هزینه 2 میلیارد دالری کوریای جنوبی برای تقویت نظامی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۴ کد خبر: 133586 منبع: پرینت

کوریای جنوبی در حال تدوین یک برنامه نظامی بزرگ با هزینه سنگین برای شناسایی و ردیابی انواع جنگنده ها است.

این کشور تاکید کرده است که با اجرای این برنامه قدرت و توان ردیابی جنگنده ها را برای اینکه مشخص شود هواپیماها متعلق به دشمن است یا دوست،‌ افزایش خواهد یافت.

«هان مین کو» وزیر دفاع کوریای جنوبی در نشستی با حضور مسوولان و کارشناسان امور نظامی این کشور گفت که ما به دنبال اجرای برنامه بهبود و افزایش توان ارتش در نیروی هوایی برای سال آینده هستیم.

او گفت که کوریای جنوبی برای اینکه بتواند طرح شناسایی هواپیماها و جنگنده ها را اجرا کند لازم است که تجهیزات تحقیقات و توسعه خریداری نماید. اداره برنامه ریزی خریدهای تسلیحاتی کوریای جنوبی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه منتشر کرده ارزش این برنامه بزرگ نظامی را 2 میلیارد و 200 میلیون دالر برآورد کرده است.

انتظار می رود اجرای این برنامه که از سال آینده میلادی آغاز می شود تا سال 2026 میلادی به طول بینجامد و شرکت ها و نهادهای مختلف نظامی در آن دخیل خواهند بود. گزارش می افزاید که نهادهای دولتی با نهادهای دیگر در باره این برنامه وارد رایزنی شده و شرکت های کوریایی نیز با همتایان خود همکاری خواهند کرد تا مشخصا بهترین تجهیزات برای این خریدها مد نظر قرار گیرد.

شمار نیروهای مسلح کوریای جنوبی به 625 هزار نفر می رسد در شرایطی که همسایه این کشور کوریای شمالی ارتشی با یک میلیون و 100 هزار نیرو دارد. تلاش کوریای جنوبی برای تقویت نظامی خود در حالی صورت می گیرد که شبه جزیره کره طی ماه های اخیر به شدت متشنج شده و حضور نظامی آمریکا در منطقه به عنوان متحد اصلی این کشور، بر شدت آن افزوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای دریایی
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است