبدالله رییس اجرایی کشور، می گوید که به دلایل مختلف، فاصله میان حکومت و مردم افزایش یافته است. اما واقعا وضع امنیتی شمال به حدی نگران کننده است که شمال به سوریه دوم مبدل شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمدشاه رمضان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: چند سال پیش وزیر سرحدات افغانستان به شمال رفت و یک نقطه را به نام جنبش محلی در یک پروتکل تعیین کرد. از همان روز آغاز داعش و طالبان در شمال افغانستان شروع شد.

وی، معتقد است که دولت برنامه ای برای مقابله با دشمن ندارد و در این مورد می گوید: هر وقتی که نیروهای بسیار دلیر و خصوصا سربازان و صاحب منصبان کشور، داعش و طالب، دشمنان این سرزمین افغانستان را به نابودی می رساند حکم رییس جمهور صادر می شد که دوباره به کابل برگشت کنید و یک پلان امنیتی در افغانستان درست کنید پس از آن عملیات شروع شود.

رمضان ادامه داد: گمان می رود که نه تنها رییس جمهور در تمویل داعش و طالبان سمت شمال نقش دارد بلکه حلقات بالایی که در ارگ هستند دست دارند. این دولت نیم بندی که سه سال آن گذشته است، می خواهیم به خوبی بگذرد ما نمی خواهیم که دولت را سرنگون کنیم، اگر ما را دولت خیلی مجبور ساخت، خود وارد اقدام می شویم، گمان نمی کنم که طالبان در شمال افغانستان پنج روز بیشتر دوام کند. در چندین مورد وقتی که در قندوز طالبان و مخالفان دولت ضعیف شدند همین رییس جمهور بود که سالنگی و مراد علی مراد را دوباره برگشت داد. چندین موردی که در شمال عملیاتی که صورت گرفته، وقتی که طالبان نابود می شوند، از بین می روند، یا از طریق شورای امنیت، یا رییس جمهور پیام آمده است که صبر کنید که ما یک ترتیب پلان امنیتی را بدهیم. یعنی درست در هنگامی که طالبان در حال نابود شدن هستند، اینها می گویند که صبر کنید. مگر در یک قندوز چقدر طالبان داریم که پیوسته در مقابل آنها صبر کنیم؟ در مقابل چقدر نیروهای امنیتی داریم؟ چقدر خیزش های مردمی داریم. بی گمان ما قدرت این را داریم که در مقابل همه این دشمنان پیروز شویم اما کاملا مشخص است که از سوی دولت این اجازه را نداریم.

نماینده مجلس، رییس جمهور را باعث بدبختی مردم می داند و می گوید: رییس جمهور، گفته بود که من در دسترخوان شما نان می آورم، من بندرهای شما را مانند دبی جور می کنم. شهر را در وسط دنیا می برم. امروز دیدیم که دستر خوان ما را خالی کرد. مردم ما را بدبخت کرد. امنیت را صدر درصد خراب کرد. اقتصاد را زیر صفر برد. امروز 99 درصد مردم افغانستان وی را نفرین می کنند. پس در واقع رییس جمهور و حلقاتی در شمال دست دارند و طالبان و داعش را در شمال انتقال داده اند.

رمضان، در خصوص امنیت بلخ و اقدامات خود در این مورد بیان داشت: در واقع رییس جمهور ما، ولسوال های شمال، برای مردم ما کار نمی کنند بلکه رییس جمهور و ولسوال هایی برای آمریکا هستند. من در ابتدا وکیل افغانستان هستم و بعد وکیل ولایت بلخ، ما چند روز دیگر صبر می کنیم در مورد ولایت بلخ. وقتی این صبر تمام شد، می رویم میان مردم بلخ و اصلا از حرف دولت حرف شنوی نخواهیم داشت، مستقیم جبهه ای درست می کنیم، دشمنان افغانستان که مردم ما را می کشند، را نابود می کنیم.

وی، دولت را دست نشانده و مزدور آمریکا می خواند و افزود: فضای افغانستان را چه کسی کنترل می کند، آیا آمریکا این خیانت را می کند؟ آیا روسیه این خیانت را می کند؟ این طالبان از کدام مرز می آیند؟ یا اگر هیچ کدام از اینها نقشی ندارند، پس این دولت ما است که این خیانت را می کنند. مدیریت سالم در افغانستان نیست وگرنه جنگی میان افغان ها وجود ندارد. چیزی که آمریکایی ها بگوید تطبیق می شود. اگر آمریکا بگوید فلان نقطه افغانستان را ناامن کن، همانجا ناامن می شود. به همین دلیل هم است که روسیه به تکاپو افتاده است و تحرکاتی را درافغانستان آغاز کرده است. روسیه نمی تواند در مقابل کارها و حملات آمریکا بی تفاوت بنشیند.

رمضان در خصوص نقش داکتر عبدالله در قضایای کشورگفت: در مقابل این همه بلبشو و هرج و مرج ها هم داکتر عبدالله فقط یک دفتر تشریفاتی در قصر دارد. کسانی که در واقع کارها را به پیش می برند، اشرف غنی، استانکزی و اتمر و اکلیل حکیمی هستند. سرنوشت افغانستان فقط به همین چهار نفر گره خورده است. دیگر هیچ وزیری و یا مقام دیگری در افغانستان نقشی ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال
ناامنی
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان همه برای کسب قدرت فکر میکنند آنهم به کمک خارجی ها و نقش کشور های خارجی را در تعیین سرنوشت شان بدون کدام تردید ای می پذیرند. سال های گذشته ودر شرایط کنونی ماشاهد کمک خواستن دولتمردان افغانستان از کشور های خارجی بودیم و هستیم بنا سیاست ما را هم باید خارجی تر سیم کنند چرا که ما هیچ برنامه نداریم فقط برای خدف رقیان از صحنه سیاسی در داخل برنانه سازی میکنیم و بس .در کشور های غربی اصل در انتخابات داشتن برنامه منظم و موفق است که بتواند تحول مثبت را در وضعیت مملکت خود به نفع مردم بوجود آورد.تکیه گاه اصلی شان مردم هستند اگر اندک ای مردم بدانند که وابستگی بیرونی دارد از رای دادن به آن شخص منصرف میشوند.در افغانستان سال هاست میشود قدرت را قوم متعصب قبضه کرده اند اجازه برای دیگر گروه ها و احزاب نمی دهند که رشد کنند و در قدرت سهیم باشند. هر کس اگر در قدرت سهیم میشود باید پیرو سیاست های فرد اول باشد.متاسفانه چنین هم است اقوام دیگر باید جرات
گفتن و عملی نمون حرف اول را پیدا کنند .
باز هم من پیشنهاد برای بیرون رفت از وضعیت فعلی ایجاد اتحاد قوی میان احزاب در شمال است پیش از آنکه دشمن بر مناطق استراتژیک مسلط شود باید این اتحاد شکل بگیرد . آن زمان است که ما شاهد تغیر قوی در سیاست ارگ که آقای غنی است خواهد بودیم و توجه کشور.
احمدی

>>>   زینده باد پشتون والی ، ما پشتونها سرور تمام جهان هستیم ، زینده باد اسلام ، ما پشتونها همیشه بر شما سرور و سالار بوده ایم و حکومت کرده ایم و باز هم حکومت خواهیم کرد ، جانم اشرف غنی زینده باد

>>>   خدایا به کشور افغانستان رحم بکن وضع خیلی بده ، خدایا نکند روزی برسد که چیزی رو که توسط داعش به سوریه آوردند به افغانستان نیاید ، حکومت بیچاره که صلاحیت ندارد حتی نمیتونه آب بخورد ، چه رسد به آمادگی در شمال و همه نقاط افغانستان ، خدایا به پناه همه رو نگهدار آمین یا رب آلمین .

>>>   ما پشتونها میدانیم و شما تاجیکهای پست و هزاره های م مغول ، و اوزبیکهای ترسو ، کاری میکنیم که چینگیز خان از قبر درآمده و دست پسران هزاره خود ره گرفته باتفاق به مغولستان مرجوع نماید ، زینده باد پشتونوالی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است