دو انتخابات همزمان برگزار می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۳/۵ کد خبر: 133636 منبع: پرینت

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری همزمان برگزار می شود.

ظاهرا برگزاری انتخابات در این سال جاری ناممکن شده است و حکومت هم که همواره حرف از اراده خود در این مورد می زد، کاری نتوانسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در برنامه «حاشیه خبر» بر این باور است که قصد رهبران حکومت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به طور همزمان است و افزود: حال ما به عنوان شهروندان چه توقعی داشته باشیم که چه زمانی حکومت برای کمیسیون پاسخ دهد؟ کی ها اینها راپاسخگو می سازند؟ چه وقت اجراها صورت می گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه شما هم حتما آن را نظارت کرده اید و مطبوعات تعقیب می کند این است که ممکن، انتخابات پارلمانی از همین حالا تحت شعاع انتخابات رییس جمهوری قرار بگیرد. شما می دانید که رهبران حکومت وحدت ملی واضحا از انتخابات رییس جمهوری در این روزهای اخیر صحبت می کنند. می گویند که انتخابات رییس جمهوری به وقت خودش اجرا می شود. رییس جمهور گفته بود که به هیچ وجه نمی خواهد انتخابات ریاست جمهوری از زمان مشخص آن که در قانون اساسی ذکر شده به تاخیر بیفتد. داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور هم چند روز پیش گفته ست که ما هم نمی خواهیم انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیفتد و هم اجازه نمی دهیم که به تاخیر بیفتد.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
انتخابات پارلمانی
نظرات بینندگان:

>>>   بالاخره یک نفر پیدا شد که بعد از شش ماه تکرار این حرف من که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی یکجا دایر میشود، حرف من در گوش اش درآمد و اقرار کرد که هردو انتخابات یکجا دایر میشود.
باقیمانده مسؤلین دولتی از خود کمیسیون انتخابات گرفته تا ریاست جمهوری و ریاست اجراییه و پارلمان و نهاد های مدنی و غیر مدنی، یا نمی فهمیدند و یا هم می فهمیدند و در چشم مردم خاک میزدند که انتخابات پارلمانی بزودی دایر خواهد شد.
اگر میفهمیدند و نمی گفتند، گناه است و اگر نمی فهمیدند هم گناه است. زیرا من یک مرتبه نی، بلکه ده ها مرتبه در همین سایت، این موضوع را به تکرار نوشتم.

>>>   Zahir Ariaie
پرونده فساد زمين خوارى ارگ پرونده سياه دولت تقلب و تعصب را سنگين تر از پرونده سياه حامد كرزى ساخت. دو رهبر سياسى هـژده سال اخير بدون شك دو تن از سياه ترين چهره هاى تاريخ افغانستان اند . اگر عبدالرحمان با كشتن و قتل عام، امين با ترور، اگر ملاعمر با وحشت به شهرت رسيد و تاريخ ساخت ، بدون شك كرزى و غنى به شيوه هاى مدرن سياه تر از انها عمل كردند و از نظر شهرت سياه و ننگين در تاريخ جايگاه خود را مسجل نموده و از قافله عقب نماندند. اين ملت و سرزمين روزى اين تاريخ را باز خوانى خواهد كرد و به نسل هاى اينده و كودكان خواهند اموخت كه كى ها در اين كشور چى ها كردند !

>>>   Ahmad Parwani
متوجه هستید!
شرکت هایی که از عبدالله حمایت کردند بلک لست شدند اما برای شرکت های حامی مالی کمپاین اشرف غنی، زمین های دولتی به قیمت کاه ‌ماش فروخته می شود.
نامش این کار را هر چی می گذارید بگذارید.
پ.ن: کسانی که پند نمی گیرند در سایه سپیدار بنشینند.

>>>   اوبیادر شما خو میگین، به نظر مه رئیس صاحب جمهور بیچاره هم خبر نبود انتخابات کی دایر میشه انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری جدا دایر میشه یا یکجا. ناقی یک آدمه متهم نسازین او بیچاره هیچ خبر نداشت. شاید حالی خبرشده باشه و به او گفته باشن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است